wie heeft er ook een WWB uitkering en zit in deze situatie??

Discussie in 'Alleen en zwanger' gestart door Chickiedenise, 16 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. petrabr

    petrabr VIP lid

    6 okt 2007
    8.000
    0
    0
    zuid holland
    hoi chickiedenise,
    zoals je misschien kunt zien heb ik niet jou gequote maar brusje en reageerde ik dus op haar reactie. Zij heeft dezelfde informatie over jou situatie als ik en adviseerd jou om zielig te doen bij de huisarts.

    Ik kan absoluut niet vanaf de computer zien wat de zwangerschap en jou situatie geestelijk en lichamelijk met je doen, daar heb ik dan ook nergens een oordeel over geveld.

    Ik kan me alleen niet voorstellen dat iemand jou wil adviseren om dingen te doen die misschien helemaal niet nodig zijn als in je gevoel overdrijven oid.
    Brusje heeft gelukkig al gereageerd, want zoals je ziet was mijn reactie naar haar.
     
  2. jessie1981

    jessie1981 Nieuw lid

    30 jan 2009
    1
    0
    0
    Kan je niet vragen om een werken / leren traject voor je opleiding. Dat is werken in de opleidingsrichting en verdienen. Geen vet pot maar in ieder geval geen papier prikken oid.

    En het kan vaak deeltijd.

    Succes!
     
  3. jessy77

    jessy77 VIP lid

    9 aug 2007
    8.604
    5.886
    113
    Belachelijke opmerking, sorry hoor! Wat weet jij van haar privé situatie af? En wat dan nog als ze nooit in zo'n situatie verkeerd heeft? Heeft ze dan minder recht om haar mening te geven?

    Nou hier iemand die het nu wél allemaal voor elkaar heeft maar in nog diepere shit dan jij zat, dus ik MAG er over mee praten;)

    Ook ik voelde me ellendig, ook ik had toen nieamand, geen luxe huis, nix van dat alles en centen? wat was dat? Toch vertikte ik het om een WWB uitkering aan te vragen, wel heb ik een poosje in de zw gezeten maar niet omdat dit mijn keus is geweest. Niet alleen mn zwangerschap was ontzettend zwaar maar psychisch ben ik er ook aan onderdoor gegaan. Er zaten dagen bij dat ik niet eens meer uit bed wilde komen en alles wel best vond. Toch heb ik dat gedaan. Heb alles aangepakt wat er maar aan te pakken viel, geen geklaag en gezeur maar jezelf herpakken en denken aan de toekomst!

    En uiteindelijk ben ik er ook wel gekomen. Ik typ dit niet om schouderklopjes te ontvangen, maar om even duidelijk te maken dat 'zielig' doen je echt niet verder zal helpen aan een huis, een man of een gevuld bankrekening. Daar zul je toch wel wat meer je best voor moeten doen, zoals bv werken en opleidingen volgen. Zelfmedelijden is juist een luxe eigenschap die je je nu niet kan permitteren.
     
  4. Lola1982

    Lola1982 VIP lid

    16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Ook jij zal tijdens de laatste weken van je zwangerschap en eerste weken (10 a 12) na de geboorte van je kindje vrijgesteld worden van sollicitatieplicht en/of plicht een opleiding te volgen!

    Mooi toch dat je een opleiding kan volgen via de sociale dienst. Schoolgeld is al duurgenoeg.

    Ik vind het niet meer dan normaal dat je moet werken en/of een opleiding volgen.

    Ook ik ben alleenstaand, ik werk 32 uur per week om mezelf en mijn kindje te onderhouden. Ik ben blij dat ik in deze 'bittere' tijden een baan heb. Ook ik heb wat zaken op orde te stellen, maar stapje bij stapje kom je er ook wel!
    Tijdens mijn zwangerschap ben ik afgestudeerd, dus onmogelijk is het niet.

    Succes!
     
  5. petrabr

    petrabr VIP lid

    6 okt 2007
    8.000
    0
    0
    zuid holland
    Je levensinstelling/werksinstelling en reactie vond ik te kinderachtig voor woorden, maar ik ben blij dat het andere ook is opgevallen. Jammer dat je geen reactie meer geeft
     
  6. pechvogel

    pechvogel Actief lid

    15 mrt 2007
    335
    0
    0
    Hier kan ik dus echt niet tegen. Je krijgt een uitkering en daar zijn eisen aan verbonden. Een arbo arts kijkt kijkt heus wel of je het kunt of niet. Jouw huis is niet het probleem van de Nederlandse samenleving die je uitkering betalen. Ieder ander die moet verhuizen moet dit zelfde doen. Hier krijg je bij je werkgever ook maar een of hooguit 2verhuisdagen voor. Ben blij dat je mag studeren! Naast je studie is er nog genoeg tijd over om aan je huis te werken. Succes met je studie!
     
  7. buikje Essie

    buikje Essie Fanatiek lid

    4 apr 2008
    1.099
    0
    0
    IK had in je andere topic al gereageerd maar daar kwam geen reaktie en nnu zie ik dat je het dubbel geplaatst hebt. Mijn reaktie toen:

    Ik zit niet in hetzelfde schuitje maar misschien dat je via je huisarts iets kan regelen. Als je echt ziek bent van je zwangerschap kan hij hier misschien iets mee.

    Ik ben 3 keer zwanger geweest en heb 3 keer tot week 36 gewerkt. Dit ging niet altijd makkelijk en heb zelfs een zwangerschap gehad waarvan ik 7 maanden dag en nacht heb gespuugd. Ik vind het dan ook niet vreemd dat als je een uitkering hebt je je moet houden aan de regels die hiervoor gelden tot een week of 36. Ik neem aan dat ze je na de bevalling wel even met rust laten net als dat je een baan zou hebben.

    Ik vind eerslijk gezegd dat er een hoop reakties zijn geweest die ik niet begrijp. Ziek melden, overspannen laten verklaren enz.

    IK kan me voorstellen dat je het liever allemaal anders had gehad. Je ene vatse baan had en je je helemaal op de baby kon richten zonder je druk te maken over allerlei andere zaken. Helaas is dat niet zo en zul je moeten leven en handelen met en naar de situatie waar je nu in zit.

    Zoals ik eerder schreef, ben ik bij mijn eerste zwangerschap erg ziek geweest maar heb ik gewoon doorgewerkt. Waarom? OMdat mijn baas mij betaald en ik hem dingen verplicht ben. Als ik thuis zit voelde ik me ziek en dat is niks anders dan op kantoor. Hier had ik alleen wel afleiding en dat is ook heel fijn.
    Buiten die 36 uur werken, me suf voelen als ik thuis kwam moest ik daarnaast ook gewoon mijn huishouden doen en een babykamer knutselen. Leuk was voo rmij ook anders maarja dat was de situatie waar ik in zat en daar moest ik het mee doen.

    Je krijgt een uitkering en je opleiding wordt betaald. Vervelend dat het tijdens je zwangerschap is. Als je niet zwanger was had je je aan deze eisen moeten houden en nu dus helaas ook. Zwanger zijn is geen ziekte ookal kun je je er wel eens rot door voelen.

    Ik vind trouwens je reaktie naar Petra wel erg vervelend. Misschien heeft zij iets meer geluk in haar leven of is het gewoon een doorzetter die niet zeurt of ben je gewoon jaloers dat je zo reageerd.

    Ik hoop dat je naast je studie en stage en huishouden nog een beetje kan uitrusten. Straks met een bay en werk zul je weten wat een druk leven is en verlang je echt terug naar de tijd dat je thuis kon zitten en gratis studeren.
     

Deel Deze Pagina