Wintersport topic

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Boommm, 10 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boommm

    Boommm Niet meer actief

    wie gaat er nog meer? Wanneer gaan jullie en waar heen?

    Wij zijn nog aan het oriënteren, maar willen wel weer graag dit jaar.
     
  2. Champetter

    Champetter VIP lid

    5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Ja! Heerlijk! Al word het even afwachten want ik beval over een week of 4.

    Last minute in maart is ons idee. Wij boeken graag via Das Kinderhotel en aanverwante sites.
     
  3. Youtan

    Youtan VIP lid

    9 jun 2015
    6.393
    4.246
    113
    Vrouw
    22 december gaan we naar Les Orres in Zuid-Frankrijk. Heerlijk, ik heb er zo’n zin in. Het tweede jaar voor mijn dochter (5) vorig jaar deed z het al zo goed. Ben benieuwd of we dit jaar ook de rode pistes met haar kunnen doen.
     
    ElizaR vindt dit leuk.
  4. sannie30

    sannie30 Fanatiek lid

    24 jan 2011
    1.050
    9
    38
    Met kerst, aussois Frankrijk. Het is volop aan het sneeuwen daar, ligt al een meter Temperatuur ook onder 0, dus over 2 weken als het goed is perfecte kwaliteit verse sneeuw, kan niet wachten!!
     
  5. ElizaR

    ElizaR Niet meer actief

    Over 11 weken zitten we in Zwitserland!!!
    Voor de kerstvakantie nog een dagje Winterberg geregeld met de oudste 3, om alvast in de stemming te komen.
     
  6. ElizaR

    ElizaR Niet meer actief

    Wij gaan in de voorjaarsvakantie (eind febr). We gaan al jaren naar Zwitserland. Heerlijk rustig, geen hossende Oostenrijkse après ski ;), wel wat hogere prijzen voor skipassen en accomodatie, maar kwalitatief zeer goede lessen voor de kinderen en een fijne sfeer.
     
  7. sweetL

    sweetL Fanatiek lid

    8 jul 2014
    2.089
    2.095
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij gaan half feb naar oostenrijk. :)
     
  8. Ballon

    Ballon Niet meer actief

    Wij gaan altijd naar Oostenrijk. Staat nu gepland voor de tweede week in maart. We gaan al jaren in januari, maar wegens omstandigheden dit jaar in maart. Nog niets geboekt. Ik ben benieuwd. Heb er nu al zin in!
     
  9. Youtan

    Youtan VIP lid

    9 jun 2015
    6.393
    4.246
    113
    Vrouw
    Ik zou graag een keer naar Zwitserland gaan, maar ik vind het zoooo duur!
    En ik hou van de hossende Oostenrijkse cultuur :). Volgend jaar willen we weer naar Oostenrijk. Omgeving Westendorf/Kitzbuhel/Hopfgarten oid. Dan is dochter 6, dan kan ze best een middagje meehossen.
     
  10. ElizaR

    ElizaR Niet meer actief

    Wij zijn 2400 euro kwijt voor een week (8 personen, vrijstaand chalet aan de piste, 5 skipassen, 2 kinderen les, 4 kinderen skihuur, overnachting heenweg, vignet en kosten autotrein)
    Is dat duur?
    Geen idee wat t in Oostenrijk kost.
    Ik weet wel dat de skipassen over t algemeen duurder zijn. Ook kosten voor eten en drinken zijn behoorlijk hoog.
     
    Youtan vindt dit leuk.
  11. sweetL

    sweetL Fanatiek lid

    8 jul 2014
    2.089
    2.095
    113
    Vrouw
    Brabant
    2400 pp? Excl eten enz?
     
  12. ElizaR

    ElizaR Niet meer actief

    Nee, gelukkig niet..
    Voor t hele gezin (8 pers) excl eten en drinken.
     
  13. Youtan

    Youtan VIP lid

    9 jun 2015
    6.393
    4.246
    113
    Vrouw
    Nee, dat is zeker niet duur! Waar is dat? Welk chalet? En hoe boeken jullie?

    Wij gaan naar Zuid Frankrijk ook voor het weer hoor. Vorig jaar 8 dagen zon gehad.
    Wij betalen €1500 met zijn 3en in een 7 persoonschalet. Incl skipassen (dochter is gratis) en 2x skihuur. Maar wel in mei al geboekt.

    Oostenrijk waren mijn man en ik samen altijd al €3000 kwijt, maar dan keken we ook nergens naar hoor. Elke dag uit eten en in een hotel.
     
  14. sweetL

    sweetL Fanatiek lid

    8 jul 2014
    2.089
    2.095
    113
    Vrouw
    Brabant
    Oh dat valt opzich mee dan! Wij zitten 1500 met zn 2e ( en peuter maar die gaat verder nog niets doen van les oid )
    7 dagen, appartement.
     
  15. ElizaR

    ElizaR Niet meer actief

    #15 ElizaR, 11 dec 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 dec 2017
    Het is in Wallis, Aletschgebied.(Belalp)Het chalet huren we van een Nederlander. De huurprijs is relatief laag, de meeste chalets in het dorp gaan voor t dubbele weg, dus zo'n 1400 per week.
    Wij gaan hier ook heen voor t weer, t is een inneralpine gebied (dus heen last van nord,- of südstau) dus vrijwel altijd mooi weer!
    Jullie gaan naar les Orres toch?
     
    Youtan vindt dit leuk.
  16. Youtan

    Youtan VIP lid

    9 jun 2015
    6.393
    4.246
    113
    Vrouw
    Ja naar Les Orres. Is relatief klein. Twee dallen en een heel overzichtelijk gebied. Van de top naar beneden blauw/groen te doen, dus heel fijn nu voor onze dochter.
    En skiles in een groepje van 6, dat vind ik ook wel erg fijn.
     
  17. ElizaR

    ElizaR Niet meer actief

    Wij komen daar zomers regelmatig. Lijkt me een heel leuk gebied om te skiën. Waar wij heen gaan is ook niet heel groot, is ook niet nodig met kinderen toch?
    Heerlijk klein groepje ook voor skiles. k Heb wel een groepjes met t dubbele gezien. En de helft huilde...
     
    Youtan vindt dit leuk.
  18. Superjollie

    Superjollie Fanatiek lid

    13 feb 2011
    1.821
    72
    48
    Groningen
    Wij gaan in de voorjaarsvakantie naar de Klewenalp in Emmetten in Zwitserland. We hebben er allemaal zoveel zin in! Onze jongste zoon krijgt voor het eerst ski's aan, nog geen les, gewoon glijden met papa en mama. Onze oudste zoon is net 7, die gaat voor het derde jaar op skiles. Eerst indoor skiles in onze eigen woonplaats en in Zwitserland iedere dag 2/3 uur les.

    Wij zitten met onze schoonouders in een appartement van vrienden van mijn schoonouders, dus dat kost ons niets.
     
  19. Boommm

    Boommm Niet meer actief

    Wij willen in januari/februari weg. Maar vind het zo moeilijk een mooi/fijn appartement te vinden. Voorkeur gaat uit naar Zwitserland/Oostenrijk. Iemand tips wat enorm kindvriendelijk is? :D De oudste twee gaan dit jaar voor t eerst de ski’s op, zo leuk!
     
  20. Aszz

    Aszz Niet meer actief

    Wij gaan bijna! De 23ste naar Feichten im Kaunertal. Met de kerst dus. En op een gletsjer dus sowieso sneeuw. Al ligt er tot nu toe uitzonderlijk veel sneeuw.
    Door de vele sneeuw zit er al wel heel veel vol zag ik. Klein skigebied maar meer dan voldoende voor ons.
    Elke ochtend 2.5 uur privéles en daarna kijken wat we gaan doen. Of skieen, zwemmen, wandelen etc.

    En in februari gaan we naar Warth, Voralrlgebergte. Ook erg mooi, maar wel heel groot skigebied.

    Voorgaande jaren naar Zermatt Zwitserland geweest. Fantastisch.
    Ook wel Frankrijk gehad maar vinden we toch veel minder leuk. Mooi pistes maar het gaat mij vooral om de sfeer, dorpjes, apres ski.
     

Deel Deze Pagina