Wie voor nummer 3?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Fortunae, 25 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anemoon13

    Anemoon13 Bekend lid

    12 mei 2012
    959
    57
    28
    Bedankt! Ja het is heftig en emotioneel.
     
  2. Selina1984

    Selina1984 Fanatiek lid

    14 mrt 2011
    1.460
    11
    38
    Vrouw
    Annemoon en saz, heftig zeg. Heel veel sterkte allebei. Lijkt me vreselijk om mee te maken.
     
  3. Anemoon13

    Anemoon13 Bekend lid

    12 mei 2012
    959
    57
    28
    Ik ben vannacht bevallen van een dochter! Alles is goed!
    :)
     
  4. Jairy0811

    Jairy0811 Fanatiek lid

    19 sep 2016
    2.217
    1.383
    113
    Gefeliciteerd, Anemoon!! Geniet lekker samen van jullie kleine meid!!


    Hier heb ik afgelopen woensdag een echo gehad en alles zag er tot nu toe perfect uit! Kleintje lag mooi hoog in de baarmoeder genesteld en lag precies op termijn, zelfs 1 dag vooruit. Het allermooiste was natuurlijk het knipperlichtje wat zo mooi op en neer ging en waar ik zo op hoopte! Aankomende woensdag mogen we weer even komen spieken, dus weer duimen dat alles goed is en mag blijven gaan.
     
  5. Selina1984

    Selina1984 Fanatiek lid

    14 mrt 2011
    1.460
    11
    38
    Vrouw
    Annemoon, gefeliciteerd. Doe rustig aan en geniet ervan.

    Jairy, wat fijn zeg. En ook fijn dat je volgende week weer mag spieken. Hoop op een plakker, maar dat het hartje klopt is al een stap in de goede richting.
     
  6. Saz667

    Saz667 Fanatiek lid

    24 nov 2008
    4.828
    164
    63
    Anemoon, gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter en zusje!! Nu lekker genieten van de kleine.

    Jairy, wat fijn dat het allemaal goed was! En volgende week nog een keertje kijken, altijd leuk :)

    Wij hebben afgelopen dinsdag de termijnecho gehad. Ben nog een paar dagen vooruit gezet, waarvan ik twijfel of het wel klopt, maargoed. Alles zag er goed uit en ben vandaag 12 weken. Komende week prikken voor de nipt en binnenkort maar een pretecho inplannen voor de geslachtsbepaling (kinderen zijn zoooo nieuwsgierig!)
     
  7. marb

    marb VIP lid

    21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Even heel kort: heel hartelijk gefeliciteerd, Anemoon! Ik ben benieuwd hoe het allemaal is gegaan enzo, maar neem je tijd.

    Jairy, wat fijn dat alles in orde was. Ik kan me wel voorstellen dat de spanning er nog helemaal niet af is, omdat je vorige keer ook een goede echo hebt gehad. Ik duim nog steeds!

    Hier gaat het redelijk, heb even een moment dat ik heel graag weer wil, dus even wat minder in dit topic. Gaat ook wel weer over denk ik.
     
  8. BJlover

    BJlover Fanatiek lid

    6 apr 2010
    1.205
    653
    113
    Anemoon gefeliciteerd met je dochter.

    Marb, dikke knuffel

    Las nog over goede echo's. Gefeliciteerd


    Vandaag geslachtsbepaling laten doen. Ik ging er vanuit dat ik een jongen zou krijgen. Maar we verwachten een meisje. Kan mijn geluk niet op. De jongens vonden de echo bijzonder om te zien en zijn zo enorm blij dat ze een zusje krijgen.
     
  9. marb

    marb VIP lid

    21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Zo, hoe gaat het dames?

    Anemoon: hoe is het met de kleine? Ik ben razend benieuwd hoe het gaat met jullie! En hoe was de bevalling?


    BJlover: wat leuk, een meisje! Grappig als je dat niet 'gewend' bent. Ik zou ook echt in de war zijn als ik een jongen zou krijgen. Niet dat ik een voorkeur heb voor het een of het ander, maar ik krijg 'altijd' meisjes ;)



    Hoe gaat het met de rest?
     
  10. Anemoon13

    Anemoon13 Bekend lid

    12 mei 2012
    959
    57
    28
    Bedankt voor jullie felicitaties!

    Fijn dat jullie zwangerschappen goed verlopen. Bijzondere tijd!

    Marb, leuk om van je te horen! Jammer dat het even een zwaardere tijd is.

