Zwanger worden na miskraam

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Vaatdoek, 17 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vaatdoek

    Vaatdoek Bekend lid

    7 jul 2017
    861
    497
    63
    Vrouw
    Dames,

    Wie probeert er ook weer zwanger te worden na een miskraam?

    Ik heb dit weekend mijn 3e miskraam gehad. :(
    Zelf ervaren bij de eerste miskraam dat ik de maand erna gelijk zwanger was en gelukkig een goede gezonde zwangerschap gehad en gelukkig een gezond zoontje. Hopelijk gaat dit natuurlijk nu weer lukken.

    Vanaf gisterenavond merk ik dat het bloeden minder wordt en bijna tot geen krampen meer heb.
    Mijn man en ik willen heel graag weer zwanger worden.
    Zijn er dames die ook een miskraam hebben gehad en de maand erna gezond zwanger zijn (geraakt)?

    Mijn Gynaecoloog zei dat ze zelf nog nooit echt gehoord heeft dat je na een miskraam vruchtbaarder bent, ik hoor het juist heel erg veel.

    Benieuwd naar jullie verhalen of wie er ook met mij wacht tot de komende ronde om het weer te proberen?
     
  2. nizzie86

    nizzie86 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.147
    5.092
    113
    Nee, ik ben zeer zeker niet vruchtbaarder na mijn miskraam, zie mijn onderschrift. Zwanger worden is vooral een kwestie van geluk hebben, en aangezien jij makkelijk zwanger raakt zou ik me eigenlijk niet zo druk maken. Ikzelf daarentegen raak langzaamaan een beetje in paniek ;).
     
    Pancakes en Vaatdoek vinden dit leuk.
  3. Vaatdoek

    Vaatdoek Bekend lid

    7 jul 2017
    861
    497
    63
    Vrouw
    Jee zeg, ik zie het. Wat vervelend... :(
    Geluk is zeker iets wat mee speelt, maar je hoort het zo vaak dus was even benieuwd, maar bij jou te zien zeker niet vanzelfsprekend zeg.
    Hoop dat ronde 11 jou heel veel geluk mag brengen!
     
  4. nizzie86

    nizzie86 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.147
    5.092
    113
    Ik heb afgelopen maandag een HSG gehad, dus wie weet! Overigens kwam daar niets uit. Dat is het frustrerende: mijn vriend en ik hebben alle onderzoeken al gehad, en we slagen telkens glansrijk. We hebben dus gewoon keer op keer pech. Lekker dan.

    Je hoort inderdaad weleens dat vrouwen vruchtbaarder zouden zijn na een miskraam, omdat de doorbloeding van de baarmoeder dan beter zou zijn. Als die voor de miskraam niet in orde was, dan zul je daar winst mee kunnen behalen. Mijn doorbloeding was en is echter helemaal prima, dus ik heb daar niks aan gehad.
     
  5. MFE

    MFE Actief lid

    23 mei 2016
    396
    207
    43
    Volgens mij heb ik destijds na mijn miskraam gelezen dat 50% na 4 maanden weer opnieuw zwanger is... Ik was zelf precies in de 4de ronde weer zwanger!
     
    Vaatdoek vindt dit leuk.
  6. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Hier 8 miskramen gehad, en nu gezond zwanger.
    Het kan écht, hou vol.
    Hier alle onderzoeken gehad waar niks uit kwam. Ook dikke pech. Het duurde hier steeds weer bijna een jaar voor ik weer zwanger was maar dat kwam omdat het ons nietlukt zonder mmm.

    Vruchtbaarder na mk... gyn heeft dit nog nooit bevestigd. Denk dat dat gewoon een bakerpraatje is.

