Zelfgemaakte tiramisu gekregen en 15 weken zwanger

Discussie in 'Gezondheid' gestart door hoopvole meid, 11 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. papillons

    papillons Fanatiek lid

    6 aug 2014
    1.022
    159
    63
    Ik lees hier dat een salmonella infectie alleen wat 'vervelend' is en niet schadelijk (voor de baby). Daar wil ik toch wat over zeggen.

    Het kan juist heel erg vervelend zijn. Ikzelf heb na een salmonella besmetting kritiek gelegen in het ziekenhuis en was blij dat ik op dat moment niet zwanger was. Al die medicijnen die ik in mij gepompt kreeg, de torenhoge koorts, en een hartslag waar je u tegen zegt waren vast niet goed geweest voor een ongeboren kindje.
    Tot op de dag van vandaag kamp ik met de gevolgen van de besmetting. Mijn darmen zijn voor de rest van mijn leven onherstelbaar beschadigd.

    Nu is mijn geval natuurlijk wel extreem, en lijkt het bij de meeste mensen op een 'griepje' wat je uit moet zieken. Maar het kan dus wel degelijk gevaarlijk zijn.
     
  2. Diazz

    Diazz VIP lid

    28 dec 2014
    6.391
    3.134
    113
    Ik ben zelf ook ontzettend ziek geweest na besmetting. Echt kilo’s afgevallen en het herstel heeft lang geduurd. Niet iets om te onderschatten inderdaad!
     
  3. Littlegirl1989

    Littlegirl1989 Fanatiek lid

    2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    Wat ik er mee bedoelde is dat het geen direct gevaar voor de baby is itt listeria (dat een miskraam kan opwekken). Salmonella kan zeker heel naar en heftig zijn, maar in principe onschuldig voor de baby.
     
    kleinepien vindt dit leuk.
  4. Fluss1984

    Fluss1984 Fanatiek lid

    2 jun 2015
    3.386
    1.593
    113
    Noord-Brabant
    Ik heb toch ook een beetje mijn bedenkingen hoe effectief wassen is tegen bacterieen.
    Uiteraard was je zand e.d. weg met het wassen van groenten met gewoon water, maar bacterieen?
    Niet voor niets moet je je handen gedurende 30 seconden wassen met zeep om ze een beetje "bacterie-schoon" te krijgen.
     
  5. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.144
    15.214
    113
    Maar nu weet ik nog niet wat ts heeft gedaan :cry::roflmao:
     
    Diazz vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina