Zou jij dit vertrouwen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Roos123, 24 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roos123

    Roos123 Niet meer actief

    #1 Roos123, 24 apr 2018
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 apr 2018
    Mijn man wordt gebeld door een collega die hij niet kent. Hij heeft een werktelefoon waarin de telefoonnummers van collega's zijn voor geprogrammeerd en de telefoon geeft de naam van de collega weer tijdens de oproep. Het is een grote organisatie, het kan dus kloppen dat mijn man nog nooit van deze collega heeft gehoord.
    De collega vraagt zijn mailadres, want hij wil een mail versturen en dat lukt niet. Dat is vaker het geval, dus mijn man geeft mijn mailadres. De collega geeft aan dat er een mail aankomt en dat mijn man dat even moet regelen. Dan volgt deze mail:

    *Foto weggehaald, stond naam in*

    Digi-d is verlopen. Dus ik vraag een nieuwe aan voor mijn man. Vandaag komt de activatiecode per post binnen. Ondertussen heeft de collega al vier keer gebeld om te vragen of het al gelukt is. Vanmiddag is mijn man behoorlijk uit zijn slof geschoten omdat hij al eerder had gezegd dat we op de code wachtten. Ik activeer vanavond de Digi-d en ik klik de link aan:
    Screenshot_2018-04-24-23-16-28.png
    Uiteraard ben ik niet verder gegaan. Mijn man gaat dit donderdag op zijn werk bespreken, maar we hebben hier een heel naar gevoel bij. Ik ben benieuwd of iemand hier iets meer over kan vertellen of hier een idee bij heeft.
     
  2. hollandsenieuwe

    hollandsenieuwe Niet meer actief

    Nee, ik ben denk ik ook wat wantrouwend in zulke dingen.
    Zou even zijn baas bellen morgen of personeelszaken, die weten vast meer!
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  3. pietje1987

    pietje1987 Niet meer actief

    Nee ik zou hier even niets mee doen. Ik zou collega eerst eens navragen op werk!
    Ik vind het vooral verdacht dat er zo op gedramt wordt
     
    Chocolat en Biny vinden dit leuk.
  4. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.510
    5.614
    113
    Vrouw
    Ik Heb die melding vandaag ook gehad toen ik naar de site wou vN mijn zorgverzekering.

    Daar moet je overigens ook inloggen met je digiD
     
  5. Manque

    Manque Niet meer actief

    Voor dezelfde organisatie moet ik ook wel eens VOG's aanvragen van nieuw personeel. Dat doen wij niet via een website, maar het kan wel. Justis controleert dan inderdaad de gegevens. Waarschijnlijk is het een collega van Manangementondersteuning of Personeelszaken.

    Ik zou een screenshot maken van de melding dat je geen veilige verbinding hebt. Je man kan het dan beter samen met die collega op een DJI-computer doen.
     
  6. Manque

    Manque Niet meer actief

    Zou je me nog eens de URL kunnen geven waar je die melding bij kreeg?

    En welke site heb je gebruikt? Als het mijnvogaanvraag.nl is, kunnen we er iets aan doen.
     
  7. In your eyes

    In your eyes Niet meer actief

    Ik kan al 3 maanden niet inloggen op mijnvgz om diezelfde melding, vreselijk irritant.
    Hoorde laatst iets dat de site dan een licentie moest vernieuwen ofzo, maar weet niet precies hoe dat zit dus pin me er niet op vast :oops:
     
    Biny vindt dit leuk.
  8. birds86

    birds86 VIP lid

    13 mei 2013
    5.304
    2.001
    113
    Vrouw
    Volgens mij kan een DigiD niet verlopen!

    Niks meer doen en zeker melden op het werk. Niemand heeft jou DigiD nodig!
    Waarvoor zegt hij dat hij deze nodig heeft? Of wat stond er in de mail?
     
  9. Manque

    Manque Niet meer actief

    Klopt, dat heeft met het certificaat van de site te maken.
     
    Biny en In your eyes vinden dit leuk.
  10. jupke

    jupke Niet meer actief

    Ik heb mijn digi-D ook al 2x aan moeten vragen.
    Denk dat verlopen wel kan hoor.
     
  11. Marchella

    Marchella Niet meer actief

    @Roos123, @In your eyes: Geen idee of het er mee te maken heeft/kan hebben in jullie geval maar enkele maanden geleden kreeg ik deze melding non-stop als ik wilde inloggen op mijn IBG voor het inzien en aflossen van mijn studieschuld. Op een gegeven moment wat ik zo boos dat ik ben gaan bellen hoe lang het duurde voor ze die k*tsite weer eens op orde hadden. De vriendelijke mevrouw vroeg me toen of ik via tablet of pc probeerde in te loggen. Via tablet dus. Op haar advies via laptop gedaan. En toen was het probleem, dat dus geen probleem bleek te zijn, spontaan opgelost :confused:
     
    In your eyes en Manque vinden dit leuk.
  12. pietje1987

    pietje1987 Niet meer actief

    Ik weet niet of het nog zo is, maar voorheen was het zo dat als je je digid meer dan een jaar niet gebruikte, je een nieuwe moest aanvragen. Voor man toen een paar keer moeten doen .
     
  13. Manque

    Manque Niet meer actief

    #13 Manque, 24 apr 2018
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 apr 2018
    DigiD kan verlopen. En Justis is een overheidsdienst, dus die maakt gebruik van DigiD. En als je voor DJI wil gaan werken, moet je een VOG kunnen overleggen.
     
  14. In your eyes

    In your eyes Niet meer actief

    Ga dat eens proberen, bedankt voor de tip!
     
    Marchella vindt dit leuk.
  15. LoeForceOne

    LoeForceOne Fanatiek lid

    28 jun 2015
    1.374
    910
    113
    Je digi d gegevens zijn strikt vertrouwelijk en moet je nooit geven ook niet aan je werkgever!!
     
  16. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.874
    7.641
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ze vroegen ook niet om de digid.... maar om íets anders.

    Alleen was dr digid verlopen toen haar man dat wilde regelen en moestene wachten op de code om datgene van collega te kunnen regelen.
     
  17. Hopsatee

    Hopsatee Niet meer actief

    Hmm ik had zelf deze melding nog nooit gehad behalve vorige week via safari met de site, jawel, zwangerschapspagina. Ook niet ingelogd overigens.


    Op mijn werk wel eerder gehad met onze websites en toen was idd het beveiligingscertificaat verkopen en niet op tijd aangevraagd/verlengd

    Ik zou even contact zoeken op werk en informatie inwinnen! Ik zou nu even niks doen!
     
  18. birds86

    birds86 VIP lid

    13 mei 2013
    5.304
    2.001
    113
    Vrouw
    Thnx voor de uitleg.
    Ik heb die brief niet gezien dus als je t zonder leest lijkt t net alsof die collega om zijn DigiD code vraagt om zelf te moeten gebruiken.
    Dat een DigiD code kon verlopen wist ik niet.
     
  19. Caithy

    Caithy Fanatiek lid

    8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Ik begrijp sowieso niet wat een collega (die je niet kent) incombinatie met iets prive's als een digi id moet?
     
  20. Zomerbloem

    Zomerbloem Fanatiek lid

    19 mrt 2018
    2.121
    2.572
    113
    Vrouw

    Die collega hoeft ook geen digiD.
     

Deel Deze Pagina