ziekenhuis/operaties

Discussie in 'De lounge' gestart door pauly, 22 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dana

    Dana Niet meer actief

    3 keer aan mijn knieën, verder elke 3 maanden controle (bloedprikken) ivm chronische ziekte.
     
  2. sweetlove80

    sweetlove80 Fanatiek lid

    8 jun 2011
    1.097
    398
    83
    Vrouw
    Noorden van Holland
    O ja mijn zoontje is met 27 weken geboren in 2000
    Heb veel bloed verloren en moest toen een week in het ziekenhuis liggen mocht niet lopen
     
  3. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    2 keer geopereerd, namelijk een ks bij de geboorte van de kindjes. Verder nog nooit in het ziekenhuis gelegen gelukkig.
     
  4. Sensea

    Sensea Niet meer actief

    ow god ik heb al zovaak in een ziekenhuis gelegen.
    in mijn kindertijd jarenlang om de 3 tot 6 maanden voor buisjes.
    toen moest je alleen, je ouders mochten niet blijven en je moest een nacht blijven. vervolgens kwamen ze de volgende morgen met een dikke spuit en moest je wederom alleen naar de ok.
    ik herrinner me de kou opd e gang en de geuren nog precies. ik mocht mijn bril niet op ( ben slechtziend maar dat wist men nog niet toen) en ik zag dus alleen maar vlakken eerst witte, dan bruine en ten slotte groene en als je wakker wordt weer bruine en weer was je alleen. ik heb door deze periode ene trauma aan ok's overgehouden.

    later heb ik nog in het ziekenhuis gelegen voor een oogoperatie. 2 maal 2 maanden, omdat ik verlamd was aan de benen. 3 maal voor een ruggemerg punctie en mri om te kijken of ik toch geen ms had. voor 3 bevallingen waarvan de eerste HELLP in het laatste stadium. een spatader operatie ook nog.en een jaar of 12/13 geleden omdat ik een zenuwontsteking in mijn hersenen had en blind werd.ik heb toen hele zware medicijnen gekregen waarvoor je aan de hartbewaking moest. nou, dat was het wel zo'n beetje denk ik.
     
  5. silvana81

    silvana81 Fanatiek lid

    12 feb 2007
    2.777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    op 18de neus poliepen en neusschotje rechtgezet. 1 nacht gebleven.

    2009: endometriosche cyste en verklevingen verwijderd, 2 nachten gebleven.

    2011: keizersnede + omdat ik toch open lag, cyste verwijderd.
    2 nachten gebleven.

    okt 2011: geplande kijk
    operatie, heb weer een endometriosche cyste en verklevingen...verwachting is dat als alles goed gaat 1 nachtje blijven, lukt de operatie niet en moet me buik open dan 4 a 5 nachten blijven.

    ik weet nu al dat dit niet mijn laatste operatie zal zijn, want de verklevingen en cyste´s komen steeds weer terug.
     
  6. charity2010

    charity2010 Fanatiek lid

    29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Weet niet meer hoe oud ik was maar ik ben geopereerd door een kaakchirurg omdat ik onder mn 'grote mensen tanden' de wortels van de melktandjes nog had zitten en één melk tand die moest worden weg gesneden.. Moest 1 nachtje blijven omdat ik helemaal in paniek uit narcose kwam.
     
  7. linnepinneke

    linnepinneke Fanatiek lid

    8 okt 2010
    3.046
    0
    0
    Middelburg
    Als 10 maanden oude baby uitgedroogd in het zh gelegen
    Als 11-jarig kind al mn kiezen onder gehele narcose eruit moeten laten snijden
    Als 23-jarige vrouw een spoedks van mn tweeling
     
  8. Linda86

    Linda86 VIP lid

    Ik ben 2 keer in het ziekenhuis bevallen (poliklinisch), ik mocht toen beide keren wel meteen weer naar huis, dus ik was er steeds maar een paar uurtjes.

    En ik heb een paar keer in 't ziekenhuis gelegen voor m'n oog. Ik heb een kwaadaardige tumor in m'n oog en die is een paar keer bestraald geweest. De eerste keer was toen ik 20 was. Nu moet ik nog steeds regelmatig naar het ziekenhuis voor controle, maar dan hoef ik niet te blijven.
     
  9. zaterdag

    zaterdag Fanatiek lid

    28 mei 2011
    1.008
    2
    0
    Gelukkig ben ik zelf gezond, heb enkel toen ik 17 was een bobbel van mn hoofd laten weghalen (op mn schedel, niet erin) en een keer aan mn pols geopereerd. Beide poliklinisch dus kon meteen weer naar huis.
    En ben eind 2007 bevallen van zoon in het zh.

    Man heeft helaas wat meer ziekenhuisgeschiedenis, 1,5 jaar geleden operatie gehad hij lendenwervels ivm hernia waar hij toen al een jaar mee liep.
    Niet helemaal goed gegaan, te vroeg naar huis gestuurd (zelfde dag nog) waardoor we een dag later met spoed weer terug konden ivm enorme pijnklachen en uitval vd benen.
    2 dagen later spoedoperatie en nu dus 1,5 jaar later, is hij bijna hersteld.

    zoontje is nu 3,8 jaar en gelukkig nog nooit niet in het zh geweest.
     
  10. Within

    Within Niet meer actief

    Ik zie meiden ook hun couveuse tijd erbij zetten.. Ik heb 8 weken in de couveuse gelegen vanwege vroeggeboorte (ben er 1 van een tweeling) en de 5e operatie is me zojuist bespaard door mijn huisarts (pfieuw! Zag mijn banner alweer verdwijnen)
     
  11. stampertje

    stampertje Fanatiek lid

    24 okt 2007
    3.086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Als baby tot mijn 2de bijna iedere maand met meerdere koortsstuipen achter elkaar. Heb toen ook heel vaak ruggeprik gehad om te kijken waar het vandaan kwam 20 keer (maar goed dat ik hetniet meer weet)

    Toen ik een jaar of 3 was met brongitis een tijdje op de quarantene afdeling iedereen met mutsen kapjes en met pakken. Toen was ik er bijna niet meer.

    Vanaf 1 jaar tot mijn 7de ofzo een keer of 16 voor buisjes. Heb ik nou een gehoorbeschadiging aan overgehouden.

    eerst bevalling omdat het niet opschoot
    2de bevalling omdat ik in het ziekenhuis wou bevallen
    3de bevalling inleiding

    Ookal vind ik buisjes en bevallingen niet echt meetellen
     
  12. Sensea

    Sensea Niet meer actief

    maart jij dus ook zovaak buisjes en een gehoorbeschadiging. heb je ook ruis in je hoofd toevallig.
     
  13. daphne78

    daphne78 VIP lid

    10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    ik heb regelmatig op de eerste hulp gezeten omdat ik weer eens tijdens de kunstschaatstraining op mijn pols was gevallen, nooit gebroken, dus sterke botten!

    Verder tijdens eerste zwangerschap pre-eclampsie HELLP, lag eerst in streekziekenhuis en daarna met ambulance naar academisch op OHC gelegen, is wel "gezellig" verpleegster zit hele dag op die kamer (is nog net geen intensive care, maar scheelt niet zo veel). Een spoedkeizersnede met 30 weken gehad.
    Heb die periode zo'n 12 dagen in het ziekenhuis gelegen. Heb er geen negatieve herinneringen aan, maar komt vooral omdat ik echt niet doorhad hoe zit ik was.

    En bij de tweede zwangerschap 2 nachten opgenomen ivm te hoge bloeddruk (terwijl ik al max dosering van aldomet kreeg), en toen ik net thuis was braken de vliezen.
     
  14. mimi83

    mimi83 Niet meer actief

    #54 mimi83, 23 aug 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 23 aug 2011
    hmm

    als kind: elleboog, enkel, vingers gebroken gehad.(seh)

    Vanaf 12 jaar: Rugproblemen, rontgen, orthopeden bezoeken.

    Op 15/16 jaar: geconstateerd dat er 3 hernia's zitten.Ik was hier zo slecht dat ik 7 maanden op bed in de woonkamer heb geleefd, kruipend naar de wc gaan was alles wat ik kon.Maar wel mijn 3e jaar gehaald d.m.v. thuisstudie en de laatste 2 maanden alle repetities gemakt(korset gekregen en pijnstilling)

    18 jaar: Acute blindedarm.(4 dagen ziekenhuis)

    19 jaar : 1 ste hernia operatie(5 dagen ziekenhuis)

    20 jaar; rug revalidatie/training om proberen de pijn en problemen tegen te gaan.

    20 jaar: sleutelbeen gebroken door aanrijding van auto tegen mijn brommer.(dagopname)

    23 jaar: 2 e hernia operatie(1 !!! dag privekliniek)

    23 jaar: Enkelbotje staat verkeerd, been in gips gevolgd door trombose(2x dagopname)

    26 jaar: 1 ste zwangerschap, bi vanaf 8 wk met 12 wk in rolstoel, bij 30 wk premature weeen (4 weken zkh)- nog 4 wk thuis ween en daarna poliklinisch bevallen met 4 uur weer thuis.

    27 jaar: 2 e zwangerschap vanaf 6 wk zware bi, vanaf 25 wk plat teveel activiteit van baarmoeder bang voor premature weeen, 32 wk zware premature weeen(2 wk. zhk) 1 wk thuis en medisch bevallen op 35+ 3 weken ik ben 1 nachtje gebleven en daarna naar huis gegaan voor de oudste, kleine heeft nog 16 dagen in ziekenhuis gelegen dus we kwamen daar erg veel natuurlijk.

    27 jaar (8 wk na bevalling) acute opname totale verlamming, na onderzoek komt de verlamming door pijn, liep vanaf 4 wk na bevalling met erg veel rugpijn. dus na 1 wk opname, door naar diagnosecentrum, daarna pijnpoli.

    En volgende maand worden dus mijn wervels vastgezet (2 of 3 aan elkaar) hopenlijk is dat het einde van mijn belachelijke pijn in mijn rug het is nl. nooit helemaal weggeweest vanaf 12 jarige leeftijd.
    Ik functioneer nu op zenuwblokkers/hele zware pijnstilling en heb morfine in tablet liggen daar mag ik er 4 per dag van nemen als het nodig is.

    Daarna komt er nog een sterilisatie aan.;) dus een dagopname.
     
  15. Jade86

    Jade86 Bekend lid

    Toen ik 11 maanden was een oogoperatie gehad (keek nogal scheel LOL)
    Op mijn 4de mijn neus en keel amandelen laten verwijderen
    Op mijn 8ste diverse onderzoeken gehad vanwege een cyste in mijn hoofd die op de hypofyse duwde (is gelukkig vanzelf weggegaan)
    Op mijn 23ste een borstverkleining gehad.

    En ik wil in januari graag in het ziekenhuis bevallen
     
  16. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    #56 lovewinnie, 23 aug 2011
    Laatst bewerkt: 23 aug 2011
    ik heb toen ik klein was (jaar of 8/9) in het ziekenhuis gelegen omdat ik benzine gedronken had. (oompje van mijn iets ouder was zijn brommer aan het repareren en had het voor echt gemak in een colafles gedaan en op tafel gezet) ik zet die fles vol op me mond en na 2 flinke slokken mocht ik nachte ter opservatie blijven.

    juli/augustus 2006, was zwanger en heel erg ziek. 41+ koorts en overgeven. zelfs water bleef niet binnen. huisarts deed niks want was allemaal normaal. eenmaal weekend toch naar het ziekenhuis, was er erg slecht aan toe. baarmoedermond alles was oke, urine oke maar toch de koorst was te hoog en gevaarlijk voor ukkie in me buik. toch nog een echo voor de zekerheid en kreeg te horen dat ons kindje was gestopt met leven. het hartje was volgens de meting die dag gestopt met kloppen. (hoezo moederinstinkt dat ik naar het ziekenhuis moest) ik was toen 11wk zwanger. werd meteen opgenomen, krege infuus vanwegen uitdroging en antibiotica. vruchtje liet niet los en hcg bleef gewoon stijgen. dit betekende dat mij lichaam niet doorhad dat het mis was en het kon nog wel even duren voor ons kindje los ging laten. uiteindelijk omdat ik te ziek was dus een curatege. kindje zat zo goed vast dat ik bijna 1 liter bloed was verloren en pas 2 uur later in de verkoeverkamer lag. net geen bloedtransfusie maar moest wel 2 nachten blijven ter opservatie. na 1 nacht wilde ik echt naar huis. in overleg en instructies van ijzerrijke dingen die ik moest eten mocht ik gaan. totaal toch wel 1 week in het ziekenhuis gelegen. uitslag van onderzoek, zwangerschapsweefsel was geinfecteerd. waarschijnlijk rode hond

    vanaf week 32 met mijn laatste zwangerschap (1 weekje tussendoor thuis gebonden aan me bed met 2x per dag controle ctg en bloedruk etc) ivm gebroken vliezen. bedrust en mocht er enkel nog uit om te plassen en te wassen. uiteindelijk ingeleidt met 37wk

    mei 2010 ivm borstvergroting (enkel paar uurtjes in kliniek ter opservatie na de operatie)

    nu eind september, begin oktober mag ik weer. operatie aan me rug. hernia L4/L5 en mag 2 dagen blijven (en daarna hopelijk naar huis)
     
  17. Spitsmuis

    Spitsmuis Niet meer actief

    Toen ik 3 was is mijn blinde darm verwijderd.
    Toen ik 14 was in het ziekenhuis gelegen ivm erge darmproblemen en moest onderzoeken ondergaan toen.
    2006 voor de bevalling van mijn oudste.
    2010 voor bevalling van mijn jongste
    En nog een keer in 2010(deze maand precies 1 jaar terug) operatie verwijdering galblaas.
    En verder hoop ik er pas weer te komen bij een volgende bevalling hihi
     
  18. conny75

    conny75 Fanatiek lid

    18 jan 2007
    1.881
    0
    0
    tilburg
    Pffff waar moet ij beginnen. Ik heb al zo vaak geopereerd, ben op dit moment ook weer aan het herstellen van een buikoperatie.
    Ik heb de ziekte van crohn en helaas zeer bekend met ziekenhuizen en artsen. Alleen al voor de crohn ben ik 27 keer geopereerd.

    Ik heb vroeger ook buisjes gehad, mijn amandelen zijn geknipt, een liesbreuk gehad. Toen ik 21 was heb ik mijn knie ernstig geblesseerd waardoor ik ook 2 keer daar aan geopereerd ben.

    Ook de kinderen zijn via een keizersnede geboren en een bbz zijn flinke operaties.

    Ja ik heb er dus heel veel gehad en ook ik heb een hekel aan ziekenhuizen maar als je chronisch ziek wordt, heb je gewoon weg geen keuze.
     
  19. Tinkerbell81

    Tinkerbell81 Fanatiek lid

    20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    17 jaar: van paard gevallen, bovenarsmfractuur (kop was van mijn bot af) en schouder uit de kom. Geopereerd eraan.

    19 jaar: verstandskiezen bij de kaakchirurg

    25: opgenomen tijdens 1e zwangerschap voor hoge bloeddruk; meerdere keren.

    25 & 27: bevalling zoon en dochter
     
  20. Biccy

    Biccy Fanatiek lid

    28 jul 2008
    2.056
    14
    38
    Ierland
    Mijn vader grapte altijd dat ik pons kaartjes verzamelde in het hele land, ik was vooral veel te vinden op de eerste hulp. Ik zal hier maar niet neerzetten wat ik allemaal voor elkaar heb gekregen, maar de speech op mijn bruiloft was erg leuk in ieder geval :D

    Daarnaast heb ik heel erg asthma en dan ook vaak opgenomen geweest.

    Momenteel val ik ook uit elkaar, heb binnen nu en oktober zo'n 6 ziekenhuis afspraken staan, waarvaan eentje weer kan uitlopen tot operatie.

    Tja :D
     

Deel Deze Pagina