Zwanger worden vanaf zomer 2018 ♡!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Flamingooo, 17 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fearfull

    Fearfull Bekend lid

    11 jan 2018
    986
    293
    63
    Vrouw
    Sorry voor mijn late reactie! Mijn bevalling ging opzich best goed maar de zwangerschap en kraamtijd waren een drama. Ik heb er zowat een trauma aan over gehouden waardoor ik nu nog steeds angst heb om voor een tweede te gaan. As maandag heb ik een afspraak bij de gyn voor inwendig onderzoek. Ik ben nu 3 weken af van de pil maar bij de laatste pilstrip kreeg ik een abnormale bloeding. Ontzettend veel bloedverlies en dat hieldt 10 dagen aan. Moest zelfs medicatie van de ha slikken zodat het stopte. Zo onderzoek is wel fijn. Ben ook meteen met de pil gestopt omdat de pil wsl toch te licht was.

    Nu nog niet ongesteld geworden..
     
  2. LadyH88

    LadyH88 Bekend lid

    12 mei 2015
    800
    274
    63
    @LaQueen Leuk, een nieuwbouwhuis! Jammer dat jullie hierdoor je wens nog een tijdje moeten uitstellen.. Kan me voortellen dat dat even slikken was!
    @Fearfull wat vervelend dat je er zulke nare herinneringen aan hebt over gehouden. Ik herken het wel een beetje (beetje erg). Mijn zwangerschap viel ook tegen, bevalling ging opzich goed, daarna had ons zoontje een lastige start. Ook geen leuke kraamtijd gehad de eerste weken. Anderhalf jaar lang hebben we geen moment aan een tweede gedacht. Nu willen we er wel weer voor gaan, maar ik vindt het echt veel spannender, door de ervaringen van de vorige keer. Het heeft echt een tijd geduurd voor we er uberhaupt aan durfden denken. Spannend je onderzoek! Hopelijk vinden ze niks, en kun je zo wat dingen uitsluiten?!
     
  3. Orangeapple

    Orangeapple Fanatiek lid

    29 aug 2016
    1.047
    379
    83
    Ik ben even wat minder actief geweest doordat hier in huis een buikgriep rondging, maar nu gelukkig weer iedereen beter! Ik wilde eigenlijk proberen om de baby wens een beetje los te laten omdat het nog even duurt voordat we er weer voor willen gaan. Maar is zooo lastig, lukt niet haha. Ik vind het ook zo leuk om de bijzondere verhalen hier op zp te lezen. Hebben jullie dat ook?
     
  4. LadyH88

    LadyH88 Bekend lid

    12 mei 2015
    800
    274
    63
    @Orangeapple gelukkig dat jullie weer beter zijn! Ik vindt het idd ook zo lastig om los te laten en te wachten! Liefst zou ik er nu direct mee beginnen!
    Regelmatig komt de gedachte; ah begin maar vast, straks duurt het een tijdje voor ht uberhaupt lukt of blijft zitten. Zou maar zo kunnen. Maar het zou ook maar zo kunnen dat we dan over 9 maanden al met zn 4en zijn.. Ik vindt het zo dubbel, meestal heb ik er heel veel zin in. Het proces van zwanger worden / zwanger zijn en weer zon ukkepukkie in huis. Maar soms benauwd het me ook. Manlief werkt altijd in de nacht of avonddienst. Hoe krijg ik ooit twee kinderen op bed EN houd ik zelf ook nog een avond over? Of hoe krijg k twee kinderen om 7uur sochtends bij de oppas? Het is nu soms al plannen! Soms kan ik dus wel beren op de weg zien, maar andere kant kan ik ook niet wachten om het gewoon over me heen te laten komen en te zien hoe het loopt. Het lijkt me zo leuk voor ons zoontje een broertje of zusje te hebben! Maar wel spannend idd! Ben benieuwd of wij het volhouden tot de zomer te wachten

    @Orangeapple weten jullie al wanneer jullie gaan beginnen? Hoe oud is jullie zoontje/dochtertje nu?
     
  5. Orangeapple

    Orangeapple Fanatiek lid

    29 aug 2016
    1.047
    379
    83
    @LadyH88 ons zoontje is nu 6 maanden. We willen rond de zomer beginnen. Aan de ene kant vind ik dat snel, maar aan de andere kant ken ik genoeg stellen waarbij het bij de eerste in één keer raak was maar ze voor een tweede al een paar jaar bezig zijn.. Dus die gedachte van 'ah begin maar vast', die herken ik wel!

    Ik vind het stiekem ook wel spannend. Misschien wel spannender dan bij ons zoontje omdat je weet wat er kan gebeuren en wat er weer op je af gaat komen.

    Lijkt me inderdaad wel pittig om die dingen alleen te moeten doen als je man dan aan het werk is. Zal waarschijnlijk wel even lastig zijn in het begin, maar ik denk dat je daar wel snel een manier in vindt die voor jullie werkt!
     
  6. Fearfull

    Fearfull Bekend lid

    11 jan 2018
    986
    293
    63
    Vrouw
    Hallo dames!

    De afspraak bij de gynaecoloog is achter de rug (maandag had ik de afpsraak) ok waar moet ik beginnen.. de gyn heeft een inwendige onderzoek gedaan en ze had wegens teveel baarmoederslijmvlies niet goed beeld of er nou wat zat. (Moet ook ongesteld worden vandaar de ophoping) ze denkt een poliepje of stolsel gezien te hebben maar kan haar vinger er niet op leggen.. ook heeft ze een cyste gevonden op 1 van de eierstokken. Ze liet ook zien dat er waar de eiblaasjes waren echt appart om te zien. Ik was er niet echt gerust op vooral omdat de namen cyste en poliepje vielen.. de gyn vond dat ik eigelijk na de bloeding had moeten komen..

    Maar goed gisteren heb ik de huisarts gesproken aangezien de gyn ook zei dat ik contact moest opnemen hoe en wat en de huisarts zei dat de cyste 3 cm is. Maar een poliepje daar zei ze niks over wat ik vaag vond. De huisarts had t enkel over de cyste en zei dat de gyn niets over een poliepje heeft gezet. Het kan eventueel een stolsel zijn die vanzelf oplost. Ik moet dus over 6 weken a 2 maanden weer voor een inwendig onderzoek om te kijken of het weg is.

    Aan de ene kant denk ik poeh gelukkig niks ernstigs dat verzekerde mijn huisarts ook maar aan de kant zit het me gewoon niet lekker op de 1 of andere manier.. :oops:
     
  7. Annigje1

    Annigje1 Actief lid

    26 feb 2018
    348
    180
    43
    Vrouw
    @Fearfull het is fijn dat er niet gelijk iets ergs is gevonden maar ik kan me wel voorstellen dat het je niet lekker zit: nu moet je 6/8 weken wachten voor je weer een stapje verder kunt. Hopelijk ziet alles er dan netjes en rustig uit.

    Hier ook even weggeweest, druk in huis en werk. Goed om daarmee bezig te zijn want nu gaat de tijd sneller en hoef ik voor mijn gevoel minder te "wachten" tot juli. Heb nog een aantal dingen die we af en klaar willen hebben voor we aan nummer 2 gaan beginnen dus daar focussen we nu eerst op :)
     
    Fearfull vindt dit leuk.
  8. Orangeapple

    Orangeapple Fanatiek lid

    29 aug 2016
    1.047
    379
    83
    Lastig dat je nog zo lang moet wachten totdat je meer weet @Fearfull Maar idd wel fijn dat er niks ernstigs is gevonden.

    Bedoel je klusjes in huis @Annigje1? Dat is een goed idee om de tijd sneller te laten gaan. Misschien moet ik ook eens op zoek in huis naar dingen die gedaan moeten worden.. ;)
     
    Fearfull vindt dit leuk.
  9. Fearfull

    Fearfull Bekend lid

    11 jan 2018
    986
    293
    63
    Vrouw
    Ja inderdaad ik heb de huisarts wel natuurlijk gevraagd of ik zwanger kan worden en die zei dat het gewoon kan! ;)
     
    Orangeapple vindt dit leuk.
  10. LadyH88

    LadyH88 Bekend lid

    12 mei 2015
    800
    274
    63
    @Fearfull fijn dat er voor nu niks ergs gevonden is! Wel vervelend dat het je allemaal nog niet helemaal duidelijk is.. Hopelijk valt het de volgende keer mee!

    @Orangeapple idd, ik vindt het ook echt zoveel spannender de tweede! Wat dat betreft was ik bij de eerste veel naiever! In mijn omgeving ook een aantal waarbij de eerste er zo was, en de tweede een tijd heeft geduurd idd!

    @Annigje1 hier ook zon klusjeslijst idd! En dan toch nog speelt de gedachte: ach, als het toch eerder gebeurd komt het vast ook wel goed , je kunt wel blijven uitstellen..
     
  11. 2009lisanne

    2009lisanne Fanatiek lid

    19 feb 2010
    1.412
    1.441
    113
    Vrouw
    twente
    Ola dames

    Ik ben er nog steeds, alleen wat weinig tijd de laatste weken.
    Man heeft aangegeven echt wel graag nog een kindje te willen, maar is bang dat ik het niet aan kan. Veel zal overdag op mij neer komen. Hij werkt van 8.00 tot 17.30 en omdat de oudste een zware vorm van autisme heeft. Ik heb hem gezegt dat dat vast wel goed komt en hij zich geen zorgen hoeft te maken.

    Klusjes in huis is inderdaad wel handig. Zijn altijd wel dingen die altijd blijven liggen of echt al zolang gedaan moeten worden.

    @Fearfull fijn dat je wel gewoon zwanger kunt worden, en hopelijk valt het mee over 2 maandjes.

    Hier waarschijnlijk over 2 weken eindelijk weer aan het werk. Nu bijna 4 weken verplicht thuis ivm overname ander bedrijf. Maar ze zijn zover dat ze begin april kunnen gaan starten.
    Voor de rest rommelen we thuis een beetje aan.
     
  12. Summer18

    Summer18 Actief lid

    28 mrt 2018
    153
    77
    28
    Vrouw
    Hoi allemaal,

    Wat leuk, dit forum! Graag lees ik met jullie mee. Wat een hoop verhalen heb ik al kunnen lezen, maar ook een hoop minder fijne dingen. Fijn dat dingen hier met elkaar gedeeld worden. Ik sluit mij graag bij jullie aan. :)
     
    Flamingooo en LadyH88 vinden dit leuk.
  13. Fearfull

    Fearfull Bekend lid

    11 jan 2018
    986
    293
    63
    Vrouw
    Hoi dames even stil geweest!

    Vandaag ben ik dan eindelijk ongesteld geworden. Geeft me toch een goed gevoel. :)tis 33 dagen na pilstop ben benieuwd hoe de cyclussen vanaf nu zullen zijn.

    @Summer18 welkom!:thumup:
     
  14. Summer18

    Summer18 Actief lid

    28 mrt 2018
    153
    77
    28
    Vrouw
    Houd ons op de hoogte Fearfull. Ik neem morgen de laatste pil, ben heel benieuwd hoe mijn lijf erop gaat reageren.
     
    Fearfull vindt dit leuk.
  15. LadyH88

    LadyH88 Bekend lid

    12 mei 2015
    800
    274
    63
    @Summer18 wat leuk, welkom!
    Gaan jullie voor de eerste of hebben jullie al kinderen? Weten jullie al wanneer jullie gaan beginnen? Misschien leuk als je jezelf er even bij zet bij het overzichtje een paar paginas terug??
     
    Summer18 vindt dit leuk.
  16. Fearfull

    Fearfull Bekend lid

    11 jan 2018
    986
    293
    63
    Vrouw
    Zal ik zeker doen! Ik ben gestopt met de pil sowieso omdat ik de laatste 3 maanden last had van doorbraakbloedingen en erg nieuwsgierig was hoe mijn cyclus is. Sinds ik ben gestopt met de pil voel ik me zooooo goed! Echt meid libido is wat beter en al die andere nare symptomen heb ik niet meer gelukkig :D
     
    Summer18 en LadyH88 vinden dit leuk.
  17. Summer18

    Summer18 Actief lid

    28 mrt 2018
    153
    77
    28
    Vrouw
    @LadyH88 we gaan inderdaad voor de eerste. Erg spannend allemaal. We willen over een maand of 3 gaan beginnen. Deze maand starten ze met de bouw van ons nieuwbouwhuis, wanneer we zien dat er een groot deel staat is voor ons het moment om het te proberen.

    Het is allemaal onzeker of het gaat lukken, maar dat is altijd natuurlijk. In de vorige relatie van mijn vriend is het niet gelukt met zijn toenmalige partner. Hopelijk gaat dat bij ons anders.
    Daarnaast heb ik drie weken geleden weer een uitstrijkje laten maken, met het idee bij een goede uitslag te stoppen met de pil. Vorig jaar een biopt moeten laten afnemen. De pap is na anderhalf jaar weer goed, alleen nog drager van HPV virus. Nu moet ik in september weer voor controle, maar we hebben besloten daar niet op te wachten. Inzoverre geen idee of dit invloed kan hebben bij het zwanger kunnen worden.

    Ik zal kijken of ik mij in het tabel kan voegen. Ik was er nog niet helemaal uit hoe ik dat kon doen, haha.

    @Fearfull, dat klinkt veel belovend. Ik ben heel benieuwd. Zeker omdat ik destijds met de pil ben gestart doordat ik heel onregelmatig was, soms zelfs 3 maanden niet. Had je de doorbraakbloedingen al bij het gebruik van de eerste strip en kon je daardoor nooit een stopweek overslaan?
     
  18. LadyH88

    LadyH88 Bekend lid

    12 mei 2015
    800
    274
    63
    Naam - Hoeveelste kindje - Leeftijd - Ronde - Zwanger - Uitgerekende datum

    ——————————————————————————————------
    LA1991 - 1e kindje - 27 - start in september - nee - n.v.t. ♥
    ————————————————————————————————
    LadyH88 - 2e kindje - 29 - start in juli - nee - n.v.t. ♥
    ————————————————————————————————
    Meisje6 - 2e kindje - 29 - start in juli - nee - n.v.t. ♥
    ————————————————————————————————
    Flamingooo - 2e kindje - 31 - start in juli/augustus - nee - n.v.t. ♥
    ————————————————————————————————
    2009lisanne - 3e kindje - 31 - start in april/mei - nee - n.v.t. ♥
    ————————————————————————————————
    Orangeapple - 2e kindje - 32 - start in ? - nee - n.v.t. ♥
    ————————————————————————————————
    Minniej- 4e kindje - 35- start in juni - nee - n.v.t. ♥
    ————————————————————————————————
    Summer18 - 1e kindje - ? - start in juni? - nee - n.v.t. ♥



    ♥ Naam - x kindje - leeftijd - start in x - nee - n.v.t. ♥

    ————————————————————————————————



    Dit bericht aanvullen?
    • Druk op ‘reageer’.
    • Haal de quote tekst weg (boven en beneden).
    • Jezelf toevoegen: Kopieer de laatste regel en stippelstrook en plak hem onder de laatste persoon die in het bericht staat.
    • Tekst wijzigen: selecteren en vervolgens aanpassen.
    • Druk vervolgens op ‘plaats reactie’ en klaar. :)

    Laqueen heb ik eruit gehaald, en @Summer18 erin gezet!

