jongen (tom) in pauw en witteman

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door mwag, 14 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mwag

    mwag Actief lid

    24 mrt 2010
    269
    0
    0
    horeca
    brabant!!!
    zit nu te kijken over Tom die een dieet volgt (door zijn moeder)
    vind het wel heel ver gaan hoor! prima gezond eten maar dit vind ik toch wel te gek worden!
    hij mag zelfs niet naar school omdat ze bang is dat hij op school iets ongezonds eet.
    wat vinden jullie?
     
  2. Bastet

    Bastet Niet meer actief

    Ik heb het gister opgenomen, zal straks even kijken.
    Ik had een tijd terug een documentaire gezien over hem en zijn moeder, ik vond het toen al heel ver gaan.
     
  3. maartje84

    maartje84 VIP lid

    8 okt 2008
    12.712
    4.218
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Gezien!

    Dat hij niet naar school gaat vind ik raar, maar wbt het eten: ik snap niet zo goed waarom er overondervoeding werd gesproken. Dat joch zag er keurig gezond uit!!! Ik geloof er wel in dat alle bewerkingen van eten tegenwoordig nou niet echt bepaald bevorderlijk voor de gezondheid is. En dat hij niet zo lang is: men wordt tegenwoordig steeds langer, daar worden de groeicurves op aangepast, net als dat de kinderen steeds dikker worden en daar ook de curves op aangepast worden. Ik denk dat die vrouw juist heel bewust met eten vanuit de natuur omgaat. Oke, ze slaat er wellicht 'iets' in door haha maar dat ze haar kind hiermee schade aanbrengt? Ik durf dat niet zo stellig te zeggen.
     
  4. Mystify

    Mystify Bekend lid

    24 mei 2011
    938
    0
    0
    Een moeilijk onderwerp. Maar eens met maartje. Ergens heeft zijn moeder natuurlijk wel gelijk als ze zegt dat er in ons dagelijks eten uit de supermarkt veel ongezonde voedingsstoffen worden toegevoegd. Denk maar aan alle E nummers op verpakkinging, hormonen in vlees, kippen die eenmaal in de pan blijken te zwemmen in het water:( En dan heb ik het niet eens over wat we importeren uit het buitenland aan groente en fruit wat daar bespoten wordt met bestrijdingsmiddelen die hier al jaren verboden zijn, maar zo toch in ons systeem komen. Wat is slechter voor een kind in de groei? Het missen van bepaalde vetten en bouwstoffen of een leven zonder kunstmatig toegevoegde stofjes? Ik weet het niet.

    Zelf denk ik dat alles waar te voor staat niet goed is. Te veel E nummers kan niet goed zijn, maar enkel rauw eten lijkt me ook niet gezond. Van alles een beetjes lijkt me het beste.. Veel mensen vinden het schokkend dat de kinderarts zegt dat hij onder de groeicurve blijft...ik vraag me dan wel af hoe zou deze jongen dan bv groeien als hij anders zou eten...dat weten we helemaal niet. Ouders wiens kinderen nooit groente en fruit krijgen( en die zijn er ook) lijkt me zeker zo slecht. Van wat ik in mijn omgeving zie is dat kindjes die ongeveer het zelfde krijgen..toch zo anders kunnen groeien.

    Dat weghouden van de school vond ik wel te ver gaan. Dat het eten dan te moeilijk wordt spreekt tegen dat het echt zijn vrije keuze is. Maar goed kindjes die nooit groente of fruit krijgen hebben daar zelf ook weinig keus in..dus tja

    Wij eten overigens gewoon alles, alles behalve bio mamma hier, maar over voeding kan je zo veel discuseren...van wat goed en fout is. Als je weet hoe bepaalde voeding door een fabriek gemaakt wordt lust je niks meer uit een pak of potje.
     
  5. popje

    popje VIP lid

    20 jul 2006
    7.337
    268
    83
    NH
    Hij was toch ook eerder optv geweest?
    paar jaar geleden?
     
  6. Tara84

    Tara84 Fanatiek lid

    10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    ja, bij dwdd. Daar ging Hugo Borst als tafelheer zo tegen die moeder tekeer.

    Ik vind dat ze veel te ver gaat en dat haar zoon zo veel mist in zijn leven. Ik ga liever een paar jaar eerder dood dan dat ik niet naar school mag, geen deel mag nemen aan het "normale" tienerleven, niet uit eten mag etc. Heiligt het doel wel de middelen hier? Ik denk het niet. Vind het goed dat hij onder toezicht van jeugdzorg staat.
     
  7. Pleak

    Pleak Fanatiek lid

    30 mei 2011
    3.620
    217
    63
    zuid-holland
    weten jullie waar je dit terug kan zien? Het lukt me niet via de website van pauw en witteman..
     
  8. Linda86

    Linda86 VIP lid

  9. Pleak

    Pleak Fanatiek lid

    30 mei 2011
    3.620
    217
    63
    zuid-holland
    dank je ben het nu ook aan het kijken ;)
     
  10. popje

    popje VIP lid

    20 jul 2006
    7.337
    268
    83
    NH
  11. Saja87

    Saja87 Niet meer actief

    Ik vind dat ze een beetje te ver doordraait.

    Dat ze bewust met voeding om gaat prima niks mis mee.
    Maar ze ontneemt die jongen wel zijn jeugd ( in de zin van naar school gaan vrienden maken sociaal worden uitgaan etc etc.. )
     
  12. Bri

    Bri Niet meer actief

    Ik heb het bij PenW niet gezien, maar wel toen hij bij dwdd zat. Ik vond het niet kunnen, wat die moeder deed.
    Alles alleen maar rauw, dat levert netto zo weinig energie op, en veel stoffen kun je ook echt minder goed opnemen als voedsel rauw is. Lekker dan, voor een kind in de groei.
    Homo sapiens (wij dus) is pas ontstaan toen een voorouder bedacht dat hij eten kon verhitten voor hij het opat. Tot die tijd was het een mensachtige met een klein brein. Dat zegt mij genoeg: alles alleen maar rauw eten, daar zijn wij en onze hersenen niet op gebouwd.

    En dat je je kind weghoudt van school omdat hij anders in aanraking komt met ongezond eten vind ik niet minder dan hysterisch.

    Wat mij betreft was het toen helemaal terecht, hoe Hugo Borst tegen die vrouw ageerde. Of dat nu nog steeds van toepassing is weet ik niet, zoals gezegd heb ik PenW niet gezien.
     
  13. Tara84

    Tara84 Fanatiek lid

    10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    vond het nu nog schokkender dan toen bij dwdd. Ze lieten ook een arts aan het woord die aangaf dat haar zoon zwaar ondervoed was en dat niet alleen het lichaam onder de maat groeide, maar ook het brein... Heel heftig als je daar geen conclusies aan verbindt.
     
  14. Saja87

    Saja87 Niet meer actief

    Eet die jongen alles rauw???
    Ook vlees etc?

    Dat is toch helemaal niet goed?
     
  15. Bri

    Bri Niet meer actief

    volgens mij kreeg hij geen vlees, maar alleen plantaardige, rauwe producten.
     
  16. Tara84

    Tara84 Fanatiek lid

    10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    nee, hij eet geen vlees en ook geen vis (want die zwommen niet in gezond water ofziets), dus alleen groente, fruit en noten volgens mij. En dat dus alleen rauw...
     
  17. popje

    popje VIP lid

    20 jul 2006
    7.337
    268
    83
    NH
  18. Bri

    Bri Niet meer actief

    Als een arts objectief vaststelt dat het door dat extreme voedingspatroon gewoon niet goed gaat met de ontwikkeling van die jongen, dan moet er toch iemand ingrijpen daar? Ik noem dat kindermishandeling; hij krijgt dan niet wat hij nodig heeft.
     
  19. Tara84

    Tara84 Fanatiek lid

    10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Inderdaad, daarom staat hij ook onder toezicht van bureau jeugdzorg. Maar van mij mogen ze nog verder gaan. Ik zie wel dat die vrouw ontzettend veel van haar zoon houdt en dat ze serieus denkt het beste met hem voor te hebben, maar dit gaat veel te ver.
     
  20. popje

    popje VIP lid

    20 jul 2006
    7.337
    268
    83
    NH

Deel Deze Pagina