Ziek door zwangerschap en vakantie

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door chicca, 7 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chicca

    chicca Fanatiek lid

    14 mrt 2012
    1.019
    466
    83
    Vrouw
    Ik ben nu 22 weken zwanger.
    Sinds vorige week ben ik volledig ziek gemeld.
    Voor 20 juli staat mijn vakantie gepland, deze is al 1,5jaar geleden geboekt. Mijn familie heeft een huis in de ardennen geboekt. Voor het huwelijk van mijn ouders.Mijn werkgever is hiervan op de hoogte en gaat ermee akkoord. Moet ik ook akkoord aan het UWV vragen of ik zolang mijn zwangerschap het toelaat en de gynaecoloog het goed vindt naar België mag of is alleen mijn werkgever voldoende?

    Alvast bedankt.
     
  2. UWV

    UWV VIP lid
    Medewerker

    Hoi Chicca,

    Wat heerlijk, een huisje in de Ardennen!

    Je vraagt je af of je tijdens je Ziektewet-uitkering, ook aan UWV moet doorgeven dat je met vakantie gaat.

    Als je een Ziektewet-uitkering ontvangt, geef jij je vakantie 2 weken voor vertrek aan ons door. Met het formulier: Wijzigingen doorgeven als je een Ziektewet-uitkering of toeslag van UWV hebt, geef je jouw vakantie door. Bij 'Opmerkingen/aanvullingen' onderaan het wijzigingsformulier, vul je in wanneer en hoelang je op vakantie gaat. Je hebt geen toestemming van ons nodig, je hoeft alleen je vakantie bij ons te melden.

    Ik wens je een voorspoedige zwangerschap en alvast een hele fijne vakantie toegewenst.

    Met vriendelijke groet,

    Jantina
    UWV Webcareteam
     

Deel Deze Pagina