Zo moe! Gaat het over?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Niveah, 22 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niveah

    Niveah Fanatiek lid

    4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    hallo dames!

    Ik ben 9 weken en ontzettend (snel) moe. Ik lig graag voor 8 uur Savonds op bed en kom er rond 8 uur Smorgens weer uit. De ochtend gaat redelijk maar hoe verder de dag vordert hoe vermoeider ik ben. Ik kan het huishouden nauwelijks fatsoenlijk meer doen. Eetlust is ook ver beneden vries punt en koken is een drama. Ik word er soms zo chagrijnig en boos van dat het mijn hele dag belemmert. Hebben jullie dit ook? En dan de vraag wanneer gaat dit over??
    Ik hoop zo dat het tweede trimester iets beter verloopt.
     
  2. Smee

    Smee Lid

    23 apr 2012
    73
    5
    8
    Die vermoeidheid in het begin is inderdaad heel vervelend!
    Bij mij is het deze zwangerschap erg meegevallen, hoewel ik nu nog het liefst tussen 21-22u in bed lig (maar er huppelt hier nu dus ook al een peuter rond die ook de nodige energie kost), maar bij mijn eerste zwangerschap was ik tot 18 weken doodmoe. Ik werkte, kwam thuis, ging naar bed, werd door mijn man gewekt voor het eten en sliep verder tot de volgende dag. En repeat na 18 weken meer energie en ook meer eetlust.
    Hopelijk gaat het bij jou snel weer over! Succes!
     
  3. Irisje24

    Irisje24 Bekend lid

    18 apr 2017
    763
    298
    63
    Tweede trimester word meestal wel wat beter :) wel goed blijven te proberen eten dat geeft je toch een beetje energie, anders kleine snacks door de dag heen. Ik heb er tot een week geleden geen last meer van gehad, nu zo moe dat ik elke dag wel 13 uur kan slapen en nog niet uitgerust ben grrr.
     
  4. Ukkie1

    Ukkie1 Fanatiek lid

    30 jun 2015
    4.690
    2.137
    113
    Ik ben ook zoooo moe. Als ik ben opgestaan ben ik aan de ontbijttafel alweer moe.
    Intensief met werk en een dreumes vind ik. Hij moet er toch uit, rennen, spelen! Gelukkig slaapt hij smiddags nog en ik dus ook op mn vrije dagen.
    Hoop ook dat t snel over is!!
     
  5. Mamabella12

    Mamabella12 Bekend lid

    22 okt 2017
    789
    790
    93
    Eerste trimester was ik ook zooo ontzettend moe, dacht dat het nooit over zou gaan haha maar me geloof me.. het wordt echt beter!;) Tweede trimester krijg je echt meer energie! Zit nu zelf in alweer in het laatste trimester en merk dat ik nu wel weer wat sneller moe begin te worden.
     
  6. Mammie87

    Mammie87 Fanatiek lid

    17 mei 2016
    1.995
    273
    83
    Vorige keer kreeg ik wel meer energie tijdens het tweede trimester, maar nu blijf ik de hele dag door moe helaas. Hopelijk wordt het toch nog wat beter de komende weken ;)
     
  7. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Vreselijk he... hier ging ik de hele zwangerschap van de jongste tegelijk naar bed met de oudste. Was echt vanaf dag 1 moe, eenmaal bevallen kreeg ik meteen weer energie.
     
  8. Niveah

    Niveah Fanatiek lid

    4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Ja ik wist dat het normaal was. Mijn dochter is 5 en vraagt ook aandacht al is deze leeftijd wel iets makkelijker nu. Hier ook bewust voor gekozen dat ze wat ouder is. Maar toch niet leuk zo moe. Mijn bedtijd staat nu ook gelijk aan die van mijn dochter haha
     
    Ukkie1 vindt dit leuk.
  9. SMJD

    SMJD Fanatiek lid

    17 okt 2016
    1.890
    444
    83
    Hier vooral last van vermoeidheid, ben vanaf 24 weken minder gaan werken omdat ik gewoon nergens meer aan toe kwam naast mijn werk...
    Volgens mij was het toppunt van vermoeidheid tussen week 7 en 16 ongeveer
     
  10. Mama2be90

    Mama2be90 Actief lid

    10 jan 2015
    158
    8
    18
    Herkenbaar! 8 weken zwanger en total loss. Bij mijn eerste zwangerschap had ik dit ook...ging met een week of 13 wel beter.
    Nu ook nog last van een ander, vervelend kwaaltje.. mijn libido is ook richting vriespunt gedaald... Jeetje zeg. Niet te doen. Hopelijk trekt dat allemaal weer bij straks... ;)
     
  11. FoxyDiamond

    FoxyDiamond Bekend lid

    23 jan 2017
    637
    231
    43
    Ik was ook extreem moe het eerste trimester. Daarna ging het wat beter van week 13 tot 18 maar vanaf week 18 is het weer drama. (Ben nu 20 weken) val spontaan in slaap op de bank 's avonds en als ik wakker wordt ben ik alweer moe na een uur? Ik werk ook fulltime misschien heeft dat er wat mee te maken. Ik ga er maar vanuit dat dit de rest van mijn zwangerschap zo blijft want ik merk dat ik nu ook steeds slechter ga slapen. Achja goede voorbereiding op de onrustige nachten die gaan komen als de baby er straks is :D
     
  12. MilouR

    MilouR Bekend lid

    17 okt 2017
    566
    433
    63
    Vrouw
    Ohhh, dat had ik ook! Wat een drama was dat in het eerste trimester, maar het was ook ineens als sneeuw voor de zon verdwenen toen ik rond de 13/14 weken was. Best lang gehad eigenlijk. Maar het ging over!

    Nog even volhouden en nu kan het slapen nog. Nu snap ik wat anderen daarmee bedoelden ;).
     
  13. annick1984

    annick1984 Bekend lid

    18 sep 2013
    969
    47
    28
    Vrouw
    Hoogezand
    Ik ben al mijn hele zwangerschap (nu bijna 28 weken) moe. Zodra mijn zoon in bed lig, lig ik ook te slapen op de bank. Is bij mij niet na 12 weken minder geworden. Ik geef er maar aan toe. Wat ik kan doen in het huishouden, doe ik.
     
  14. vrouwvan

    vrouwvan Fanatiek lid

    26 dec 2015
    2.194
    1.240
    113
    Denk dat het heel verschillend is. Net als dat je bij iedere zwangerschap andere kwaaltjes ervaart. Ik was bv het 1e trimester kots en mots misselijk en totaaal geen last van vermoeidheid. Nu 3e trimester ben ik vanaf week 36 extreem vermoeid.

    Ff door de zure appel heen bijten en hopelijk is de vermoeidheid bij jou in het 2e trimester over.
     
  15. meisje1977

    meisje1977 VIP lid

    1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    Ik sliep het eerste trimester alleen maar als ik uit mijn werk kwam dan even eten en om 20 uur lag ik er weer in. Met ca 16 weken werd het minder na 20 weken kreeg ik weer genoeg energie terug
     
  16. Dreamer29

    Dreamer29 Fanatiek lid

    25 feb 2015
    2.546
    965
    113
    Herkenbaar! Ik heb er ook last van gehad. Soms deed ik een middagslaapje, en dan kon ik alsnog om 8 uur 's avonds naar bed. Ik gaf er maar gewoon aan toe, dat zijn toch de hormonen waar je weinig aan kunt doen. Inmiddels is het een stuk minder gelukkig. Ik heb af en toe dagen dat ik even extreem moe ben, maar de volgende dag kan dat ook ineens weer over zijn.
     
  17. Moess

    Moess Niet meer actief

    Ik was ook zo moe. Tussen de 14 en 28 weken heb ik me supergoed gevoeld! Daarna weer vermoeid ;)
     

Deel Deze Pagina