    Veel sterkte en geef de hoop niet op!
     
    nizzie86 en Vaatdoek vinden dit leuk.
  7. LovePoison

    LovePoison Actief lid

    12 jun 2011
    352
    74
    28
    Vrouw
    Trambestuurder
    Rotterdam
    Vervelend dat je een miskraam heb meegemaakt. Ik ook een mk 9 juni en na 1 cyclus was het gelukkig raak. Hoop dat het deze keer wel goed gaat. En hoop voor jou dat je snel zwanger raakt. Ik hoor ook inderdaad dat je na een miskraam vruchtbaarder ben maar of dat echt zo is weet ik niet
     
    Pietpiraat en Vaatdoek vinden dit leuk.
  8. Vaatdoek

    Vaatdoek Bekend lid

    7 jul 2017
    861
    497
    63
    Vrouw
    Ergens fijn dat dit goed was, maar snap je frustratie, waarom lukt het dan verdorie niet??
    Wat vervelend zeg.
    Heeft jouw vriend ook een vruchtbaarheidsonderzoek gehad? Vast wel, zo omschrijf je het ook.
    Zo zie je maar dat zwanger worden zo niet vanzelfsprekend is, en als je zwanger bent is het maar de vraag of het goed gaat of niet, helaas heb ik die ervaring ook net als jij... :(

    Wat is qua onderzoeken nu voor jullie de volgende stap?
     
  9. Plusje

    Plusje Bekend lid

    1 apr 2017
    709
    285
    63
    Ik hoopte ook mee te liften met 'je bent stukken vruchtbaarder na miskraam', maar toch alweer 2x ongesteld geworden na MA (al valt dat ook best nog mee kwa tijd).
    Het is wat nizzie zegt, het is vooral veel geluk hebben, zeker als je je realiseert wat er allemaal wel niet goed moet gaan, tis een complex gebeuren..

    Veel sterkte en geluk gewenst!
     
  10. nizzie86

    nizzie86 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.147
    5.092
    113
    @Vaatdoek Ja, we hebben alle onderzoeken gehad! Vriend gaat morgen opnieuw zijn zwemmertjes inleveren. Als dat wederom helemaal goed is, dan moeten we tot januari zelf blijven proberen en dan gaan we het IUI-traject in. Al die tijd dachten we dat mijn eisprong het grote probleem zou zijn (ik ben 'onvruchtbaar' geboren), maar dat was binnen twee weken geregeld. Nu zijn we veertien maanden en bijna elf prachtige eisprongen verder en... nada. Ik blijf het raar vinden. Maar goed, moedig voorwaarts maar weer.

    Heel verdrietig dat je al drie miskramen hebt gehad :(. Begrijp ik het goed dat dit de tweede miskraam is sinds jullie aan het proberen zijn voor een tweede kindje? Wil je dit laten onderzoeken of schuif je het op pech?
     
  11. aYh4L8

    aYh4L8 Niet meer actief

    Hier ook afgelopen weekend kindje verloren hopelijk is het bij ons ook snel weer raak maar we zullen zien na de vorige mk heeft het bijna 4 jaar geduurd en ook die hebben we dus verloren
     
  12. Vaatdoek

    Vaatdoek Bekend lid

    7 jul 2017
    861
    497
    63
    Vrouw
    Dank jullie wel voor jullie reacties, ik ga zeker volhouden.
    Ons zoontje is nu 3 en wij vinden dit een fijne leeftijd, hij naar school en dan nog een kleintje erbij, en hij zei ook toen ik dus net zwanger was maar nog geen test had gedaan dat mama een baby in haar buik had... dus tja, hij is er wel mee bezig omdat hij veel kindjes ziet en ook waar hij mee omgaat dat die een broertje of zusje heeft.

