iui behandeling en clomid

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door yasgok, 13 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. yasgok

    yasgok Actief lid

    13 feb 2009
    395
    12
    18
    huisvrouw
    Nederland
    Hallo dames,

    ik heb een vraag waar ik mee zit. wij starten deze maand met iui behandeling.

    De arts heeft mij clomid voorgeschreven van 50 mg. hiermee moet ik starten op dag 3 tot en met dag 7.De eerste dag van mijn menstruatie moet ik het ziekenhuis bellen voor een afspraak voor de 12de cyclusdag.Wat gaat er dan precies gebeuren.ik was zo zenuwachtig toen de arts het vertelde dat ik maar half heb meegeluisterd.

    Kunnen jullie mij a.u.b helpen.
    WANNEER moet mijn man zijn sperm inleveren?
    Ik heb ook nog pregynl ofzo gekregen maar daar heeft hij mij niks over gezgt wat moet ik ermee?????

    ik wacht op reacties
     
  2. Jippie

    Jippie VIP lid

    3 feb 2007
    11.784
    775
    113
    Je krijgt op cyclusdag 12 een inwendige echo om te kijken of je lichaam op de Clomid reageert. Waarschijnlijk krijg je echo's tot je eisprong eraan zit te komen.

    De Pregnyl gebruik je voor het opwekken van de eisprong. Als je een eiblaasje (follikel) van minimaal 18 mm hebt, wordt deze injectie gezet. De eisprong volgt ongeveer 40 u daarna. Op die manier kan de inseminatie precies tegelijk met de eisprong gepland worden. Als je geen ervaring hebt met het spuiten, wordt deze injectie vaak door een assistente of de huisarts gezet. Dat hoef je dan niet zelf te doen.

    Je man moet een paar uur voor de inseminatie zijn sperma inleveren. Dit wordt bewerkt, zodat het in je baarmoeder geinsemineerd kan worden. De precieze datum en tijdstip krijg je van het ziekenhuis te horen, dat is allemaal weer afhankelijk van hoe je op de Clomid reageert, enz.

    Succes!
     
  3. yasgok

    yasgok Actief lid

    13 feb 2009
    395
    12
    18
    huisvrouw
    Nederland
    bedankt voor je antwoord dus met die pegynl hoef ik nu niks mee te doen.

    maar mijn cyclus wordt iedere maand een dag eerder. normaal was het tussen de 25 a 29 dagen.vorige maand op cd 25 en deze maand wordt het denk ik 26.maar de arts had me gevraagd om een afspraak te maken voor cd 12 is het dan niet een beet je te laat?????
     
  4. Jippie

    Jippie VIP lid

    3 feb 2007
    11.784
    775
    113
    Dan kun je inderdaad beter wat eerder de echo hebben, want met een korte cyclus heb je vaak eerder de eisprong. In ons ziekenhuis wordt de eerste meting altijd op dag 10 gedaan. Dus ik zou het zeker even navragen als je belt voor een afspraak. Dat is vast geen probleem.
     
  5. yasgok

    yasgok Actief lid

    13 feb 2009
    395
    12
    18
    huisvrouw
    Nederland
    Dankjewel voor je lieve antwoorden.hoeven we dan niet in die tijd te klussen, omdat ze dan de zaad van mijn man gaan inbregen???want volgens mij zei de arts van wanneer de inseminatie plaats vindt dat we dan 2 dagen ervoor niet klussen????
     
  6. juulzon

    juulzon Fanatiek lid

    29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Kom anders meekletsen op het IUI-topic :) :)
     

Deel Deze Pagina