Zelf oliebollen maken!!

Discussie in 'De lounge' gestart door Marnat, 10 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tulip

    tulip Niet meer actief

    Ben benieuwd marnat, ze worden vast heerlijk....
     
  2. Marnat

    Marnat VIP lid

    10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Zullen we maar van uit gaan he dat ze heerlijk worden.
    Twee pakken hebben we dus als 1 wil proeven kom maar langs :D
     
  3. Darlagirl

    Darlagirl Niet meer actief

    Ik wil het ook wel doen maar bij mij worden ze aan de buitenkant erg bruin en van binnen niet echt gaar, wat doe ik dan fout ?
     
  4. K0pjeThee

    K0pjeThee Bekend lid

    18 nov 2011
    989
    48
    28
    mh
    Ik ben benieuwd welke merken er allemaal goed uit komen:p
    Zit zelf ook met de vraag welke mix wij gaan proberen, wij krijgen ieder jaar een kerstpakket van mijn oma , met het hele recept voor + - 60 oliebollen van Zeelandia en die smaken altijd erg goed.

    Nu gaan wij er alleen een stukje meer bakken voor collega's en hebben we aan die 60 oliebollen niet genoeg, dat is voor de fam:)
    Ik denk dat ik ook koopmans ga proberen, ben ook wel benieuwd hoe die van de aldi/ lidl zijn?:D
     
  5. Marnat

    Marnat VIP lid

    10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen

    Succes ik meld wel even hoe heerlijk ze zijn van de aldi .
     
  6. K0pjeThee

    K0pjeThee Bekend lid

    18 nov 2011
    989
    48
    28
    mh
    Ja is goed..ik ben benieuwd. Ga je ze morgen maken?
    De eerste 60 gaan we morgen maken en de rest voor de collega's ga ik denk ik maandag doen om ze vers af te geven :p
     
  7. Marnat

    Marnat VIP lid

    10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Ja morgen gaan we ze maken op tijd in in elk geval.
     
  8. tulip

    tulip Niet meer actief

    zou wel willen, maar is een beetje ver...:D
     
  9. Marnat

    Marnat VIP lid

    10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen

    Als je nu weg gaat ben je vast op tijd en kun je hier wel slapen :D:D

    Goede en gezellige jaar wisseling meis.
     
  10. Bailey07

    Bailey07 Fanatiek lid

    8 okt 2010
    3.165
    1.740
    113
    Ik heb eergisteren ook proef gedraaid met Koopmans, en ze zijn erg goed gelukt! Dus vanavond bij de boodschappen nog een paar pakken mix meegenomen, altijd leuk om in de kast te hebben staan ook hihi:p
     
  11. tulip

    tulip Niet meer actief

    jullie ook:D
     
  12. zustertje

    zustertje Niet meer actief

    Wij hebben net oliebollen gebakken met kant en klaar mix van de molen hier in de buurt erg lekker volgens mijn man! Ik hou er niet van ik bak ze alleen :D

    Ik doe het gewoon binnen en je ruikt er niks van want van het begin tot het eind heb ik een pannetje met azijn op het vuur staan (zachtjes laten koken en je hebt geen vieze luchtjes in huis) werkt ook erg goed met pannenkoeken bakken.

    Mijn oma en tante bakken ook elk jaar kilo's oliebollen,appelflappen,abrikozenbolletjes,gebakken banaan en het aller lekkerste champignons en dan zelf een sausje maken van curry en mayo en daar de champignons in dippen
     
  13. jopa1000

    jopa1000 Niet meer actief

    mmmm lekker he die champignons. Water loopt me nu al in de mond. Is het hetzelfde beslag voor de champignons als voor de oliebollen?

    Azijn wist ik niet, bedankt voor de tip!
     
  14. Yelice

    Yelice Niet meer actief

    Ik heb vanavond ook oliebollen gebakken en ik weet niet wat ik verkeerd heb gedaan maar ze smaken gewoon nergens naar :(
    Had via google een recept gevolgd en het heeft 2 uur staan rijzen en het was echt heel erg omhoog gekomen.
    Heb ook appelbeignets gebakken en die zijn wel lekker.
     
  15. zustertje

    zustertje Niet meer actief

    JA erg lekker! Volgens mij is dat hetzelfde beslag als voor appelflappen. Maar dat weet ik ook niet 100% zeker.
    Die tip komt bij mijn oma vandaan maar het werkt echt want vanavond kwam er nog iemand langs en die stond verbaasd te kijken dat ik ze in huis gebakken had ze had er niks van geroken.
     
  16. charity2010

    charity2010 Fanatiek lid

    29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Als wij ze zelf bakken, dan bakken we ze met koopmans. Ik gooi ook altijd een pakje roomboter door het vet. Vind ik persoonlijk lekkerder :D.

    Dit jaar geen zin in al die rompslomp, dus kopen we ze zelf. En dat doen we niet vaak!
     
  17. collo003

    collo003 VIP lid

    12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Moet morgen nog aan de bak. Ga die azijn eens proberen. Bedankt voor de tip. En hoewel ik verder alles altijd naar eigen recept maak zijn mijn oliebollen gewoon van Koopmans. Heb ze ooit eens zelf gemaakt en ze smaakten prima en zagen er goed uit, maar waren binnen een dag zo hard dat je er een ruit mee in kon gooien. Waarschijnlijk te veel gist... Sindsdien maar weer terug naar de Koopmans.
     
  18. Luun

    Luun Bekend lid

    24 mrt 2007
    875
    0
    0
    SAHM (Stay at home mom)
    deventer
    Ik vermoed dat de olie dan te heet is.
     
  19. moonchild

    moonchild Fanatiek lid

    28 okt 2009
    1.798
    1.292
    113
    Hier staat ook het beslag te rijzen. Succes met bakken!
     
  20. Stroopie

    Stroopie Fanatiek lid

    11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Hier liggen de oliebollen in de pan. Ik laat het beslag maar 45 minuten rijzen.
     

Deel Deze Pagina