Zwanger worden na een miskraam/ missed abortion

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Pinkie88, 19 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pinkie88

    Pinkie88 Fanatiek lid

    13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Ja, ze wisten het, maar ik snap wel waarom ze het nu kwamen vertellen. Volgende week is hun verjaardagsfeest, waarop wij ook zijn uitgenodigd, en ze wouden niet dat we het dan via via hoorden.

    Ze kwamen het ook niet echt als vrolijk nieuws brengen, ze hadden het er zelf behoorlijk moeilijk mee. Ze hadden blijkbaar ook al een hele leuke manker bedacht om het ons te vertellen, iets met een huisje dat ze gemaakt hadden voor ons zoontje ofzo. Zal voor hun dus ook wel even een schok geweest zijn.
     
  2. LadyH88

    LadyH88 Bekend lid

    12 mei 2015
    800
    274
    63
    Hoi! Mag ik ook meeschrijven??
    In 2015 heb ik twee miskramen gehad. 1 met 4,5wk en 1 met 5,5wk. Toen zwanger van ons zoontje. Die is met 41wk geboren, hij was dysmatuur. Tijdens de zwangerschap heb ik een forse trombose in mn been gehad.
    Vanaf april zijn we bezig voor een tweede. Ik was meteen zwanger, en was er ook hartstikke beroerd door. Bij mn zoontje ook de hele zwangerschap aan het overgeven geweest. Hierdoor ging ik ervan uit dat deze zwangerschap goed zat.. We kwamen er met de 8wk echo achter dat dat niet zo was. Twee dagen later kreeg ik trombose. Heel gedoe, uiteindelijk rond de 11wk mn miskraam in het zh moeten krijgen ivm de bloedverdunners. Een lange nasleep gehad.. Het is bijna 3mnd geleden, dan krijg ik een oz naar bloedstolling om te kijken of er een oorzaak is voor alles. Wij wachten dus met verdergaan tot we de uitslag vh onderzoek hebben.
    Ik vind het wel spannend om er weer opnieuw voor te gaan, helaas heb ik er niet zoveel vertrouwen meer in.
    Zijn er meer dames die onderzoek hebben gehad naar de oorzaak van miskramen? Gebeurt volgens mij vanaf 3 miskramen...
     
  3. Pinkie88

    Pinkie88 Fanatiek lid

    13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Welkom @LadyH88 !

    Extra rot dat je nu zo lang moet wachten, hoe lang duurt het vooraleer de resultaten binnen zijn? De tromboses en de miskramen zouden dus aan elkaar gelinkt zijn?

    Hier eerste miskraam, dus geen onderzoeken, we gaan uit van dikke pech. Er is wel een stukje weefsel opgestuurd voor onderzoek, maar de gyn waarschuwde ons al dat daar waarschijnlijk niks uitkomt.

    Ik heb nu al twee dagen geen bloedverlies meer, en gisteren ook,een veel lichtere test. Maar vandaag heb ik regelmatig steekjes in m’n liezen, zou dat bandenpijn zijn door het terug inkrimpen van de baarmoeder?
     
  4. LadyH88

    LadyH88 Bekend lid

    12 mei 2015
    800
    274
    63
    @Pinkie88 ik heb afgelopen keer een hele tijd af en tie nog krampen gehad en dan ook wat stolsels verloren. Duurde zeker tot mn eerste menstruatie. Misschien komt er nog wat na?

    Ja, miskramen en trombose en ook laag geboortegewicht (dat had zoontje dus) kunnen allemaal aan elkaar gelinkt zijn. Google maar eens op anti fosfolipiden syndroom, ik vermoed dat dat eruit komt. Heb me ondertussen ingelezen ;).
    Geen idee hoe lang het duurt voor die uitslag... Eind vd wk verwacht ik mn menstruatie weer, vlg week bloedprikken.. Nog 1 ronde wachten en dab mogen we denk ik weer (hoop ik...). Al met al zijn we dan al 7mnd verder..
    Is het een idee dat we een lijstje maken met namen, nods, hoeveel rondes we bezig zijn bijvoorbeeld? Even voor het overzicht?
     
  5. Pinkie88

    Pinkie88 Fanatiek lid

    13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Heb idd nog twee keer terug krampen gehad en dan terug bloed en een stolsel verloren, maar dit voelt anders. Geen krampen/menstruatiepijn, maar steekjes.
    Ach, we zien wel, ik hoop wel da het bloeden over is, elke keer met dat bloed geconfronteerd worden vind ik vreselijk.

    Lijstje is ok voor mij, ik ben er alleen niet goed in!

