werking schildklier en zwangerschap

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door enne, 1 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. enne

    enne Actief lid

    21 apr 2008
    229
    0
    16
    Ik zit met een vraag, misschien kan iemand van jullie zwangeren of mensen die zwanger willen worden me helpen.

    Ik heb vandaag te horen gekregen dat mijn schildklier te snel werkt. ( Ik val steeds af en ben vaak wat duizelig en weeig in mijn buik, veel haarverlies, vandaar een bloed onderzoek gedaan )

    IK zit op dag 38 van mijn 4e cyclus. De andere waren 45,39,43 dagen.
    Weet niet of ik zwanger ben, denk het niet maar nog geen ongi te bekennen.
    Voel me nu erg onzeker over wat ik lees op internet wbt zwanger worden/zwanger zijn en schildklier afwijkingen.
    Het beinvloed de kans op vruchtbaarheid, afwijkingen bij de baby etc..

    Wie van jullie heeft er ervaring mee, is zwanger en of weet er meer van?
    Kan het ook ontstaan door zwangerschap...?

    Kan pas vrijdag bij de arts terecht wat ook nog niet mijn eigen arts is.

    Graag hoor ik van julllie
     
  2. mymiracle

    mymiracle Niet meer actief

    hoi,

    ik ben zwanger en ik heb een schildklierafwijking dit is bij mij een bekende aandoening en niet ontstaan door de zwangerschap, ik had hier ook vragen over, die vraag heb ik onder "zwangerschap" en vervolgens "zwanger met schildklierafwijking" gezet, daar staan wel reacties in waar je misschien wat mee kunt. mijn schildlkier werkt te langzaam op dit moment.

    ik werd zelf ook niet vrolijk van de antwoorden die ik via google vond. maar het schijnt toch regelmatig goed te gaan zolang je maar goed onder controle bent van internist/gyn/VK.

    het is inderdaad zo dat een schildklierafwijking kan ontstaan door zwangerschap, maar in welke mate en of dat dan te langzaam of te snel is weet ik niet.

    succes en ik hoop dat je er wat aan hebt. ;)
     
  3. enne

    enne Actief lid

    21 apr 2008
    229
    0
    16
    Bedankt voor je snelle reactie.
    Wat heeft een te trage werking voor gevolgen voor jou zwangerschap, hoe kwam je er achter en wat merk je ervan?

    Voel me momenteel erg rot, onzeker en niet wetend hoe en wat.
    Ga niet meer googelen, wordt hier niet blij van.
    Kijk zo even op je site..
    Zijn er nog meer mensen die meer info voor me hebben?
     
  4. Hopmarjanneke

    Hopmarjanneke VIP lid

    10 jul 2008
    13.509
    497
    83
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Mijn zusje heeft al vanaf haar 13e een te-trage-schildklier. Haar cycli zijn nooit maar dan ook nooit regelmatig geweest, varierend van 2 weken tot meer dan 6 maanden. Vanaf haar 19e dan maar aan de pil want van die onzekere cycli wordt je ook niet vrolijk.
    Haar internist heeft toen ze 19 was (ofzo) bloedonderzoek gedaan ivm oa vruchtbaarheid/cyclus. Er is toen gezegd dat ze er rekening mee zou moeten houden dat ze onder behandeling zou komen om zwanger te kunnen worden. Inmiddels is ze 30 maar nog geen kinderwens oid, ook geen relatie.
    Dus ja, de schildklierwerking kan wel degelijk invloed hebben op je hormoonhuishouding en dus op de mogelijkheid van een zwangerschap.
     
  5. mymiracle

    mymiracle Niet meer actief

    ik kwam er op mijn 15e achter omdat ik zo gigantisch moe was de hele tijd en ik had geen honger, ik kreeg medicatie en dat heeft altijd goed geholpen, met af en toe wat bijstellen qua dosering voelde ik me altijd wel redelijk goed. alleen inderdaad, ik had hooguit 1 keer in de drie maand een eisprong, wel menstrueerde ik elke maand maar zwanger worden zou problematisch kunnen zijn vanwege de onregelmatige eisprong.

    nu ik zwanger ben kan mijn schildklier de hormoonvraag niet bijhouden en heb ik hogere dosering nodig dat komt veel voor in het begin van een zwangerschap bij iemand met een schildklierafwijking, zodra dit stabiel is loopt mijn zwangerschap (wat schildklierhormoon betreft) ook geen gevaar meer, maar als het niet stabiel wordt kan dat gevolgen hebben. morgen hoor ik van de internist hoe mijn waarden ervoor staan. ik hoop dat de hogere dosering aanslaat.

    ik hoop dat je wat aan deze informatie hebt. succes! :D
     
  6. Jessica83

    Jessica83 Fanatiek lid

    6 mrt 2007
    1.512
    2
    0
    Nieuwegein
    Toen ik zwanger wilde worden en mijn menstruaties heel onregelmatig kwamen hebben ze ook mijn schildklier getest. Ik kreeg de lichtse versie van de Thyrax en alles was weer goed. Nu ben ik zwanger alsnog geraakt en is de medicatie verdriedubbeld. Als het goed is is de schildklier nu stabiel.
    Mijn zusje heeft een te trage schildklier door de zwangerschap en heeft zwaardere medicatie dan ik.
    Beide zwangerschappen verlopen voorspoedig en de kindjes zijn gezond (zo te zien op de echo's)
     
  7. enne

    enne Actief lid

    21 apr 2008
    229
    0
    16
    Bedankt voor jullie reacties, voel me erg onzeker en teleurgesteld!
     

Deel Deze Pagina