Wel bevruchting geen innesteling

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door puckje, 19 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. puckje

    puckje Bekend lid

    9 jun 2007
    555
    0
    0
    Overijssel
    De titel zegt het eigenlijk al. Er is in deze cyclus bij mij wel een bevruchting geweest. Ik ben waarschijnlijk een van die personen die dan direct merkt dat ze zwanger is. Een weekje misselijk en gespannen borsten. Maar er heeft geen innesteling plaatsgevonden want vandaag ben ik ongesteld geworden (de klachten zijn nu dan ook bijna weg). Nu heb ik dit voordat Emiel geboren werd ook al een paar keer gehad. Zijn er meerderen die dit verschijnsel kennen? Bij mij komt het niet door het ontpillen want die heb ik niet meer gebruikt en de vorige periodes heb ik nergens last van gehad.
    Wat is een vrouwlijk lichaam toch een vreemd iets.
     
  2. meisje0123

    meisje0123 Fanatiek lid

    24 aug 2007
    3.343
    0
    0
    Noord Brabant
    Gewoon even een nieuwsgierig vraagje: hoe weet je dat er bevruchting is geweest?
    Ik ken het verschijnsel overigens niet, hoewel ik zeker beaam dat het vrouwelijk lichaam een vreemd iets is!
     
  3. Evy77

    Evy77 Fanatiek lid

    11 aug 2008
    1.171
    0
    36
    België
    Ik herken wat jij beschrijft. Ik meende ook deze veranderingen in mijn lichaam waar te nemen, maar spijtig genoeg was er geen innesteling.
     
  4. Dreamer83

    Dreamer83 VIP lid

    16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Je kan volgens mij alleen last krijgen van zwangerschapskwaaltjes wanneer er een vruchtje is ingenesteld.
    Anders maakt je lichaam geen hcg aan (en dat is waardoor je de kwaaltjes krijgt)

    Ik ken het dus niet en het klinkt me een beetje raar in de oren eerlijk gezegd.
     
  5. Evamariah

    Evamariah Fanatiek lid

    9 jan 2008
    1.874
    0
    0
    overijssel
    Hoi,

    Ik herken dit ook!
    Toevallig afgelopen cyclus zeer sterk zwangerschaps kwaaltjes precies zo als bij mijn vorige zwangerschap die eindigde in een mk. Ik werd ook precies rond mijn NOD (die ik dan bereken na een positieve ovu test) ongesteld geworden...wel iets langer dan andere keren!

    Heel vreemd iets en ook ik heb heel sterk het gevoel dat ik wel bevrucht was maar dat het net niet is genesteld oid! Grappig dan meerderen dat gevoel kennen!

    groetjes Eva
     
  6. MyPrecious

    MyPrecious Niet meer actief

    Hoe weet je of er een bevruchting heeft plaatsgevonden dan.. Dat snap ik niet..
     
  7. buikje Essie

    buikje Essie Fanatiek lid

    4 apr 2008
    1.099
    0
    0
    Een zwangercshap hangt van heel veel verschillende factoren af. Je kan op het precieze tijdstip sex hebben maar dat hoeft nog niet tot een zwangerschap te leiden. Het kan inderdaad dat een eicel wel bevrucht is maar zich om welke reden dan ook niet kan innestelen. Het zou dus kunnen maar wat ik me afvraag is of je die kwaaltjes al kan ehbben als het niet ingenesteld is. Het is dan nog niet verbonden met jouw lichaam en zweeft als het ware rond in de baarmoeder.
     
  8. Wolkjuh

    Wolkjuh Niet meer actief

    Precies wat ik me ook afvraag wat buikje essie zegt : kun je dan 'last' hebben van kwaaltjes als er geen innesteling plaats vindt. Betwijfel het, maar kan het ook fout hebben, misschien dat er iemand is met meer informatie hierover.
     
  9. lily26

    lily26 Fanatiek lid

    29 feb 2008
    1.009
    0
    0
    Hallo allemaal,

    Ja dat kan wel degelijk...
    Heb ik in mijn vorige cyclus ook gehad...zei op een gegeven moment tegen mijn zus..ik weet niet heb het gevoel dat het raak is,had ook gemene ongi krampen maar werd het niet..dus s'avonds getest(was een paar dgn voor mijn nod al)wat dus te vroeg was,maar teste wel degelijk positief!
    Helemaal blij natuurlijk...maar helaas 4 dgn later begon ik te bloeden...

    Dus raar maar waar het kan dus wel,
    ik denk dat het net is bij een normale zwangerschap..de ene merkt het meteen en de ander gaat pas verandering merken bij een aantal wkn..

    Liefs Lily
     
  10. lily26

    lily26 Fanatiek lid

    29 feb 2008
    1.009
    0
    0
    En een begin van innestelen is ook een direkt contact met je lichaam,alleen hij/zij "bijt" zich dan niet genoeg vast waardoor hij/zij weer loslaat...heb ik gehoord van mijn collega en zij weer van haar gyn!
     
  11. bamjolan

    bamjolan VIP lid

    7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Dit is niet waar, zelfs bij de bevruchting heb je al HCG waardoor vroege testen al snel positief worden.
     
  12. MamaDeluxe

    MamaDeluxe Fanatiek lid

    4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Echt bamjolan? nooit gehoord, waar heb je dat vandaan? Dan heb ik dat wrsch gehad anders weet ik t ook niet meer :p
     
  13. bamjolan

    bamjolan VIP lid

    7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Dar kwam mijn gynaecoloog mee aan omdat ik het niet begreep van die test en een week achter lopen in de zwangerschap haha hij lag uit dat je zelf bij de vroege stadium van bevruchting al hcg aan maak.
     
  14. MamaDeluxe

    MamaDeluxe Fanatiek lid

    4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Ik wil jouw gyn ook :p
     
  15. bamjolan

    bamjolan VIP lid

    7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Hihi, ik vond hem een super vent! :D
    Meelevend ook! :D
     
  16. FutureMommy

    18 aug 2008
    87
    0
    0
    Ik denk dat ik dat deze maand heb..had zo''n gevoel het is raak nou symptonen pff praat me er niet van om gek van te worden haha
    Maar nu sinds een paar dagen is het allemaal weg ja mijn (.)(.) doen nog wel pijn maar verder niks meer...ook had ik een paar dagen na me ei steeds ongi krampen enzo nou opeens ook weg en nu heb ik als ik beweeg af en toe al ongi pijn dus het zal morgen wel doorzetten :(:(
     
  17. Elke1984

    Elke1984 Niet meer actief

    "Zodra het bevruchte ei zich in de baarmoeder innestelt, scheidt het een hormoon af dat zwangerschapshormoon of HCG (= CGH: Chorionisch gonadotroop hormoon) wordt genoemd.
    HCG zorgt er onder andere voor dat de vorming van nieuwe eicellen geremd wordt en houdt de zwangerschap in stand. Het houdt ook het gele lichaam actief dat zo hormonen kan produceren die nodig zijn voor de evolutie van de zwangerschap.Via het baarmoederslijmvlies komt het HCG eerst in je bloed terecht en daarna via de nieren in je urine."

    "Humaan choriongonadotrofine (HCG) is een hormoon dat tijdens een zwangerschap door het embryo wordt geproduceerd.
    Vanaf de innesteling gaat het chorion (één van de drie vruchtvliezen van embryonale herkomst) HCG produceren. In de urine van de vrouw is dit soms al 2 weken na de bevruchting aantoonbaar (1 dag overtijd)."
     
  18. Elke1984

    Elke1984 Niet meer actief

    Ik geloof wel dat vrouwen vanaf de bevruchting al kunnen 'voelen' dat ze zwanger zijn maar dit is volgens mij meer een voorgevoel. Het kàn fysisch gewoon niet dat je dan al zwangerschapssymptomen hebt.

    En ik denk dat er hier op dit forum véél vrouwen zijn met zwangerschapssymptomen. Sommige van hen zijn (toevallig?) zwanger, sommigen niet.

    Lieve groetjes!
     
  19. Hartje1

    Hartje1 Bekend lid

    7 okt 2006
    894
    0
    0
    Ik wil me graag aansluiten bij de vorige reactie.
    Elke maand voel ik ook van die vage klachten (gespannen (.)(.) enzo), dit is voor mij juist een teken dat het niet raak is.
    Enne... er zijn heel veel vrouwen die denken dat het raak is, ik ook, maar wil ook zo graag (na 2 jaar, mag het toch wel eens raak zijn).

    iig veel succes met zwanger worden!
     
  20. butt3rfly

    butt3rfly Actief lid

    8 mrt 2008
    434
    0
    0
    omgeving Gouda
    Je lichaam maakt bij de innesteling pas HCG aan, die zwangerschapsklachten kunnen geven. Op basis daarvan is het dus onmogelijk dat je vóór je innesteling al voelt dat je zwanger bent. Natuurlijk kan je best een voorgevoel hebben, maar dat kan niet gebaseerd zijn op lichamelijke klachten.... Er lopen hier genoeg meiden rond, die er stellig van overtuigd waren dat ze zwanger waren, maar toch gewoon ongesteld werden. Dus tsja, als ze dan toch zwanger waren geweest, kan je mooi zeggen dat je het al vanaf de bevruchting voelde. Maar ja, als je dat elke maand zegt, zal het vaak ooit toch een keer waar zijn.... ;)
     

Deel Deze Pagina