zwanger worden en alcohol

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Mecha, 28 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pim

    pim Fanatiek lid

    22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Ik drink af en toe (eens in de paar weken) een lekker wijntje hoor. Anders had ik nu al vanaf november vorig jaar 'droog gestaan'. Het is al vervelend genoeg dat het zwanger worden lang duurt, dan ga ik me ook niet nog een wijntje ontzeggen.

    Vanaf het moment dat ik positief heb getest drink ik helemaal niet meer.

    Pim
     
  2. dolfijntje1985

    dolfijntje1985 Bekend lid

    28 mrt 2007
    977
    1
    18
    in het begin toen ik net met de pil was gestopt dronk ik ook niet omdat ik steeds dacht michien ben ik wel zwanger dus liet het staan.
    maar bij ons heeft het 8 maanden geduurt.
    dus op een gegeven moment gingen we nog wel eens uit en drink dan ook gewoon een paar biertjes mee.
    en net een paar dagen voor dat ik positief teste was ik aardig aangeschoten.
    maar ons zoontje heeft er niks aan over gehouden.
    het is een stevige gezonde jongen.
    bij de geboorte woog hij al 8,5 pond en zit nou ook een stuk boven het gemidelde.
    toen ik eenmaal wist dat ik zwanger was ben ik wel gelijk helemaal gestopt met roken en drinken.
    michien duurt het nog wel een jaar voordat je zwanger bent dan heb je al een jaar je wijntje laten staan en vervolgens mag je 9 maanden lang geen alcohol drinken plus de maanden dat je borstvoeding geeft.
    dus ik zou je er niet zo druk om maken.
    ik hoop natuurlijk niet dat het nog een jaar duurt.
    ik hoop dat je snel zwanger mag worden.
    veel succes.
    liefs diane
     
  3. mama suus

    mama suus VIP lid

    18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    wat hier eerder ook al stond heb ik dus ook al vaker gehoord en gelezen dat een glaasje wijn oid juist de zwangerschaop bevorderd omdat je dan ontspannerder bent tijdens het klussen en het dus allemaal wat soepeler gaat. dus dat wijntje kun je gerust nemen hoor.
    ik heb in het begin bij mijn vorige zwangerschap ook een keer 2 glaasies wijn gehad en heb een prima mooie gezonde dochter. (waren op verjaardag en mijn pa stond erop dat ik de wijn proefde, niemand wist nog dat wij zwanger waren of het zelfs maar wilden hihi)
     
  4. toerist18

    toerist18 VIP lid

    23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Toen ik nog niet wist dat ik zwanger was heb ik 1 glas canei gedronken.
    Later voelde ik me best schuldig, maar dokter zei dat het geen kwaad kon.
    Maar ik deed het niet elke avond voordat ik zwanger werd, af en toe.
    Vanaf dat ik wist dat ik zwanger was, heb ik nooit meer alcohol gedronken.
     
  5. MyPrecious

    MyPrecious Niet meer actief

    Ik drink zelf niet. Mijn vriend drinkt in het weekend zo'n 10 biertjes. Als we weg zijn kun je dat aantal wel verdubbelen. Ik ben er natuurlijk niet blij mee maar het is zijn keus en daar kan ik niks aan veranderen. Ben al blij dat hij door de week amper drinkt.
     
  6. kleintjevoorons

    kleintjevoorons Fanatiek lid

    9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Drinken zou ik niet meer doen als je zwanger bent. Maar wijn door het eten enzo kan volgens mij wel want door het verhitten gaat de alcohol er toch uit.
     
  7. Shyness

    Shyness Bekend lid

    17 aug 2008
    961
    0
    0
    consulente
    Sint-Niklaas
    Geen alcohol hier, nooit!
    En ik vind het schandalig als vrouwen drinken tijdens de zwangerschap.
    Teveel alcohol heeft altijd negatieve infloed op je vruchtbaarheid! Maar zolang al je alcohol uit je lichaam is voor je ei (geen idee hoeveel dagen dit duurd)er is denkek dat je babytje er geen last van zal hebben.

    x
     
  8. Madelon84

    Madelon84 Niet meer actief

    als ik een miskraam zou krijgen zou ik mezelf altijd afvragen of het komt doordat ik alcohol heb gedronken na mijn ei..
    daarom drink ik nou ook niet meer dan 2 kopjes koffie per dag meer.. die dingen vergroten je kans op een miskraam wel degelijk dus ik wil dat risico gewoon niet nemen. voor de rest moet iedereen het natuurlijk zelf weten.
    en mensen die zeggen dat ze toch een gezonde zoon/dochter hebben gekregen ondanks alcoholgebruik weten niet wat ze zeggen. vind dat net zo iets als mijn opa is 90 en heeft zijn hele leven gerookt en is kerngezond. (er zijn altijd uitzonderingen natuurlijk)
     

Deel Deze Pagina