Wie start er met IUI voor een brusje?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door ShallY, 28 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ShallY

    ShallY Fanatiek lid

    14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    In april 2015 ben ik zwanger geraakt dmv IUI en ons zoontje is in december 2015 geboren.

    Na wat rondes spuiten starten we deze ronde met IUI.
    En net zoals toen we bezig waren voor ons zoontje schiet er weer van alles door mijn hoofd. Angst, onzekerheid, 'wat als', enz, enz..

    Ik merk dat ik behoefte heb aan lotgenoten om hierover te praten.
    Dus wie wilt zich aansluiten en zo kunnen we elkaar steunen.
     
    Clara14 vindt dit leuk.
  2. Clara14

    Clara14 Niet meer actief

    Hoi,

    Wij hebben in 2014 een icsi behandeling gehad, omdat we wederkerigheid deden.
    Uit de 2 e cryo hebben we een dochter gekregen in 2015.
    Nu hebben we 3 maanden cryo s tp gehad die nog over waren maar die zijn helaas niet blijven plakken.

    Dus hebben we weer rietjes besteld en krijgen nu IUI omdat ik niet weer wederkerigheid doe.

    Dus ik heb vorige week een IUI gehad in natuurlijke cyclus, hebben geen spuiten of weet ik wat gehad. Een positieve ovulatie test gehad en de volgende dat de inseminatie gehad.
     
  3. ShallY

    ShallY Fanatiek lid

    14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Hoi Clara,

    Dat is dus weer een spannende tijd voor jullie, de wachtweken.

    Misschien een hele stomme vraag maar wat betekent wederkerigheid?

    Ik doe wel met spuiten. Door pcos heb ik geen natuurlijke cyclus.
     
  4. Clara14

    Clara14 Niet meer actief

    Hoi shally,

    Ja is zeker spannend, heb nog nooit iui gehad dus ben benieuwd, ben wel zo erg dat ik denk een cryo blijft niet plakken, zal iui dan wel wat doen.

    Maar wederkerigheid, is wij zijn afhankelijk van een zaaddonor. En in ruil daarvoor heb ik de helft van me eicellen weg gegeven. Daarom kreeg ik ook icsi 3 jaar geleden.
     
  5. ShallY

    ShallY Fanatiek lid

    14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Oke, nu snap ik het.

    Begrijp wel dat je dat denkt hoor.
    Het vrouwenlichaam is gewoon een raar iets en er is geen touw aan vast te knopen.

    Ik ga duimen dat dit een plakker is!

    Hoevaak kan je IUI doen?
     
  6. Clara14

    Clara14 Niet meer actief

    Hoi

    Sorry beetje laat antw. Maar jij al de IUI gehad zit je al in de slopende wachtweken ?

    We gaan voorlopig voor IUI als het dan nog niet gelukt is kreeg ik baarmoeder foto ofzo. En dan nog 3 IUI mislukken die ook dan icsi. Maar zover is het nog lang niet.
     
  7. ShallY

    ShallY Fanatiek lid

    14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Sorry beetje late reactie ook van mij maar wist m'n wachtwoord niet.

    Weet je al wat meer?

    Ik heb nog geen IUI gehad. Ben nu weer sinds 4 dagen aan het spuiten, volgende week maandag eerste fm.
     
  8. ShallY

    ShallY Fanatiek lid

    14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Vrij onverwachts heb ik morgen al de iui.
     
  9. Kris81

    Kris81 Fanatiek lid

    14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Hi dames,

    Hier gisteren de go gekregen voor iui. Dinsdag voor het eerst. Aan de ene kant ben ik enorm blij dat we weer een volgende stap maken in dit traject. Aan de andere kant... mijn gyn zegt dat het geen toegevoegde waarde heeft bij goed zaad en daar is inderdaad niets mis mee... ik heb ook al een paar positieve testen gezien maar dan ging het al heel snel mis (rond nod), dus volgens mij zit het hem meer in de innesteling. Maar goed, nieuwe ronde, nieuwe kansen, bring it on :cool:.
     
  10. ShallY

    ShallY Fanatiek lid

    14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Hoi kris81. Hier ook iui zowel bij m'n zoontje als deze keer en dat ondanks goed zaad. Daar ligt het niet aan.

    Maar heb je al wel alle onderzoeken gehad enz? Ook al een kijkoperatie of doorspoelen van je eileiders?

    Ik heb de vorige keer bij m'n zoontje een kijkoperatie gehad omdat ik 3 miskramen had gehad en doorspuiten van de inleiders tijdens de operatie. Paar weken later iui en raakte ik zwanger van m'n zoontje.
     
  11. Kris81

    Kris81 Fanatiek lid

    14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Nee, hier eigenlijk alleen maar bloed geprikt, geen kijkoperaties. Ik denk dat ze er vanuit gaan dat de eileiders wel werken ivm eerdere zwangerschap. En er zijn nu ook wel wat bevruchtingen geweest. Toevallig wel afgelopen dinsdag een hysteroscopie gehad, er zat een poliep. Toen zag alles er mooi uit maar of ze zo kunnen zien of eileiders niet verstopt zitten vraag ik me af.

    Bij mij zit het probleem vooral tijdens fase twee vd cyclus. Ondanks prima progesteronwaardes word ik een week na eisprong ongesteld. Daar eerst een jaar utro voor gebruikt (dat was genoeg bij onze zoon) maar nu helaas niet. Na een half jaar utro kwam er OI bij en nu IUI dus. En de utro hebben we er uit gemikt. Ik spuit nu extra pregnyl wat voor mij veel minder bijwerkingen geeft :D.
     
  12. Clara14

    Clara14 Niet meer actief

    Hoi dames,

    Shally ik zit ook sinds gisteren weer op het wachtbankje.
    Eerste iui mislukt dus nu ronde 2.
    Kris81 kom jij er dinsdag ook bij op ?
    Spannend allemaal !!
    De zaadjes waren op en top deze ronde, maar ben zo bang dat me ei al weg is, maar volgens de gynaecoloog hoef ik me daar geen zorgen om te maken.
     
  13. Kris81

    Kris81 Fanatiek lid

    14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Yes, dan begint het lange lange wachten. Met die extra pregnyl heb ik ook pas een dag of 15/16 later duidelijkheid, want ongesteld. Testen zelf blijven nog heel lang positief dus testen schiet niet op :confused:.

    Ik mag vanavond om 23.00u de pregnyl voor eisprong zetten en dan dinsdag om 10.15 de iui. Hoop dat dit ook gewoon op tijd is.
     
  14. ShallY

    ShallY Fanatiek lid

    14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Ow joh ronde 2 alweer. Jammer dat het mislukt is de eerste IUI.
    Hoezo denk je dat je ei al weg was?
     
  15. ShallY

    ShallY Fanatiek lid

    14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Ow jij ook iui gehad.
    Veel geduld moet je hebben zeg.

    Dus alle 3 op het wachtbankje!! Spannend!!
     
  16. Kris81

    Kris81 Fanatiek lid

    14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Ach ja, ik wacht al bijna 2 jaar, kan er ook nog wel bij :roflmao:.

    Wanneer mogen jullie testen?
     
  17. ShallY

    ShallY Fanatiek lid

    14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Daar ben ik ook zo bang voor dat het nu ook weer zolang gaat duren.
    Maar daar moet ik maar niet teveel aan denken en positief denken.

    Ik zit volgende week vrijdag op 14 dagen na iui. Dus nog een week geduld.
    Maar voel niks bijzonders hoor.. hoewel dat nog wel vroeg is zeker?
     
  18. Kris81

    Kris81 Fanatiek lid

    14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Rottig is dat he... toen wij weer dachten aan een tweede zwangerschap had ik serieus gedacht dat het dit keer sneller zou gaan, dat we de kliniek niet meer nodig zouden hebben, etc. En nu steeds weer een nieuwe tegenvaller en zitten we al in de IUI. En dan is de stap naar IVF ineens in beeld... vind het ook moeilijk om positief te blijven nu, hoewel ik nu wel iets hoop heb :thumup:.

    En ja, niets voelen lijkt me aardig normaal voor nu ;).
     
  19. ShallY

    ShallY Fanatiek lid

    14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Ivf denk ik nog maar niet aan. Hopelijk niet nodig.

    Soms heb ik van die momenten dat ik me met anderen ga vergelijken. Zo is m'n zus nu 26 weken zwanger maar heeft zo'n 5 jaar geduurd.
    En dan denk ik dat dat mij ook wel te wachten staat. Maar dat slaat natuurlijk nergens op.

    Gelukkig kan ik dat ook zo tegen mezelf zeggen.
    Je hebt er gewoon geen enkele invloed op en dat is kak.
     
  20. Kris81

    Kris81 Fanatiek lid

    14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Ja precies. En is er al eentje, dat helpt natuurlijk ook. Ook in mijn omgeving mensen bij wie het erg lang geduurd heeft, of die na jaren alsnog met lege handen staan. Dan voelt het ook alsof ik niet mag klagen. Daarentegen heb ikhet afgelopen jaar ook zat vriendinnen gehad bij wie het in ronde een raak was... en dat was ook steeds een flinke confrontatie :(. Zij hebben nu allemaal hun kindjes al gekregen en hier nog steeds niks.
     

Deel Deze Pagina