Wie is er ook bevallen zonder persweeen?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Hopsatee, 17 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zeilbootje

    zeilbootje Fanatiek lid

    15 jan 2014
    2.646
    1.286
    113
    Bij de eerste geen persweeën. Achteraf had ik ook het idee dat ik te snel ben gaan persen. De vk voelde dat ik 10cm had, maar ik was er nog niet helemaal klaar voor. 0-10cm duurde 4 uur en persen 1 uur.

    Bij de tweede voorgenomen om te wachten. Vanaf de eerste wee tot 10cm ontsluiting duurde 1,5 uur. Daarna 20 minuten gewone weeën weggepuft omdat ik wilde afwachten tot ik er klaar voor was. Na die 20 min kreeg ik ineens een perswee. 3x persen (12 min) en de baby was er. Totaal ongeveer 2 uur over gedaan. Perfecte bevalling!

    Bij de derde weer voorgenomen om te wachten op de persweeën zoals bij de tweede. Maar na 2 uur had ik ‘pas’ 8cm ontsluiting. En ik was het zat dus vroeg of ik vast mocht persen. Mocht natuurlijk niet ;). Toen brak ze mijn vliezen maar vast en zat ik gelijk op 10cm. Ik had nog steeds geen persweeën, maar was het zo zat dat ik maar op eigen houtje ben gaan persen. En 2 (gewone) weeën later was ze er.

    Al met al vond ik de tweede het makkelijkst gaan.
     
  2. wiedeltje

    wiedeltje Fanatiek lid

    2 apr 2012
    1.134
    1.466
    113
    Ik heb bij de eerste wel persweeën gehad. Bij nr 2 ook, maar wel iets zwakker. Bij nr 3 helaas helemaal geen persweeën. Heel irritant, ik wist ook niet hoe ik hem eruit moest krijgen. En hij zat klem met z'n schoudertje. Al met al duurde het misschien 10-15 minuten, maar dat was wel heel zwaar. Hoop dat ik nu wel goede persweeën krijg...
     
  3. yakuzi

    yakuzi Fanatiek lid

    23 aug 2012
    1.109
    844
    113
    Ik had dat bij mijn tweede bevalling. Ik had hele heftige persweeën waardoor ik niks hoefde te doen “alleen maar “ zuchten en zo is mijn kleintje helemaal zelf in tien minuten geboren. Heb niet mee geperst. Ik lag overigens gewoon op me rug. Btje half overeind. Dit was wel lastig trouwens omdat je lichaam sowieso perst dus je kan het niet tegenhouden dus als de vk dan zei niet persen nu zuchten was dat eigenlijk niet te doen. Ik weet zeker dat als ik mee had geperst hij er binnen een minuut geweest was maar dat is niet echt bevordelijk voor inscheuren etc:roflmao:
     
  4. DDara

    DDara Bekend lid

    20 mrt 2015
    511
    53
    28
    Den haag
    Hier ook bij eerste en 2de kort maar heftige ontsluitingsweeën maar persweeën.... nee ik voelde nog wel een weeën maar er was totaal geen persdrang
     

Deel Deze Pagina