Zwanger worden na miskraam

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Blondiiieee, 21 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blondiiieee

    Blondiiieee Niet meer actief

    Hoi dames,

    Afgelopen weekend heb ik een miskraam gehad na 6 weken zwangerschap.
    Enorm verdrietig en emotioneel moment natuurlijk.

    Nu vroeg ik me af hoe jullie hierna de draad weer hebben opgepakt om opnieuw zwanger te worden?
    En hoelang heeft het geduurd voordat je weer zwanger was?

    Het lijkt me ontzettend angstig en stressvol voor een eventuele nieuwe miskraam.
     
  2. Alayna

    Alayna Actief lid

    25 jun 2017
    146
    37
    28
    Vrouw
    Vlaanderen
    ik had mijn miskraam toen ik voor het eerst na 3 jaar proberen zwanger werd. Het was dus een hele zware klap, en ik had vooral geen vertrouwen meer in mijn lichaam (missed abortion, dus eerst al niet zwanger kunnen worden, en dan niet eens een foute zwangerschap kunnen afbreken. Zo dacht ik toen he, ik was gewoon boos op mijn lichaam)
    Een week later heb ik dat dan al iets meer kunnen relatieveren maar was ik nog wel erg emotioneel, zeker omdat ik in een winkel werk, en dan zie je opeens ZOVEEL zwangere vrouwen lopen. Uiteindelijk de knop gewoon omgezet, helaas, het is niet zo mogen zijn, maar we moeten verder en ik wilde heel graag terug zwanger zijn.
    Uiteindelijk was ik zwanger nog voor ik mijn eerste menstruatie had. Zonder ovulatietesten, ook natuurlijk zonder cyclus berekenen, want dat kan niet na een miskraam. Echt heel bijzonder. Uiteraard vooral het eerste trimester heel erg veel schrik gehad op een volgende miskraam, zelfs na verschillende goede echo's, maar dat lag er ook wel aan dat ik veel bloedverlies had tijdens mijn zwangerschap, maar heb nu een gezonde dochter :)

    Ik hoop dat je je snel weer goed genoeg voelt om te doen wat jij wilt. Ik snap dat het eng is voor een volgende miskraam, ik vond het ook echt eng, maar de kans op een miskraam is even groot als eerst, en de kans op slagen is normaal gezien groter. Daar heb ik vooral aan geprobeerd te denken, hoewel ik in het begin ook vond dat die 10% leek op 90%, gewoon omdat je het al meegemaakt hebt, en het dus zoveel reëler is dan eerst.
     
    Blondiiieee vindt dit leuk.
  3. FoxyDiamond

    FoxyDiamond Bekend lid

    23 jan 2017
    637
    231
    43
    Ik heb een miskraam gehad in januari, met 5,5 week. We hadden besloten om gelijk weer door te gaan met proberen, en in ronde 5 was ik weer zwanger! (juni) Ik ben nu alweer 12 weken, en de miskraam heeft er goed ingehakt, daar ben ik de afgelopen 2 maanden wel achtergekomen. Maar heb me door de eerste 12 weken heen geworsteld en kan nu eindelijk genieten. Dus bij mij heeft de onzekerheid en stress dus wel echt geduurd tot de 12 weken echo. Heeft deels met mijn eigen karakter te maken, maar ook zeker met de miskraam. Wat bij mij heeft geholpen zijn extra echo's tot de 12 weken echo, heb er 2 zelf betaald en 2 bij de verloskundige gehad. Zo hoefde ik niet elke keer zo lang te wachten tot de volgende echo en had ik tussendoor een bevestiging dat het allemaal goed gaat.

    Heel veel sterkte met het verwerken van de miskraam!
     
    Blondiiieee vindt dit leuk.
  4. Blondiiieee

    Blondiiieee Niet meer actief

    Jeetje wat een heftig verhaal! Dan valt t bij ons nog wel mee. Wij zijn nu een jaartje bezig, dus was super blij. Ik ga mezelf dan ook vragen stellen, want ben nog maar 24. Mensen in de omgeving hebben er ook geen ervaring mee dus het is zo lastig om je gevoel te kunnen uiten. Nu as vrijdag controle echo om te kijken of alles weg is en daarna hoop ik zo snel mogelijk weer zwanger te zijn. Het is zo gewenst!
    Bedankt voor je openheid!

    Dat is een goede van je! Stel dat ik weer zwanger zou zijn zou ik voor mn eigen gemoedsrust dan ook extra echos willen! Geld tov zekerheid vind ik echt niet erg!
    Wat fijn dat nu alles goed met je is en duim voor een prettige zwangerschap!!
     
    FoxyDiamond vindt dit leuk.
  5. FoxyDiamond

    FoxyDiamond Bekend lid

    23 jan 2017
    637
    231
    43
    Inderdaad, gerustheid is onbetaalbaar zeg ik altijd tegen mensen die mij voor gek verklaren. En wat is 30 - 40 euro nou? Heb het er echt wel voor over. Ik hoop dat je snel weer zwanger bent van een mooie baby!
     
    Blondiiieee vindt dit leuk.
  6. Raaf92

    Raaf92 Niet meer actief

    Wat vervelend van je mk:(! Vorig jaar voor mijn dochtertje ook een mk gehad met 6 weken, toen het bloeden is gestopt gelijk ovulatietesten gaan gebruiken en nog geen 4 weken later een positieve zw test in handen! En nu weer een hele vroege mk, en toch is het jammer! Want ik dacht bij deze zw, nu ga ik echt genieten en dat lukte al aardig totdat ik een week later weer ging bloeden! Nu gebruiken we niks maar maken we het gewoon om de dag gezellig en dan zien we wel wanneer we weer zwanger mogen zijn :)! Maar bij de zw van mijn dochtertje heb ik de 1e weken zeker niet kunnen genieten!

    Heel veel succes en hopelijk mogen jullie snel weer verder en is het raak !
     
  7. Blondiiieee

    Blondiiieee Niet meer actief

    Jeetje dan is het vorig jaar wel erg snel bij je gegaan, heel fijn! Ik hoop ook dat ik weer snel een positieve test mag hebben. Gelukkig is manlief ook positief en heeft hij ook zoiets van we gaan weer verder en we zien t wel! T bloeden is nu bijna gestopt en ben benieuwd of we een vrijdag een nieuw startsein krijgen. Vond het wel lastig omdat we niet in de directe omgeving iemand hebben die bekend is met een mk. Heb aan het forum veel steun!

    Jij ook veel sterkte en hoop dat je snel weer een positieve test mag hebben! Ik duim voor je!
     
  8. manonniii

    manonniii Actief lid

    4 jun 2014
    117
    3
    18
    Verpleegkundige
    Arnhem
    Hier afgelopen december een missed abortion vastgesteld. In januari bloedingen vrij, februari menstruatie en in maart weer zwanger. En grapje van dr natuur.... het is een tweeling.
     
  9. Blondiiieee

    Blondiiieee Niet meer actief

    wat een mooi cadeautje zeg, een tweeling! Ook bij jou is het dan vrij snel gegaan; wat fijn!

    Ik ben zojuist bij de vk geweest, alles zag er 'schoon' uit en de nieuwe eicellen waren zich al aan het ontwikkelen. Op naar de volgende ronde
     
  10. manonniii

    manonniii Actief lid

    4 jun 2014
    117
    3
    18
    Verpleegkundige
    Arnhem

    Fijn dat het schoon is.
    Succes!
     
  11. shanacasier

    shanacasier Actief lid

    11 apr 2016
    137
    11
    18
    Hier in oktober 2016 curretage gehad en eind janruari 2017 terug zwanger geraakt, waren er niet meer mee bezig met ik letterlijk van oktober tot december heb gebloed ..
     
  12. Blondiiieee

    Blondiiieee Niet meer actief

    Jeetje dat zal best heftig geweest zijn! Nog succes met de laatste loodjes
     
  13. TiToTam

    TiToTam Bekend lid

    8 feb 2017
    699
    400
    63
    Vrouw
    Fijn om te lezen dat er mensen relatief snel weer zwanger zijn geraakt. Ik heb van de week een vroege miskraam gehad met 4 weken en 6 dagen. Heb over 1,5 week afspraak bij de vk voor een echo om te kijken of alles weg is. Voor mijn gevoel geen weefsel verloren, dus hopelijk is het wel mooi schoon. Vloeien is bijna gestopt dus hoop vooral dat ze dan kan zien of er ook alweer een eitje aan het ontwikkelen is. Hoop echt dat we gelijk door mogen!
     
  14. Frummels

    Frummels Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    4.475
    2.832
    113
    Vrouw
    Ik heb bij mijn miskramen tot 6 weken nooit weefsel gezien, daar is het nog veel te klein voor. En er heeft ook nog weinig gegroeid dus de kans dat je schoon bent is bijna 100% en na een vroege miskraam die vanzelf op gang is gekomen mag je altijd meteen weer door! Succes, ik hoop dat het je snel gegund is.
     
    TiToTam vindt dit leuk.
  15. Blondiiieee

    Blondiiieee Niet meer actief

    Lastig is dat he! hopelijk ben je schoon en krijg je groen licht!
    Bij mij kon de vk zien dat er alweer eitjes aan t ontwikkelen waren, dus dat kun je altijd vragen.
     
    TiToTam vindt dit leuk.
  16. Neeltje1985

    Neeltje1985 Fanatiek lid

    23 apr 2015
    2.746
    1.716
    113
    Vrouw
    Hier ook voor mijn zoontje een miskraam gehad met 6 weken en ronde 2 (1e ronde dat we weer probeerde) weer zwanger. Was wel een onzekere tijd maar voelde die keer gewoon dat t goed zat en met die miskraam wist ik dat het fout was heel raar.
    Nu afgelopen week weer een vroege miskraam gehad op 4.4 week... (En weer een rotgevoel dat t niet goed zat) nu gaan we er weer voor en ik ben heel benieuwd of het weer zo snel is.... En dan hopen op een plakker.
     
  17. Blondiiieee

    Blondiiieee Niet meer actief

    sterkte en hopelijk heb je snel weer een positieve test!
     
  18. Neeltje1985

    Neeltje1985 Fanatiek lid

    23 apr 2015
    2.746
    1.716
    113
    Vrouw
    Dank je wel. Jij en de anderen ook veel sterkte. Een miskraam is zo verdrietig. Maar positief denken dat het snel gaat lukken en dat onze lichamen er ook alles aan zullen doen als het goed zit om het vast te houden!
     
    Blondiiieee vindt dit leuk.
  19. TiToTam

    TiToTam Bekend lid

    8 feb 2017
    699
    400
    63
    Vrouw
    @Frummels zie in je onderschrift dat je ervaringsdeskundige bent... Wat verdrietig voor jou! Ik hoop voor jou dat het voor jou ook snel raak is. Wel fijn om te weten dat het niet gek is dat ik geen weefsel heb gezien.

    @Blondiiieee goed om te weten dat het bij jou lukte, hoeveel dagen was dat na je miskraam? Of nadat je stopte met bloeden? Hoop voor jou dat het nu ook snel raak mag zijn!

    @Neeltje1985 ook verdrietig.. Bijzonder dat je gevoel het toch juist had!
     
  20. Blondiiieee

    Blondiiieee Niet meer actief

    @TiToTam Ik ben smaandags begonnen met bruinverlies, zaterdags heftig bloedverlies. De week erop op vrijdag naar de vk geweest om te kijken of ik schoon was. Vind het lastig om te zeggen hoeveel dagen. Weet nu ook niet zo goed welke dag ik aan moet houden om nu te testen, want ben nog steeds niet ongesteld. Wel weer enorme harde borsten en gevoelige tepels, dus ik hou hoop!
     

Deel Deze Pagina