    Nizzie86, dit is inderdaad 2e miskraam, in oktober ongepland zwanger, zaten midden in een verhuizing, maar toch eenmaal gewend ging het mis :(
    Wij hebben maandag een afspraak bij de gynaecoloog, daar willen we het gesprek wel aangaan met evt. chromosomenonderzoek, al verwacht zij ook dat er niets uit zal komen omdat we een gezond zoontje hebben, maar wil het wel doen, je weet immers maar nooit. Maar ik denk dat het dikke pech is dat het mij en zoveel dames overkomt, je denkt altijd waarom ik, terwijl iedereen dat denkt die dit overkomt... We zijn (gelukkig maar) niet de enige die dit overkomt
     
  13. Vaatdoek

    Vaatdoek Bekend lid

    7 jul 2017
    861
    497
    63
    Vrouw
    Sterkte, pfff heftig ook voor jullie zeg. Hoop met je mee
     
  14. nizzie86

    nizzie86 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.147
    5.092
    113
    @Vaatdoek Poeh, wat heftig joh... Ben heel benieuwd of de gynaecoloog iets voor jullie kan betekenen. Ik zal dit topic in de gaten houden. Sterkte!

    En je hebt gelijk, als zelfs Beyoncé een miskraam kan krijgen, dan is echt niemand immuun. Daarmee bedoel ik: je kunt de beste medische zorg krijgen en er tonnen geld tegenaan gooien, maar als het vruchtje 'besluit' dat het niet levensvatbaar is, dan heb je niks meer te willen. Het is en blijft verschrikkelijk verdrietig :(.
     
    Vaatdoek vindt dit leuk.
  15. Vaatdoek

    Vaatdoek Bekend lid

    7 jul 2017
    861
    497
    63
    Vrouw
    En dat is het, we zijn allemaal mensen en van een hoop geld is leven niet te koop, het is je gegeven en al een wonder dat je zwanger mag worden, laat staan dat je een gezond kindje baart.

    Ik hoop dat het voor jullie ook snel raak is en er een beeb blijft plakken. Succes en sterkte!!
     
    nizzie86 vindt dit leuk.
  16. izzy1984

    izzy1984 Actief lid

    29 jun 2015
    296
    78
    28
    Rot voor je dat je dit weer hebt moeten meemaken :( ik ben ronde na miskraam weer zwanger geraakt en een gezonde dochter gekregen
     
    Vaatdoek vindt dit leuk.
  17. Vaatdoek

    Vaatdoek Bekend lid

    7 jul 2017
    861
    497
    63
    Vrouw
    Wat fijn, en weer zwanger zie ik, gefeliciteerd!
     
    izzy1984 vindt dit leuk.
  18. Mommysince13

    Mommysince13 VIP lid

    7 nov 2012
    5.683
    326
    83
    Vrouw
    Horeca medewerker Hotel
    Wat vervelend dat je alweer een miskraam hebt gehad :(

    Hier helaas niet vruchtbaarder na de miskraam inmiddels al in ronde 13 na mijn miskraam zonder resultaat wij zijn sinds dec 2015 al aan het proberen voor een 2e

    Heel veel sterkte en hopelijk mag je snel weer van een gezonde zwangerschap genieten xx
     
  19. P1986

    P1986 Actief lid

    25 feb 2017
    446
    206
    43
    Wat heftig zeg.

    Hier sinds december 2015 aan het proberen zwanger te worden van ons eerste kindje. Helaas in juli 2017 een MK gehad.

    Heb wel gehoord dat na een MK de kans op een nieuwe zwangerschap groter is door betere doorbloeding. Stiekem houd ik dat in mijn achterhoofd, gewoon omdat ik niet hoop dat het weer 1,5 jaar gaat duren voordat ik weer zwanger mag worden... :(
     
  20. vrouwvan

    vrouwvan Fanatiek lid

    26 dec 2015
    2.194
    1.240
    113
    Wat verschrikkelijk die miskramen en dat je dat moet meemaken. Ik heb het net als jij ook 3x meegemaakt, zwanger worden was geen probleem. Ik raakte vrij rap zwanger na mn mk elke x binnen 2 a 3 maanden laatste x zelfs direct na de laatste mk.

    Uit bloedonderzoek kwam ook niks, waren wel vroege miskramen. Inmiddels weer zwanger wederom zonder mmm. (Zat ook niet in de mmm omdat zwanger worden makkelijk ging en ik nog niet eens een jaar bezig was)

    Ik hoop dat je snel weer zwanger raakt meid en dit keer blijvend.
     
    Vaatdoek vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina