Zwanger, dankbaar maar oh zo spannend!

Discussie in 'Ik ben zwanger' gestart door Siem98, 30 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Siem98

    Siem98 Actief lid

    27 aug 2018
    120
    136
    43
    Vrouw
    Ik ben opgelucht, dankbaar en oh zooo blij dat wij een kindje mogen verwachten. Ons eerste kindje, nooit een miskraam gehad gelukkig! Maar door alle verhalen die je leest.. is dat het enige waar ik nu nog aan denk als ik maar even pijn voel :(
    Wanneer kan ik met een gerust hart er van genieten?
    Vandaag een vlaag van buik en rug pijn.. net menstruatie krampen die iets hoger zaten. Dan schrik je je al rot, en ga je snel met een dikke deken over je heen zitten.

    Iemand met wie ik mn angsten kan delen? Hoop dat al onze wondertjes blijven plakken ♡
     
  2. xxxEllen87xxx

    xxxEllen87xxx Bekend lid

    18 aug 2018
    549
    387
    63
    Vrouw
    Hoi hoi
    Gefeliciteerd met je zwangerschap!
    Ik begrijp je angst heel goed. Je leest vooral op forums veel over miskramen. En het is logisch dat mensen dat willen delen. Gelukkig gaan de meeste zwangerschappen nog steeds goed!

    Ik was ook heel bang. Ik wist het al 4 dagen voor de nod. Ik was zo bang dat er op de nod toch een ongesteldheid zou komen. Nu ik die periode voorbij ben is het spannend voor de 1e echo.

    Ik heb wel 11 zwangerschaps testen gedaan afgelopen 2 weken om te kijken of het HCG opliep.

    Wij hebben het al bijna iedereen verteld omdat ik uit wil gaan van het goede. Maar dat praat ik mezelf ook een beetje aan omdat ik stiekem een schijtert ben :)

    Liefs Ellen
     
    Siem98 vindt dit leuk.
  3. Siem98

    Siem98 Actief lid

    27 aug 2018
    120
    136
    43
    Vrouw
    Wauw wat goed!
    Het liefst schreeuw ik het uit, maar toen ik de test in mn handen had heb ik mijn man duidelijk gemaakt dat we niemand wat vertellen tot ik de 8 weken verstreken ben..
    Dit vooral, omdat ik bang ben dat het misschien fout zou kunnen gaan ook omdat het mijn eerste zwangerschap is. Ik probeer me sterk te houden, maar zie ook aan mijn man dat hij het echt de wereld in wil gooien haha.
     
    xxxEllen87xxx vindt dit leuk.
  4. xxxEllen87xxx

    xxxEllen87xxx Bekend lid

    18 aug 2018
    549
    387
    63
    Vrouw
    Ik heb het dezelfde dag al verteld aan mn beste vrienden en ouders. Ik kon het niet voor me houden haha. Maar iedereen is daar natuurlijk anders in.

    Ik heb zelf ook nooit een miskraam gehad en dit is mijn 1e zwangerschap. Het kwam als een shock. 2 weken na het verwijderen van het spiraal aangeteld.
     
    Siem98 vindt dit leuk.
  5. Siem98

    Siem98 Actief lid

    27 aug 2018
    120
    136
    43
    Vrouw
    Wat goed! Ik denk dat ik me er maar over heen ga zetten. Al die verhalen.. niet goed voor me hahah. Geniet ervan♡
     
    xxxEllen87xxx vindt dit leuk.
  6. xxxEllen87xxx

    xxxEllen87xxx Bekend lid

    18 aug 2018
    549
    387
    63
    Vrouw
    Hoe lastig het ook is ik probeer er wel van te genieten. Waren jullie lang bezig?
     
    Siem98 vindt dit leuk.
  7. Siem98

    Siem98 Actief lid

    27 aug 2018
    120
    136
    43
    Vrouw
    3e ronde. Lang is het niet, maar als je het echt graag wil voelt het wel als lang hahah. Maar ben blij dat t nu pas is gebeurd. Het is zo gewild en nu al zo geliefd. Dus hoop dat we beide mogen genieten van een prachtig zwangerschap!
     
  8. keco

    keco Lid

    25 mei 2018
    46
    27
    18
    Vrouw
    Wauwww gefeliciteerd!! Ik ook vandaag 5 weken en ik snap j angst heel goed, maar ik probeer gewoon positief te blijven al is t soms lastig. Maar wel lekker van genieten meid! Heb je al naar de VK gebeld?
     
    Siem98 vindt dit leuk.
  9. keco

    keco Lid

    25 mei 2018
    46
    27
    18
    Vrouw
    Wauw 11 testjes! En liepen ze ook op? Welke testjes heb je gebruikt dan? Ik heb clearblue gebruikt, 1 dag voor mijn NOD en gelijk 2-3wkn zwanger gaf ie aan.

    Ik heb bij 7wkn een echo. Nu ga ik ook denken om over paar dage weer een test te doen??hmm
     
    xxxEllen87xxx vindt dit leuk.
  10. Siem98

    Siem98 Actief lid

    27 aug 2018
    120
    136
    43
    Vrouw
    Nee nog niet? Is dat raar.. dacht eerdt langs de huisarts te moeten.
    Wilde tot maandag wachten aangezien je pas een afspraak krijgt rond de 8ste week of heb ik het mis.
     
  11. keco

    keco Lid

    25 mei 2018
    46
    27
    18
    Vrouw
    Ohnee is niet raar hoor maar ik vroeg t me gewoon af. Ik belde namelijk naar mn huisarts en die zei dat ik gelijk de VK kon bellen. Maar via VK, de mijnes dan...is eerste echo pas bij week 10.

    Tenzij t medisch is. Maar ik heb vandaag een intake bij vk, vind ik wel handig ...zodat ik ook weet wat ik wel en ni mag eten etc.
     
    Siem98 vindt dit leuk.
  12. K00

    K00 Niet meer actief

    Gefeliciteerd dames! Leuk, een eerste wonder! En ja, mega spannend.

    Garanties heb je nooit maar jullie zijn iig gezegend dat het mocht lukken! Dat is stap een.

    Testen heeft nu geen zin meer, zeker niet omdat je niet met een streep getest hebt dus oploop ga je niet zien. Zwanger is zwanger :)

    De eerste periode is het spannendste. Na een goede echo zal de spanning iets afnemen. Als je de 12 weken over bent wordt het echt makkelijker en na 20 weken nog een beetje makkelijker :) en dan richting het eind weer even spannend.

    Meer dan goed voor jezelf zorgen en naar je lichaam luisteren kan je niet zien.

    Nogmaals gefeliciteerd en probeer een beetje te genieten :)
     
    keco en Siem98 vinden dit leuk.
  13. Siem98

    Siem98 Actief lid

    27 aug 2018
    120
    136
    43
    Vrouw
    Super fijn berichtje.
    Dankjewel.. ik zal mn best doen haha.
    Moet lukken toch?
    Ik ga het los laten hahah
     
  14. Mwonder

    Mwonder Bekend lid

    2 apr 2016
    553
    292
    63
    Vrouw
    Gefeliciteerd met je zwangerschap en het is niet gek dat je je zo voelt. Komt ook omdat je er veel over leest op forums als dit enz.
    Als het niet goed zit kun je er (helaas) toch niks aan veranderen.
    Van het positieve uitgaan!
    Je kan trouwens ook zelf om een 1e echo vragen rond de 7 weken om te zien of het hartje klopt dan ben je weer wat meer gerustgesteld
     
    Siem98 vindt dit leuk.
  15. xxxEllen87xxx

    xxxEllen87xxx Bekend lid

    18 aug 2018
    549
    387
    63
    Vrouw
    Ik teste 4 dagen voor nod met clear blue een 1 2 weken.
    Daarna met Kruidvat een steeds oplopende streepje.
    Ik heb pas bij 8 weken een echo en zit er over te denken of hij vervroegd kan worden. Kan eigenlijk niet wachten.

    Wat fijn dat je zwanger bent gefeliciteerd!

    Is het je 1e?
     
    keco vindt dit leuk.
  16. Daantje17

    Daantje17 Fanatiek lid

    13 sep 2017
    1.780
    1.065
    113
    Vrouw
    Allereerst gefeliciteerd!
    Wat ongelofelijk he, zo een positieve test?!

    Hier het ook gehad dat ik idd ‘bang’ was dat het mis ging etc.
    Ik heb dit toen uitgelegd en heb met 6/8/10 weken echo’s gehad (10 wk termijn).
    Ik vond dit super fijn!

    Maar Meis, echt waar, het komt allemaal goed!
    Positief blijven!
    Miskramen lees je op forums idd veel, maar die meiden willen daarover praten etc., denk ook wel logisch, het lijkt mij niet niks om dat te hebben gehad...
    Vrouwen waarbij het allemaal goed gaat, hoor je niet, want ja... die hoeven niet zo te praten zeg maar... ( moeilijk uitleggen ;))

    Wij hebben het trouwens met 8 weken bekend gemaakt aan familie en vrienden.
    Op fb met 12.4 weken.

    Geniet zoveel mogelijk, je bent zo bij de 12 weken (vond ik dan) ;)
     
    Siem98 vindt dit leuk.
  17. Siem98

    Siem98 Actief lid

    27 aug 2018
    120
    136
    43
    Vrouw
    Jaa mn eerste. Haha ik teste 1 dag voor nod en dikke streep. Ga ook snel een afspraak maken
     
  18. keco

    keco Lid

    25 mei 2018
    46
    27
    18
    Vrouw
    Ah zo! Ja ik teste 5dagen voor NOD met kruidvat lichte streep, 2dgn later weer en toen streep veeel donkerder en op de NOD, met clear blue 2-3wkn zwanger .

    Ik had vandaag intake bij de VK, was echt ff wennen en spannend omdat het de eerste x is..en ik kreeg allerlei boekjes en een koffertje van woezel en pip...toen begon ik te huilen van geluk hahaha.

    Duurt t ng lang voordat je jou eerst echo heb? Ik eerste echo 7,5 week. Ik zou deze maand eigenlijk via IUI gaan ...daarom ben ik extra blij. Daarna gelijk weer voor 10wkn een afspraak maken.

    En ik schrok dat je al bij 14 wkn het geslacht kunt zien!

    Spannende dagen/weken eh. Ik ben er echt d heledag mee bezig, kijk van alles op internet...ook al had ik er al naar gekeken hahaha

    Maja we moetn er ook van genietenn toch
     
    xxxEllen87xxx vindt dit leuk.
  19. Siem98

    Siem98 Actief lid

    27 aug 2018
    120
    136
    43
    Vrouw
    Ik probeer er echt van te genieten!
    Ik durf gewn geen afspraak te maken met de vk.
    Ik stel het gewoon uit zodat ik sneller tegen de 8 weken aan tik. Zo gek, maar lees ook echt heel de dag er over.
    En ben heletijd mn buik aan het beschermen.
    Zoooo vreemd. Maar echt houd er nu al van!
     
    keco vindt dit leuk.
  20. xxxEllen87xxx

    xxxEllen87xxx Bekend lid

    18 aug 2018
    549
    387
    63
    Vrouw

    Oh wow heb je al een intake gehad?
    Mijn verloskundige is een beetje een vreemde vrouw haha.
    Ze zei gefeliciteerd en dan kom 21 september maar langs voor een intake en dan doen we meteen een 1e echo. Uhm... oke

    Daarna had ik bloedverlies gehad en belde ik haar op met de vraag of dit een innesteling kon zijn en toen zei ze ja dat weet ik niet het is nog zo pril er kan nog vanalles gebeuren.
    Nou dat stelde me toch echt niet gerust. Dus ik zei ja oke ik weet dat het pril is maar het zou een innesteling kunnen zijn toch? Kreeg ik een heel verhaal over dat het nog te pril is en dat ze dat echt niet kan zeggen en dat ik geduld moet hebben. Op het forum las ik over de innestelingsbloeding en dat was het ook achteraf.

    Ik wilde een andere verloskundige maar hier zit er maar 1 helaas. Een fijn gevoel heb ik er niet meer bij.
     

Deel Deze Pagina