    Ik had een prachtige bevalling! Langer dan vorige twee keren, een heel kalm begin. Oudste kindjes nog zelf van kdv gehaald, samen eten en in bad en naar bed. Daarna konden wij ons rustig voorbereiden en kwam de verloskundige. Het laatste stukje ging dan weer wel heel snel maar dat vond ik ook wel prettiger. Heb haar zelf aangepakt, dat vond ik fantastisch! En ook dat we zo "stiekem" konden bevallen en de kinderen plots een zusje hadden. Echt magisch.
    Nu is het druk en heftig maar ook enorm gezellig. Ik voel me best fit gelukkig.
     
  11. BJlover

    BJlover Fanatiek lid

    6 apr 2010
    1.205
    653
    113
    Marb volgens mijn vk was statistisch gezien de kans op nog een jongen groter. Omdat ik al 2 jongens heb. Maar nu natuurlijk ook een andere vader, dus de kans werd weer 50/50.
     
  12. BJlover

    BJlover Fanatiek lid

    6 apr 2010
    1.205
    653
    113
    Dat klinkt als heel relaxed. Verrassing in de ochtend dus.
     
  13. marb

    marb VIP lid

    21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113

    Oh heerlijk! Ik heb laatst een bevalling gedaan bij een vrouw die haar derde kindje kreeg. De oudste twee lagen inderdaad te slapen, zo speciaal!

    Hoe reageerden de kinderen?
     
  14. Jairy0811

    Jairy0811 Fanatiek lid

    19 sep 2016
    2.217
    1.383
    113
    Anemoon, dat klinkt als een onwijs heerlijke bevalling, in ieder geval heel erg relaxed inderdaad! Wat zullen de kids verrast gereageerd hebben in de ochtend toen ze hun baby zusje voor het eerst zagen!


    Hier gaat alles goed! Inmiddels bereiken we alweer de 9 weken, waarmee we onze eerste mijlpaal hebben bereikt en officeel verder zwanger zijn dan de vorige keer!
    Lichamelijk voel ik me goed en qua kwaaltjes mag ik absoluut niet klagen; ik ben bij vlagen af en toe een beetje misselijk, of wanneer ik niet snel genoeg eet, en voornamelijk de laatste dagen veel last van een hongergevoel (waarbij m'n maag behoorlijk pijn kan doen als ik niet snel genoeg eet, met misselijkheid als gevolg). Daarnaast ben ik wel sneller moe en bezoek ik het toilet ook iets vaker om te plassen haha.

    Met ons kleintje gaat het ook goed! Met 6.1 heb ik de eerste echo gehad, waarbij we een mooi kloppend hartje hebben gezien, en ook bij 7.1 weer een mooi kleintje met kloppend hartje! Afgelopen donderdag mocht ik weer komen voor een echo met 8.2 en toen zagen we gewoon al een klein mini mensje! Ons prulleke had een klein spurtje gemaakt want hij/zij kwam volgens de meting uit op 8.4/5 en we hebben zelfs mogen genieten van een klein wiebelend kontje en beentje!
    De wekelijkse echo's zijn erg fijn voor mijn gerustelling en haalt de scherpe randen van mijn onzekerheid en angst ook heel goed weg, wat dat betreft ben ik alleen al super blij met dat ik zo vaak mag komen. Wel merk ik dat de onzekerheid en angst dat het weer fout gaat wel nog aanwezig blijven, maar dat was volgens de vk ook niet gek en kwam vanzelf wel goed naarmate we steeds verder komen. Zij was in ieder geval erg tevreden en zeer positief over hoe goed alles er uit zag. :D

    Natuurlijk wil ik ook even de echo van afgelopen week showen. Ons kleine prulleke ♡
     
  15. Selina1984

    Selina1984 Fanatiek lid

    14 mrt 2011
    1.460
    11
    38
    Vrouw
    Wat stom. Was jullie kwijt. Kreeg helemaal geen meldingen meer.

    Jairy, super zeg. Fijn dat je elke week mag komen.

    Annemoon, wat een prachtige bevalling. Erg bijzonder dat je andere kindjes wakker werden en er ineens een kindje bij was.

    Bj lover, gefeliciteerd. Een meid. Wat leuk na 2 jongens. Had dat na de eerste al dat ik dacht ik ben een meisjesmama en ineens kwam er een jongen bij. Went snel.

    Marb, dikke knuffel. Ben blij dat je hier af en toe je hoofd laat zien maar kan me voorstellen dat je soms wat meer afstand 'moet' nemen.

    Hier is alles goed. Hebben de 12 weken gehaald. Uitgerekende datum is 19 november geworden. Donderdag bij de echo 2 erg bewegelijke kindjes gezien. Over 4 weken horen we de geslachten. Ben alleen heel erg ziek. Over op andere medicijnen tegen de misselijkheid in de hoop een opname te voorkomen. Lig al een dikke week vooral op bed en manlief springt zo veel mogelijk bij. Nog even volhouden en dan hoop ik dat de klachten binnenkort minder worden.
     
