Zwanger worden met jullie :) (en HSG)

Discussie in 'Even voorstellen' gestart door MrsXX, 3 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MrsXX

    MrsXX Lid

    3 mei 2018
    21
    17
    3
    Vrouw
    #1 MrsXX, 3 mei 2018
    Laatst bewerkt: 3 mei 2018
    Hí!

    Mijn naam is X, ik woon in X en ik ben 23 jaar oud. Inmiddels zitten wij in de 19e maand om te proberen zwanger te worden. Tot op heden zonder succes.

    Zoals je ziet wil ik graag anoniem blijven want, op op mijn beste vriendin na, weet niemand dat we proberen zwanger te worden. Des te fijner om dit proces hier met jullie te kunnen delen!

    De weg tot nu toe: (maanden zijn ongeveer, want ik weet sommige niet exact meer)
    september 2016 - na 9 jaar pilgebruik gestopt
    tussentijd - proces van zo'n 2 maanden ontpillen, en veel hoop en teleurstellingen
    september 2017 - naar de huisarts; zaadonderzoek bij vriendlief
    oktober 2017 - uitslag zaad is goed; doorverwijzing naar gynaecoloog
    januari 2017 - inwendig onderzoek; alles oké
    februari 2017 - test op herpes en eisprong; allebei oké
    mei 2017 - HSG (baarmoederfoto) - eileiders zijn goed toegankelijk

    De HSG heb ik gisteren gehad. Over twee weken heb ik een afspraak met de gynaecoloog over de verdere stappen. In principe betekent dit dat er met ons beiden niets fout zit, en we zijn allebei nog jong. Ik ben dus heel benieuwd wat het advies zal zijn!

    Ik zie er naar uit om jullie verhalen te volgen (wat ik stiekem al een poosje zonder account deed), en mijn ervaringen met jullie te delen!

    (Enn, nu ik hier toch ben, heb ik gelijk een kort vraagje. Mijn gynaecoloog zei dat ik na de HSG 6 maanden verhoogde kans op zwangerschap heb. Nu zou ik graag willen weten of hier mensen zijn die inderdaad na de HSG zwanger zijn geworden, en hoe lang dat duurde. Ik ben benieuwd!)
     
  2. MrsXX

    MrsXX Lid

    3 mei 2018
    21
    17
    3
    Vrouw
    Oh ik zie nu dat ik januari, februari en mei 2017 heb gezet, maar dat moet uiteraard 2018 zijn :oops:
     
  3. Adrianaj

    Adrianaj Actief lid

    25 aug 2017
    358
    576
    93
    Vrouw
    Geen ervaringen voor je maar..
    Ik hoop dat je snel een positieve test in handen hebt ! :thumup:
     
    MrsXX vindt dit leuk.
  4. Faithful

    Faithful Niet meer actief

    #4 Faithful, 3 mei 2018
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 mei 2018
    Welkom op het forum!
    Enerzijds fijn dat alles goed is en anderzijds balen (understatement, maar bij gebrek aan beter woord) dat het nog niet heeft mogen zijn.
    Ik hoop dat de gynaecoloog gelijk heeft en je snel dan die positieve test in handen mag hebben!
    Moest trouwens wel eerst even kijken wat die HSG Is, :) maar dat blijkt het zelfde te zijn als de foamecho, heb ik volgende week.
    Edit: toch net iets anders maar zelfde idee zie ik nu.

    Hoop dat je hier je draai kan vinden en iemand je meer kan vertellen. Kon de gynaecoloog ook vertellen waarom je dan meer kans hebt?
     
    MrsXX vindt dit leuk.
  5. Faithful

    Faithful Niet meer actief

    Dat idee had ik al, maar Is duidelijk toch. :) Onder je berichtje staat "Tools" tot 30 minuten na plaatsing (als ik me niet vergis) kan je een bericht nog aanpassen mocht je dit in de toekomst willen of nodig zijn.
     
    MrsXX vindt dit leuk.
  6. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Welkom!

    Balen dat het maar niet wilt lukken. :(
    Fijn dat alles er goed uit ziet. Maar wat is er dan aan de hand heh.

    Ik krijg maandag een HSG. Maar ik hoor indd ook dat je daarna een grotere kans hebt om zwanger te raken.
     
    MrsXX vindt dit leuk.
  7. veertje091994

    veertje091994 Nieuw lid

    3 mei 2018
    4
    0
    1
    Vrouw
    Hoi allemaal, ik ben ook nieuw
    ben 23 jaar en we zijn bezig met ronde 3.
    gisteren me ei gehad en daarvoor 2 dagen geklust.. we gaan het zien.
    me cyclus is 28 dagen, 10 jaar de pil geslikt.. me eisprong voel ik altijd komen, hebben jullie dat ook?

    X
     
  8. MrsXX

    MrsXX Lid

    3 mei 2018
    21
    17
    3
    Vrouw
    Ja goed gezegd inderdaad, fijn en 'balen' tegelijk ;) Bij jullie was er tot nu toe ook nog niets uit de onderzoeken gekomen, toch?

    Ik heb net ook even het verschil tussen HSG en foamecho zitten googelen, want ik had dan weer nooit van een foamecho gehoord. Ik ben blij dat ik de HSG al gehad heb, want na het lezen van dat artikel klinkt een foamecho een stuk prettiger :p Er staat dat een foamecho veel minder pijn doet, en ik vond de HSG al meevallen, dus ik denk dat je je geen zorgen over pijn hoeft te maken :)

    Mijn gynaecoloog gaf aan dat je eileiders met die vloeistof ook gelijk even 'doorgespoten' worden, en dat het daardoor wel ineens spontaan zou kunnen lukken. Ik hoop voor jou dat de foamecho ook dat effect heeft! Misschien het navragen waard, als je hem volgende week krijgt.
     
    Faithful vindt dit leuk.
  9. MrsXX

    MrsXX Lid

    3 mei 2018
    21
    17
    3
    Vrouw
    Bedankt!

    En een tip: google niet van te voren naar ervaringen over de HSG. Ik heb mezelf daarmee helemaal bang gemaakt, en dat was achteraf nergens voor nodig. Het enige wat even gemeen is, is als ze de vloeistof inspuiten. Maar dat is echt hoogstens een paar seconden, en daarna zakt het direct af. Wel is de röntgenkamer een wat ongezellige donkere kamer, vergeleken met de kamers van de gynaecoloog, maar dat is een kleinigheidje ;)

    Succes maandag :)
     
  10. MrsXX

    MrsXX Lid

    3 mei 2018
    21
    17
    3
    Vrouw
    Leuk dat je ook nieuw bent hier :)

    Mijn eisprong voel ik nooit, lijkt wel handig als je hem voelt komen!
    En ik had in de eerste paar maanden na het stoppen met de pil erg last ontpillen; gewichtstoename, haaruitval, acne, huilbuien, etc. Valt het bij jou mee?
     
  11. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    haha thnx voor de tip! Ach zo is het met alles. De één vindt het heel erg pijnlijk & de ander vindt het weer een appeltje eitje.
    Hihi ja lijkt me niet echt een gezellige ruimte.
    Dankjewel!
     
    MrsXX vindt dit leuk.
  12. veertje091994

    veertje091994 Nieuw lid

    3 mei 2018
    4
    0
    1
    Vrouw

    Ik had ook 1ste maand last van ontpillen, wist niet wat er met me lichaam gebeurde.. na 2 maanden was ik er helemaal vanaf gelukkig.
    hoeveelste ronde zit jij nu?
     
  13. MrsXX

    MrsXX Lid

    3 mei 2018
    21
    17
    3
    Vrouw
    Ja, bij mij duurde het inderdaad ook ongeveer twee maanden. Wij zitten inmiddels in ronde 19. Ik hoop dat het bij jou wat sneller mag lukken!
     
  14. veertje091994

    veertje091994 Nieuw lid

    3 mei 2018
    4
    0
    1
    Vrouw
    jeetje zeg!! het zit niet mee, loop je nu bij de gyn?
     
  15. Faithful

    Faithful Niet meer actief

    Klopt alle onderzoeken zijn goed.
    Bij de foamecho verwacht ik ook geen bijzonderheden. Zie er ook niet tegenop, ze gaven aan dat ik krampen kan verwachten en pijnstillers van te voren mag nemen we zullen het wel zien.
    Ja de boel wordt doorgespoten dus theoretisch zou dat hiermee ook zo zijn dan. Fingers crossed voor ons beiden! . ;)
     

Deel Deze Pagina