Net zwanger: schimmelinfectie welke medicijnen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Nannie, 4 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nannie

    Nannie Fanatiek lid

    22 nov 2006
    2.706
    0
    0
    Hallo,

    Ik zit met een probleempje, ik ben net zwanger :D (weten nog niet precies hoelang maar vermoeden ong. 6 weken)
    We zijn natuurlijk super blij!

    maar nu heb ik als zwangerschapskwaal een vaginale schimmelinfectie :(
    afgelopen vrijdag kreeg ik van de gyn. een middel voorgeschreven wat ik mag hebben tijdens zwangerschap (een creme) maar achteraf bleek dat dat niet meer bestaat en moest de apotheek zelf een middel uitkiezen omdat de gyn er niet meer was.

    Ik heb nu een middel gekregen wat zou mogen tijdens zwangerschap (apotheek heeft het uitgezocht) en wat bleek bij thuiskomst je mag het idd hebben maar dan alleen in capsule vorm en ik heb het met aplicator gekregen. Nu durf ik het dus niet in te spuiten. Is er iemand die ervaring heeft met aplicators en het gebruik hiervan tijdens prille zwangerschap? Het middel is Canesten.

    Groetjes Nanda
     
  2. Grassprietje

    Grassprietje Fanatiek lid

    3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
  3. kreeftje1984

    kreeftje1984 Fanatiek lid

    19 jul 2006
    2.510
    0
    0
    Een huisje in FRIESL
    Ik heb 2 weken gelden ook een kuur gehad, dit waren een balletjes die je dan in moest brengen voor het slapen gaan dast waren 3 stuks dus een kuur voor 3 dagen.
    Ik kan je zeggen het heeft me erg goed geholpen :D :D

    DEze capsules heten gyno daktarin 3

    Gyno-Daktarin-3: 3-daagse kuur van 1 capsule per dag.

    De capsules dienen 's avonds voor het slapengaan diep in de schede te worden gebracht. Dit gebeurt het best in de rugligging. Zo nodig kan deze behandeling worden herhaald
     
  4. Anique

    Anique Niet meer actief

    Heb inderdaad ook de "eitjes" van Gyno-daktarin 3 gebruikt, en ze werkten inderdaad heel goed!
     
  5. dayenne

    dayenne VIP lid

    14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    Hoi Nanda,

    Misschien een stomme vraag, maar welke klachten heb jij? Ik denk zelf ook een infectie te hebben, maar ik weet het niet zeker. Ik heb pijn bij het vrijen, een hevig prikkerig gevoel. Verder geen jeuk of roodheid. Ook geen nare geurtjes. Mijn vriend dacht wondjes te zien bij mijn vagina, hoort dat er ook bij?

    Alvast bedankt!
    Groetjes Dayenne
     
  6. amber1978

    amber1978 VIP lid

    7 mei 2007
    5.956
    0
    0
    docente Biologie
    Somewhere
    Ik heb ook daktarin gehad
     
  7. Euhmzz

    Euhmzz Actief lid

    14 jun 2007
    465
    0
    0
    Ik heb ook daktarin gehad, maar wel deze met de applicator! Omdat ik ook vreesde dat met de applicator niet mocht tijdens de zwangerschap, heb ik het extra gevraagd en de gyneacoloog zei dat dat geen probleem was, dat het integendeel erger was dan een soort van pilletjes in te nemen. Ik heb dit dan 10 dagen gedaan en ben van de infectie af.

    Pfff, er zijn dikwijls zoveel zaken waar gyneacologen en artsen elkaar over tegenspreken... Soms weet je gewoon niet meer wat mag en wat niet.
     
  8. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik weet niet meer welke ik heb gehad, maar er zat een applicator bij, maar die hoef je niet perse te gebruiken. En mag dus niet als je zwanger bent.

    Mijn klachten bij een schimmelinfectie zijn eigenlijk alleen jeuk en wat wittige korstjes op mijn buitenste schaamlippen soms. Geen pijn verder, maar dus wel erge jeuk, vooral 's nachts (en het in je slaap dan openkrabben :()
     
  9. Nannie

    Nannie Fanatiek lid

    22 nov 2006
    2.706
    0
    0
    Hey meiden bedankt voor jullie reacties


    Dayenne:
    mijn klachten waren eerst voornamelijk jeuk maar nu echt branderig bij vrijen (daarna helemaal bij het plassen) en geirriteerde rode huid.
    Zoals jij het omschrijft lijkt het me ook een schimmelinfectie. Je moet gewoon even de huisarts bellen...

    Het is heel apart hoe sommige artsen en sites elkaar tegenspreken. Ik moet nog maar even ermee rondlopen en bel morgen eerst de gynaecoloog maar.
    Ben toch wel heel bang voor die aplicator. 7 van de 10 zeggen dat je hem niet mag gebruiken maar een aantal weer wel... :(

    Die daktarin eitjes heb ik eerder gehad maar daar werden de klachten idd alleen maar erger van...

    ik laat morgen wel even weten wat de gyn zei!

    Liefs Nannie
     
  10. dayenne

    dayenne VIP lid

    14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    Dank je Nannie!
     
  11. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Maar kan je wat je hebt gekregen niet zonder applicator gebruiken dan? Ik had een stripje met van die eitjes en de applicator zat er los bij, heb ik dus niet gebruikt.
    Ik snap dat het een probleem is als ze er al in zitten...
     
  12. Euhmzz

    Euhmzz Actief lid

    14 jun 2007
    465
    0
    0
    Ik snap eigenlijk ook niet waarom een applicator een probleem zou zijn? Ik heb hem wel niet te diep gestoken, omdat ik dat een beetje eng vond, maar langs de andere kant dacht ik dan, als je seks hebt... Of is er een andere reden waarom een applicator niet zou mogen?
     
  13. Anique

    Anique Niet meer actief

    Ik heb trouwens gehoord dat als je een schimmelinfectie hebt en je gaat vrijen, je partner "drager" kan worden.
    Het kan dan zijn dat hij ook jeuk krijgt, maar dat hoeft niet! Als je het dus na verloop van tijd weer terugkrijgt kan het zijn dat je partner het je weer teruggegeven heeft, en dat je partner ook even een zalfje moet halen ertegen.
     
  14. Anique

    Anique Niet meer actief


    Bij mij zat er bij die eitjes geen applicator, heb wel een keertje een creme gehad met een applicator. ( ja heb het al vaker gehad, alleen niet tijdens de zwangerschap).
     
  15. Nannie

    Nannie Fanatiek lid

    22 nov 2006
    2.706
    0
    0
    De applicator zit erbij omdat het een creme is en je het anders niet ver genoeg kan inbrengen. Net de gynaecoloog gesproken en het blijkt dat ik idd de applicator niet mag gebruiken.
    nu krijg ik toch daktarin ei alleen dan 3 eitjes in 1 dosis of zo. dus dat ik maar 1 ei hoef te gebruiken.
    Heb zelf ook wel vaker schimmelinfectie gehad alleen dan mocht ik altijd flucanozol gebruiken die mag nu niet.

    Groetjes Nannie
     
  16. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Mijn vriend heeft van mijn ook moeten smeren (toen was ik nog niet zwanger), want ik had inderdaad het idee dat het telkens terugkwam door hem. Hij had trouwens nergens last van, maar heeft wel braaf gesmeerd ;)
     

Deel Deze Pagina