Wie geeft mij hoop?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Marissie82, 16 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marissie82

    Marissie82 Bekend lid

    24 jul 2016
    960
    362
    63
    Vrouw
    Helaas net bericht gehad dat we niet zijn ingeloot voor de scratch studie. Wie weet hoe we dit nu zelf kunnen regelen?
     
  2. Cinderella2030

    29 dec 2016
    39
    2
    8
    NULL
    NULL
    Ik ben wel ingeloot voor de scratch en die krijg ik aanstaande maandag in het VUMC in Amsterdam. Ik zal je laten weten hoe ik het heb ervaren. Mijn ouders wonen in Bulgarije dus als deze tweede verse poging in NL niet lukt dan ga ik daar in een privé kliniek ERA en andere aanvullende onderzoeken laten doen zoals NK cellen bijvoorbeeld. Ik heb ook gehoord dat veel mensen naar Gent of Dusseldorf gaan voor aanvullend onderzoek omdat het dichterbij is maar voor mij komt Sofia beter uit. Ik snap heel goed je angst dat het misschien nooit zal lukken maar wij hebben nog heel veel kansen. Geef niet op, hoe moeilijk het ook is.
     
  3. Cinderella2030

    29 dec 2016
    39
    2
    8
    NULL
    NULL
    Oh wat jammer...
    Ik heb gehoord dat ze de scratch in Amstelland wel doen maar dan heb je een verwijzing nodig. Je zou ze kunnen bellen en vragen hoe het zit, misschien dat je via de huisarts een verwijzing kan krijgen...
     
  4. Marissie82

    Marissie82 Bekend lid

    24 jul 2016
    960
    362
    63
    Vrouw
    Succes maandag!
    Gisteren een gesprek gehad met de arts, helaas geven ze geen toestemming voor de scratch studie. Ze zei, we zijn niet voor niks gestart met een onderzoek, we weten niet of het helpt of dat het misschien schade aanbrengt.
    Dus tja, wat moet ik nou doen? Ik denk dat we de verse tp afwachten en anders de maand daarna, dat is toch een rustmaand, via de huisarts de scratch laten uitvoeren.
     
  5. Cinderella2030

    29 dec 2016
    39
    2
    8
    NULL
    NULL
    Hoi Marissie82, ben je al begonnen aan je 2e verse poging en hoe is het gegaan? Ik heb afgelopen vrijdag een 7-cellig embryo teruggeplaatst gekregen op dag 3 na de punctie en hopelijk hebben we 1 of 2 cryos over. Bij mij werden 7 eicellen in totaal gevonden waarvan maar 3 bevrucht werden ondanks dat het zaad goed eruitzag dus er werd geadviseerd dat bij een eventuele 3e poging ICSI wordt toegepast. Hopelijk is deze keer raak en dan hoeft er geen volgende poging te komen.
    Ik hoop dat jou punctie/terugplaatsing goed zijn gegaan...
     
  6. Marissie82

    Marissie82 Bekend lid

    24 jul 2016
    960
    362
    63
    Vrouw
    Hoi @Cinderella2030, hoe is het met jou?? Heb je al getest? En al te horen gekregen of je cryo's hebt? Toch bijzonder hoe dat dan werkt met de bevruchtingen... Hopelijk is het ICSI niet nodig en blijft dit embryo plakken!

    Ik ben sinds 12-8 aan het spuiten met de decapeptyl, afgelopen vrijdag gestart met de gonal-f. Mijn buik is wel al wat opgezet en gevoelig, zondag heb ik de 1e follikelmeting. Erg spannend hoeveel follikels het nu zijn...
     
  7. Cinderella2030

    29 dec 2016
    39
    2
    8
    NULL
    NULL
    Hoi Marissie 82, ik moet morgen naar het VU voor de bloedtest, heb zelf nog niet getest. Ik heb echter sinds de terugplaatsing op 21 augustus elke dag menstruatieachtige krampen. Ik heb die bijna elke maand in de 2e helft van mijn cyclus en dat eindigt altijd in ongesteldheid dus ik heb niet veel hoop helaas.
    Wij hebben deze week de brief over de cryos gekregen en het blijkt dat we 2 cryos in 2 aparte rietjes hebben, net zoals vorige keer, maar ja dat zegt natuurlijk niks zoals je weet...
    Wat spannend dat je nu met de stimulatie bent begonnen. Hopelijk gaat het allemaal goed. Gaan ze bij jullie ICSI doen? Hou me op de hoogte, ik duim voor je!
     
  8. Marissie82

    Marissie82 Bekend lid

    24 jul 2016
    960
    362
    63
    Vrouw
    @Cinderella2030, en hoe was de bloedtest? Hoop dat je er naast zat met je gevoel!

    Bij ons doen ze ICSI, doordat het zaad van mijn man via PESA verkregen is dit de enige optie, helaas. Het is meteen het eindstation. Ik laat het weten hoe de echo was zondag!
     
  9. Cinderella2030

    29 dec 2016
    39
    2
    8
    NULL
    NULL
    Hoi Marissie82, het blijkt dat ik inderdaad ernaast heb gezeten. Vandaag de uitslag van de bloedtest gekregen en hij is positief. Ik durf nog niet blij te zijn want het is veela te vroeg natuurlijk en het kan alle kanten op gaan. Voor mijn gevoel heeft de scratch het verschil gemaakt, dus mijn advies is, mocht er een volgende poging komen regel de scratch via de huisarts. Ik hoop natuurlijk voor je dat dit niet nodig is. Ik had alle hoop totaal opgegeven, ik geloofde het zelf niet toen ik de uitslag vandaag kreeg maar het blijkt dat alles mogelijk is.
    Liefs,
    Cinderella
     
  10. Marissie82

    Marissie82 Bekend lid

    24 jul 2016
    960
    362
    63
    Vrouw
    Gefeliciteerd!!! Hopelijk heb ik over een paar weken ook zulk mooi nieuws. Bij de 1e echo waren er genoeg follikels, maar ze waren nog niet groot genoeg. Nu doorgaan met de medicatie en dinsdag een nieuwe echo
     
  11. Cinderella2030

    29 dec 2016
    39
    2
    8
    NULL
    NULL
    Klinkt goed meid, nog ff geduld en dan is het zo ver. Ik hoop zo dat het bij jullie ook lukt. Ik hou je op de hoogte hoe het bij ons verder gaat. Nog 3 spannende weken tot de echo op 25 september...
     
    Marissie82 vindt dit leuk.
  12. Nath91

    Nath91 Bekend lid

    2 jun 2015
    525
    3
    18
    Ass. Filiaalmanager
    Hoihoi.

    Houdt moed hoor! Ik heb eerder ontzettend veel geluk gehad dan dat standaard is hoor. Merendeel raakt niet gelijk zwanger.

    En innesteling bevorderen? Heel eerlijk?? Ik geloof niet in al die tips en tricks..

    Ik heb er werkelijkwaar niks aan gedaan of aangepast. Dag van de terug plaatsing uitgebreid wezen shoppen.... onder de auto gelegen.....

    Hou vertrouwen in je lichaam. :*
     
    Marissie82 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina