Zwangerschaps aan ouders vertellen..

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Eliss92, 31 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eliss92

    Eliss92 Actief lid

    7 jul 2017
    467
    456
    63
    Vrouw
    Hallo Dames

    Morgen mijn NOD. En nog steeds mooie streepjes op mijn zwangerschapstesten dus hoop dat het goed mag gaan.
    Stiekem zijn mijn vriend en ik al een stap verder in ons hoofd. Namelijk; wanneer en hoe gaan we dit aan onze ouders vertellen? We weten zeker dat ze het leuk gaan vinden maar we zoeken dus een leuke manier om dit te vertellen. In welke week hebben jullie het verteld en hoe heb je het verteld??
     
  2. HarleyQuinn

    HarleyQuinn Bekend lid

    24 aug 2017
    979
    605
    93
    Vrouw
    bij mijn eerste zwangerschap hebben het verteld met een zakje te geven met daarin een rompertje :)
    bij de tweede hadden we de dochter een t-shirt aangetrokken met de tekst "binnenkort speel ik niet meer in mijn eendje " en ze moest na school naar de grootouders... 10 minuten na schooltijd kreeg ik al telefoon van een superblije grootmoeder :)

    voor de volgende nog geen idee... tis mijn derde en mijn vriend zijn eerste. dus ik zoek ik iets speciaal voor zijn ouders en iets voor mijn ouders (die wss minder blij zullen zijn met dit nieuws)
     
  3. Pepper92

    Pepper92 Bekend lid

    4 jan 2015
    990
    421
    63
    Vrouw
    Fulltime aan het werk!
    Groningen
    Bij mijn eerste zwangerschap direct na de positieve test (dus met 4 weken) het aan de grootouders verteld. Geen gekke dingen of cadeautjes gegeven.

    Nu bij de tweede zwangerschap ook zo gedaan.
     
  4. manaolana

    manaolana Niet meer actief

    Wij hebben het dit keer met 4 wkn al verteld aan (schoon)ouders en broers en zussen ivm BBZ vorige keer.

    Mijn kant via zelf afgedrukte tompoucen van de Hema. Foto van roze met blauwe muisjes en oktober 2017 op de tompoucen. Groot succes.

    Zijn kant via stiekem gemaakte foto van neefjes die een bord vasthielden met "wij krijgen een neefje of nichtje". Ook groot succes.
     
    Pepper92 en Esila vinden dit leuk.
  5. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    4.642
    3.012
    113
    Vrouw
    Ik heb mijn ouders gewoon gebeld, en mijn schoonouders ook. Vonden ze al leuk genoeg! ;)

    Voor doordat ik eerst een mk heb gehad. Waren ze allemaal dolgelukkig.
     
  6. NORAH1979

    NORAH1979 Fanatiek lid

    18 aug 2017
    1.329
    645
    113
    Vrouw
    Op pinterest zag ik hele leuke ideetjes voorbij komen. O.a. kraskaarten die ze open moeten krassen, waar dan op staat je wordt opa/oma oid.

    Ik twijfel nog of we het gaan vertellen na de eerste goede echo of dat we toch even de volledige eerste 3 maanden afwachten. Dat duurt tenslotte ook nog maar 6/7 weken. Maar ik neem dan ons vakantiefoto album mee van afgelopen vakantie en op de laatste pagina plaats ik dan de echofoto. Ben benieuwd hoe snel het kwartje valt :)
     
    Brinsa vindt dit leuk.
  7. Hopmarjanneke

    Hopmarjanneke VIP lid

    10 jul 2008
    13.510
    500
    83
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Bij de oudste hebben we mijn ouders een speentje en een flesje met blauwe en roze muisjes gegeven. Schoonmoeder opgebeld.

    Bij de tweede was ik uitgerekend op mijn vaders 60e verjaardag, we hebben het nieuws verteld op mijn moeders 60e verjaardag, dmv een handwerkboek met babyspulletjes voor mijn moeder en mijn vader kreeg een kaart met de tekst dat hij een vervroegd verjaardagskado kreeg. Daarnaast had ik voor de oudste een tshirt gemaakt dat ze grote zus zou worden.

    Paar dagen later hadden we de 75e verjaardag van mijn schoonmoeder en dat werd gevierd met een familieweekend... toen de oudste een shirt aangetrokken met de tekst dat 'kleinkind nummer 16' in april werd verwacht. Duurde even voor die boodschap aankwam bij mijn schoonmoeder.

    Toen ik later onverwacht zwanger werd van ons zoontje hoefde ik alleen maar 'nummer 17' te zeggen tegen mijn schoonmoeder. Mijn zusje heb ik een knuffeltje gegeven met de vraag of hun zoontje er tijdelijk op wilde passen totdat de baby heb in ontvangst kon nemen.
    Helaas hebben we deze zwangerschap afgebroken ivm trisomie18
     
  8. Luuna

    Luuna Bekend lid

    23 mrt 2017
    763
    514
    93
    Vrouw
    Zuid-Limburg
    Wij hadden babysokjes meegenomen van onze vakantie in Japan. Hebben die gegeven aan ouders en schoonouders (afzonderlijk van elkaar). Met de mededeling dat we nog een verlaat souvenir hadden, we zijn de maand na onze terugkomst zwanger geworden.

    Bij mijn schoonouders viel het kwartje meteen! Bij mijn moeder duurde het even (mijn vader had het wel meteen in de gaten. Hij zei nog even niks, maar glimlachte alleen).

    We hebben het vroeg vertelt, met 5 weken. Het is voor beide hun eerste kleinkind en we willen hun mee laten genieten vanaf het begin.
     
  9. Mutsefruts88

    Mutsefruts88 Niet meer actief

    Wij hadden babyslofjes samen met de eerste echo ingepakt in cellofaan, met een strikje erom. Lekker simpel, duidelijk en toch leuk om te geven.
     
  10. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.630
    1.981
    113
    Vrouw
    Bij de oudste gewoon verteld. Was met een week of 8, omdat het pasen was, was de hele familie bij elkaar.

    Bij de 2e hadden we de oudste een shirt aangedaan met "hoera, ik word grote zus". Mijn ouders snapten het gelijk, mijn schoonouders (zijn al wat ouder) wisten niet hoe ze de tekst op moesten vatten :rolleyes:
     
  11. Raaf92

    Raaf92 Niet meer actief

    Bij mn dochtertje met 8 weken verteld, ik heb toen zelf een biscuit taart gemaakt, en dan op de bovenkant een dun laagje botercreme de ene helft van de taart roze muisjes en aan de andere kant blauwe muisjes en in het midden een vraagteken! Zal is even kijken of ik nog een foto ervan heb!

    Ik heb iedereen toen bij ons uitgenodigd en mn man kwam toen de woonkamer inlopen met die taart in zn hand en zetten hem zo op tafel, de reacties waren heel leuk!:)
     
  12. Raaf92

    Raaf92 Niet meer actief

    Zo 1;)
     

    Bijgevoegde bestanden:

    maansneeuw, Luuna, natjeb85 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  13. natjeb85

    natjeb85 Bekend lid

    18 feb 2013
    856
    62
    28
    Vrouw
    luchtvracht medewerkster
    Amsterdam
    heel mooi gedaan!
     
    Raaf92 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina