Wisselen van opvang, hoe gaan kinderen er mee om?

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door suus1983, 20 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    We hebben al een tijdje wat gedoe op de creche. Niet op de opvang zelf, maar op het hoofdkantoor. Fout na fout wordt er gemaakt en oa daardoor hebben we komend jaar op 1 middag geen opvang, wat we wel nodig hebben.

    Ik zit er over na te denken om te wisselen van opvang. Ik vind dat ook wel heel erg jammer, want onze kinderen hebben het er erg naar hun zin en ze kunnen er heel mooi buitenspelen.

    Maar veel gedoe dus, helemaal niet flexibel en volgend jaar 1 middag een probleem, nu hebben we een gastouder gevonden die nog wel plek heeft.

    Nu is mijn zoontje 5 en dochtertje 7. Is dat nog leuk bij een gastouder? Hoe zijn jullie ervaringen hiermee?

    Op zich komt het goed uit, haar kinderen zitten op dezelfde school etc en ik denk dat het voor mijn dochtertje ook geen probleem is. Mijn zoontje daarentegen, heeft nogal moeite met wisselingen en veranderingen en ik vraag mij af of hoe hij ermee om zal gaan.
     
  2. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Het is afhankelijk van de leeftijden die de go verder opvangt en wat ze doet met de kinderen.

    Ik vang zelf bewust geen bso op omdat ik ook kleintjes heb. Als ik bso zou doen, zou ik ook alleen 4+ willen. Er moet nl na school nog vaak een kindje naar bed of de fles of noem maar op. Ik vind dat er dan te weinig tijd overblijft om de grotere kinderen echt te vermaken.

    Bv in de zomer (practisch voorbeeld) zou ik met alleen bso een groot zwembad neerzetten, met kleintjes erbij durf ik dat niet, want er is maar een seconde nodig.
    Het is zomaar een voorbeeld maar zo zijn er veel zaken waarbij ik de combinatie van klein en groot zelf niet handig vind.
     
  3. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Ja, die redenatie snap ik. Voor ons gaat het maar om 2 x 1,5 uur max. Van 15.15-16.30 uur ongeveer. Het lijkt me wel minder vermoeiend dan op het kdv, maar dat weet ik natuurlijk ook niet zeker. Ik heb wel even kennismakingsgesprek aangevraagd en dan vraag ik ook dat soort dingen. Of er ook nog tijd overblijft voor de oudere kinderen en of ze ook lekker naar buiten kunnen (vind ik super belangrijk).

    Vakanties zijn ook een ding, ik kan bijna elke vakantie wel regelen qua opvang. Dit jaar hebben ze tot nu toe 1 dag gebruik gemaakt van de opvang en straks nog 2 keer (ik heb 4 week vrij en oma past 2 keer ). De rest van het jaar ben ik de vakanties ook vrij, ik betaal bij het kdv wel voor 10 weken.

    Lastig hoor. Haar dochtertje zit bij mijn dochtertje in de klas volgens mij, dus ik denk dat dat wel goed gaat komen.
     
  4. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.510
    8.362
    113
    Als je maar zo weinig opvang nodig hebt, scheelt een gastouder waarschijnlijk ook een hoop geld? En daarnaast ook zo kort dat het voor kinderen, denk ik, wel te overzien is ook als het wat minder leuk is? Als ze in de buurt woont, kunnen de kinderen misschien ook wel buitenspelen met klasgenootjes ed?

    Qua wisselingen: verschilt zo per kind hoe dat gaat. Onze oudste is een keer van KDV gewisseld ivm verhuizing toen ze 2 was en ze is twee keer van BSO gewisseld (met net geen 5 jaar en met 6,5 jaar). Verliep alle keren prima. De jongste is nog nooit gewisseld en gaat dat, denk ik, ook nooit doen (qua BSO heeft ze het geluk dat haar zus de meeste al heeft 'uitgeprobeerd' en ze dus nu op de beste, leukste en fijnste zitten ;)).
     
  5. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Ik zou het even navragen idd. Ik heb ook genoeg collega's die het wel doen hoor, maar dit is even mijn redenatie.
    Daarnet bv ben ik met de kiddybus met 3 kleintjes en mijn zoontje even naar de supermarkt gereden. Voor hen een leuk uitje, gezellig met zn 4en in die bus, en we zijn er even lekker uit. Met bso ers erbij zou dat weer niet kunnen omdat die niet op een uitstapje naar de ah zitten te wachten;)
     
  6. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Oh dat laatste valt wel mee hoor. Daar kun mijn 5 en 7 jarige nog wel een plezier mee doen. Mijn 9 jarige niet meer, maar die gaat niet meer naar de bso.
     
    tuc vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina