Zwanger worden na een buitenbaarmoederlijke zwangerschap

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door MinnieM, 28 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anna0425

    Anna0425 Actief lid

    24 mrt 2018
    246
    118
    43
    Vrouw
    @Juffie1990, fijn dat je eitje zo snel springt! Dat het weer van links is hoeft op zich geen probleem te zijn, maar ik heb ze ook liever rechts...
    Hopelijk een leuke nacht gehad ;)

    We zien morgen maar even, en anders dinsdag (als ik niet ongesteld word) nog eens testen op 15 dpo.

    Liefs Anna
     
  2. Anna0425

    Anna0425 Actief lid

    24 mrt 2018
    246
    118
    43
    Vrouw
    Vanochtend temp gedaald en negatieve test :( . Vandaag of morgen zal mijn menstruatie wel beginnen.

    Weer 7 weken voor niks gewacht :( Bah..

    Hopelijk gaat de teunisbloemolie zorgen voor een kortere cyclus!

    Ik vind het ook steeds moeilijker worden om het te verbloemen dat we 'bezig zijn'. Op feestjes kun je het best een keer zeggen dat je de bob bent of een ander smoesje verzinnen, maar dat houdt een keer op toch? Hoe gaan jullie daar mee om?

    Fijne zondag allemaal!

    Liefs Anna
     
  3. MinnieM

    MinnieM Fanatiek lid

    8 dec 2017
    2.917
    1.093
    113
    Vrouw
    He meis,

    Wat ontzettend balen van je net test. :(

    Vooral met zo'n lange cyclus is het al helemaal k*t. Ik hoop echt dat de teunisbloem wat gaat helpen. Gun het wel even wat tijd om op te bouwen.

    Qua feestjes heb ik niet echt problemen. Ik dronk eigenlijk al vrij weinig. Maar ik moet zeggen dat ik nu nog gewoon soms een wijntje pak voor mijn ei. Tijdens mijn wachtweken doe ik dat weer niet.

    Ik was in het begin helemaal panisch qua eten en drinken en wat wel of niet mocht. Maar heb dat inmiddels losgelaten. Ik ben inmiddels zo veel maanden verder. Op een gegeven moment is het gewoon mooi geweest. Ik moet ook nog normaal kunnen leven en niet alles on hold zetten.

    Maar zeker datgene doen wat voor jou goed voelt.

    Ik zit inmiddels zelf op het wachtbankje. Soms wat menstruatiekrampen. Heb zelf het gevoel dat het niet raak is deze x want ik voel niks anders dan die menstruatiekrampen. Wel balen. Ik had stiekem gehoopt dat de hsg dan niet nodig was maarja... het is zoals het is.

    Wij komen er ook echt wel!!!

    Dikke knuffel.
     
  4. Anna0425

    Anna0425 Actief lid

    24 mrt 2018
    246
    118
    43
    Vrouw
    @MinnieM , bedankt voor je berichtje! Wij komen er inderdaad uiteindelijk vast ook wel! Het is gewoon zo jammer dat het langer duurt dan we hopen. Maar ja!

    Ben vanavond begonnen met 2 capsules van de Kruidvat Teunisbloemolie innemen bij het eten. We gaan zien of dit gaat werken;)

    Voor mijn eisprong houd ik er inderdaad ook minder rekening mee, maar in de wachtweken drink ik helemaal niet en eet ik ook bepaalde dingen niet.

    Het kan ook best zijn dat je je helemaal niet anders voelt maar wel zwanger bent! Laten we de moed erin houden!
    Nog een weekje op het wachtbankje toch?

    Liefs Anna
     
    MinnieM vindt dit leuk.
  5. Juffie1990

    Juffie1990 Actief lid

    28 dec 2017
    483
    531
    93
    Vrouw
    Juf
    Hi meisjes,

    Wat balen @Anna0425. Helemaal omdat je cyclus zo lang is. Hoe voel je je? Hopenlijk helpt de Teunisbloem olie. Ik gebruik er ook monnikspeper bij. Kan je ook halen bij de kruitvat. Ik gebruik het samen, maar welke ervoor heeft gezorgt dat mijn cyclus is verkort weet ik natuurlijk niet. Ik neem ook 2 capcules Teunisbloemolie, tot mijn eisprong. Daarna alleen nog foliumzuur.

    Wat betreft drinken, ik drink eigenlijk nooit. Soms tijdens een feestje drink ik af en toe een biertje. Maar ik heb daar niet zo een moeite mee. Moet wel een beetje kunnen blijven leven. Niet alles moet in het teken staan van zwangerschap.

    Liefs x
     
    MinnieM vindt dit leuk.
  6. Anna0425

    Anna0425 Actief lid

    24 mrt 2018
    246
    118
    43
    Vrouw
    @Juffie1990 , ik ben nu nog op vakantie dus kan niet naar de Kruidvat. Maar van welk merk is het dan? Kan me niet herinneren dat ik dat vorige keer gezien heb. Hoe lang moet jij nog wachten? Hoe voel je je?

    @MinnieM , nog 2 dagen tot NOD toch? Hoe gaat het met je?


    Liefs Anna
     
  7. Happygolucky

    Happygolucky Bekend lid

    10 sep 2017
    544
    322
    63
    Vrouw
    Ik kom mij hier helaas ook melden:
    Tijdens de extreme weeën 3 week geleden waarbij ik flauw viel en de verloskundige zei dat het door de pijn kwam van een gewone miskraam (ook omdat bloedverlies stopte na de weeën), bleek na een echo mijn buik vol stolsels te zitten. Week later zat ik bij de gynaecoloog en ben diezelfde dag nog geopereerd met spoed. Nu 2 dagen geleden. Buitenbaarmoederlijke zwangerschap tegen eierstok aan die al dus 3 week geleden was geknapt. Doordat geknapt is, kon eileider en eierstok intact blijven. Wond op eierstok is dichtgebrand en zwangerschapsweefsel zat al in mijn buikholte en hebben stolsels en weefsel verwijderd en wordt onderzocht nu. Bijzondere was dat ik totaal geen buikpijn had, ook niet met de inwendige echo. Maar hier was ik al vanaf de start vang voor en heb dit aangegeven. Heb nog veel pijn en ben erg geschrokken. Kwam niet vaak voor tegen de eierstok aan en zoals ik voor ze zat (mijn HB was ook gestegen in een week, bloedarmoede was bijna weg ) had niemand verwacht dat ik er zo ernstig aan toe was. Duurde ook lang voordat ik besefte dat ik het spoedgeval was...

    Ben nog niet bezig met zwanger worden, operatie is nog geen 48 uur geleden maar vind wel fijn om aan te haken.

    Volgende week bloedafname. 2 dagen geleden was hcg 6500. Dus moet over een week flink gedaald zijn.
     
  8. MinnieM

    MinnieM Fanatiek lid

    8 dec 2017
    2.917
    1.093
    113
    Vrouw
    Hey meissie,

    Mijn banner loopt niet helemaal goed. Ik ben nu 9 dpo. Dus ik wacht nog zeker tot volgende week woensdag ofzo met testen als ik tegen die tijd niet ongesteld ben geworden.

    Ik voel al dagen menstruatiekrampen dus ik ga er vanuit dat het niet raak Is.

    Hoe is het met jou?

    Xxx
     
  9. MinnieM

    MinnieM Fanatiek lid

    8 dec 2017
    2.917
    1.093
    113
    Vrouw
    @Happygolucky He meis, wat ontzettend rot!!! :(

    Ik heb zojuist een berichtje geplaatst in de groep ronde 6+.

    Heel veel sterkte aankomende tijd. Vaak neemt hcg na een operatie snel af!!!

    Dikke knuffel
     
  10. Anna0425

    Anna0425 Actief lid

    24 mrt 2018
    246
    118
    43
    Vrouw
    @Happygolucky , wat een naar verhaal:( En zo stom dat jullie dit in ronde 9, na zo lang wachten mee moeten maken:(

    Wat vreemd dat je helemaal geen buikpijn had als signaal van je bbz! Maar inderdaad, een bbz aan je eierstok is volgens mij heel zeldzaam, dus misschien heeft het daar mee te maken? Bij mij (en andere dames hier volgens mij) zat de bbz in de eileider. Heel veel sterkte komende tijd! Ik had (met vlagen) hele heftige buikpijn. Hoe lang moeten jullie wachten van de Gynaecoloog?


    @MinnieM , mijn menstruatie loopt nu op zijn einde, ben nog niet aan het temperaturen, begin ik eind van de week weer mee denk ik. Merk wel dat ik er daardoor veel meer mee bezig be, maar wil natuurlijk wel graag weten wanneer mijn eisprong is/ hoe lang mijn cyclus deze maand is.

    Liefs Anna
     
  11. MinnieM

    MinnieM Fanatiek lid

    8 dec 2017
    2.917
    1.093
    113
    Vrouw
    He meiden,

    Hoe gaat het hier?

    @Anna0425 ik temperatuur ook na mijn menstruatie. En soms idd erg frustrerend dat je er daardoor mee bezig blijft. Maar tegelijkertijd is de info ook handig. Ik heb een tijdje enkel rond ei temperatuur opgemeten zodat Ik zeker van mij ei was. Soms doe ik nu weer een hele cyclus en soms ook weer half (enkel rond ei). Net hoe ik me voel.

    @Juffie1990 hoe gaat het met jou?

    Ik heb vandaag sinds een lange tijd wat gevoelige trekjes bij mijn rechte eileider/eierstok. Ik voelde na mijn bbz daar wat pijnlijke steken en ben daarom nu helemaal in paniek dat daar nu weer wat zit. Pfff. Ik kreeg het er helemaal warm van vandaag.
    Hopelijk is het gevoel morgen weg. Ik heb vandaag zelfs gedacht: liever ongesteld dan de onzekerheid van nog een bbz. :( Ik vrees echter dat we er allemaal eens doorheen moeten tot hopelijk die verlossende 1e goede echo.

    Welterusten lieverds.
     
  12. Anna0425

    Anna0425 Actief lid

    24 mrt 2018
    246
    118
    43
    Vrouw
    @MinnieM, hey meissie, wat een rot gevoel zeg; Ik denk dat het niet hetzelfde hoeft te voelen als met de bbz. Maar denk wel dat we allemaal tot de eerste goede echo in onzekerheid zullen zitten:(

    Ik hoop dat je je goed kunt ontspannen, en het een beetje los kunt laten!

    Mij lukt het aan het begin van de cyclus wel goed om het los te laten en er niet te veel aan te denken :)

    Veel liefs en succes komende week!

    Xx Anna
     
  13. Happygolucky

    Happygolucky Bekend lid

    10 sep 2017
    544
    322
    63
    Vrouw
    @MinnieM ik reageer hier er even op, eileider zag er gezond uit. Was gewoon echt pure pech. 3 gynaecologen waren bij de inwendige echo en ook de gyn die bij operatie was had dit ook echt niet verwacht. Buik zat echt vol bloed en actieve inwendige bloeding maar mijn HB was zelfs gestegen en geen enkel onderzoek was zelfs gevoelig te noemen. Zowel inwendige als uitwendige echo, 0,0 pijn . Buik was ook gewoon zacht. Ik heb ook echt vanaf begin geweten dat dit bbz, daarom wou ik vroege echo, daarom eiste ik controle echo na wat verloskundige noemde complete miskraam. De huisarts sprak ik nav bloedarmoede en die zei gelijk al, altijd een controle echo. Pas dan heb je echt zekerheid. Deel je mening daarin.
    Donderdag is hele spannende dag voor hcg meting . Dan hoor ik ook verder alles. Maar gyn en chirurg waren echt in hun nopjes dat alles intact was en ze verwachten ook geen problemen met volgende zwangerschap omdat eierstok zichzelf wel hersteld en dit zo zeldzaam is en verder alles er prachtig uit zag. Blijft bizar, hoe iets moois je bijna je leven kost.

    Ik vind het wel vreselijk dat ik donderdag weer tussen de dikke buiken zit bij de gyn.

    Qua buikpijn, zodra ik buikpijn krijg vanwege darmen dan breekt t zweet mij al uit: denk ik gelijk aan die hevige weeën.... Moet slijten.

    Man heeft nu zorgverlof opgenomen gelukkig. Moet ook veel verwerken nog want ik kwam niet fijn uit narcose. Werd pas na ruim een uur na operatie beetje wakker en toen hij mij zag was ik helemaal geel. Dus dat kon er ook wel bij
     
  14. Mellshariff

    Mellshariff Bekend lid

    22 jun 2018
    520
    575
    93
    Vrouw
    Hallo ik ben Mellanie 24 jaar en samen met mijn man 1 zoontje van 4.

    Afgelopen februari hebben we even heel blij mogen zijn met een positieve zwangerschapstest... helaas begon ik vlak daarna wat bruinverlies te krijgen. Verloskundige schoof het weg als innestellingsbloed etc. Het voelde niet goed en was onwijs onzeker wel 50 testen gedaan ( achteraf gezien al een teken denk ik dat ik voelde dat het niet goed zat) maar had geen last van buikpijn helemaal niks... na aandringen een dag later toch een echo gekregen waar helaas een lege baarmoeder in te zien was. Doorgestuurd naar de gynacoloog alles nagekeken mijn eierstokken eileiders etc niks te zien. Het was of een stille miskraam of toch net een bevrucht iets ook zei konden er geen vinger op leggen. 2 dagen later zou ik terug moeten komen om bloed te prikken en mijn hcg waarde te laten nakijken of dit gezakt of gestegen is. Maar 1 dag later begon ik savonds in eens heftige steken te krijgen in mijn linkerzij... snel na het ziekenhuis weet een echo en ja hoor er was een vrucht te zien in mijn eileider en ondertussen liep er al wat bloed me buikholtes is, binnen 1 uur lag ik op de ok en werd daarna wakker zonder zwangerschap en zonder eileider. Ik zou zo ongeveer 7 weken zwanger zijn geweest. De na controle was gelukkig positief en me eierstokken en ene eileider zagen er goed uit en de mogelijkheid om weer zwanger te raken was gewoon groot. Nu zijn we sinds 2 maandjes weer bezig, deze maand me eisprong 12-06 gehad ( gezien door middel van ovu testen ). Morgen zou mijn nod moeten plaatsvinden maar voel nog niks aankomen enkel wat doorzichtig slijm een aantal dagen erge hoofdpijn, en rugpijn pijnlijke borsten. Ik hoop het zo maar ga nergens vanuit het zou immers wel heel snel zijn al in de 2e maand met 1 eileider..
     
  15. MinnieM

    MinnieM Fanatiek lid

    8 dec 2017
    2.917
    1.093
    113
    Vrouw
    @Happygolucky ik had ook 0 pijn met mijn bbz. Stom hè dat artsen daar zo vanuit gaan? Of ook dat etsen alles maar snel op de hoop gooien van een miskraam. Ik kan me daar zo boos over maken.

    Ik ben in ieder geval wel blij dat je alles hebt kunnen behouden. En het feit dat de bbz op een eierstok zat, betekent dat je eileider nog gewoon doorgankelijk kunnen zijn.

    Bij mij zat de bbz in een eileider. Doordat mijn lichaam het zelf op heeft geruimd zit die eileider er nog wel waardoor de kans groot is dat die verkleefd is. Binnenkort heb ik een hsg. Dan weet ik meer. Dan zit je bij de gyn idd tussen de bolle buiken. Heel frustrerend maar wij komen er ook wel ooit te zitten met bolle buik. ;)

    Ik herken je gevoel van angst bij elk pijntje en steekje. Het zakt wel weg hoor. Het vertouwen in je lichaam groeit met de tijd wat meer. Helaas heb ik soms nog wel momenten dat ik de hoop even verlies. Maar ik ben overtuigd dat we wel zwanger gaan worden hoor. Natuurlijk of met ivf. Het komt goed. :)

    @Mellshariff welkom hier. Jammer dat je hier kunt aanschuiven :( maar we zijn een heel lief groepje met verschillende verhalen. Allemaal een bbz maar sommige inmiddels na operatie en sommige konden af zonder operatie of medicatie.

    Hebben jullie de bbz al een plekje kunnen geven?

    Wat fijn dat jullie inmiddels aan het proberen zijn. Het kan zo maar snel raak zijn hoor! Dat heb ik wel eens vaker gelezen.

    Helaas bij mij nog geen positieve test. Maar dat komt vast wel binnenkort. Net zoals bij jou. :thumup:

    Liefs!!!
     
  16. Mellshariff

    Mellshariff Bekend lid

    22 jun 2018
    520
    575
    93
    Vrouw

    Ik heb het na een goed gesprek met de gynacoloog wel een plekje kunnen geven. Ik was vooral heel erg boos op mijn lichaam en zo gefrustreerd dat het gewoon een goed kindje had kunnen zijn die op de verkeerde plek nestelde... maar het lach niet aan mij of mijn lichaam de gynacoloog noemde het gewoon echt dikke pech die ik heb gehad en meer niet.. ik mag blij zijn eigenlijk dat ik er goed vanaf gekomen ben aangezien me eileider al aan het scheuren was. Ik hoop idd ook snel een positieve test in handjes te hebben, juist omdat je even zwanger heb mogen zijn is de wil om zwanger te raken nog erger geworden. Maar we hebben niks te willen. Ik hoop ook snel voor jou en de rest op een goede test en dat het op de goede plek zit
     
    MinnieM vindt dit leuk.
  17. MinnieM

    MinnieM Fanatiek lid

    8 dec 2017
    2.917
    1.093
    113
    Vrouw
    Vanaf morgen lekker weer meiden. Hopelijk kunnen jullie er allemaal een beetje van genieten, tot rust komen en letterlijk ervaren dat na de regen zonneschijn komt!

    Dikke knuffel
     
    Anna0425 en Mellshariff vinden dit leuk.
  18. MinnieM

    MinnieM Fanatiek lid

    8 dec 2017
    2.917
    1.093
    113
    Vrouw
    Rode duiveltjes zijn er bij mij. Op naar de volgende ronde...

    Op zich wel vrede mee. Ik ga binnenkort op vakantie. En in de week dat ik een 1e echo had moeten krijgen vertrekken we juist. Nu hoef ik me niet druk te maken over nog een bbz voordat ik op vakantie. En wie weet schieten we op vakantie raak... :p
     
    Anna0425 vindt dit leuk.
  19. Mellshariff

    Mellshariff Bekend lid

    22 jun 2018
    520
    575
    93
    Vrouw

    Ja dat is idd wel waar, anders zit je op vakantie zo te malen wat ook niet de bedoeling is.. ik zou vandaag ongesteld moeten worden ik wacht nog even af
     
  20. MinnieM

    MinnieM Fanatiek lid

    8 dec 2017
    2.917
    1.093
    113
    Vrouw
    Ga je nog niet testen?

    Ik ben zelf ook een late tester.
     

Deel Deze Pagina