Wheels voor een bijna vierjarige

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door MadeInUSA, 24 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    27 dec 2011
    8.687
    9.656
    113
    Zoontje is een echte jongen, altijd in beweging en hoe wilder hoe beter. We gingen vandaag even rolschaatsen, hij wilde per se naar de skatebaan waar we een beetje rondgecrosst hebben aan mijn handen. En hij is er niet weg te slaan!

    Nou passen de knalroze skates van zijn zus toch wat minder bij zijn stijl, dus ik wil hem zelf wieltjes geven. Wat hebben jullie jonge kleuters? Skates, skateboard, stepje... wat is het meest geschikt?
     
  2. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.983
    8.787
    113
    Ik denk dat het erg kind afhankelijk is. Bij onze knul past een step beter dan de rest op wieltjes. (Heeft hij nog niet)

    Nu nog erg aan het crossen op zijn loopfiets.(bijna 4)
     
  3. Kiwi25

    Kiwi25 Niet meer actief

    Hoe oud is hij? En bedoel je specifiek materiaal om op een skatebaan / skatepark te gebruiken of ook gewoon op de stoep/weg?

    Mijn dochter ging met 2 jaar met de loopfiets van de hellinkjes af. Een step met 2 wielen kon ze vanaf 2.5 jaar, maar die hebben we nooit meegenomen naar skatebaan. Met 3.5 jaar had ze van die kleuterrolschaatsen, maar dat was meer schuifelen op de stoep.
    Met 4.5 jaar heeft dochter recent skeelers gekregen. Afgelopen winter heeft ze veel geschaatst dus dat ging goed.
    Een skateboard zou ze graag willen, maar dat lijkt mij wat gevaarlijker, geen idee of dat klopt? Heb daar een beeld bij dat ze sneller er vanaf onderuit kunnen klappen op hoofd?

    Ik zou bij 4-5 jaar dus zeggen skeelers! Overigens krijgt dochter volgende keer ook helmpje op :eek::)

    Bekijk bijlage 563883
     
  4. Jules!

    Jules! Bekend lid

    26 jun 2017
    814
    1.050
    93
    Vrouw
    Leuk zeg! Kijk haar gaan!
    De stepjes vinden ze leuk hier. De skateboards ook maar die zijn echt gevaarlijk. Ze gaan er vaak op zitten of liggen, maar als ze bijv niet goed in het midden zitten klappen ze om en dan vaak met de andere kant van het skateboard BAM in hun gezicht. Er op staan levert ook echt gevaarlijke toestanden op.
     
  5. Kiwi25

    Kiwi25 Niet meer actief

    Thanks voor de tip, dat skateboard laat ik dan nog maar even :cool:
    Heb je een speciaal stuntstepje met grote of kleine wielen of dat het stuurtje niet zo snel omklapt?
     
  6. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    27 dec 2011
    8.687
    9.656
    113
    Bedankt voor de reacties! Skateboard idd dan nog even niet, ook al vond hij het machtig interessant. Wat we ook kiezen, het zal veelal op de weg zijn maar af en toe ook op de skatebaan, die ligt naast de school dus regelmatig in beeld.
    Ik neig een beetje naar skates omdat hij dan met zn zus mee kan, en ik vind dat gezwaai met die stepjes op de baan een beetje griezelig. En op skates kan hij nog niet ontsnappen maar wel makkelijk aan de hand mee rollen :p
     
  7. nicole18

    nicole18 Fanatiek lid

    20 nov 2013
    4.495
    1.092
    113
    Onze zoon heeft een step.
    Wij hebben er bewust een gekozen die tot 100 kg kan dragen en wat grotere wielen ipv die kleine wieltjes bij een stunt step. Ook is het stuur in hoogte verstelbaar. Zo kunne wij er ook altijd op rijden. Handig op de camping, s morgens snel verse broodjes gehaald
     

Deel Deze Pagina