wie gaat er zelf zwemmen met de baby

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door zwangerevrouw, 11 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zwangerevrouw

    zwangerevrouw Fanatiek lid

    22 jul 2011
    2.115
    222
    63
    Ik ben van plan om in de toekomst te gaan zwemmen met de baby, nou vroeg ik mij af zijn er hier dames die dat ook doen? gewoon met een jonge baby, zelf?

    Of doen jullie aan babyzwemmen?

    Ik hoor graag of het een beetje te doen is, met het omkleden van jezelf en de baby etc.
     
  2. tinis

    tinis Nieuw lid

    11 sep 2011
    2
    0
    0
    octo-poets
    Menen
    :)HEY MIJN NAAM IS VALERIE


    ik heb altijd zelf gaan zwemmen met mijn dochter of met ons gezinnetje bij ons hier in menen heb je een hokje met een babytafel erbij of waar het zwmbad zelf is een ververstafel en daar kan je je baby ook aan of uit kleden ik vind het makkelijker om eerst mij te omkleden voor het zwemmen en dan bij het zwembad mijn dochter na ze sterk genoeg was denk na 1maand dat ik met haar ben gaan zwemmen
     
  3. FB1984

    FB1984 VIP lid

    17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Heey,

    Toen ons zoontje 10 weken oud was en zijn prikjes had gekregen ben ik eerst een paar keer met hem gaan babyzwemmen. Dan is lekker een verwarmd bad, en toch wel fijn iemand erbij die lest geeft en je tips geeft en helpt enzo. Wel handig.
    Wel is de groep bij ons zwembad erg groot, dus na een paar keer was ik het eigenlijk wel zat. En sindsdien ga ik vaak gewoon vrijzwemmen met hem en zitten we lekker in het peuterbadje te spelen (ook lekker warm).

    Bij ons heb je speciale aankleedtafels met kussen voor de kleintjes, en wij morgen daar ook onze kinderwagens 'parkeren'. Dit is in het zwembad zelf. Ook staan er een aantal boxen.

    Denk dat je dit wel bij elk zwembad heb, en anders even bellen hoe het er precies aan toe gaat.

    Ons mannetje vind het heerlijk!! Wij gaan bijna elke week wel een keertje
     
  4. Nova81

    Nova81 VIP lid

    18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Wij zijn vanaf een maand of 4 gaan babyzwemmen... Dan is het water warmer en kun je bij ons ook gebruik maken van allerlei spulletjes die je zelf niet mee hoeft te sjouwen (verschillende soorten zwembanden, vleugeltjes, kurkjes, balletjes, gietertjes etc).
    In het begin lag ze wel eens in zo'n zwemtrainer (op buik) of gewone babyzwemband, sinds dat ze ongeveer 9 maanden is 'zwemt' ze met vleugeltjes en sinds een paar weken zijn we nu met kurkjes aan het oefenen! Ze leert zo op verschillende manieren haar evenwicht houden in het water...
    Dus met babyzwemmen krijg je toch meer tips/ adviezen/ dingen die je kunt proberen etc. Moet er wel bij zeggen: vaak is het een soort van klassikale les bij babyzwemmen, waar wij gaan ben je wel met een groep maar wordt individueel gekeken waar je kindje aan toe is!
    Maar het is zeker een aanrader om lekker met je kindje te gaan zwemmen...
     
  5. mamavanlucas10

    mamavanlucas10 Actief lid

    14 jul 2011
    399
    0
    0
    Lucas en ik zitten hier op babyzwemmen.Elke week zwemmen een half uurtje en dan nog een kwartiertje in het babybadje naspelen.Doen dit vanaf dat hij 14 weken oud was.
    En zoals je ziet nu nog steeds maar dan weer zwanger.
    Wit dit blijven doen totaan eind december en na de kerstvakantie gaat mijn man met hem zwemmen elke week.Als de jongste weer 12 a 14 weken is dan gaan we met zijn 4en babyzwemmen.Nieuwe beeb in groep 1 en lucas zit dan bijna of net in groepje 3.

    Bij het zwembad hebben ze omkleedhokken voor dames en eentje voor heren die allen 6 omkleedkussens hebben op een lange banktafel op hoogte.En plek waar je maxicosis en de buggys kan zetten.

    Badcape mee en je kindje krijgt het ook niet koud en is afgedekt bij teruglopen naar het hokje.Hier hebben ze in het zwembad ook een omkleedtafel stan maar ik vind dat lucas dan te nat blijft van de warmte enz.
    Ik zou zeker eens een proefles babyzwemmen afspreken.Wanneer je die aan de telefoon aanvraagt dan krijg je (wel vragen) alle info die je moet hebben voor die les.Is gratis.\ de proefles en hardstikke leuk.Ik neem altijd mee:

    2 hydrofiele doeken (afdrogen beeb)
    1 badcape om hem in te wikkelen van en naar bad/omkleedhok
    babyolie en haarlotion
    2 luiers (je weet maar nooit)
    zwemluier/broekje beeb

    end an voor jezelf spullen.Badkleding thuis aandoen scheelt je tijd enz.Hier om 9 uur de les en om kwart voor 9 ben ik er met lucas.Tijd zat in 15 min.

    Toen hij klein was nam ik de tut mee zodat hij kon slapen in de MC terwijl ik me omkleedde.Als je aankomt kleed je eerst jezelf om zodat been bveilig in MC zit end aarna beeb, bij terukomst eerst beeb en dan weer veilig in MC en dan jezelf.
    Nu neem ik een flesje water mee voor na het zwemmen zodat hij wat drinkt.

