What the Health

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Regina88, 13 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Regina88

    Regina88 Niet meer actief

    Ik ben nu deze documentaire aan het kijken op Netflix. En ik durf het eigenlijk niet af te kijken.
    Wat een troep eten we! En hoe komt het dat er zóveel onderzoeken naar gedaan worden en dat zelfs Amerikaanse (en vast ook andere) kankerorganisaties zulke tegenstrijdige adviezen geven?!
    Maar ook diabetes en diëten, hartproblemen etc.

    Wie heeft de docu gezien en kan mij vertellen of ik straks nog wel wat kan eten? (Ok ok, bij wijze van spreken dan)
    Ik kan hem nu niet afkijken helaas, maar ben wel reuze benieuwd. Krijg je ook nog te horen wat dan wél een goed dieet is?

    Wie heeft het ook gezien en wat is jullie mening aan de hand van deze specifieke docu?

    (laten we het aub gezellig houden. Ik wil niet zo'n mieperd zijn die een topic moet laten sluiten vanwege mensen die rellen en beledigen ;))
     
  2. Oedy

    Oedy Actief lid

    22 aug 2013
    326
    17
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb hem ook gekeken.
    Ik eet zelf al langer vegetarisch en ook steeds meer veganistisch (eet alleen af en toe nog kaas, maar wil hier ook echt mee stoppen!). De belangrijkste reden voor mij om zo te eten is het dieren welzijn. Maar daar naast en dat is een mooie bijkomstigheid, is dat ik me echt fitter voel. Ook met gebroken nachten...

    Ik denk niet dat je van af en toe een (goed) stukje vlees je allemaal enge ziektes krijgt. Ik geloof dat als je te veel zooi (goedkoop, massaproductie) eet, je wel ziek wordt.
    Eet bewust, wat voor jou goed voelt. En als je kiest voor vlees of andere dierlijke producten, eet deze met mate en kies voor eerlijk en goeie producten. Geen massaproductie.

    Er gaat veel geld om in de vleesindustrie. En veel organisaties worden gefinanciëerd door de vleesindustrie.
    Kijk als je tijd hebt ook eens: Cowspiracy, Fat sick and nearly dead, Forks over knives...
     
  3. Littlegirl1989

    Littlegirl1989 Fanatiek lid

    2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    Jammere documentaire in mijn ogen. Vegetarisch/veganistisch eten ben ik groot voorstander van (doen wij zo'n 90% van de tijd) maar dat zou zonder al die bedriegerij en bangmakerij gepromoot moeten worden.

    Diabetesverhaal klopt echt totaal niet. Volledig cherry picking van onderzoeken. Diabetes is veel complexer dan dat en heeft met vele oorzaken te maken. En het is totale bedriegerij dat we van koolhydraten geen vet kunnen maken. Dat kan ons lichaam wel. Terug naar de schoolbanken lijkt me.

    Onderzoek van de WHO is weer volledig uit zijn verband getrokken (wanneer leren we nou het verschil tussen causaliteit en correlatie eens een keer? Laat de piraten maar weer aanrukken). Het enige wat uit dit onderzoek naar voren kwam is dat als je teveel rood vlees eet je kans op kanker verhoogd van 6% naar 7%.

    Totale sensatiezoekerij deze documentaire. Enige positieve is dat het misschien mensen duidelijk maakt dat vlees geen must is en dat we prima plantaardig kunnen leven. Maar waarom dat weer op zo'n manier moet?
     

Deel Deze Pagina