Zwanger en rijden v. je werk

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Nina Sanders, 27 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Het is nog niet zo ver hoor maar hoe ervaren jullie dit? Tijdens verlof vd eerste zijn we verhuisd waardoor ik nu een uur heenrijd en een uur terug (dit was 30 min). Met een kleine en huishouden etc. vind ik dit behoorlijk pittig (ik doe dit nu 4 dagen in de week). :) Maar op zich heb ik fijne werktijden waardoor het nu prima gaat eigenlijk.
    Ik vraag me af hoe zwangeren dit ervaren. Zou ik dit als het zo ver is trekken? 4 dagen?
     
  2. Paardenbloem

    Paardenbloem Niet meer actief

    Ik wil je niet ontmoedigen maar ik vond de 3 kwartier autorijden zo ongeveer het meest relaxte gedeelte van mijn dag als (hoog)zwangere:roflmao:
    Slapen ‘s nachts was geen succes met dikke buik. Zowel zittend werk als fysieke inspanning hield ik niet lang vol. Thuis met drukke dreumes was ook flink pittig.
    Dus ik genoot vooral van de autoritjes:D
     
    Triesje91 vindt dit leuk.
  3. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Echt waar? Dus positief? Kijk dat doet me goed. Ik moet do ergens naartoe rijden waar ik de weg niet ken en dat bezorgt me al stress. Zwakke chicken die ik ben
     
  4. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Geen ervaring met een uur reistijd, voor mij was het destijds 20-30 minuten en ik vond het altijd wel relaxed. Zou je ook met het openbaar vervoer kunnen eventueel?
     
  5. MamaLe

    MamaLe Fanatiek lid

    28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Bij de oudste had ik minimaal een uur reistijd. Ivm files was dit standaard 1,5 uur enkele reis (soms meer). Nooit ergens last van gehad. Tegen het einde werd het wel iets zwaarder maar nooit gedacht, goh dit lukt me niet meer. Bij mijn tweede zwangerschap had ik nog Max 30 minuten reistijd ivm andere baan maar door mijn (zware) bekkeninstabiliteit was dat ook echt maximaal wat ik zelf kon rijden.
     
  6. Cynnie1984

    Cynnie1984 VIP lid

    25 feb 2009
    6.014
    140
    63
    R'dam
    Ik vind het tot nu toe heerlijk om in de auto te rijden (ik rij 3 keer per week ongeveer 3 kwartier).

    Het enige wat ik doe is voor ik weg ga plassen. En ik weet dat ik onderweg minimaal 2 plaspunten heb mocht er een file komen...je kan ook natuurlijk gewoon op de vluchtstrook gaan zitten :) :p
     
  7. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Nop, want vanuit mijn huis rijd ik zo de snelweg op en het bedrijf waar ik werk ligt op een industrieterrein. Totaal niet goed te bereiken!

    Heb je dat ook tot het einde volgehouden dan? En echt 5 dagen per week?

    Hahahaha.. plassen doe ik áltijd voor ik ga rijden, zwanger of niet zwanger ;)
     
  8. Ashleyrachel

    Ashleyrachel Fanatiek lid

    10 aug 2016
    3.292
    2.189
    113
    Vrouw
    enschede
    Hier zit ik op enkele reis 180 km momenteel.
    Dus zo 2 uur onderweg en soms langer als het druk is.
    Drama dus. Ik sliep altijd om de nacht binnen op het werk zodat het te overbruggen was. Maar sinds de zwangerschap trek ik het niet.
    Zit dus momenteel ook thuis, in afwachting of ze me over kunne plaatsen tot dichter bij huis. Daarnaast ook weer bezig om terug te verhuizen naar nl nog voor de bevalling hopen we.
    En dan zal mocht ik geen overplaatsing kunnen ik op 1 uur en 30 min komen.
    5 dagen in de week zal dit dus ook niet haalbaar zijn dus wil ik dan proberen 3 dagen te werken. Zodat ik dan 1 nachtje op de kazerne slaap en 1 dagje heen en weer moet rijden.
    Dan moet het te doen zijn.

    Een uur vindt ik dus nog mee vallen ;)
    Maar luister goed naar je lichaam je hebt er niks aan als je de vangrail knuffelt.
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  9. Ashleyrachel

    Ashleyrachel Fanatiek lid

    10 aug 2016
    3.292
    2.189
    113
    Vrouw
    enschede
    Hier ook altijd voor de tijd plassen.
    Echter ontkom ik er soms niet aan ( rij een groot deel achter langs bij de boeren) en dan geen wc in de buurt. Tja dan maar een weiland Hahaa.
    Maar idd voor de tijd plassen met lange ritten is een must!
     
    Cynnie1984 vindt dit leuk.
  10. Fienne

    Fienne Lid

    17 nov 2017
    9
    3
    3
    Vrouw
    Ik heb ook een reistijd van 1 a 1,5 uur enkele reis, vier dagen in de week! Ik vind dat nu (30wkn zwanger) wel zwaar, zeker terug rijden na een lange werkdag. Ik probeer steeds meer de files the omzeilen door al om 7uur te beginnen op kantoor of om 15uur naar huis te gaan en daar verder te werken, of ik werk hele dagen thuis wanneer dat kan. Ligt natuurlijk aan je baan of dat een optie is!
     
  11. MamaLe

    MamaLe Fanatiek lid

    28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Ik werkte bij mijn oude werk 36 uur (4 om 5) en heb dat tot 35 weken gedaan (toen ging ik met verlof). Af en toe een dagje thuiswerken maar niet standaard. Bij mijn huidige baan ben ik vanaf 31 weken halve dagen gaan werken. Werkte toen 4 dagen. Eigenlijk had ik toen al volledig de ziektewet in moeten gaan maar dat is achteraf praten. Ben toen dus met 34 weken met verlof gegaan.
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  12. Paardenbloem

    Paardenbloem Niet meer actief

    Ja maar ik vind autorijden eigenlijk altijd wel relaxed..
    Maar ik meen het echt!
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  13. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.973
    7.902
    113
    Vrouw
    Mij lijkt juist dat het in het begin van de zwangerschap lastig kan zijn als je heel erg misselijk en moe bent. Maar dat is zo lastig in te schatten van tevoren.
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  14. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Idd. Nu ben ik nooit misselijk geweest tijdens de zw maargoed.. je zal maar een uur moeten rijden en misselijk worden.. Lekker dan.. :(
     
  15. Champetter

    Champetter VIP lid

    5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Met een gezin is reistijd echt zo zonde van je tijd. Ik zou liever betaalde uren werken, meer geld, en efficiënt met tijd zijn.

    Dus ja, is een andere werkgever een overweging waard?
     
  16. siepel

    siepel Actief lid

    15 jun 2010
    417
    206
    43
    Ik ben veel onderweg voor mijn werk, en nu op het einde plan ik geen verre afspraken meer. Het rijden ging heel lang prima, maar ik merk nu dat de lange zit niet goed is voor mijn rug en stuitje. Dan moet ik echt stoppen onderweg en dat lukt niet altijd qua planning. Ik merk ook dat mijn concentratie af begint te nemen na een poosje in de auto.
    Dus tot een week of 28 eigenlijk geen probleem, daarna begon het zwaarder te worden. Maar ik denk echt dat het per persoon verschilt. Ik ging fluitend door de eerste 2 trimesters. Heb je veel kwaaltjes, dan is het misschien anders.
    Hoe flexibel is je werk en werkgever?

    Ik heb trouwens wel een speciaal zwangeren gordelmatje in mijn auto die de gordel onder de buik houdt. Als je dan hard moet remmen trekt de gordel om je benen strak ipv om je buik.
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  17. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Jahoor goed te doen (ook 4 dagen pw) alleen sta ik elke dag in de file, dus vaak langer dan een uur reistijd.
    Ga altijd van te voren plassen, maar zit geregeld met een volle blaas weer in de file.
     
  18. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Ik heb om meerdere redenen qua werk besloten vorige week om een klein stapje terug te doen: ik ga 1 dag in de week thuis werken, 3 dagen aaneensluitend kantoor en 1 dag vrij. Dit gaat me meer rust geven :) Ik denk dat 3 dagen dus zeker wel doen is. Mijn werkgever is daar tot nu toe dus flexibel in. Ook toen ik zwanger was van mijn zoon werkte ik 3 dagen kantoor alleen deed ik toen om en om (dus kantoor - thuis - kantoor - thuis - kantoor). Maar toen had ik minder lange reistijd. ;)
     
    K00 vindt dit leuk.
  19. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Ik ben het an sich wel eens met de opmerking dat reistijd zonde is met een gezin. Maarja…
    Niet alles is op korte termijn te regelen in hoe ik het wel!
     
  20. Djoess

    Djoess Bekend lid

    14 dec 2013
    560
    382
    63
    Vrouw
    Haarlem
    Ik was hoogzwanger toen ik rijles had. Ik vond het geen succes, met een dikke buik achter het stuur. Los van dat ik bang werd (plotseling moeten remmen -> buik geprakt tegen het stuur bijv.) en ik na een uur rijden harde buiken had, vielen mijn voeten in slaap :roflmao: en kon ik op een gegeven moment niet meer goed bij mijn stuur en pedalen.
     

Deel Deze Pagina