Zwanger worden vanaf zomer 2018 ♡!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Flamingooo, 17 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MinnieJ

    MinnieJ Niet meer actief

    Zwanger worden ♥ zomer 2018 ♥ clubje


    Naam - Hoeveelste kindje - Leeftijd - Ronde - Zwanger - Uitgerekende datum

    ————————————————————————————————

    LaQueen - 2e kindje - 26 - start in september - nee - n.v.t. ♥

    ————————————————————————————————
    LA1991 - 1e kindje - 27 - start in september - nee - n.v.t. ♥

    ————————————————————————————————
    LadyH88 - 2e kindje - 29 - start in juli - nee - n.v.t. ♥
    ————————————————————————————————
    Meisje6 - 2e kindje - ? - start in juli - nee - n.v.t. ♥
    ————————————————————————————————
    Flamingooo - 2e kindje - 31 - start in juli/augustus - nee - n.v.t. ♥
    ————————————————————————————————
    2009lisanne - 3e kindje - 31 - start in april/mei - nee - n.v.t. ♥
    ————————————————————————————————
    Orangeapple - 2e kindje - 32 - start in ? - nee - n.v.t. ♥
    ————————————————————————————————


    Minniej- 4e kindje - 35- start in juni - nee - n.v.t. ♥
    ————————————————————————————————




    Dit bericht aanvullen?
    • Druk op ‘reageer’.
    • Haal de quote tekst weg (boven en beneden).
    • Jezelf toevoegen: Kopieer de laatste regel en stippelstrook en plak hem onder de laatste persoon die in het bericht staat.
    • Tekst wijzigen: selecteren en vervolgens aanpassen.
    • Druk vervolgens op ‘plaats reactie’ en klaar. :)
     
  2. MinnieJ

    MinnieJ Niet meer actief

    Hi dames

    Ik kom graag meekletsen.

    Wij gaan in de zomer voor onze 4e !

    Ben ik de enige die nu het liefst al zwangerschapstesten zou willen aanschaffen?? Soort voorpret haha.

    Ik heb er zo'n zin in, en merk dat ik ook wel weer onzeker word, ben nu een stuk ouder, zal het wel lukken en zoja hopelijk weer een gezond kindje. Ik ben nu bijna 36...

    Zijn jullie al begonnen met foliumzuur? Ik heb vandaag maar een potje gehaald
     
    Flamingooo vindt dit leuk.
  3. LaQueen

    LaQueen Fanatiek lid

    4 mei 2014
    4.208
    5.100
    113
    Vrouw
    D
    M
    @MinnieJ ik pas hem even aan hoor, je hebt het laatste strookje verwijderd i.p.v. eerst kopieëren en plakken. :)
    Herken het wel, maar september (in mijn geval) is nog zo ver weg.. haha. Duurt nog een half jaar. Dus nog een half jaar geduld hebben hier! Moeilijk hoor, als je sinds april 2017 alweer kriebels hebt, haha. Alleen het moet wel, want ik wil in dit tussenhuis echt niet een 2e kindje en het nieuwe huis klaarmaken is met 1 kindje al geregel, maar die kan als dat moet al wel naar familie. Een pasgeboren baby (in mijn ogen) niet.
     
  4. LaQueen

    LaQueen Fanatiek lid

    4 mei 2014
    4.208
    5.100
    113
    Vrouw
    D
    M
    Zwanger worden ♥ zomer 2018 ♥ clubje


    Naam - Hoeveelste kindje - Leeftijd - Ronde - Zwanger - Uitgerekende datum

    ————————————————————————————————

    LaQueen - 2e kindje - 26 - start in september - nee - n.v.t. ♥

    ————————————————————————————————
    LA1991 - 1e kindje - 27 - start in september - nee - n.v.t. ♥

    ————————————————————————————————
    LadyH88 - 2e kindje - 29 - start in juli - nee - n.v.t. ♥
    ————————————————————————————————
    Meisje6 - 2e kindje - ? - start in juli - nee - n.v.t. ♥
    ————————————————————————————————
    Flamingooo - 2e kindje - 31 - start in juli/augustus - nee - n.v.t. ♥
    ————————————————————————————————
    2009lisanne - 3e kindje - 31 - start in april/mei - nee - n.v.t. ♥
    ————————————————————————————————
    Orangeapple - 2e kindje - 32 - start in ? - nee - n.v.t. ♥
    ————————————————————————————————
    Minniej- 4e kindje - 35- start in juni - nee - n.v.t. ♥
    ————————————————————————————————




    ♥ Naam - x kindje - leeftijd - start in x - nee - n.v.t. ♥

    ————————————————————————————————



    Dit bericht aanvullen?
    • Druk op ‘reageer’.
    • Haal de quote tekst weg (boven en beneden).
    • Jezelf toevoegen: Kopieer de laatste regel en stippelstrook en plak hem onder de laatste persoon die in het bericht staat.
    • Tekst wijzigen: selecteren en vervolgens aanpassen.
    • Druk vervolgens op ‘plaats reactie’ en klaar. :)
     
  5. Meisje6

    Meisje6 Actief lid

    3 mrt 2018
    429
    353
    63
    Zwanger worden ♥ zomer 2018 ♥ clubje


    Naam - Hoeveelste kindje - Leeftijd - Ronde - Zwanger - Uitgerekende datum

    ————————————————————————————————

    LaQueen - 2e kindje - 26 - start in september - nee - n.v.t. ♥

    ————————————————————————————————
    LA1991 - 1e kindje - 27 - start in september - nee - n.v.t. ♥

    ————————————————————————————————
    LadyH88 - 2e kindje - 29 - start in juli - nee - n.v.t. ♥
    ————————————————————————————————
    Meisje6 - 2e kindje - 29 - start in juli - nee - n.v.t. ♥
    ————————————————————————————————
    Flamingooo - 2e kindje - 31 - start in juli/augustus - nee - n.v.t. ♥
    ————————————————————————————————
    2009lisanne - 3e kindje - 31 - start in april/mei - nee - n.v.t. ♥
    ————————————————————————————————
    Orangeapple - 2e kindje - 32 - start in ? - nee - n.v.t. ♥
    ————————————————————————————————
    Minniej- 4e kindje - 35- start in juni - nee - n.v.t. ♥
    ————————————————————————————————




    ♥ Naam - x kindje - leeftijd - start in x - nee - n.v.t. ♥

    ————————————————————————————————



    Dit bericht aanvullen?
    • Druk op ‘reageer’.
    • Haal de quote tekst weg (boven en beneden).
    • Jezelf toevoegen: Kopieer de laatste regel en stippelstrook en plak hem onder de laatste persoon die in het bericht staat.
    • Tekst wijzigen: selecteren en vervolgens aanpassen.
    • Druk vervolgens op ‘plaats reactie’ en klaar. :)

    Heb mijn leeftijd ingevuld het wordt hier steeds drukker, leuk!
    @LadyH88 wat ontzettend naar dat je zo’n vervelende zwangerschap hebt gehad, snap dat je dan wel echt tegen het zwanger zijn op ziet..
    Mijn 1e zwangerschap was eigenlijk wel volgens het boekje, tot 13 weken wel misselijk geweest maar mocht niet klagen.
    Vind overigens wel spannend een 2e zwangerschap, bang voor bekkeninstabiliteit, maar goed het is niet te voorspellen.. vind het ook wel heel bijzonder om het hopelijk nog een keer te mogen meemaken.

    Het begint nu echt steeds meer te kriebelen, laat het maar gauw juli zijn ❤️
     
  6. LadyH88

    LadyH88 Bekend lid

    12 mei 2015
    800
    274
    63
    @2009lisanne Tijdens de zwangerschap heb ik trombose gehad. Ivm verhoogd riciso op recidief wed hormonale ac afgeraden!
     
  7. LadyH88

    LadyH88 Bekend lid

    12 mei 2015
    800
    274
    63
    Ik slik wel foliumzuur sinds deze maand. We zijn al een paar maand op rij wat slordig geweest met condooms. Ik wacht liever nog even tot de zomer, maar als het toch eerder gebeurt is het ook prima. De zwangerschapstesten heb ik ook al in huis.

    Als ik dit zo lees kan ik me voorstellen dat jullie denken: wat wil ze nu? Haha, eeuwige twijfelkont, ik wet het ook niet zo goed!
     
  8. MinnieJ

    MinnieJ Niet meer actief

    @Meisje6 ik had bij miijn 2e ook bekkeninstabiliteit, vreselijk ik kon niet eens naar de supermarkt lopen, dan keerde ik om omdato het pijn deed. Toen ik zwanger was van de 3e ben ik bij een therapeut geweest et 16 weken, die gaf mij tips en oefeningen, ik weet niet of dit de reden was maar geen last gehad bij de 3e!
     
  9. MinnieJ

    MinnieJ Niet meer actief

    oh ik herken het heel goed hoor, weet je dat komt omdat je gewoon neit weet hoe lang het duurt. Dus dan denk je misschien toch al eerder wat onvoorzichtig zijn. Is dat de reden?

    Ik heb dat ook alleen mijn man wil wel wachten tot juni, maar stiekem hoop ik dat hij in mei ook wel die condoom wil aflaten :p

    terwijl ik aan de andere kant denk het mooiste zou zijn als ik in de zomer/najaar zwanger raak zodat ik in de lente uitgerekend ben of in de zomer. En dan denk ik aan praktische zaken zoals emt een baby op en neer naar de peuterschool EN school, als ik in het najaar zwanger raak en in de zomer beval heb ik dat niet, en dan begin na de zomer mijn jongste op de basisschool dus niet dat gedoe van de peuterschool naar school. Maar goed dit is dus de praktische kant, maar je weet helemaal niet wanneer het raak is dus denk je toch laten we nu maar alvast beginnen :)
     
  10. LadyH88

    LadyH88 Bekend lid

    12 mei 2015
    800
    274
    63
    @MinnieJ ja idd je weet niet hoe lang het duurt. Bij ons zoontje was ik in ronde 1 zwanger. Ik was altijd benieuwd of ik op deze manier echt niet zwanger raak (aantal mensen in mn omgving die nfp doen), dus beetje vergelijkbaar met wat wij nu doen. Goed moment om te testen of en hoe lang dat werkt.
    Het lijkt mij ook leuk om een voorjaar / lente baby te hebben! Tijdens het verlof van mijn zoontje (febr) is het alleen maar slecht weer geweest.. Toen ik na 10 weken ging werken begon het voorjaar zon beetje.
     
  11. MinnieJ

    MinnieJ Niet meer actief

    Ik kan ook erg slecht omgaan met gebroken nachten in de winter, echt heel veel moeite met opstaan he. Mijn man moet me meerdere malen roepen 's morgens terwijl ik in de lente/zomer er zo uit spring.

    Maar goed, hadden we er maar controle over..
     
  12. 2009lisanne

    2009lisanne Fanatiek lid

    19 feb 2010
    1.412
    1.441
    113
    Vrouw
    twente
    Heel herkenbaar. Hier ook meer praktische dingen. Hoe ga ik dat doen als de jongste naar school moet. Oudste gaat met taxivervoer om 08.00uur. De jongste moet om 08.30 op school zijn. Lopend is minimaal 20 minuten. En heb geen rijbewijs. Dan is het in de winter toch best koud haha. Waar je wel niet aan kunt denken.

    Gebroken nachten geen probleem die heb ik al 8 jaar haha.
    Op het moment dat de oudste ging doorslapen met ongeveer 3 jaar,was ik zwanger van de jongste en begon het van voren af aan. Nu nog komt de jongste snachts.
     
  13. MinnieJ

    MinnieJ Niet meer actief

    oh hier ook joh, toevallig vannacht weer hele nacht wakker. Ik dacht dat ik de enige was met een ouder kind dat wakker wordt. En idd nooit niet gebroken nachten gehad, maar met een newborn moet je er toch wat vaker uit en heb ik liever lente of zomer. Maar goed...taxi vervoer speciaalv oor kinderen? INteressant....wie weet ook iets voor mij tijdelijk, hoe vind ik dat online? Taxi kind? Ik ook geen rijbewijs en ik ga met bakfiets maar misschien net na bevalling zou zoiets wel fijn zijn...
     
  14. 2009lisanne

    2009lisanne Fanatiek lid

    19 feb 2010
    1.412
    1.441
    113
    Vrouw
    twente
    Mijn oudste gaat naar speciaal onderwijs sinds augustus vorig jaar. Zware vorm van autisme en prikkelstoornis.

    De jongste breng ik sochtends als de oudste is op gehaald.

    Bakfiets lijkt me ook ideaal dan.

    Ja je moet er inderdaad vaker uit, maar ben ik nu al zo gewend dat moet geen probleem zijn voor mij hihi.

    Waar komt iedereen trouwens weg?
     
  15. LadyH88

    LadyH88 Bekend lid

    12 mei 2015
    800
    274
    63
  16. Orangeapple

    Orangeapple Fanatiek lid

    29 aug 2016
    1.047
    379
    83
    Ha dames! Wordt steeds gezelliger hier! Wij twijfelen hier nog een beetje wanneer we willen beginnen. En ik herken het gevoel dat jij hebt @LadyH88. Vooral omdat er hier op zp zoveel verhalen zijn dat het even kan duren. Daardoor ben ik me er van bewust dat we bij ons zoontje veel geluk hebben gehad, maar ook dat het niet vanzelfsprekend is dat het een tweede keer weer snel lukt. Is toch weer spannend!

    Ik woon in Zuid-Holland @2009lisanne
     
  17. LadyH88

    LadyH88 Bekend lid

    12 mei 2015
    800
    274
    63
    @Orangeapple heeft het bij jullie eerste lang geduurd? Ben je nog wel aan de anticonceptie? Ik eigenlijk nog maar half.. ik twijfel zo! Mn verstand zegt: wacht tot de zomer, dat is praktischer. Mn gevoel zegt (of schreeuwt): begin maar vast..
     
  18. MinnieJ

    MinnieJ Niet meer actief

    Ik kom uit Haarlem.

    @2009lisanne oh sorry dat stukje had ik even gemist, dan snap ik het. Ja hier ook heen en weer. En mijn kinderen gaan naar de vrije school, daar gaan de kleuters tot 13u en vanaf groep 3 (de eerste klas noemen ze het daar) wordt het opgebouwd, eerst 1 dag tot 14:50u dan in groep 4 2 dagen etc. Heel lastig als je ook nog een kleuter hebt, dus ik zal op den duur 2x op en neer gaan en dat zal dan echt een aantal jaar zijn. En dan ben ik met bakfiets ook nog heen en terug 40 min onderweg............maarja ik denk gewoon maar accepteren, en als er een periode is dat ik het echt niet trek zou ik naschoolse tot 15u kunnen overwegen, maar ik denk niet dat ik dat doe want ik werk niet en krijg dus niks terug vd belastingdienst, en dan is het best prijzig...
     
  19. 2009lisanne

    2009lisanne Fanatiek lid

    19 feb 2010
    1.412
    1.441
    113
    Vrouw
    twente
    Ik kom zelf uit het mooie Twente

    @MinnieJ dan is naschoolse inderdaad erg duur. Ik werk ongeveer 24 uurtjes bij de post en mijn man werkt als ict er 32uur en gaat nog 1 dag naar school.
    Hier betaal ik alleen voor vakantie opvang en 1 middag in de week zelf ongeveer €26 voor 2 Kids. De rest van de toeslag.

    De jongste zit nu in groep 1 continu rooster. 5 dagen tot 14.15. De oudste op ma, Di, en donderdag tot 15.00 en is dan rond 15.30 thuis en op woe, vrijdag tot 12.30uur en om 13.00 thuis.

    Dus op zich kan ik het combineren.
     
  20. MinnieJ

    MinnieJ Niet meer actief

    Mijn man werkt als network engineer. Hij heeft een mooi salaris dus hoef ik niet te werken (klinkt zo lui :p ). Hij is Italiaans dus schoonouders wonen in Italië en mijn ouders hebben we helaas niks aan qua oppas. Dus vandaar dat we destijds hebben besloten dat ik dan thuis blijf met de kinderen. Eerst vond ik het wel moeilijk, ik miste mijn collega's in het begin wel omdat ik daar een aantal jaar had gewerkt, maar nu ben ik wel erg blij dat het zo is gelopen. Ik deed administratief werk, dus niet zo'n hoog salaris, opvang zou dan denk ik voor 3 kinderen niet te betalen zijn met mijn salaris...het was wel even omschakelen toen we van Amsterdam naar Haarlem verhuisden waar ik met een baby van 9 maanden niemand kende, nu is dat gelukkig anders maar mn social life was dus echt op een heel laag pitje :)
     

Deel Deze Pagina