wie endometriose en zwanger door middel van ivf of bezig?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Herma, 24 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Herma

    Herma Bekend lid

    15 sep 2007
    846
    0
    0
    leidster kinderdagverblijf
    Nijmegen
    Hoi hoi, ik ga beginnen met ivf binnenkort. Bij ons is het niet meer mogelijk op de natuurlijke manier zwanger te raken. Ik heb endometriose en heb vandeweek een laprascopie gehad. Er zijn verklevingen weggehaald en ook een cyste. Er zit nog wel wat en ook nog een cyste die ze niet hebben weggehaald. Graag zou ik ervaringen willen delen over enometriose patienten en ivf behandelingen. Ik vind het een behoorlijke stap ivf. Heb net de patientenfolder doorgelezen en ben behoorlijk geschrokken van wat het allemaal inhoud. 8 sept. hebben wij gesprek voor ivf. We zijn nu anderhalf jaar bezig en zo'n half jaar in de mmm.
     
  2. Caruli

    Caruli VIP lid

    15 nov 2007
    31.699
    91
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    hey meid
    ik heb ook endo en pco en we proberen ook via ivf een kindje te krijgen
    wens je heel veel succes, en hopelijk hebben jullie aan 1 poging genoeg ;)
     
  3. nijntje1979

    nijntje1979 Actief lid

    28 nov 2007
    177
    0
    0
    Noord Brabant
    Allereerst wil ik je vast veel succes wensen, Herma.

    Wat is de reden dat je meteen met IVF start en niet eerst met IUI?

    En Caruli, hoe zat dat bij jou? Jij succes met je derde IVF, zie dat je al veel klappen hebt moeten verwerken...

    Ik heb ook endometriose, afgelopen maart laparoscopie gehad waarbij cyste is verwijderd en enkele verklevingen. We hebben nu 3 IUI pogingen achter de rug en er zitten alweer twee cystes. Ze gaan nu bespreken of ik nog eens geopereerd moet worden en of we verder gaan met IUIK of dat het IVF wordt. Lang verhaal, maar ben benieuwd wat redenen kunnen zijn om (een deel van de) IUI over te slaan.
     
  4. Caruli

    Caruli VIP lid

    15 nov 2007
    31.699
    91
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    nijntje: ik ben van mijn dochter bevallen via een keizersnede
    en heb daardoor heel veel littekenweefsel aangemaakt
    wat door heel mijn eierstokken en eileiders gegroeid is
    en ze hebben het weg proberen te halen maar dat hielp niet, en heb geen eisprong dus vandaar enige optie ivf ;)
     
  5. nieuwbegin

    nieuwbegin Fanatiek lid

    24 jan 2007
    1.272
    0
    0
    4 juni heb ik een lapro gehad ivm een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Bij de lapo bleek dat ik idd ook endo had.

    Na zit ik nog steeds met een hcg waarde in mijn bloed en mag nog niet eens denken aan zwanger worden.

    We staan voor 28 oktober gepland voor een ivf. Waarschijnlijk mogen we voor die tijd nog wel een iui doen.

    Maar of dat zin heeft kunnen ze niet zeggen omdat door de operatie van de bbz er misschien wel littekenweefsel gevormt heeft in de linker leider...

    Ik ben dus benieuwd hoe het allemaal gaat in dit topic zodat ik in oktober dan met goede info aan de ivf kan beginnen,....
     
  6. Linda

    Linda VIP lid

    24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Hier helaas PCO en Endo, 1 sept intake IVF en vrij direct daarna starten, ik zit nu aan de orgametril.
     
  7. Linda

    Linda VIP lid

    24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Oja ik zat in een IUI traject maar uit de lapro bleek dat de eileidertoegangen thv de eierstokken verkleefd zijn dus IUI heeft geen zin.
     
  8. Herma

    Herma Bekend lid

    15 sep 2007
    846
    0
    0
    leidster kinderdagverblijf
    Nijmegen
    Hoi Nijntje, wij starten met ivf omdat mijn eilijders niet meer doorgankelijk zijn, alles is verkleefd. Dus iu heeft geen zin meer. Wij hadden onze hoop daar op gevestigd maar lukt dus niet meer. Ze hebben niet alles weggekregen daar moet dan een nieuwe operatie voor worden ingepland die is een stuk zwaarder dan zo'n laprascopie. Maar we gaan eerst met ivf beginnen. Iedereen succes die bezig is en gaat beginnen! Fijn om dit te delen met jullie lotgenoten.
     
  9. nijntje1979

    nijntje1979 Actief lid

    28 nov 2007
    177
    0
    0
    Noord Brabant
    Ik kreeg net bericht dat ik nogmaals geopereerd moet worden. Ze gaan mijn cystes (endometriose, in eierstokken) verwijderen.

    Daarna wordt besproken of we doorgaan met IUI of overstappen of IVF.

    Ik hoor graag wat positieve verhalen van vrouwen die ondanks endometriose zwanger zijn of al een kindje hebben...
     
  10. Herma

    Herma Bekend lid

    15 sep 2007
    846
    0
    0
    leidster kinderdagverblijf
    Nijmegen
    Hoi Nijntje, is dat ook weer een laprascopie of een zwaardere operatie waarbij je een week in t zieknhuis moet liggen? Nou in ieder geval behoorlijk balen!
     
  11. nieuwbegin

    nieuwbegin Fanatiek lid

    24 jan 2007
    1.272
    0
    0
    @ nijntje1979 jeetje dat is wel heel vervelend... balen... heel veel kracht...
     
  12. nijntje1979

    nijntje1979 Actief lid

    28 nov 2007
    177
    0
    0
    Noord Brabant
    Ja, dat is het. Als het goed is 'gewoon' laparoscopisch.
     
  13. conny75

    conny75 Fanatiek lid

    18 jan 2007
    1.881
    0
    0
    tilburg
    Ik heb geen endometriose maar wel een buik vol verkleffingen door veel buikoperaties. Vorig jaar maart is mijn linkereileider verwijderd ivm een bbz en toen zagen ze al dat mijn rechtereileider helemaal verkleeft was. In oktober toch een hsg onderzoek gehad en bleek inderdaad dat door de verkleffingen de eileider niet meer doorgankelijk was, ik heb maar 2% om natuurlijk zwanger te worden.
    Ze hebben toen besloten dat alleen ivf de oplossing was voor een tweede kindje. In januari zijn we gestart en zie mijn banner, het was gelijk raak.

    Meid ik wil je heel veel succes wensen,

    knuffel
    conny
     
  14. nieuwbegin

    nieuwbegin Fanatiek lid

    24 jan 2007
    1.272
    0
    0
    Kijk hier krijgen we weer hoop van...

    Super dat thanks dat je dit ons komt vertellen...
    De strijd is soms zo moeilijk, maar dit geeft weer moet..
     
  15. Linda

    Linda VIP lid

    24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Thanx conny en van harte gefeliciteerd!
     
  16. nijntje1979

    nijntje1979 Actief lid

    28 nov 2007
    177
    0
    0
    Noord Brabant
    Een positief verhaal! Zelfs bij de eerste IVF dus al, dat hoor je niet zo vaak.

    Gefelicicteerd, Conny!
     
  17. Herma

    Herma Bekend lid

    15 sep 2007
    846
    0
    0
    leidster kinderdagverblijf
    Nijmegen
    Conny gefeliciteerd dat is nog eens een goed berich!t en de 1e keer meteen raak nog wel.
     
  18. conny75

    conny75 Fanatiek lid

    18 jan 2007
    1.881
    0
    0
    tilburg
    dank jullie wel,

    ik weet in wat voor onzekerheid jullie zitten, wil jullie allemaal heel veel succes wensen.

    knuffel
    conny
     
  19. Herma

    Herma Bekend lid

    15 sep 2007
    846
    0
    0
    leidster kinderdagverblijf
    Nijmegen
    Linda , duurde het lang dat je mocht beginnen met ivf na je laprascopie?
     
  20. Linda

    Linda VIP lid

    24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Deze heb ik begin juni gehad, we mochten door in augustus maar die zat uiteindelijk toch vol en wij gingen ook op vakantie dus werd het sept. Mijn vriend moest toen in juli nog even zaadjes cheacken want dat moet opnieuw voor IVF.

    Voor ons was deze periode ook wel fijn, zowieso omdat we op vakantie gingen en dat hard nodig hadden. Maar IVF kwam voor ons toch ook enigzins als verassing dus we hadden ook tijd nodig om dat te verwerken, het is toch allemaal wat heftiger qua behandeling.
     

Deel Deze Pagina