ww-uitkering is 6 weken geleden gestopt en nu ziek

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Happydepeppy2017, 19 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Happydepeppy2017

    Happydepeppy2017 Niet meer actief

    Goedemorgen,

    Ik heb de volgende vraag. Tot voor kort maakte ik gebruik van de startersregeling via het UWV. Die ww uitkering is gestopt, omdat ik voldoende verdiende om als zelfstandige rond te komen. Nu ben ik echter zwanger (begin juli uitgerekend) en heb ik dermate veel klachten dat ik niet meer kan werken als zelfstandige. Heb ik nog recht op een ziektewet-uitkering via het UWV nav mijn WW?

    Ik lees graag van u.

    Mvg.
     
  2. UWV

    UWV VIP lid
    Medewerker

    Hoi Happydepeppy,

    Ik zoek het voor je uit. Zodra ik meer informatie voor je heb, laat ik je dit weten.

    Met vriendelijke groet,

    Jantina
    UWV Webcareteam
     
  3. UWV

    UWV VIP lid
    Medewerker

    Hallo Happydepeppy,

    We hebben antwoord op je vraag of je recht hebt op een Ziektewet-uitkering, nu de WW uitkering is gestopt omdat je voldoende inkomsten hebt uit het eigen bedrijf.
    Als je jouw werkzaamheden hebt uitgebreid waardoor de WW uitkering gestopt is, dan kan je geen Ziektewetuitkering krijgen.

    Is de WW korter dan 13 weken geleden gestopt, dan kun je je nog aanmelden voor de vrijwillige verzekering.

    Ben je toe aan het zwangerschaps- en bevallingsverlof, dan kan je mogelijk een ZEZ uitkering aanvragen.

    Ik wens je een voorspoedige zwangerschap.

    Met vriendelijke groet,

    Petra
    UWV WebcareTeam
     
  4. Happydepeppy2017

    Happydepeppy2017 Niet meer actief

    Dank je wel Petra!
     
  5. UWV

    UWV VIP lid
    Medewerker

    Graag gedaan, en veel succes met de onderneming!

    Met vriendelijke groet,

    Petra
    UWV WebcareTeam
     

Deel Deze Pagina