Pff zo'n hoofdpijn.. Herkenbaar?

Discussie in 'De lounge' gestart door Micchan, 1 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Micchan

    Micchan VIP lid

    24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Ik heb zo'n enorme hoofdpijn.. In het begin dacht ik dat ik misschien iets opgepikt had en me daarom niet lekker voelde, en het met een paar dagen wel over zou gaan, maar inmiddels zit ik er al ruim een maand mee. Het zijn echt van die gemene steken, meestal aan de rechterkant, en als het niet steekt is het altijd wel zeurderig aanwezig zegmaar. Ben ook vaak duizelig. Heb het al geprobeerd met paracetamollen en ibuprofen maar het helpt allemaal niets helaas.

    Zijn er hier meer dames die dit hebben? Weten jullie ook waardoor het komt of is het echt gewoon blijven aankijken? Ik zit er ergens wel aan te denken om naar de huisarts te gaan, maar ik voel me altijd zo zeurderig en alsof ik voor elk ieniemienie dingetje daar naartoe ga, dus ben nu een beetje huiverig om de telefoon op te pakken en een afspraak te maken.. :)
     
  2. xylina

    xylina Fanatiek lid

    20 dec 2011
    1.678
    0
    0
    ik werk in de gehandicapte zorg voornamelijk nacht
    zuid holland
    Een maand hoofdpijn hebben is NIET gezond!!
    Huisarts bellen voor afspraak!!!

    Verder brufen/ paracetamol slikken.
    Soms wil het helpen om 2grote glazen water achter elkaar te drinken.

    Sterkte ermee!
     
  3. Helise

    Helise Fanatiek lid

    4 mrt 2012
    1.785
    0
    36
    Ik zou contact opnemen met je huisarts. Een maand hoofdpijn hebben lijkt me nou niet echt zoals het hoort.
     
  4. Micchan

    Micchan VIP lid

    24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Bedankt voor de reacties dames. Ik ga dat met die twee glazen water gelijk proberen!
     
  5. Siren84

    Siren84 VIP lid

    8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Een maand is wel heel lang hoor. Ik ben zelf hoofdpijnpatient en herken je klachten. Bij mij is het hormoongerelateerd. Ben je misschien met een bepaald anticonceptiemiddel gestart of gestopt?
     
  6. Micchan

    Micchan VIP lid

    24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Ik heb ongeveer anderhalve maand de anticonceptiepil geslikt (In April/Mei), maar ben er toen mee gestopt omdat ik iedere dag misselijk was en ook soms moest overgeven, waardoor ik uiteindelijk in die anderhalve maand drie keer een menstruatie had, dus daar was ik snel klaar mee haha. Voor zover ik me kan herinneren heb ik toen geen overige klachten gehad.

    Nu gebruik ik niets behalve bovengenoemde paracetamol en ibuprofen.
     
  7. Siren84

    Siren84 VIP lid

    8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Ok ja lijkt mij na 7/8 maanden geen ontpillen meer. Ik heb het ook, nu gestopt met de pil en geen dag hoofdpijn meer gehad. Ook geen migraine.
    Kan ook spanningshoofdpijn zijn of vastzittende gewrichten.
    Misschien toch de ha bellen.
     
  8. jada08

    jada08 VIP lid

    14 jan 2009
    7.552
    321
    83
    Zou even bellen, maand is wel lang.
    Heb je het de hele dag?
    Kijk ook eens naar je eet patroon. Sommige dingen kunnen ook hoofdpijn opwekken. Ik heb dat bijv van knoflook, drop en scherp eten.

    Wat mij helpt is warm/heet water in een glas doen, 2 paracetemol erin doen en dat even op laten lossen. En dan zo warm mogelijk opdrinken.
    Het is smerig maar helpt wel goed
     
  9. Micchan

    Micchan VIP lid

    24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    @Siren84: Hartstikke fijn dat het nu over is! Morgen denk toch maar eventjes bellen dan..
    @jada08: Ik ga er op letten! Ik ben zelf heel slecht in pillen doorslikken, dus paracetamollen smelt ik altijd op een lepel met warm water, en daarna een glas (koud) water erachteraan.. Zal het eens met de paracetamol IN het glas proberen en dan met warm water zoals je zegt. Bedankt. :)
    Oeps, vergeten te reageren op de 'de hele dag' vraag. Dat verschilt. De ene dag word ik er mee wakker en ga ik er weer mee naar bed, de andere dag komt het een paar uur nadat ik ben opgestaan en blijft dan wel tot het slapen gaan aanwezig..
     
  10. ladygaga

    ladygaga Niet meer actief

    Heb een jaar gelden ook zo erge hoofdpijn gehad ik bleek toen niet tegen een bepaald schoonmaak middel te kunnen toen ik mee stopte was ook me hoofdpijn weg.
    Ga eens na of je wat anders gebruikt heb.
    Of anders toch naar de huisarts sterkte .
     
