Wie bleek er toch zwanger te zijn na menstruatie?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mamajessie, 18 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamajessie

    17 dec 2013
    25
    0
    0
    Hallo lieve ladies,

    Ik vroeg me af wie toevalling een situtatie heeft meegemaakt waarin ze symptomen voor nod had, toch licht ongesteld werd en daarna nog symptomen had negatieve test (of positieve) en bleek zwanger te zijn.


    Zou graag jullie verhalen lezen!
     
  2. dpbovenkamp

    dpbovenkamp Fanatiek lid

    14 jan 2014
    1.628
    2
    36
    Hoi,

    Volgens mij moet dit bij het zwanger worden topic?

    Maar on topic, mijn zus heeft haar vorige zwangerschap steeds 4 weken mis gezeten, totdat ze haar eerste echo kreeg. Ze dacht toen 8 weken te zijn, bleken het er 12! Ze was tussendoor, dacht ze, gewoon ongesteld geweest, 5 dagen bloeding gehad. Maar achteraf was ze dus toch zwanger. Ze had niet specifiek verschijnselen (wist niet zo goed waar ze op letten moest omdat het haar eerste was en net gestopt was met de pil), maar testte wel voor ieder weekend ivm alcohol drinken.

    Groetjes Patricia
     
  3. mams1

    mams1 Fanatiek lid

    16 okt 2013
    3.121
    800
    113
    Had 5 dagen licht bloedverlies maar t zette naar mijn idee niet helemaal door dus toch testje gedaan zie banner :)
     
  4. mol

    mol Fanatiek lid

    14 feb 2013
    1.860
    0
    36
    Vrouw
    verpleegster(nu op ziekteverlof)
    belgie
    ik! en ik had een tandontsteking en omdat ik ongesteld was en mijn testje negatief heb ik een ab kuur genomen van een maand waarop ik niet goed reageerde dus ook een maand cortisone erbij,medrol 32mg en toen bleek ik dus al een maand zwanger te zijn :$
     
  5. Luna28

    Luna28 Niet meer actief

    Geen symptomen voor nod. Ik kreeg een bloeding van een dag of 2 heel licht, maar precies op de dag dat ik m'n ongi verwachtte. Na een paar weken werd 'ziek'. Moe, misselijk, ik dacht nog aan een griepje. Maar ik bleef moe en misselijk. Test gedaan, die sloeg al uit voor die helemaal klaar was :) en nog geloofde ik t niet. Cb test en die zei gelijk 3+ zwanger :$ met de echo 2 weken later bleek ik idd 9 weken zwanger.
     
  6. Opnieuwmama2014

    18 feb 2014
    7
    0
    0
    Ik dacht dat ik 4 weken zwanger was,na de echo,ik dacht toen 6w te zijn, bleek ik toen al 10 weken te zijn dus op moment van test was ik was ik al 8w zwanger en gewoon een soort van menstruatie gehad, wel minder en minder lang maar verder niet bij stil gestaan.
    Bij 12 w ook zo'n bloeding gehad. maar niks aan de hand.
    Geloofde het nooit maar heb het nu zelf mee gemaakt
     
  7. MMarinka

    MMarinka Actief lid

    17 feb 2011
    308
    0
    0
    Verpleegkundige
    Leiden
    Jep ik ook gehad. 1 dag bloed verlies soms ligt soms wat meer en toch zwanger!

    XXX
     
  8. Shandy

    Shandy Fanatiek lid

    14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Dacht gewoon ongesteld te zijn steeds, missch minder stolsels ( maar die zie ik niet altijd omdat ze in de wc plonsen)
    Op een gegeven moment tussendoor ook bloedverlies.
    Nouja, toen ik uiteindelijk via de huisarts bij de verloskundige belande was ik al 14 weken.
    Daarna nog 1 keer bloedverlies gehad
     
  9. Wintersun

    Wintersun Fanatiek lid

    14 jan 2014
    2.091
    0
    0
    omgeving Utrecht
    Bij mijn vorige zwangerschap, symptomen voor nod, 1 dag behoorlijk bloedverlies, niet doorgezet, negatief. Tot 5 dagen na mijn nod, en nu heb ik eeen mannetje van 1.5 jaar rond lopen
     
  10. mamajessie

    17 dec 2013
    25
    0
    0
    Wauw wat een verhalen!

    T zit dus zo bij mij

    ik ben aan de pil, mycrogynon 30.
    27 sept heb ik een kindje gekregen dat na een week overleed aan een hartafwijking, dus ik knijp m behoorlijl voor een zwangerschap ookal zou t welkom zijn.
    maar 8 dagen voorsat ik ongesteld moest worden, had ik inene een plasje lichtbruine afscheiding in mn ondergoed. Dat ging over naar donkerbruin maar heel weinig, t topje van me tampon. (Bah ik weet t )
    Toen 2 dagen nadat ik gestopt was met de pil voor me stopweek kreeg ik heel weinig rood bloed ipv bruin.
    dat hield 2 dagen aan en werd daarna weer bruin.
    voordat ik deze rare ongesteldheid had had ik al rare misselijkheidsvlagen, heel erg moe, last van krampjes en rare steken, ineens niet kunnen sporten wegens rare steken in rechterheup..
    en dat rare gevoel in je maag, dat je honger heb ookal heb je net gegeten..
    dat rare gevoel heb ik nog steeds. Vandaag heb ik enorme menstruatie kramp terwijl ik net 4 dagen weer aan de pil ben want ik had 3 nega kv testen.
    Ik ben ook al de hele tijd enorm moe en nergens zin in.
    ook geen fut om te koken, maarja het moet. Als ik eenmaal bezig ben gaat t wel.
    maar begin deze kramp wel raar te vinden want hij trekt wel door naar me rug.. en t borrelt! Jeetje! ...
    Ik ben zo in de war...
    ik denk dat ik morgen maar weer even naar de dok ga en om een bloedtest ga vragen (mijn dok is nogal van het 'kijk het maar ff aan' beleid)


    Ben benieuwd naar nog meer verhalen!!
     
  11. mamajessie

    17 dec 2013
    25
    0
    0
    Had gisteravond ook ineens beetje zeurderige pijn inme borsten. Had ik eerst niet waardoor ik niet meer aan zwangerschap dacht. Vond wel dat me tepels erg groot waren...
     
  12. dpbovenkamp

    dpbovenkamp Fanatiek lid

    14 jan 2014
    1.628
    2
    36
    Jee, wat een verhaal zeg, wat vreselijk dat je je kindje hebt moeten verliezen! Was die hartafwjking niet zichtbaar bij de 20 weken echo?

    Kun je geen thuistest doen, gewoon met urine? Want als je de pil slikt en je bent wel zwanger kan dat naar mijn idee nooit goed zijn?

    Groetjes Patricia
     
  13. mamajessie

    17 dec 2013
    25
    0
    0
    Ja dat wisten we al rond de 20 weken. Ik kon kiezen om het af te breken mrt 23 weken maar er was toen nog hoop op een norwoord operatie. Dus ik bleef hoop hpuden. Hij heeft t wel een week volgehouden waar ze normaal bij de bevalling al overlijden.

    ik heb al me eigen gek getest met urine testen...
    sommige beweren nu dat ik schijnzwanger ben terwijl ik daar niet mee bezig was.
    ik begin mezelf echt af te vragen of ik nu gek ben?

    De hele middag kramp gehad. Vrij pijnlijk, maar soms stopte het.
    ik ga morgen ochtend me dokter maar weer eens opbellen :/
     
  14. dpbovenkamp

    dpbovenkamp Fanatiek lid

    14 jan 2014
    1.628
    2
    36
    Wat vreselijk... echt afschuwelijk.. Het idee dat ik mijn zwangerschap nu af zou moeten breken...nee, ik zou het ook niet kunnen..

    Heel veel respect voor jou en inderdaad, toch maar naar de huisarts! Succes!!
     
  15. mamajessie

    17 dec 2013
    25
    0
    0
    Nou vandaag dus bij de dokter geweest. Was wel een andere dan mijn eigen.
    maar die scheepte het dus ook gewoon af alsof ik gek was en t zak wel stress zijn blabla
    ik WEET hoe t voelt..
    ik twijfel puur door me omgeving en de nega testen, maar mijn lichaam vertelt meanders.
    Ik moet nu zondag weer testen en maandag ochtend terug.
    snap niet dat ze niet gewoon even een bloedtest laat doen, gelijk van alle onzekerheid af.

    ik was al zo moe maar hier wordt ik nog moeier van, dat gewacht.. :(
     
  16. mol

    mol Fanatiek lid

    14 feb 2013
    1.860
    0
    36
    Vrouw
    verpleegster(nu op ziekteverlof)
    belgie
    ik zou echt ergens een bloedtest eisen,deze onzekerheid vreet aan je!
    wij kunnen hier heel snel op de materniteit terecht als we zeggen dat we een miskraam vrezen,daar nemen ze dan bloed en weet je het de dag erna,soms de dag zelf.je kan zoiets misschien zeggen?
    niet dat ik aan een miskraam denk maar zo helpen ze je sneller.
    de pil nemen in de eerste maand kan geen kwaad hoor(zie mijn verhaal hierboven)
     
  17. Shandy

    Shandy Fanatiek lid

    14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Nouja...die andere dokter zou toch ook in jouw dossier kunnen kijken...
    Er zal vast iets beschreven staan, wat verdrietig om een kindje te verliezen.
    Je bent zeker niet gek geworden of iets!
    Je voelt je vreemd en hebt aparte verschijnselen....
    Ben je gestopt met me pil?
    Als je mogelijk zwanger bent, kun je hem beter niet slikken.
    Wanneer is je eigen arts er weer?

    Veel sterkte! En een digitale knuffel
    Zou toch nog eens een bezoek brengen.....
     
  18. MissDee

    MissDee Bekend lid

    22 mei 2010
    830
    142
    43
    Bij de 1e niet, en bij de 2e paar dagen eerder voor mijn NOD, 2 dagen licht bloedverlies. Ik dacht ook ongesteld te zijn geweest.
    Maar toch in de 1e ronde zwanger.
     
  19. mamajessie

    17 dec 2013
    25
    0
    0
    Bedankt voor jullie lieve reacties!

    Het vreet inderdaad aan me.
    de vervangende dokter zei dat de pil niet zoveel schade aan zoh brengen, al ben ik anders van mening. Je slikt toch wel ff hormonen. En ik wil niet voor de 3e keer eeb kindje kwijtraken door een afwijking (de afwijkingen van me vorige 2 kindjes waren overigens nergens uit te leiden helaas )

    Ik wacht even af tot zondag en doe dan een test..
    maansag ochtend terug en dan als ze ne dan geen bloedtest geeft dan ga ik naar het zh naar mijn eigen gyn, want dit schiet niet op.

    De huisarts had gebeld met een andere dokter die in de gynaecologie had gewerkt en beweerde dat ie nog nooit had meegemaakt dat iemand ongesteld was geweest en toch zwanger was geraakt... hmm... moet ie toch eens wat meer googlen...
     

Deel Deze Pagina