Zwanger van een tweeling/meerling

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Meysje, 9 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meysje

Meysje Bekend lid

5 nov 2012
    531
    318
    63
    Beter! Gewoon een centimeter positief verschil. En ik ben zo'n apart geval, bij 26/27 weken was mijn bmh een halve centimeter en had ik 3cm ontsluiting.
    Uiteindelijk ook voorbij de 37 weken ingeleid en ik denk dat ze nog wel waren blijven zitten, al had de kleinste dat achteraf gezien slecht getrokken

Zonnestraal vindt dit leuk.
  2. Layali01

Layali01 Bekend lid

31 aug 2017
    729
    645
    93
    Vrouw
    Ik ben net weer terug van vakantie, hoe gaat het met iedereen? Hoe is het met alle baby’s?
    Hier begint het echt lichamelijk steeds zwaarder te worden

Zonnestraal vindt dit leuk.
  3. Zonnestraal

Zonnestraal Bekend lid

5 dec 2017
    593
    450
    63
    Vrouw
    @Layali01 welkom terug! Leuke vakantie gehad? En moet je nu gelijk weer aan de bak?

Hier van de week voor het eerst 1 baby van buiten af kunnen voelen, was flink aan het schoppen :D heb de hele avond zitten glunderen.

Linnies2013 en Layali01 vinden dit leuk.
  4. wafelijzer

wafelijzer Fanatiek lid

26 nov 2015
    1.828
    782
    113
    Vrouw
    Welkom terug, leuke vakantie gehad?
    Ik merk het hier nu ook, dat het zwaarder wordt. Vanmorgen stuk gaan wandelen maar volgende x toch maar wat minder ver...

@Zonnestraal oh zo leuk is dat he!!
    Hier heeft man het 1x gevoeld maar wil het ook zo graag dochter en zoon laten voelen. Helaas nog niet zo duidelijk meestal... laatste dagen voel ik ze sowieso weer minder?

Zonnestraal en Layali01 vinden dit leuk.
  5. Layali01

Layali01 Bekend lid

31 aug 2017
    729
    645
    93
    Vrouw
    Was heerlijk en echt nodig haha. Wel minder actief kunnen zijn dan dat ik normaal zou willen maar dat hoort erbij. Heerlijk gevoel he! Wist jij al wat de geslachten zijn van de baby’s of wordt het een verrassing voor jullie? Gelukkig hoef ik niet aan de bak, ik (we) heb besloten om in elk geval het eerste jaar thuis te blijven voor de kindjes. Daarna zien we het wel weer haha

Ik vind het best wel gek om te accepteren dat je veel minder kunt dan normaal.. maar het is de komende paar maanden eenmaal niet anders. Ik had ook rond de 20’weken dat is ze soms meer voelde dan andere dagen, dan maakte ik me ineens zorgen. Ik voel ze nu wel elke dag draaien en schoppen, maar ook de ene keer duidelijker dan de andere keer. Trouwens slapen is ook erg ongemakkelijk,’vooral draaien in bed pff

Linnies2013 en Zonnestraal vinden dit leuk.
  6. wafelijzer

wafelijzer Fanatiek lid

26 nov 2015
    1.828
    782
    113
    Vrouw
    Ja he. Ik kan ook echt niet draaien zonder geluid erbij te maken haha. En op mn rechterzij lig ik niet meer fijn.
    Fijn te lezen dat het bij jou ook zo was rond de 20 weken qua voelen van de baby's. Maakte me nog niet druk maar altijd wel fijn om weer een stampje te voelen :)

Layali01 vindt dit leuk.
  7. Zonnestraal

Zonnestraal Bekend lid

5 dec 2017
    593
    450
    63
    Vrouw
    #3287 Zonnestraal, 26 aug 2018
    Laatst bewerkt: 26 aug 2018
    8BF6AFFE-0EFE-44F5-8C14-95D5A27EE3E1.jpeg

Duurde even:roflmao: maar bij deze een belly foto!

@Layali01 jaa het wordt een verrassing voor ons!
    Wat een heerlijk vooruitzicht daarna een jaar met je kindjes!

Neeltje1985, Riverdale87, Layali01 en 2 anderen vinden dit leuk.
  8. Linnies2013

Linnies2013 Actief lid

18 jul 2013
    257
    106
    43
    Vrouw
    @TwinMama4 Wat een goed nieuws! Fijn dat je toch nog in de veilige zone zit en dat ze het in de gaten houden.
    @Layali01 Welkom terug! En wat lekker dat je het eerste jaar thuis kan blijven, zal een hoop rust geven.
    Mooi buikje @Zonnestraal! En ook nog mooi klein.

Dat het zwaarder wordt voel ik ook met de week toenemen, voel me nu net zoals dat ik uitgerekend was bij mijn eerste. Halverwege de middag is het gewoon klaar, als ik kook zit ik inmiddels op de hoge stoel van mijn dochter (en zij gezellig bij mij op het aanrecht) omdat ik dan niet meer zo lang stil kan staan. Ook met het strijken ga ik toch al vrij snel zitten. Dit begon bij mijn eerste pas toen ik overtijd ging lopen (ze kwam met 41-5).

Het geeft allemaal niet, ik pas mijn tempo erop aan, geef er aan toe, ga gewoon zitten als ik voel dat dat comfortabeler is en op mijn vrije dagen en in het weekend ga ik gewoon ff wat vaker liggen en powernapjes doen. Ik moet nog minimaal tien weken (hoop ik!) dus op die manier is het vast wel uit te houden.

Zonnestraal en Layali01 vinden dit leuk.
  9. Pancakes

Pancakes Bekend lid

25 dec 2011
    988
    515
    93
    Hoi daar, het is wel wat stiller hier hè, nu er zoveel dames zijn bevallen ;) Maar logisch ook, waarschijnlijk komt de volgende druktegolf in november wel weer, als we allemaal zo zoetjes aan ook richting de ontmoeting met onze kleintjes gaan.

Hier gaat het goed, ik ben vandaag 22 weken zwanger. Ik geniet intens van de halve dagen, slaap nog heerlijk, voel de kleintjes nog steeds niet heel veel, maar af en toe, en daar ben ik dan maar tevreden mee ;) Nog 8 nachtjes slapen en dan zie ik ze weer. Dan gaan we een pretecho doen met de opa's en oma's erbij. Kunnen die ook eens meekijken naar de twee kruimels!

En hier mijn buikje, een uurtje geleden:
    buik 22 weken.jpg

Neeltje1985, Layali01, Riverdale87 en 5 anderen vinden dit leuk.
  10. Linnies2013

Linnies2013 Actief lid

18 jul 2013
    257
    106
    43
    Vrouw
    @Pancakes Mooi buikje meis! En heerlijk dat je zo aan het genieten bent! Ik mag vanaf dinsdag ook halve dagen, of helemaal stoppen, ben er nog niet over uit wat ik ga doen. Werk je alleen de ochtenden/middagen of begin je later en ga je eerder naar huis?

Hier gisterenmiddag voor het eerst deze zwangerschap aan de CTG gelegen. Ukkie links voelde ik sinds zondagavond niet meer, terwijl zij juist heel hard kon schoppen boven de placenta uit, de hele dag door. Zkh uiteindelijk om 15:00 uur gebeld en mocht meteen komen. Was even zoeken om beide hartjes afzonderlijk van elkaar op de monitor te krijgen en zeker te weten dat ze niet tweemaal zelfde kindje hadden :). Gelukkig alles goed, ze hebben het beide nog goed naar hun zin in mijn buik. Kindje links was zo gedraaid dat ze met haar beentjes naar binnen schopte in plaats van omhoog dus vandaar dat ik haar niet voelde.

Neeltje1985 en Layali01 vinden dit leuk.
  11. Pancakes

Pancakes Bekend lid

25 dec 2011
    988
    515
    93
    Ik werk de ochtenden, dus van 8:00 tot 12:00. Ik pakte gisteren een late dienst, van 14:00 tot 18:00, omdat dat mijn collega wat beter uit kwam, maar merkte wel dat ik meteen doodmoe was daarna, dus voor mij werken de ochtenden echt het beste.

Wat fijn dat je direct aan de CTG mocht. Kleine boef, mooi naar binnen gedraaid! Jij alweer 27 weken, wauw, dat gaat hard. Nog max. 11 weken en dan zijn je meisjes er. Wat een heerlijke gedachte!

Neeltje1985 en Linnies2013 vinden dit leuk.
  12. Linnies2013

Linnies2013 Actief lid

18 jul 2013
    257
    106
    43
    Vrouw
    Ja, dat lijkt mij ook het lekkerste, in de ochtend toch veel meer energie dan de middagen. Jij doet lichamelijk intensief werk toch, geen kantoorbaan?
    Tijd gaat echt snel! Elf weken klinkt nog heeeeeel ver weg maar gelukken vliegen de weken voorbij.

Neeltje1985 en Pancakes vinden dit leuk.
  13. Pancakes

Pancakes Bekend lid

25 dec 2011
    988
    515
    93
    Nee, ik doe gewoon een kantoorbaan hoor, gelukkig!

Ik vind elf weken juist heel dichtbij klinken, maar dat is misschien omdat ik zelf nog zestien weken moet wachten. Wat leuk dat we allebei twee meiden krijgen! En jij hebt al een meisje, jeetje, wat een gezellige boel wordt dat straks. Is ze er al erg mee bezig dat er twee zusjes aankomen?

14. Linnies2013

Linnies2013 Actief lid

18 jul 2013
    257
    106
    43
    Vrouw
    Ja leuk he twee meiden? Zijn jullie er al uit met de namen? En het kamertje?
    Onze dochter is bijna 4,5 dus maakt alles bewust mee. Ze is echt super blij, haar grootste wens was een zusje dus die komt nu dus dubbel uit. Proberen haar ook wel uit te leggen dat we straks wat minder tijd voor haar hebben, dat haar zusjes veel tijd nodig zullen hebben en dat we haar grote zussen hulp goed kunnen gebruiken. Ze vind het geweldig om te helpen, met alles, dus dat komt wel goed. Heerlijk straks, kan niet wachten!

Pancakes vindt dit leuk.
  15. Pancakes

Pancakes Bekend lid

25 dec 2011
    988
    515
    93
    Zooo leuk dat ze zo graag een zusje wilde en er nu twee krijgt. Wij zijn er nog totáál niet uit met de namen zelfs, hahaha. Maar komt echt goed. Ook het kamertje laat nog even op zich wachten, maar dat komt vanzelf een keer goed. (wij zijn woningzoekend en moeten waarschijnlijk gewoon over anderhalf maandje de huidige woning even klaar gaan maken voor twee kleintjes ;) )

Echt leuk dat je zo positief bent en er ook zoveel zin in hebt! Kleine meid inderdaad lekker laten helpen, dan komt het allemaal goed.

16. poppysun

poppysun Bekend lid

9 mei 2017
    575
    346
    63
    Vrouw
    Hey dames, ik ben in verwachting van 2 kleintjes,heb de kloppende hartjes nu al 2 x mogen zien. Ik ben 8 weken zwanger. Hopelijk blijven ze beiden plakken. In mijn vorige zwangerschap was ik ook zwanger van 2,maar 1 is in het 1e trimester verdwenen. Vanishing Twin. Dus vind het wel spannend. Goed teken? Ik ben ongelofelijk misselijk. Al sinds 4 weken
    En het wordt steeds maar erger. Ik kan bijna niks meer omdat alles me extra misselijk maakt. Liggen en tv kijken(afleiding) is het enige dat een beetje werkt. Hebben jullie dat ook gehad? En ging het na 12 weken beter? Counting the days.... Het zou zo fijn zijn er ook van te kunnen genieten!

Neeltje1985, Zonne straal, Layali01 en 2 anderen vinden dit leuk.
  17. Linnies2013

Linnies2013 Actief lid

18 jul 2013
    257
    106
    43
    Vrouw
    Van harte welkom en gefeliciteerd met je dubbele zwangerschap! Gezellig dat je mee gaat schrijven.
    Balen dat je zo beroerd bent. En ook heel herkenbaar, hier ook 24/7 heel erg beroerd geweest tot ongeveer 12 weken. Ik slikte emafasene tweemaal per dag en zorgde dat ik ieder uur wat kleins at, als ik maar iets in mijn maag had. Dat maakte het dragelijker. Misschien dat je hier wat mee kan?
    Heel veel succes de komende weken, het wordt echt beter en het genieten gaat vast ook komen! Zal duimen dat je ukkies beide lekker blijven plakken.

18. poppysun

poppysun Bekend lid

9 mei 2017
    575
    346
    63
    Vrouw
    Dank je wel! Ik slik inderdaad ook emesafene, 2 maal daags. De emesafene helpt wel tegen spugen maar de misselijkheid blijft de hele dag aanwezig. Alleen als ik slaap heb ik geen last. Elk uur iets eten probeer ik ook. Maar veel meer dan een cracker met kaas krijg ik er niet in. Ik word een beetje gek van dat 24/7 beroerd zijn :(

19. qwsr

qwsr Actief lid

20 mrt 2016
    139
    80
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    @MamaSaartje hey meis, hoe gaat het met je en met musa en haeun??

20. Layali01

Layali01 Bekend lid

31 aug 2017
    729
    645
    93
    Vrouw
    Welkom @poppysun , spannend maar weer he. Ik kan mij het eerste trimester heel goed herinneringen het was constant spanning en zorgen maken maar hopelijk blijven de 2 kleintjes mooi plakken. Vervelend dat je zo misselijk bent, ik had het wat later vanaf week 11 tot 16 ongeveer maar het was wel goed te doen.
    Probeer inderdaad wel elke keer wat kleins te eten.

@Pancakes jaa het is super stil hier haha de mama’s hebben het denk ik heel druk met de kleintjes. Ik denk naarmate we verder komen dat het steeds drukker zal worden en we meer te bespreken hebben.

Hoe gaat het met alle mama’s en @MamaSaartje ? @qwsr hoe is het met jouw boys?

Loopt hier iemand in het LUMC toevallig?

qwsr vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina