Zwanger van tweede, veel meer moe en geen onwijs blij gevoel

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Blonde001, 15 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blonde001

    Blonde001 Niet meer actief

    Even van me afschrijven hoor...

    Ik ben nu bijna 7 weken zwanger maar ben zo ontzettend moe dat ik niet echt blij kan zijn..

    Ik voel me zo druk en gehaast met een kindje van bijna een jaar, mijn werk, huishouden etc etc...

    Voel me echt een beetje leeggetrokken, ik hoop dat dit gevoel veranderd zodra ik de eerste echo heb gezien van onze tweede maar voor nu denk ik oh kan ik maar heel de dag op bed liggen en het leven even op pauze zetten..
     
  2. Cyd

    Cyd Bekend lid

    28 jul 2016
    917
    494
    63
    België
    Ik vind dat je bij een 2e zwangerschap gewoon ook minder 'tijd' hebt om blij te zijn...
    Je eerste kindje vraagt veel aandacht, je hormonen werken niet mee, je bent gewoon 'op'. Ons zoontje is nu 14 maanden en ik ben 29 weken zwanger en aan het eind van de dag heb ik helemaal geen energie meer (ik ga ook 4 dagen/week werken). Ik denk dat je gewoon moet accepteren dat het niet zal 'voelen' zoals een eerste zwangerschap.
    Ik moet wel toegeven dat ik minder aftel, wat het wel een leukere periode maakt. Bij de eerste zwangerschap is dat het enige wat telt en tel je iedere dag af. Nu heb je ook nog oog voor andere zaken, en dat maakt het wel leuker.
    Het valt niet te onderschatten! Maar ik na 12w vond ik dat 'blij zijn' gevoel toch wel een beetje terug hoor.
     
  3. Blonde001

    Blonde001 Niet meer actief

    Fijn om te horen dat het enigszins herkenbaar is... ik voel me dan ook een beetje schuldig over deze zwangerschap maar inderdaad wel een voordeel dat je niet meer aan het aftellen bent naar elke afspraak toe etc etc..

    Die eerste echo geeft ook gewoon even de bevestiging dat alles goed zit en ik hoop dat ik er daarna bewuster van kan genieten!

    Maar jij hebt een nipt test gedaan.. staat daar dan ook het geslacht op? Want anders wilden wij een geslachtsbepaling echo doen..
     
  4. Cyd

    Cyd Bekend lid

    28 jul 2016
    917
    494
    63
    België
    In België kan je zo het geslacht weten, maar in Nederland niet dacht ik.
    Die eerste echo was voor mij ook wel de bevestiging dat het goed zat en na de echo op 12w kon ik het pas volledig beseffen en er dus ook meer blij voor zijn.
    Dat moe zijn, dat is gewoon ook iets dat er bij hoort, tussen week 15 en 24 ging dat heel goed, maar nu begint de vermoeidheid weer op te spelen en wordt het precies dubbel zo lastig. Maar ik trek me dan op aan het feit dat alles van voorbijgaande aard en ik eigenlijk niet te veel mag denken over de kwaaltjes/moeheid, want als deze zwangerschap voorbij is, volgen er voor mij gene meer en misschien zal ik het achteraf wel jammer vinden als ik er niet genoeg van genoten heb. Gewoon proberen te relativeren en het lukt van iedereen uiteindelijk :) ik ben er ook van overtuigd dat als je de eerste echo gehad hebt en je je kleintje gezien hebt, je je helemaal anders zal voelen :)
    Wanneer mag je gaan trouwens voor een echo?
     
  5. MariekeRox

    MariekeRox Fanatiek lid

    6 nov 2015
    1.611
    790
    113
    Ik herken je gevoel ik heb een ventje van 17 maanden rondlopen en ben 27 weken zwanger. De eerste periode was ik heel moe en ziek genieten zat er niet in. Pas toen ik de kleine ging voelen ben ik gaan genieten. Maar het is echt anders dan bij de eerste. Heb nu nog niks gedaan voor de kleine en bij de eerste stond alles klaar met 25 weken.
     
    Blonde001 vindt dit leuk.
  6. Blonde001

    Blonde001 Niet meer actief

    Ja gek idee hè een laatste zwangerschap.. voor mij mijn laatste, dus wil er wel echt van genieten!

    Begin september! Dan ben ik ongeveer 10 weken.. de uitgerekende datum staat nu op 7 april maar pas bij de eerste echo weten ze hoe ver ik ben aangezien ik een ontzettende onregelmatige cyclus had.

    En wanneer ben jij uitgerekend?? Leuk hoor 2 jongens!! Lijkt me ook super leuk!!
     
  7. Blonde001

    Blonde001 Niet meer actief

    Haha ja je wordt vanzelf wat lakser denk ik jamaar wat ik wel heel fijn vind is dat ik in deze zwangerschap al wel weet wat ik kan verwachten ook na de geboorte etc.. het geeft me daarin wel heel veel rust ..
     
  8. Wij2018

    Wij2018 Actief lid

    21 jul 2018
    465
    156
    43
    Vrouw
    Iedere zwangerschap is uniek en de eerste is denk ik ook weer anders dan de tweede.

    Ik heb niet het idee opgeslokt te worden door onze eerste dochter, ze is al 6 en heel zelfstandig. Toch door veel lichamelijke klachten is deze zwangerschap zoveel zwaarder dan de eerste en dat maakt ook het genieten moeilijker (al ben ik uiteraard wel heel blij dat we een tweede kindje krijgen!!)

    Ik hoop voor je, dat je,je snel wat beter gaat voelen!
     
  9. Cyd

    Cyd Bekend lid

    28 jul 2016
    917
    494
    63
    België
    De uitgerekende datum is 31 oktober :)
    Het komt echt wel snel dichterbij.
    Ik ben wel even snel klaar met alles, of misschien zelfs nog sneller. De babykamer is af, de geboortekaartjes ook.
    Het heeft inderdaad ook wel zijn voordelen dat je weet wat er komt, maar de bevalling was allesbehalve vlot, dus ben er nu ook wel een beetje bang voor geworden.
    Ik ben ook wel lakser geworden, want ik ben niet van plan om nogmaals alle babykleertjes te wassen. En ik maak het babybedje ook nog niet op, want het duurt toch nog een heel eind vooraleer hij er in zal slapen. Je leert wel dingen bij van een eerste zwangerschap natuurlijk :)
     
  10. Blonde001

    Blonde001 Niet meer actief

    Oh wat vervelend dat je tegen de bevalling op ziet.. meestal gaat de tweede bevalling wel een stuk sneller! Dus ik hoop dat je dit keer een positievere ervaring zult hebben :) maar bevallen is ook niet mijn hobby hoor hahaha.

    Jaaaa echt al die kleertjes wassen enzo niet te doen!! En inderdaad lekker die kleine op je eigen kamer allemaal veel makkelijker :thumup:

    In oktober, schiet al lekker op hè!
     
    Cyd vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina