Ziek door zwangerschap en een ww uitkering

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door MariekeRox, 9 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MariekeRox

    MariekeRox Fanatiek lid

    6 nov 2015
    1.611
    790
    113
    Ik heb een ww uitkering momenteel en ben zwanger. Nu ben ik ziek door zwangerschap en wil me graag ziekmelden bij het uwv. Gaat dit dan af van mijn bevallingsverlof? Of ga ik gewoon in de ziektewet?
     
  2. UWV

    UWV VIP lid
    Medewerker

    Hoi Marieke,

    Je vraagt je af wat ziek ten gevolge van je zwangerschap in jouw situatie betekent.

    Als je ziek bent ten gevolge van zwangerschap, heb je recht op een Ziektewet-uitkering. Deze is dan 100% van jouw WW-dagloon. Als je zwangerschapsverlof begint, krijg je een zwangerschapsuitkering en stopt je Ziektewet-uitkering.

    Ben je ziek ten gevolge van je zwangerschap in de periode van 6 tot 4 weken voor de dag na de uitgerekende datum? Dan trekken we het aantal dagen dat je ziek bent af van je verlof periode na je bevalling. Jouw bevallingsverlof stopt dan waarschijnlijk eerder dan je had gepland. Klik hier voor meer informatie.

    Gaat je zwangerschapsverlof zes weken voor de dag na de uitgerekende datum in? Dan veranderd er voor jou niets tijdens je bevallingsverlof. Je hebt dan recht op minimaal 10 weken verlof na de bevalling.

    Via Mijn UWV kun je doorgeven dat je ziek bent.

    Ik wens je een voorspoedige zwangerschap!

    Met vriendelijke groet,

    Jantina
    UWV Webcareteam
     

Deel Deze Pagina