    Ik wil trouwens deze ronde toch nog ens gaan temperaturen. Ik heb dat gedaan voor m’n zoontje, maar nu ken ik m’n lichaam vrij goed en kan ik m’n eisprong vrij goed voorspellen/aanvoelen.
    Maar nu ik geen idee heb hoe ln cyclus gaat zijn, wil ik precies wat extra info.
    Wij slapen echter samen met ons zoontje, dus wordt nog moeilijk om elke dag te meten voor het opstaan!
     
  6. 20122014

    20122014 Lid

    2 jul 2018
    31
    18
    8
    Vrouw
    Hier (nog) geen onderzoek na overleg vk/ha Omdat ik al 2 gezonde kinderen heb en 2 zwangerschappen heb gehad zonder complicaties dacht ze niet dat de gyn veel ging doen. Wel bloed laten prikken op vitamines, schildklier , suiker en nieren maar daar kwam gelukkig niks uit.
    Zelf dacht ik nog aan een niche na Mn keizersnede maar ook dat was niet waarschijnlijk omdat het litteken onderin de baarmoeder zit en het vruchtzakje zat nu en de vorige keer mooi bovenin de baarmoeder.
    Het bruinverlies is nu weer gestopt trouwens...wat waren de slechte ervaringen met cytotec als ik vragen mag? Ben vandaag 8 weken ‘zwanger’ terwijl het 2 weken geleden al mis ging....op advies van vk vrijdag getest en die was negatief dus zal toch wel een keer loskomen? Vandaag trouwens gevoel van naderende eisprong ????
     
  7. Pinkie88

    Pinkie88 Fanatiek lid

    13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    @20122014 vreemd dat je een eisprong voelt anderen, volgens mij kan dat niet als je nog midden in je miskraam zit?

    Hier gisteren dus toch weer wat bloed en een stolsel verloren, hoop dat het nu wel echt over is. Heb er toch altijd ook weer krampen bij en dat helpt niet bij de verwerking.

    Mn testen lopen wel goed af! Ik ga over een dag of twee beginnen met ovulatietesten denk ik, normaal komt m'n ovulatie op dag 19 van m'n cyclus. Ik verwacht hem nu wat later, maar ik hoor ook wel eens van heel vroege eisprong en na een een miskraam, dus toch maar gewoon op tijd gaan testen.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  8. Brinsa

    Brinsa Fanatiek lid

    16 mrt 2016
    3.525
    2.447
    113
    @LadyH88 tuurlijk mag je meeschrijven welkom!

    Jeetje wat een verhaal zeg, en wat griezelig van de trombose. Misschien heb ik erover heen gelezen hoor maar wanneer hoor je wat van de onderzoeken? Ik hoop dat er niks negatiefs uitkomt.

    @20122014 ik heb wel eens behoort dat je gewoon een eisprong kan hebben terwijl je nog bloed.
    Ik bloede afgelopen week ook nog ( wel minimaal) en had ook de bekende eisprong steken en mega veel rekbaar slijm tussen het bloed door, dus we gaan het zien of ik over 2 weken weer begin met bloeden. Heb je een ovulatie test gedaan om te kijken of je gevoel klopt?


    @Pinkie88 je testen lopen inderdaad wel " goed " af. Hopelijk stopt het bloeden nu ook gauw en kunnen jullie het afsluiten en door. Ja hoe je cyclus gaat zijn is moeilijk te zeggen, de 1 heeft meteen weer een normale cyclus terwijl die bij een ander nog wat van slag is. Je moet doen waar je jezelf goed bij voelt, maar pas op dat je jezelf niet gek gaat maken als je testen niet op willen lopen doordat je cyclus misschien toch van slag is.

    Hier had ik even 2 dagen geen puf om te reageren. Voel me de afgelopen dagen weer even niet goed, heb geen energie, slaap slecht, heb nergens zin in en weer even een flinke huilbui gehad. Hoop dat het vanaf morgen weer beter gaat want weet gewoon even niet wat ik met mezelf aan moet pfff.

    Hoe gaat het met jullie dames?
     
  9. SHN

    SHN Actief lid

    8 okt 2017
    470
    386
    63
    Vrouw
    Ha, ik wou ook net nog eens een bericht posten. Net als @Brinsa even geen zin gehad om te reageren. Zondagavond meldde een goede vriendin dat ze zwanger is (uiteraard raak van de eerste keer), dus heb even 2 dagen gehuild. Dat kwam net wat te kort op die 2e miskraam :( Maar vind het ook gewoon erg van mezelf dat is precies niet meer blij kan zijn voor zo'n nieuws. Het enige gevoel dat enorm overheerst is pure jaloezie. Herkenbaar?
    Gisteren wel iets gaan drinken met mijn beste vriendin (die tot dezelfde vriendenkring behoort) en even goed m'n hart kunnen luchten. Zij is (uit die vriendenkring) de enige bij wie het zwanger worden ook niet van een leien dakje liep en zij begrijpt me dus perfect.

    @Pinkie88 Ik begrijp jouw ego-post dus heel goed! En het moet zeker kunnen! kunnen we onze frustratie en verdriet wat bij elkaar kwijt! knuffel!
    Hopelijk stopt het bloeden bij jou snel. Je blijft er inderdaad aan herinnerd worden en dat is wel het laatste wat je nodig hebt.

    Gisterenochtend ook de controle bij de gyn gehad. En zoals ik verwachtte, is het volgens hen gewoon nog pech. Dus voorlopig gaat er ook niet verder gezocht worden. Ze zag wel geen weefsel meer in de baarmoeder, dus dat is wel goed nieuws. Wel nog wat bloed(klonters), al zag ze nog wel wat bloed(klonters) zitten en die moeten er nog uit natuurlijk. En dat voel ik wel: Elke keer als ik krampen krijg, weet ik dat er weer een bloedklonter naar buiten gewerkt word. Vorige miskraam verliep dat veel 'rustiger', toen had ik 1 dag krampen en de rest was eigenlijk zoals een gewone menstruatie. Nu als 4 dagen echt serieus bloedverlies dat voorlopig niet lijkt te minderen.
    Gyn raadde ook aan om een maandje over te slaan en dus zeker de volgende menstruatie af te wachten vooraleer we opnieuw proberen. Maar ik voel me daar niet goed bij. Voelt echt aan als een verloren maand dan :confused:

    @LadyH88 Welkom! Jullie hebben ook al wel wat meegemaakt!
    Een lijstje vind ik ook wel een goed idee!

    @Brinsa Mijn gyn zei gisteren: "Met een goede portie zelfmedelijden op zijn tijd is niets mis, dus huil maar eens goed en drink een goed glas wijn". Wijze raad, vond ik, dus ik geef hem even door aan jou :) Al snap ik helemaal dat er niets leuk is aan je zo slecht voelen! Maar af en toe eens flink huilen, kan wel opluchten.
     
  10. Brinsa

    Brinsa Fanatiek lid

    16 mrt 2016
    3.525
    2.447
    113
    @SHN ookal een aankondiging:( sterkte!
    Dat jaloerse ken ik maar al te goed de eerste anderhalf jaar kon ik het nog wel redelijk hebben en het jaloerse gevoel wegdrukken, nu vooral na me miskramen trek ik ze echt niet meer al is het van iemand die ik amper of niet ken. Het lijkt me wel Fijn om iemand in je buurt te hebben die je begrijpt en in een soort van zelfde situatie zit.

    Wel fijn dat er geen weefsel meer in je baarmoeder zit. Nog wat bloed is natuurlijk normaal maar hopelijk is dat ook snel uit je lichaam. Over het wachten een maandje, moet je gewoon doen waar je jezelf goed bij voelt. Als je meteen weer door wilt kan je dat gewoon doen. Hopelijk herpakt je cyclus zich meteen normaal en is het ook meteen weer raak:)

    Ik heb de afgelopen 2 maanden al alle touwtjes laten vieren(zeg compleet losgelaten). Was net weer bezig om de draad weer op te pakken door gezond te eten en weer te gaan sporten. Dus het glaasje wijn of het stuk chocola zit er niet in :p.
    Ik hou het wel bij het huilen en hopelijk voel ik me snel weer mezelf.

    @LadyH88 een lijstje vind ik ook Oke hoor, maak jij een opstarten?
     
  11. Pinkie88

    Pinkie88 Fanatiek lid

    13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Lastig dat jullie je zo voelde, @Brinsa en @SHN ! Toch gek dat je dat plots kan overvallen he, dat neerslachtige gevoel. Ik dacht ook dat ik me prima voelde, nog wel wat verdrietig natuurlijk, maar ik dacht dat ik het al een plaatsje gegeven had. En dan overviel zondag dat verdriet en die neerslachtigheid toch weer echt...
    Lijkt me nog veel zwaarder als het niet de eerste keer is dat je hier doorheen gaat.

    Maar we voelen wat we voelen, en we mogen dat ook gewoon voelen! Een beetje zelfmedelijden kan inderdaad geen kwaad, ik heb vorige week ook een aantal keer bewust een glas wijn genomen.

    @SHN ik heb ook steeds weer krampen en dan verlies ik een stolsel. Tussendoor stopt het bloedverlies. Nu alweer sinds zondagavond zo,der bloed, ik hoop dat het nu over is.
    Ik snap het gevoel van die verloren maand heel goed! Onze gyn raadde ook aan een maand te wachten, maar voorlopig ben ik niet van plan dat te doen. Ik probeer goed naar m’n eigen gevoel te luisteren en gewoon te doen waar ik behoefte aan heb, en op dit moment is dat gewoon weer doorgaan met zwanger raken.
     
  12. LadyH88

    LadyH88 Bekend lid

    12 mei 2015
    800
    274
    63
    @Pinkie88 vervelend is dat he, ik heb bij mn laatste miskraam 6wk gebloed en stolsels verloren. Elke keer denk je dat het klaar is, en dan begint het weer.

    Haha lijstje goed idee dus! Moet alleen ff met de comp (even kopieren plakken van andere groep en evt aanpassen). Heb de comp donderdag bij de hand dus zal dan even kijken!

    Ik heb een paar collega's die 2-5 weken later uitgerekend zijn als ik zou zijn Ik gun het ze van harte, maar nu ze beginnen te groeien vind ik het wel lastig.. Je mag er ook best even om slikken en verdrietig zijn !
     
  13. SHN

    SHN Actief lid

    8 okt 2017
    470
    386
    63
    Vrouw
    Ik denk ook niet dat we er ons aan gaan houden, hoor. Wil echt te graag vooruit! Maar 't zal eerst een beetje afwachten zijn wat mijn lichaam doet. Zowel bij buitenbaarmoederlijke zwangerschap, als bij vorige miskraam had ik een cyclus van 38 dagen (4-5 dagen langer dan mijn normale cyclus), dus ik ga nu ook uitgaan van zoiets en ook weer meteen ovulatietesten gebruiken.
     
  14. SHN

    SHN Actief lid

    8 okt 2017
    470
    386
    63
    Vrouw
    Ik wil ook wel een lijstje maken, hoor. Zit nu toch achter de computer, dus zal er eens ineens naar kijken! Jullie kunnen dan nog altijd aanpassingen doorgeven als er iets moet veranderen :)
     
    Pinkie88 vindt dit leuk.
  15. SHN

    SHN Actief lid

    8 okt 2017
    470
    386
    63
    Vrouw
    Zwanger worden lijstje
    SHN - 32 jaar - 2e kindje - ronde 11 (1x bbz, 2x miskraam)

    NOD lijst
    Oktober
    28: SHN

    November


    Afsprakenlijstje

     
    LadyH88 vindt dit leuk.
  16. SHN

    SHN Actief lid

    8 okt 2017
    470
    386
    63
    Vrouw
    Heb er een afsprakenlijstje bij gezet voor als er iemand op controle, echo,... moet. Kunnen we elkaar wat steunen!
     
    Brinsa vindt dit leuk.
  17. Pinkie88

    Pinkie88 Fanatiek lid

    13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Zwanger worden lijstje
    SHN - 32 jaar - 2e kindje - ronde 11 (1x bbz, 2x miskraam)
    Pinkie88 - 30 jaar - 2e kindje - 1e ronde na missed abortion

    NOD lijst
    Oktober
    17: Pinkie88
    28: SHN


    November


    Afsprakenlijstje
    Pinkie88 - 2 nov, controle echo
     
  18. Pinkie88

    Pinkie88 Fanatiek lid

    13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Meteen even aangevuld, NOD is wel echt op de gok
     
  19. SHN

    SHN Actief lid

    8 okt 2017
    470
    386
    63
    Vrouw
    oh ja, dat is bij mij ook! Ovulatietesten zullen bij mij wel wat meer duidelijkheid brengen :)
     
  20. Brinsa

    Brinsa Fanatiek lid

    16 mrt 2016
    3.525
    2.447
    113
    Zwanger worden lijstje
    SHN - 32 jaar - 2e kindje - ronde 11 (1x bbz, 2x miskraam)
    Pinkie88 - 30 jaar - 2e kindje - 1e ronde na missed abortion
    Brinsa - 26 jaar - 1e kindje - ronde 31 (2x vroege miskraam)

    NOD lijst
    Oktober
    17: Pinkie88
    28: SHN


    November


    Afsprakenlijstje
    Pinkie88 - 2 nov, controle echo
     

Deel Deze Pagina