Zwanger?! Doodsbang

Discussie in 'Ik ben zwanger' gestart door Jo-1986, 10 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jo-1986

    Jo-1986 Lid

    9 mei 2017
    35
    2
    8
    Vrouw
    Hallo dames.

    Ik heb vanochtend een test gedaan en het lijkt er toch zeer sterk op dat ik mijzelf mama mag gaan noemen. Mijn vriend en ik zijn beide 30 en willen dit dolgraag.
    Nu had ik vanochtend een ogenschijnlijke positieve test in handen en ik werd ineens doodsbang. Dat is toch niet normaal?
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. Irisje24

    Irisje24 Bekend lid

    18 apr 2017
    763
    298
    63
    Gefeliciteerd! Ik vind het niet gek dat je doodsbang bent hoor, heb het zelf ook wel. Het is nogal wat! Geniet er lekker van.
     
  3. FoxyDiamond

    FoxyDiamond Bekend lid

    23 jan 2017
    637
    231
    43
    Gefeliciteerd!!

    Je hormonen kunnen je van alles laten voelen hoor! Ik voel me af en toe ook bang, daarna weer dolgelukkig, daarna weer boos, daarna weer bang, onzeker, etc. Is allemaal heel normaal :)
     
  4. Jo-1986

    Jo-1986 Lid

    9 mei 2017
    35
    2
    8
    Vrouw
    Twijfel nu na dik een uur nog steeds aan de test, dat ik dit niet goed gedaan heb. Dat ik het niet goed gelezen heb, terwijl er volgens mij geen twijfel is op de foto. Mijn vriend kan alleen maar vaag glimlachen en zeggen " als je twijfelt doen we toch van het weekend nog een test" terwijl ik momenteel het liefst wil gillen!
     
  5. Vaatdoek

    Vaatdoek Bekend lid

    7 jul 2017
    861
    497
    63
    Vrouw
    Van harte gefeliciteerd!
    En die onzekerheid is zo normaal. Ik had dat ook.
    Een streep is een streep en wel een mooie roze, die krijg je alleen maar als je HCG hebt en dus zwanger bent.
    Wat bij mij hielp is een clear blue halen digitale, daar staat echt zwanger op, toen kon ik het op 1 of andere manier beter beseffen ofzo.

    Geniet ervan!
     
    Jo-1986 vindt dit leuk.
  6. Jo-1986

    Jo-1986 Lid

    9 mei 2017
    35
    2
    8
    Vrouw
    Dank je! Die ga ik morgen ophalen. In de hoop dat ik het dan besef.
     
    Vaatdoek vindt dit leuk.
  7. Rots

    Rots Actief lid

    30 mei 2016
    416
    238
    43
    Herkenbaar! Hier ook een positieve test (na ICSI) met een lichtelijke paniekaanval ;) Ik wacht mijn bloedtest af en dan ga ik het pas écht geloven, heb ik besloten :)
     
  8. Plusje

    Plusje Bekend lid

    1 apr 2017
    709
    285
    63
    Nee hoor, heel herkenbaar! Ik werd ook heen en weer gegooid van oh wat leuk tot omg omg wil ik dit wel?
    Toen ik het streepje zag was het vooral 'iiiieeeeeeeeeeee' en geen overdadige blijdschap. Je bent zeer zeker niet abnormaal hoor :)
     
  9. Jo-1986

    Jo-1986 Lid

    9 mei 2017
    35
    2
    8
    Vrouw
    Ik heb gehuild alsof ik intens verdrietig was voordat ik naar mijn vriend liep. Terwijl ik helemaal niet verdrietig was. En nu ben ik bang dat mijn lichaam straks zegt "grapje toch niet"
     
  10. Jo-1986

    Jo-1986 Lid

    9 mei 2017
    35
    2
    8
    Vrouw
    Ik hoop het voor je! Bloedtest moet via de huisarts? Hoe snel kan dat na een positieve test?
     
  11. Rots

    Rots Actief lid

    30 mei 2016
    416
    238
    43
    Wij hebben ICSI gedaan dus ik krijg standaard een bloedtest in het ziekenhuis, twee weken na de eicel punctie.
     
  12. Jo-1986

    Jo-1986 Lid

    9 mei 2017
    35
    2
    8
    Vrouw
    Ok. Nee das dan een ander verhaal. Ik duim voor je ! Ik zal geduld moeten hebben en over een paar dagen nog een test en eventueel doktersbezoek moeten plannen.
     
    Rots vindt dit leuk.
  13. SMJD

    SMJD Fanatiek lid

    17 okt 2016
    1.890
    444
    83
    Gefeliciteerd!

    En nee hoor, helemaal niet raar! Toen we besloten voor de eerste te gaan en met de pil te stoppen kreeg ik zowat een paniekaanval haha.
    Eenmaal zwanger heel erg blij maar ook wel momenten dat ik bang was en dacht waar beginnen we aan...
     
  14. Jo-1986

    Jo-1986 Lid

    9 mei 2017
    35
    2
    8
    Vrouw
    Ik denk soms nog steeds " dit klopt niet,mijn lichaam zegt straks grapje en het leven word weer normaal"
     
  15. NSpreeuw

    NSpreeuw Actief lid

    26 apr 2017
    112
    15
    18
    Vrouw
    Mijn hart zat de laatste keer ook in mijn keel hoor, toen er 'zwanger' op de test stond.
    Kon het toen ook echt nog niet beseffen, tot een paar dagen later de misselijkheid weer de kop op stak, toen wist ik het wel zeker haha. En hoe je het ook wendt of keert, de eerste periode is gewoon spannend. Je ziet nog niks, je voelt nog niks en het duurt vaak ook even voordat je een echo krijgt. Dus het is eerst ook gewoon nog heel onwerkelijk. Komt vanzelf!
     
  16. Jo-1986

    Jo-1986 Lid

    9 mei 2017
    35
    2
    8
    Vrouw
    Ik hoop het... vandaag een collega die heel lief vroeg of ze een blikje drinken voor me mee moest nemen ( ze weet dat ik soms een blikje redbull wel lekker vind) en ik ook heel stom zei, ja lekker, totdat het blikje voor mijn neus stond
     
  17. Momtobe21

    Momtobe21 Niet meer actief

    Gefeliciteerd met je zwangerschap!!
    Is heel normaal hoe je je voelt hoor, ook
    al ben ik inmiddels 24 weken zwanger, soms krijg ik nog steeds opeens dat angst gevoel, het is toch allemaal nieuw!! Geniet er in iedergeval zoveel mogelijk van!

    Een hele fijne zwangerschap gewenst!!
     
  18. gemini020

    gemini020 Actief lid

    28 sep 2014
    444
    57
    28
    oh wen er maar aan, ik vind het nog steeds (of weer) dooreng.

    Gefeliciteerd! Test ziet er goed uit en kan je onmogelijk verkeerd hebben gedaan (dan zou hij eerder fals negatief zijn). Ik heb toen inderdaad paar dagen later een digitale test gedaan voor het idee (had die toch liggen) en daarna moet je er maar op vertrouwen dat het goed blijft gaan (ben zelf geen fan van door blijven testen). Was je al overtijd?
     
  19. Jo-1986

    Jo-1986 Lid

    9 mei 2017
    35
    2
    8
    Vrouw
    Ja 2 dagen. Nu ben ik 5 dagen overtijd, nog zo streepjes test gedaan (de digitale was wel in huis maar die heb ik in de zenuwen per ongeluk gesloopt) maar die andere test was woensdag weer met 2 streepjes, voor morgen maar een afspraak met de huisarts gemaakt :)
     
  20. gemini020

    gemini020 Actief lid

    28 sep 2014
    444
    57
    28
    Als je na nod test zegt dat, wat mij betreft, gelijk veel meer dus extra gefeliciteerd! Misschien nog een testje bij de huisarts maar 2 thuistesten zeggen volgens mij al genoeg :)
     

Deel Deze Pagina