  11. Micchan

    Micchan VIP lid

    24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Da's een goeie.. Volgens mij hebben we wel een andere wasverzachter maar ik weet niet precies wanneer deze in ons huishouden 'geïntroduceerd' werd. :) Dankjewel!
     
  12. Luciaatje

    Luciaatje Fanatiek lid

    15 nov 2011
    2.347
    0
    36
    Psycholoog
    Magnesium. Hielp mij binnen een weekvan drie maanden durende chronische spanningshoofdpijn af! Nooit meer gehad!
     
  13. Stroopie

    Stroopie Fanatiek lid

    11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Ben je misschien bij de tandarts geweest voor een behandeling? Soms kan het ook aan je kaak liggen, dat een vulling niet goed zit of wat dan ook.

    En je ogen, hoe zijn die? Bezoekje aan de opticien om je oogdruk en oogsterkte eens te laten opmeten.
     
  14. Smnee

    Smnee Niet meer actief

    Sterkte! Ik heb geen tips.. Ontzettend naar
     
  15. Loezz

    Loezz Actief lid

    10 feb 2009
    165
    0
    0
    Verzorgende IG
    Na maanden elke dag hoofdpijn ben ik naar een opticien gegaan en bleek dat ik een plus sterkte van 2,75 en 3,25 had. Terwijl ik alles nog prima zag! Alleen kregen mijn hersens het niet een hele dag gecorrigeerd en kreeg ik daardoor veel hoofdpijn. Ik draag sinds een paar maanden een bril en de dagen dat ik hoofdpijn heb zijn op 1 hand te tellen. Heerlijk dus mijn tip aan jou stap eens een goede opticien binnen!
     
  16. Micchan

    Micchan VIP lid

    24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    @Luciaatje: Dankjewel voor de tip!
    @Stroopie&Loezz: Een bril draag ik al, maar misschien dat m'n ogen weer achteruit gegaan zijn. Bedankt voor de tip. Oh, enneh.. naar de tandarts ben ik al een paar jaar niet geweest, kan ook slecht zijn natuurlijk.. :)
    Smnee: Dankjewel! :)

    Ik heb vandaag gebeld voor een afspraak. Kwam er na anderhalf uur eindelijk doorheen (was heel druk, maar ze gingen langer dan de normale tijd door, super!), en ga nu maandag om 9:00 naar de huisarts.

    Ben wel heel blij dat ik hier heb gepost en zoveel reacties heb gekregen, anders had ik waarschijnlijk niet gebeld.. :) Toen ik het vertelde, reageerde m'n moeder namelijk zo: 'Pff, maak je daarvoor een afspraak.. ;)'
     
  17. mamavanmimi

    mamavanmimi Fanatiek lid

    13 mei 2010
    2.791
    773
    113
    Tussen de fruitbomen
    Ik heb ook al maanden dagelijks hoofdpijn. Ha heeft me doorgestuurd naar een neuroloog. Die wilde me starten met antidepressiva. Daar was ik het niet mee eens omdat ik weet dat bij mij een bepaald hormoon veeeel te hoog is. Dus nu heeft de ha me doorgestuurd naar een internist. Eind januari kan ik terecht, ben dus erg benieuwd....

    Succes ermee, ik weet hoe je je voelt. Echt niet leuk altijd hoofdpijn.

    Enne gewoon je ha bellen hoor, is echt niet eng!
     
  18. Micchan

    Micchan VIP lid

    24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Spannend voor je, ik hoop dat het allemaal de positieve kant opgaat! Dankjewel voor je reactie, ik heb inderdaad toch maar gebeld. :)
     
  19. Cosy

    Cosy Fanatiek lid

    16 aug 2012
    3.398
    2
    38
    Noordbrabant
    Oef ik hoop dat je HA snel een oplossing heeft.
    ik heb soms ook knallende koppijn, dat ik er zelfs niet mee kan gaan liggen omdat ik dan misselijk word. Nu is dit duidelijk hormoon gerelateerd. Het enige wat dan helpt is twee paracetamol innemen en gaan slapen. Wat trouwens bij mij als ik ochtends een zeurend hoofd heb, is een kop koffie drinken.
    In ieder geval succes bij de ha!
     
  20. Elleke

    Elleke Fanatiek lid

    1 mrt 2011
    1.796
    156
    63
    Vervelend!
    Ik ben altijd duizelig, ook erg vervelend, dat gedeelte ken ik wel, maar een zeer hoofd niet!
    Geen spanning/stress? Ik geloofde het zelf ook niet toen ze zeiden dat ik hier duizelig van kon worden, maar langzaamaan geloof ik dit steeds meer..
    Sterkte!
     

Deel Deze Pagina