    Succes
     
  6. Mamaloe26

    Mamaloe26 Fanatiek lid

    26 okt 2009
    1.236
    0
    36
    CEO Family Ltd.
    Noord Holland
    Ik zwem regelmatig met mijn zoontje sinds hij 3 maanden oud is.
    Niet naar babyzwemmen (stond destijds 9 maanden wachtlijst voor) maar gewoon zelf. In het zwembad hier in de buurt hebben ze een therapiebad dat extra verwarmd is, daar ga ik altijd in met mijn zoontje. Ik vind het aankleden enzo goed te doen, je moet er even handigheid in krijgen. En veel handdoeken mee, beter te veel dan te weinig. Mijn zoontje mag graag een paar handdoeken onder plassen en de eerste keer stond ik dus met geen droge handdoeken meer :cool:
     
  7. babyproject

    babyproject Niet meer actief

    Wij doen aan babyzwemmen. Is leuk voor haar vanwege de andere baby's en het is leuk met liedjes zingen. Maar het grootste voordeel: tijdens het babyzwemmen mag je zwemmen zonder zwembandjes.
    Tijdens vrij zwemmen hier zijn zwembandjes verplicht. En dat zwemt toch echt anders!

    We hebben trouwens redelijk vrijblijvende babyzwemlessen. Je komt gewoon wanneer je zin hebt en je betaalt per les. Het is geen cursus ofzo.

    Qua omkleden is het prima te doen. Eerst jezelf terwijl je baby in de autostoel ligt. Dan baby incl. autostoel naar badruimte. Bij ons hebben ze daar een hele rij aankleedkussens. Dan kleed je daar je kindje om. Na het zwemmen eerst je kindje aankleden en in de autostoel terug naar de kleedhokjes om daar jezelf om te kleden.
     
  8. maria80

    maria80 Fanatiek lid

    18 aug 2009
    1.960
    131
    63
    Wij zijn ook met babyzwemmen begonnen na de eerste prikjes. En we gaan ook regelmatig zelf zwemmen (dan kan vriendlief ook mee).
    In ons zwembad mag je met de wagen naar binnen (soms moeten we wel de wielen even afspoelen) en in het zwembad liggen aankleedkussens.
    Ik doe thuis al zelf zwemkleding aan. Zoontje ging eerst mee in de maxicosi, maar nu in de buggy. Zoontje kleden we dus om in het zwembad. De eerste maanden sliep hij meteen na het zwemmen. Nu niet meer, dus een koekje en wat drinken mee.

    Geniet ervan!
     
  9. Snowtje

    Snowtje Fanatiek lid

    6 dec 2009
    1.409
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier vanaf 4 maanden gaan zwemmen. Een paar keer echt babyzwemmen, maar vaak ook vrij zwemmen. Het babyzwemmen is rond een tijd dat ze vaak slaapt, dus we kwamen er altijd te laat voor.
    Maar vrij zwemmen is ook hartstikke leuk!
    Handig is iig om zelf thuis al je zwemkleding onder je kleding aan te doen. Scheelt weer moeite.. En na het zwemmen kleed ik altijd eerst de kleine aan, dan in de maxi cosi of als ze ouder worden in de kinderstoel (staan bij ons in de kleedruimtes) en dan kun je rustig jezelf aankleden.
    Komt vast goed!
     
  10. deepfreeze

    deepfreeze VIP lid

    29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Wij zijn ook wel vanaf 4 maand af en toe gaan zwemmen. Het omkleden was geen probleem:
    Bij binnenkomst, eerst jezelf omkleden terwijl de kleine in de kinderwagen/buggy lag. Dan de kleine omkleden en gaan zwemmen. En na het zwemmen, eerst de kleine omkleden, en daarna jezelf.

    Destijds lagen de aankleedkussens bij de hokjes, maar zag laatst dat ze nu ook bij het peuterbadje 2 aankleedkussens hadden liggen.

    Toen mijn jochie een maand of 8 was, nam ik vaak een klein flesje sap mee. Hij bewoog veel meer in het water op die leeftijd, en dan zweten ze stiekum wel wat vocht weg. Dan ging zo'n flesje er goed in.
     
  11. siepie

    siepie Fanatiek lid

    28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Hoi,
    Ik ga iedere week zwemmen met mn dochtertje.
    Bij ons is het in een zwembad van een groot welness centrum, heerlijk warm water dus.
    De maxicosi kan mee naar binnen.
    Rond het zwembad staan grote loungebedden waarop je de kids aan/uitkleed.
    Daar kleed je je zelf ook om, er is wel een hok aanwezig maar dan kan je je kind alleen op de grond kwijt dus ach die 2 tellen in mn niksie..
    Zwemmen doen ze hier alleen in de zwembroek, zo zijn de kinderen echt vrij in hun bewegingen.
    Na afloop even in een warm bad relaxen, douchen, aankleden.

    Ik neem mee:
    2 handdoeken dochter
    2 handdoeken mij
    zwembroek
    kleding kind
    kleding mij
    luiers + doekjes
    shampoo

    Veel plezier!
     
  12. linnepinneke

    linnepinneke Fanatiek lid

    8 okt 2010
    3.046
    0
    0
    Middelburg
    Ik kan alleen gaan zwemmen als bijvoorbeeld mn man mee gaat... 2 is al een uitdaging als je met zn 2en bent haha we gaan altijd in zo'n groter hokje met een plank, daar leggen we de jongens op en kleed ik alvast een mannetje om en entertain ik de ander. Mn man kleed dan snel om en dan ruilen we... Zijn we allemaal tegelijk klaar haha
     

Deel Deze Pagina