Bedrijfsarts

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door bamjolan, 8 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bamjolan

    bamjolan VIP lid

    7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ik moet straks naar de bedrijfsarts.
    Ik heb de afspraak vorige week zelf gemaakt.
    26 aug. heb ik een heftige bloeding gehad die op een zware ongie leek.
    Baby was in orde maar vk zei scheurtje onderaan placenta en rust houden.
    27 sep. echo bij gyn gehad en ze zag een flinke hematoom precies bij de placenta zitten, het is 50/50 het kan alle kanten op, ergste geval een placetna loslating.
    Maar ik mag gewoon alles doen zei ze.
    Ben 1 sep bij de andere vk geweest van 'onze' praktijk en van haar mag ik gewoon werken, kijken wat ik aan kan ivm buikpijn.
    Die hematoom komt volgens haar door de innesteling van de placenta.
    Ik ben 2 sep rustig gaan werken, 1 uur en afgesproken met de teamleider om die week 2u per dag te werken, was okee.
    3 sep. was dit ineens niet afgesproken volgens de teamleider maar had wel flinke buikpijn waarop ik zei dat ik 4u niet ga redden, ik WIL wel maar het lukt me niet.
    Zij bleef volhouden met de woorden "van stoffen en wissen gaat je baby niet dood" maar ik VOEL wel de pijn!
    Nou uurtje later weer vloeien en tot op vandaag nog steeds.
    3 Sep. in de middag nog een echo gehad, wederom was die hematoom te zien achter de placetna en krijg nu een aantal controles bij de gyn.
    Weer werd er gezegd dat t 2 kanten op kon gaan maar ik mag gewoon alles doen.
    Ik stel me helemaal niet aan, maar mijn 2 gyns zeggen dat ik gewoon kan werken omdat je een miskraam niet tegen houd en vanmorgen nog de vpk aan de lijn gehad van de poli gyn. en zij zei weer dat rust niet goed was voor me lichaam (?) en ik maar moest werken.
    Ik WIL wel maar het lukt me niet zoals ik al eerder zei.
    Wat moet ik nou? :(
    Op mn werk zeggen ze dat ik teveel negatief denk en daardoor een miskraam kan oproepen en de buikpijn tussen mn oren zit (dit is me recht in mn gezicht verteld) :rolleyes: (heb er namelijk 8 gehad).
     
  2. jojo8

    jojo8 Actief lid

    15 jul 2007
    445
    0
    0
    o jeetje! wat een gedoe...
    jij weet als enige wat je voelt en of je het vol kunt houden. luister goed naar je lichaam want een ander doet t echt niet voor je!

    vertel de bedrijfsarts duidelijk dat je wel wil, maar dat je er zo'n last van hebt dat t gewoon niet gaat.

    veel succes!
     
  3. Iloiza

    Iloiza Fanatiek lid

    26 mrt 2008
    2.894
    1
    0
    Multitasker
    Jeetje! Ik kan het alleen maar met jojo eens zijn, je moet naar je eigen lichaam luisteren. Ik zit zelf op dit moment ook in de ziektewet omdat het gewoonweg niet gaat... (wel een heel ander geval dan bij jou, maar als voorbeeld even).
    Buikpijn zit niet tussen je oren en ik vind ook niet dat je je aanstelt. Vertel dat je wel wílt werken, maar dat het gewoonweg niet gaat... Met veel pijn kun je gewoon niet werken!

    Heel veel succes, meid! Ik hoop dat alles goed komt!
     
  4. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    er is hier sprake van 2 verschillende zaken:

    1) het advies van de vk's en gyns met betrekking tot de ongeboren vrucht: jij mag werken, dit heeft geen invloed op het wel of niet goed gaan van de zwangerschap

    2) en deze is in je werk minstens zo belangrijk, zo niet belangrijker: hoe jij je lichamelijk én geestelijk voelt! als jij pijn hebt en deze pijn verhinderd jou je werk goed uit te voeren, kan jij gewoon niet werken, jíj bent in dit geval ziek, niet je baby of je zwangerschap. tevens is het een hele normale reactie om in de stress te schieten bij buikpijnen en vloeiingen tijdens je zwangerschap. ook al wéét je dat stil zitten geen invloed heeft, je instinct verteld je dat je voorzichtig moet zijn en je gevoel en liefde voor je kindje in je buik zorgen ervoor dat je gestressed raakt over de gang van zaken.

    je gemoedstoestand telt dus ook voor een bedrijfsarts! het gaat niet alleen om de zwangerschap, maar óók om jou alleen, als persoon.

    ik hoop dat je voor jezelf rust kunt vinden end at alles goed gaat emt je zwangerschap en laat je niet ringeloren door je bedrijfsarts hoor. eerlijk en open over jouw zorgen en stressperiode praten, dan komt de rust hopelijk vanzelf!
     
  5. bamjolan

    bamjolan VIP lid

    7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Bedankt dames!
    Het gesprek is goed verlopen.
    Zit nog in de ziektewet, ze zag een hoop angsten bij mij iig.
    Ze zei deze week laten we u nog rust houden, afhankelijk van de echo wat we volgende week gaan doen.
    Waarschijnlijk 2 uur per dag werken, wat ik zelf heb voorgesteld want ik wil ook echt graag iets doen, dit heb ik ook gezegd.
    Stil zitten is ook niets voor mij.
     
  6. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    wat fijn, dat geeft natuurlijk al veel meer rust! kun jij even bijkomen en ik ben er van overtuigd dat dat alleen maar een positieve invloed heeft op je zwangerschap! :)
     
  7. bamjolan

    bamjolan VIP lid

    7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Inderdaad!
    4 Uur red ik momenteel echt niet, heb vanmiddag even een stukje gewandeld maar toen ik bijna thuis was kreeg ik weer krampen en steken in mijn buik.
    Misschien let ik er teveel op, zou best kunnen, maar het voelt vervelend.
     
  8. Esma79

    Esma79 Lid

    26 jul 2008
    87
    0
    0
    Als de teamleider in joun situatie zat zal hij/zij anders piepen, echt
    waar.

    meid luister naar jezelf. Je draagt een kindje in je buik!
    Laat door niemand jou iets wijs maken.
     
  9. bamjolan

    bamjolan VIP lid

    7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Idd!
    Ik kreeg de bevestiging die ook gestuurd is naar mn teamleider!
    Er stond in dat ik ziek ben ten directe gevolgen van de zwangerschap en dat de klachten/beperkingen momenteel ernstig van aard zijn dat werkhervatting op korte termijn niet adviseerbaar is.

    Nu ben ik net bij de gyn geweest en de hematoom slinkt al behoorlijk.
    Omdat ik nu al last van harde buiken heb, moet ik gas terug nemen.
     
  10. Iggylover

    Iggylover Fanatiek lid

    25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    jeetje nou goed toch zo ik zit in soortgelijke situatie mijn lichaam wil echt niet en ik ga vanaf volgende week 4 x 4 uur werken
     
  11. bamjolan

    bamjolan VIP lid

    7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Lastig is dat he als je wel wilt maar het niet kan.
    Ik voel me onderhand een beetje een aansteller...
    Ik haal namelijk wel gewoon mijn kindjes van school en breng ze ook.
    Maargoed, dat is natuurlijk maar eventjes en niet een ochtend achter elkaar iets doen (ik werk in de schoonmaak van het ziekenhuis).
    Jij ook sterkte!
     

Deel Deze Pagina