  16. BJlover

    BJlover Fanatiek lid

    6 apr 2010
    1.205
    653
    113
    Vanavond de 20 weken echo gehad.

    Ze twijfelde of het tussenschot van de hartkamers gesloten waren. Ze heeft nu een verwijsbrief naar het AMC gestuurd voor een extra echo.
     
  17. Selina1984

    Selina1984 Fanatiek lid

    14 mrt 2011
    1.460
    11
    38
    Vrouw
    Bjlover, dat is schrikken. Goed dat ze je direct doorsturen. Hopelijk hebben jullie snel duidelijkheid en valt het allemaal mee. Dikke knuffel iig.

    Hier begin ik mij elke dag een beetje beter te voelen. Merk alleen dat mijn energie en mijn conditie volledig weg is. Hopelijk komt dat ook weer terug. Rustig afbouwen van de medicijnen en dan hopelijk snel weer energiek.

    Hoe is het met de rest?
     
  18. Saz667

    Saz667 Fanatiek lid

    24 nov 2008
    4.828
    164
    63
    Wij hebben afgelopen zaterdag een pretecho gehad waarbij de kinderen en mijn ouders mee zijn geweest. En zoals mijn vader al dacht en de kinderen hoopten krijgen we er een meisje bij! Hebben zaterdagmiddag dus even een tripje naar de babywinkel gedaan en een setje kleertjes gekocht en een paar dekentjes voor in het ledikant. Die hadden we nog wel van de oudste, maar wil een andere kleur voor de babykamer.

    Verder nog in een enorme rollercoaster met het gedoe rond mijn moeder. De ene tegenslag na de andere. Dubbele borstkanker, veel uitzaaiingen in het skelet. Wel behandelbaar maar ongeneeslijk. En mensen die dan tegen me zeggen dat ik toch ook wel moet proberen te genieten van de zwangerschap, waar ik het grootste deel van de dag geen seconde over nadenk. Laat staan dat ik er van kan genieten.
     
  19. marb

    marb VIP lid

    21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Jeetje dames, wat heftig allemaal!

    @BJlover : ik kan me voorstellen dat je je een ongeluk schrikt als ze zoiets zeggen. Een ventrikelseptumdefect kan het ook wel eens lijken te zijn, maar dan toch mee te vallen.
    Sowieso geeft een klein defect vaak heel weinig klachten en groeit vanzelf dicht. Hebben ze jullie goed voorgelicht? Anders wil ik nog wel wat erover vertellen?
    Maar je wilt gewoon horen dat alles goed is natuurlijk, snap ik helemaal! Wanneer kunnen jullie in het AMC terecht?

    @Selina1984 : oh, het lijkt me vreselijk om zo beroerd te zijn. Ik hoop dat je je met het verstrijken van de tijd steeds beter gaat voelen!

    @Saz667 : oh, verschrikkelijk... Van je moeder bedoel ik dan natuurlijk, niet dat jullie een meisje krijgen ;)
    Maar het lijkt me ongelooflijk zwaar om met zulk nieuws om te moeten gaan, en dan vooral in je zwangerschap. Dan gaan je hormonen toch al alle kanten op, en dit is gewoon ontzettend verdrietig.



    Hier gaat het matig. Oudste dochter heeft het moeilijk, is veel verdrietig, boos en moe. We zijn hard bezig om een haalbaar 'plan' voor haar te verzinnen.
    Daarnaast hoorde ik gisteren dat een vriendin van mij zwanger is van haar derde. Heel erg leuk voor haar, maar we zaten in hetzelfde schuitje: haar man wilde ook niet. En die van mij is zo verdraaid principieel, die gaat niet zo maar overstag.
     
  20. BJlover

    BJlover Fanatiek lid

    6 apr 2010
    1.205
    653
    113

    Marc, weer een dikke knuffel. Hopelijk vinden jullie een goed plan voor jullie dochter.

    Ik was het topic dus weer kwijt.

    We hebben 17 mei weer een echo gehad in het AMC. Onze dochter heeft idd een gaatje, maar zit niet in het tussenschot, maar er net boven in de spier. Hier kan ze 100 mee worden. Dus het is niet heel ernstig, maar een hele lichte afwijking.
    We krijgen 13 juli weer een echo. En dan zal er ook een cardioloog bij zijn.
    We kregen nog wel de mogelijkheid om de brede nipt te doen of een vruchtwaterpunctie, maar daar hebben we voor bedankt na een paar dagen nadenken.

    Ben nu ruim 22 weken en voel haar steeds vaker en harder. Ook mijn vriend heeft haar gevoeld.
     

Deel Deze Pagina