Wie gaat nog meer voor een eerste kindje?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Manna, 4 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marisje89

    Marisje89 Fanatiek lid

    10 jun 2015
    1.660
    204
    63
    Parttime logistiek
    @Kelly84
    Wat een leuke naam. Blijf nog maar op je roze wolk genieten van je 2 meisjes.

    @Vlindertje9389
    Hoe is het met jou?

    @Nanoe2
    Mooie momentjes. Lekker rustig aan doen en genieten.

    @Manna
    Gefeliciteerd en wat lief van je dochtertje.
     
    Manna en Kelly84 vinden dit leuk.
  2. Manna

    Manna Fanatiek lid

    2 jul 2015
    2.902
    1.196
    113
    Vrouw
    Gelderland
    Bedankt! Hoe gaat het met jou?
     
  3. Emsy

    Emsy Fanatiek lid

    29 jan 2015
    1.851
    1.668
    113
    Vrouw
    Wauwww van harte gefeliciteerd!! Wat fijn!
     
    Manna vindt dit leuk.
  4. Emsy

    Emsy Fanatiek lid

    29 jan 2015
    1.851
    1.668
    113
    Vrouw
  5. Chicaa

    Chicaa Lid

    30 aug 2017
    30
    8
    8
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Hallo Dames!

    Nou, 29 mei was daar eindelijk dé dag. Met 38+3 ingestuurd door de verloskundige omdat ik blijkbaar al 4 dagen met gebroken vliezen rondliep (wist ik veel...). Eenmaal in het ziekenhuis meteen gestart met weeenopwekkers en na een bevalling van 10,5 uur met alleen maar, súper pijnlijke (waarvoor zelfs de ruggenprik niets deed), rugweeen was daar onze zoon Luca. Hij woog 2965 gram en was 51 cm lang. Dezelfde dag, na 12 uur observatie in het ziekenhuis ivm langdurig gebroken vliezen, mochten wij naar huis. Hier brak een onzekere periode aan. Luca spuugde alleen maar en hield niks binnen. In 2 dagen was hij meer als 10% van zijn geboortegewicht afgevallen en zag hij helemaal geel. Dit betekende helaas een opname op de neonatologie maar wij wisten dat dit voor Luca beter was. Hij kreeg een sonde en moest gaan werken aan zijn drinktechniek (zoog heel veel lucht aan) en hij moest leren boeren om deze lucht ook daadwerkelijk weg te krijgen. Uiteindelijk 5 dagen opname met heel veel uitproberen qua flessen en spenen lijken wij de juiste combi gevonden te hebben. Luca was weer voldoende aangekomen, dronk zelf, spuugde niet tot nauwelijks meer en was hiermee klaar om opnieuw mee naar huis te mogen. Wij zijn nu sinds maandag thuis en het gaat een stuk beter met Luca. Hij meldt zich netjes voor de fles, boert meestal goed op en lijkt een zeer tevreden baby. Wat is deze 1,5 week snel voorbij gegaan en wat was het een rollercoaster aan emoties voor papa en mama. Wij hopen nu lekker met zijn drieen te kunnen gaan genieten en hopelijk blijft Luca zo goed gaan als hij nu doet.
     
  6. Nanoe2

    Nanoe2 Niet meer actief

    Gefeliciteerd met Luca!!
    Gelukkig gaat alles nu goed!
    Wel balen dat je eerst zo’n start door moet.
    Duimen dat het nu alleen maar de goeie kant op gaat!!
     
  7. Manna

    Manna Fanatiek lid

    2 jul 2015
    2.902
    1.196
    113
    Vrouw
    Gelderland
    @Chicaa gefeliciteerd met luca! Wat heftig allemaal zeg in de eerste week allemaal. Hopelijk vanaf nu wat meer genieten dan.
     
  8. Chicaa

    Chicaa Lid

    30 aug 2017
    30
    8
    8
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Hallo Dames!

    Nou, 29 mei was daar eindelijk dé dag. Met 38+3 ingestuurd door de verloskundige omdat ik blijkbaar al 4 dagen met gebroken vliezen rondliep (wist ik veel...). Eenmaal in het ziekenhuis meteen gestart met weeenopwekkers en na een bevalling van 10,5 uur met alleen maar, súper pijnlijke (waarvoor zelfs de ruggenprik niets deed), rugweeen was daar onze zoon Luca. Hij woog 2965 gram en was 51 cm lang. Dezelfde dag, na 12 uur observatie in het ziekenhuis ivm langdurig gebroken vliezen, mochten wij naar huis. Hier brak een onzekere periode aan. Luca spuugde alleen maar en hield niks binnen. In 2 dagen was hij meer als 10% van zijn geboortegewicht afgevallen en zag hij helemaal geel. Dit betekende helaas een opname op de neonatologie maar wij wisten dat dit voor Luca beter was. Hij kreeg een sonde en moest gaan werken aan zijn drinktechniek (zoog heel veel lucht aan) en hij moest leren boeren om deze lucht ook daadwerkelijk weg te krijgen. Uiteindelijk 5 dagen opname met heel veel uitproberen qua flessen en spenen lijken wij de juiste combi gevonden te hebben. Luca was weer voldoende aangekomen, dronk zelf, spuugde niet tot nauwelijks meer en was hiermee klaar om opnieuw mee naar huis te mogen. Nu, drie dagen verder is het een super relaxte baby die zich meldt als hij wat nodig heeft en ‘s nachts al lekker goed slaapt. Wij gaan nu echt genieten samen van een verlate kraamweek!
     
  9. Chicaa

    Chicaa Lid

    30 aug 2017
    30
    8
    8
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Oeps...
    Mijn bericht is ineens dubbel... geen idee hoe ik het moet verwijderen, haha
     
  10. Woman1987

    Woman1987 Fanatiek lid

    5 feb 2014
    1.130
    16
    38
    Vrouw
    Pedagogisch Medewerker Kinderopvang BD groep
    @Chicaa van harte gefeliciteerd met Luca! Helaas geen leuke start maar fijn dat het nu beter gaat !

    Wij gaan voor een 2e poging. 19 Juni mogen we onze cryo ophalen uit Zwolle want onze kliniek gaat nu alles zelf doen!
    Spannend weer!!
     
  11. Vlindertje9389

    Vlindertje9389 Actief lid

    28 jul 2015
    499
    20
    18
    Een beetje laat maar alsnog een berichtje van mij hihi. 6 juni onze geplande ks gehad en wat hebben we ervan genoten. De ruggeprik was niet fijn maar oh wat heerlijk om alles zo helder mee te maken. Davina Hope is om 10.58u geboren met een gewicht van 2765 gram en 44 cm. Ze doet het echt super goed en was na 1 dag al ontslagen. Zelf werd ik na 48 u ontslagen en zijn we sinds vrijdag thuis. Deze keer zit ik echt op mijn roze wolk. En waar de bv bij ons eerste kindje een ramp was hebben we nu een natuurtalentje ♡ kortom wij genieten van ons gezinnetje. Ook Hayley is een trotse grote zus. Dit zal ook ons laatste kindje zijn want ik heb me tijdens de ks laten steriliseren. Wij zijn compleet :)
     
  12. Woman1987

    Woman1987 Fanatiek lid

    5 feb 2014
    1.130
    16
    38
    Vrouw
    Pedagogisch Medewerker Kinderopvang BD groep
    @Vlindertje9389 Van harte gefeliciteerd met jullie dochtertje!
    Fijn dat de bv nu goed gaat en dat Davina na een dag al weg mocht.
    Geniet ervan samen :)
     
  13. Nanoe2

    Nanoe2 Niet meer actief

    @Vlindertje9389 gefeliciteerd!
    Wat heerlijk dat alles zo goed is verlopen en nu zo lekker loopt!
    Geniet ervan met je gezinnetje!
     
  14. Kelly84

    Kelly84 Fanatiek lid

    16 jul 2015
    1.217
    352
    83
    Vrouw
    @Vlindertje9389 gefeliciteerd met jullie dochter! Geniet ervan!

    @Chicaa wat een heftige start hebben jullie gehad, gelukkig gaat het nu goed, geniet ervan met zn 3tjes!

    @Woman1987 jullie heel veel succes!
     
    Woman1987 vindt dit leuk.
  15. Emsy

    Emsy Fanatiek lid

    29 jan 2015
    1.851
    1.668
    113
    Vrouw
    @Chicaa van harte gefeliciteerd met jullie zoon! Hopelijk gaat alles nu goed :)

    @Vlindertje9389 ook gefeliciteerd!! Wat fijn dat het allemaal zo goed is verlopen. Nu heerlijk genieten met z'n 4e.

    Hier ook baby nieuws, afgelopen zondag hebben wij een prachtige 2e zoon gekregen. Een hele voorspoedige bevalling thuis gehad en we genieten enorm van onze 2 mannen.
     
  16. Woman1987

    Woman1987 Fanatiek lid

    5 feb 2014
    1.130
    16
    38
    Vrouw
    Pedagogisch Medewerker Kinderopvang BD groep
    @Kelly84 Dankje wel. Ik begin waarschijnlijk toch later met alles. Dinsdag hebben we onze cryo's opgehaald. Als we nu beginnen , ben ik dezelfde datum ongeveer uitgeteld zoals bij Esmée. :oops:

    @Emsy Gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon!
     
  17. Manna

    Manna Fanatiek lid

    2 jul 2015
    2.902
    1.196
    113
    Vrouw
    Gelderland
    @Vlindertje9389 & @Emsy beide van harte gefeliciteerd! Ik kreeg geen meldingen... Hoe gaat het nu inmiddels?
     
  18. Nanoe2

    Nanoe2 Niet meer actief

    @Emsy van harte gefeliciteerd!!
    Lekker genieten van allebei je mannen!

    @Woman1987 kan me wel beetje voorstellen. Een maand later dan of nog meer later?

    @Manna hoe gaat het met jou?
    Voel jij je goed?

    Ik voel me opzich wel prima!
    Wel veel harde buiken en bandenpijn, maargoed, dat hoort erbij!
    Wel enorm nieuwsgierig naar dit mannetje!
     
  19. Manna

    Manna Fanatiek lid

    2 jul 2015
    2.902
    1.196
    113
    Vrouw
    Gelderland
    Fijn dat je ke goed voelt. En ja die banden en harde buiken niet fijn maarja

    Hier wel met vlagen misselijk. Maar ergste vind ik dat mijn bekken al klachten beginnen te geven... Maar goed ik probeer er nu op tijd mee bezig te gaan en hoop dat het zo lang mogelijk stabiel blijft
     
  20. Nanoe2

    Nanoe2 Niet meer actief

    Dat is wel heel vervelend ja!
    Ik zat met 13 weken ook al bij de fysio en osteopaat.
    Door hun tips en het los masseren nu amper meer last van.
    Bij mij bleek het te komen doordat mijn spieren strak stonden en ik daardoor wat scheef belast was.
    Geen idee of dit voor jou zou werken hoor, maar ik had nooit verwacht dat de osteopaat zoveel zou kunnen doen!
     

Deel Deze Pagina