Wie heeft er ook meerdere miskramen gehad deel 10

Discussie in 'Miskraam' gestart door Frummels, 26 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bob1981

    Bob1981 Fanatiek lid

    7 mrt 2011
    2.253
    26
    48
    Vrouw
    Inmiddels gebruik ik de utero 3x daags 2 bollen en ik had constant bruinverlies en dat was weg na 1,5 dag utero gebruik. Ik merk dat ik ook rustiger ben...afgelopen vrijdag goede echo gezien met hartactie, nu zegt dat bij ons niets omdat we dat bijna altijd hebben gezien...maar het is weer een stap in de goede richting.
    Aankomende vrijdag echo 3...hopelijk is dat weer goed nieuws...
    Dankjewel voor je reactie...
     
  2. Frummels

    Frummels Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    4.475
    2.832
    113
    Vrouw
    Hoe gaat het hier met iedereen? Helaas zit ik momenteel te wachten op mijn vijfde miskraam, verwacht dat het nog deze week op gang komt. Ben 5 weken zwanger dus het is vroeg deze keer.
    Vind het zo zwaar, zeker omdat er bij de onderzoeken niets is gevonden....ga ik ooit moeder worden? Word er zo moedeloos van....
     
  3. Marlau

    Marlau Fanatiek lid

    2 jun 2015
    1.917
    1.171
    113
    O wat een ellende! Ik had je topic over je testen ook gezien. Ze lopen echt af dus?
    Je was in Gent geweest toch? 'Jammer' dat er niks uit de onderzoeken is gekomen. Als je een oorzaak weet kan je er ten minste iets mee. Op dat vlak heb ik verder geen tips voor je. Ik heb weinig onderzoek laten doen. Alleen net geprikt voor de anti stolling. Maar wellicht leest er iemand mee die bruikbare info heeft.

    Ik snap heel goed dat je we enorm doorheen zit! Weer een miskraam, weer niks, en dan nog dubbel en dwars de angst en onzekerheid of je wel moeder gaat worden. Waarom gaat het nou niet goed? Een hele dikke knuffel meis!

    Ik hoop dat je nadat alles achter de rug is je een beetje hoop en moed terug kan vinden. Tijdens de laatste miskraam schreef ik mee in een topic waar veel meiden met een enorm verleden meeschreven. En zij zijn allemaal wel zwanger gebleven.

    Met mij gaat het wel aardig. Ik ben pas tante geworden en dat vind ik toch wel moeilijk af en toe. Verder ben ik wel weer hoopvol. De laatste miskraam was in maart en ik hoop snel weer zwanger te worden. Vooralsnog ga ik uit van pech. Afgelopen dinsdag heb ik dus wel bloedgeprikt voor de anti stolling. Ik verwacht er niks van, maar toch, om het even te laten checken. Verder is mijn vit b12 hoog genoeg en mijn schildklier is ook al tijden weer stabiel (mijn schildklier werkt te traag) Maar ja, dat was het in maart ook. Het chromosoomonderzoek hebben we niet laten doen. Mijn vriend staat daar niet echt achter.
     
  4. Leo78

    Leo78 Bekend lid

    10 feb 2012
    910
    394
    63
    Mijn verleden staat in mijn handtekening, nu tot onze verbazing weer zwanger. Ik heb tot en met 13 dpo getest, daarna durfde ik niet meer, omdat ik die test erg licht vond. Nu op dpo 16. Voel me niet zo zwanger, ik heb bijvoorbeeld geen pijnlijke borsten terwijl ik die bij al mijn andere zwangerschappen wel had. Nu vroeg ik me af, 'mag' je bij zo veel miskramen je bloed op hcg gehalte laten prikken? De opbouw van hcg zegt heel veel over of de zwangerschap niet of wel goed is namelijk. Ik vind het onmenselijk om er weer pas na respecetievelijk 8 en 9 weken pas via een echo achter te komen dat het fout zit.
     
  5. Frummels

    Frummels Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    4.475
    2.832
    113
    Vrouw
    Marlau ik snap wel dat je er mogelijk ook anders instaat qua onderzoeken als je al een kleintje hebt. Dan heb je gelukkig ook het bewijs dat het kan lukken denk ik? Wanneer krijg je de uitslag van je onderzoeken?

    Leo, tuurlijk mag dat, al ligt het aan je huisarts hoe hij/zij daarmee omgaat. Maar als je aangeeft dat je zeer onzeker bent, mag het vast. Ik denk alleen dat zo'n bloedtest alleen weinig zegt. Het gaat om de opbouw. Door het doen van testen(van hetzelfde merk) en ze onderling te vergelijken weet je ook wel in het begin of het tot dan goed gaat, zo bekijk ik het altijd.
    In ieder geval gefeliciteerd met je zwangerschap en ik hoop dat alles goed blijft gaan!
     
  6. Marlau

    Marlau Fanatiek lid

    2 jun 2015
    1.917
    1.171
    113
    Ik had je net gefeliciteerd in je eigen topic Leo. Ik zou de ha gewoon bellen. Mag vast wel. Hou er alleen rekening mee dat het niet alles zegt. Bij mijn laatste miskraam had ik een knaller van een test en dat ging toch mis. Slecht oplopende testen gaven bij mij wel een miskraam aan.

    Hoe is het met jou frummels? Zet de miskraam door?
    Ik moet nog een belafspraak maken voor de uitslag. Ik ben in m'n hoofd meer bezig met m'n naderende nod. Ben 3 dpo nu.
     
  7. Frummels

    Frummels Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    4.475
    2.832
    113
    Vrouw
    Mijn miskraam heeft doorgezet, zit alweer op dag 10. Bloeden is inmiddels gestopt, dat is fijn.

    Hoe gaat het met jou Marlau, heb je goede hoop?
     
  8. R1988

    R1988 Actief lid

    30 mei 2017
    122
    28
    28
    Vrouw
    Ik hoop dat je snel een echo mag maken. Kunnen ze niet eerder echo maken met 6.5 week ofzo?
     
  9. R1988

    R1988 Actief lid

    30 mei 2017
    122
    28
    28
    Vrouw
    Wat balen zeg:( sterkte. Fijn dat het bloeden is gestopt.
    Ik wacht nog steeds op mijn eerste menstruatie na de miskraam. Morgen alweer 8 weken geleden:(
     
  10. Leo78

    Leo78 Bekend lid

    10 feb 2012
    910
    394
    63
    Het is weer mis. Vol ongeloof net naar een bruin wcpapiertje gekeken. Bijna zes weken deze x. Het was ook te mooi om waar te zijn.
     
  11. Marlau

    Marlau Fanatiek lid

    2 jun 2015
    1.917
    1.171
    113
    Wat fijn dat het bloedverlies weer gestopt is frummels. Hoe ga je nu verder? Kan je nog meer onderzoeken laten doen?

    Ri, wat vervelend dat je nog steeds op je menstruatie wacht. Ik heb na mijn curretage 16 weken moeten wachten. Ik vond het een hel.

    O nee Leo! Wat verschrikkelijk rot! Bruin bloed heeft niet per se het einde te betekenen. Zet het door? En anders bellen, met bijna 6 weken kunnen ze best al wat zien op een echo. Mijn eerst miskraami is ook via echo met 6.3 geconstateerd. Er was alleen een kleine zwangerschapsring te zien en dat paste natuurlijk niet bij het termijn. Ik duim voor je dat het toch iets onschuldigs is, maar gezien onze verledens begrijp ik heel goed dat je hoop wel vervlogen is.

    Ik zit inmiddels 11 dpo en heb nog wel goede hoop. Ik herken het buikpijn gevoel, het vroeg wakker zijn en zo van mijn vorige zwangerschappen. We zijn nu een weekendje weg, ga morgen testen. Kan eigenlijk alleen maar tegenvallen. In mijn hoofd ben ik al zwanger. Stom he.
     
  12. Eef13

    Eef13 Fanatiek lid

    28 mrt 2012
    1.214
    3
    38
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

    Even een inbraak omdat ik Frummels nog ken van het vorige forum...
    Wil Gent niet toch proberen met een kleine dosis prednison? 5 of 10 bijvoorbeeld? Kun je proberen aan te dringen?
    Ik weet niet of het bij mij heeft geholpen maar ik ben toen wel zwanger gebleven en er was ook nooit een medische oorzaak gevonden. Ze onderzoeken veel maar kunnen natuurlijk niet alles onderzoeken dus misschien zou je er toch baat bij hebben als je een onbekende afwijkende waarde hebt. Evenals bij bloedverdunners. (Ik liep overigens niet in Gent)

    Toch is Minty (ook van het vorige forum) blijvend zwanger gebleven na een heleboel miskramen en zonder medicatie. Maar mij hielp het zowieso al voor mijn gemoedsrust. Er werd iets geprobeerd en ik werd niet met lege handen de zwangerschap ingestuurd.

    Succes meiden! Als zwanger worden niet het probleem is, heb ik er voor jullie alle vertrouwen in dat het zwanger blijven ook een keer gaat lukken. Dat is wat ik het meest om me heen heb gezien!
     
    zonnetje2015 vindt dit leuk.
  13. Marlau

    Marlau Fanatiek lid

    2 jun 2015
    1.917
    1.171
    113
    @Eef13 wat een lief berichtje! Ik heb (een deel van) jou verhaal in een eerder topic gelezen. Wat ontzettend fijn dat het gelukt is. En het is ook zo, bij de meesten lukt het uiteindelijk toch wel. Alleen de weg ernaartoe is soms loodzwaar. Hoe gaat het @Frummels

    @Leo78 hoe is het nu met je? Heeft de miskraam doorgezet? Heb je nog een echo gehad?

    Hoe is het met de rest?

    Ik heb maandag op 12 dpo positief getest. De lange onzekere tijd is weer begonnen. Ik vind het heel spannend, maar we gaan het zien. Wie weet, misschien lukt het deze keer toch! Ik heb mijn uitslag van de anti stolling ook gehad en dat was allemaal goed.
     
  14. Eef13

    Eef13 Fanatiek lid

    28 mrt 2012
    1.214
    3
    38
    NULL
    NULL
    Spannend Marlau! Hopelijk wordt dit jouw plakker!!
     
  15. Frummels

    Frummels Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    4.475
    2.832
    113
    Vrouw
    Marlau gefeliciteerd! Hoe gaat het met je? Super dat je weer zwanger bent.

    Ik ben afgelopen week weer in België geweest. Krijg nu prednison, fraxiparine en utrogestan voorgeschreven. De laatste vd drie gebruik ik al drie zwangerschappen/miskramen. Ben erg blij met dit behandelplan al zie ik wel op tegen het spuiten, maar dat schijnt te wennen,
    Bedankt voor de info @Eef13 . Bij welk ziekenhuis liep jij dat je dat voorgeschreven kreeg? In Nederland?
     
  16. Marlau

    Marlau Fanatiek lid

    2 jun 2015
    1.917
    1.171
    113
    Heb je de fraxiparine en de prednison niet eerder gebruikt? Ik hoop dat het voor jou werkt meis. Hopelijk kan je hier wat hoop uit putten. Ik hoor inderdaad van iedereen dat het spuiten wel went. Maar het is wel een drempel zeg om jezelf te injecteren.

    Dank je Eef!
    Ik voel me gek genoeg wel rustig en vol vertrouwen. Misschien voel ik me straks wel een domme sukkel hoor, maar ik heb er gewoon een goed gevoel over. Ik heb na die eerste test ook niet meer getest. Ik zie het wel. Mijn eerste echo wil ik pas na de vakantie. Mocht het toch niet goed zijn dan wil ik niet dat onze vakantie erdoor verpest wordt.
     
  17. Frummels

    Frummels Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    4.475
    2.832
    113
    Vrouw
    Nee dit is de eerste keer!

    Wat klink je dapper meis! Ik hoop echt dat deze keer alles goed zit!!!
     
  18. Eef13

    Eef13 Fanatiek lid

    28 mrt 2012
    1.214
    3
    38
    NULL
    NULL
    Goed van je Marlau. Eigenlijk heb je ook wel gelijk er een goed gevoel over te hebben. Het zwanger worden is soms al zo'n overwinning. Dat mag best een goed gevoel geven. En het gaat een keer de goede zijn dus waarom niet dit keer!!

    @Frummels : wat goed dat ze in België meewerken. Heb je er om moeten vragen/aandringen of stelden ze het zelf voor? En welke dosis predni krijg je? Vanaf wanneer in de cyclus? Ik geloof dat ik de predni had vanaf 10 dpo en de prikken vanaf de positieve test, maar heel eerlijk gezegd weet ik het niet meer voor 100% zeker.
    Voor die prikken, dat is inderdaad niet zo geweldig, ondanks dat je wel de tijd hebt eraan te wennen tijdens de zwangerschap.
    De eerste keer heb ik tig keer geprobeerd de naald erin te jassen (op aanraden van mijn man). Uiteindelijk heeft hij de eerste prik gezet en dat werd een flinke blauwe plek. Daarna heb ik het maar zelf gedaan. Een rol pakken en voorzichtig de naald erin prikken en leegduwen. Dat duurde vaak wel een minuut ofzo maar op deze manier had ik de minste kans op blauwe plekken. En toch altijd een watje met pleistertje want af en toe raak je toch een klein adertje en met de bloedverdunners kan dat dan toch een goede vlek op lakens of kleding geven. Echt pijnlijk is het niet, maar het is toch raar om jezelf te prikken.
    Ik heb mijn behandeling in Frankrijk gekregen waar ik woon. Maar op eigen aanvraag/aandringen nadat ik hier op dit forum over dit "behandelplan" had gelezen. Omdat er bij mij ook niks was gevonden werd ik ook zo naar huis gestuurd en dus ben ik op zoek gegaan naar iemand die dit wel wilde proberen. En gelukkig gevonden ;)
    Hopelijk gaat het voor jou ook werken!!
     
  19. Frummels

    Frummels Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    4.475
    2.832
    113
    Vrouw

    Bedankt voor de tips Eef!
    Ze kwamen er zelf mee, super fijn! Ik ga 10 mg predni slikken. Ik start met alles vanaf eisprong en stop met alles met 12 weken. Al denk ik dat (mocht ik zover komen) ik de utro langzaam af ga bouwen. En de predni misschien ook wel. Gewoon voor het gevoel.
     
  20. Eef13

    Eef13 Fanatiek lid

    28 mrt 2012
    1.214
    3
    38
    NULL
    NULL
    Wat goed dat ze er zelf mee kwamen en ook een mooie dosis. Soms is het 5mg en dat vind ik zelf nogal weinig. Ook goed dat je de predni vanaf eisprong kan gaan slikken en niet pas vanaf een pos test. Volgens mijn gyn was het namelijk dan al te laat en toch wordt het vaak zo voorgeschreven.

    Het ziet er dus goed uit! Nu aan de slag dan maar ;)
    Oja, ik heb ook afgebouwd. Ben stiekem doorgegaan tot een week of 14 en heb in 2 weken afgebouwd (de predni). De bloedverdunnende prikken heb ik gezet tot 7 maanden.
     

Deel Deze Pagina