    @2009lisanne, klopt jou tekst nog, dat jullie april / mei beginnen, of ist nog niet 100%? Dat zou al bijna zijn!!
     
    Summer18 vindt dit leuk.
  19. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Ha meiden, ik was dit topic een beetje uit het oog verloren! Even uitgebreid reageren dus :D

    Ja was inderdaad best heftig. Speelt ook wel mee in de keus om er nu snel weer voor te gaan. Het lijkt me leuk om de kindjes dicht op elkaar te hebben en als het dan helaas weer langer duurt zit er nog steeds niet al te veel tussen ;). En tja als je eenmaal graag zwanger wilt worden dan duurt alles lang, dus ik vind dat ook iemand die kort bezig is mag "zeuren" hoor :p. En ik ben het zeker met je eens dat je moet hopen op een snelle zwangerschap, uitgaan van het positieve!

    @LaQueen wat jammer dat jullie een nieuwe zwangerschap moeten uitstellen :( Is in jullie huidige huis een extra kindje echt geen optie?

    Heftig hoor, heb je er iets aan gedaan om het te kunnen verwerken? Ik vond de zwangerschap ook niet om over naar huis te schrijven. Geen complicaties of zo maar gewoon niet echt mijn ding. Maar klinkt alsof er bij jou wel meer speelde.

    Toch fijn altijd he als het zich goed lijkt te herpakken. Hier de tweede ongesteldheid gehad. Cyclus van 31 dagen, dat had ik voor de zwangerschap ook regelmatig.

    Welkom! En dit lijkt me best heftig om te weten. Was er ook een oorzaak gevonden of dat niet? Hopelijk loopt het bij jullie anders!! En spannend een eerste kindje :D

    Ik ga zo ook even de lijst aanpassen, die staat bij ons nog op juli/augustus. Maar vriend heeft nu definitief juli gezegd! Jeej. Eind juni gaan we op vakantie en als we terug zijn gaan de condooms de deur uit. Denk dat ik vanaf begin mei ergens maar ga starten met foliumzuur. zie dat @Annigje1 eraf is gevallen, die zal ik er weer bij zetten. en @Fearfull volgens mij sta jij er ook nog niet op, klopt dat?
     
  20. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Naam - Hoeveelste kindje - Leeftijd - Ronde - Zwanger - Uitgerekende datum
    ————————————————————————————————
    LA1991 - 1e kindje - 27 - start in september - nee - n.v.t. ♥
    ————————————————————————————————
    LadyH88 - 2e kindje - 29 - start in juli - nee - n.v.t. ♥
    ————————————————————————————————
    Meisje6 - 2e kindje - 29 - start in juli - nee - n.v.t. ♥
    ————————————————————————————————
    Flamingooo - 2e kindje - 31 - start in juli - nee - n.v.t. ♥
    ————————————————————————————————
    2009lisanne - 3e kindje - 31 - start in april/mei - nee - n.v.t. ♥
    ————————————————————————————————
    Orangeapple - 2e kindje - 32 - start in ? - nee - n.v.t. ♥
    ————————————————————————————————
    Minniej- 4e kindje - 35- start in juni - nee - n.v.t. ♥
    ————————————————————————————————
    Summer18 - 1e kindje - ? - start in juni? - nee - n.v.t. ♥
    ————————————————————————————————
    Annigje1 - 2e kindje - 32 - start in juli - nee - n.v.t. ♥

    ————————————————————————————————

    ————————————————————————————————
    Naam - x kindje - leeftijd - start in x - nee - n.v.t. ♥

    ————————————————————————————————

    Dit bericht aanvullen?
    • Druk op ‘reageer’.
    • Haal de quote tekst weg (boven en beneden).
    • Jezelf toevoegen: Kopieer de laatste regel en stippelstrook en plak hem onder de laatste persoon die in het bericht staat.
    • Tekst wijzigen: selecteren en vervolgens aanpassen.
    • Druk vervolgens op ‘plaats reactie’ en klaar. :)
     

Deel Deze Pagina