Zwangerschapsdiabetes

Discussie in 'Gezondheid' gestart door kleintje85, 6 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pipo30

    Pipo30 Fanatiek lid

    31 jul 2014
    4.944
    681
    113
    Je mag je 'sarcasme' voor je houden.
    En nee,een fijne opmerking is het niet,maar wel 1 waarvan ik hoop dat ts er over nadenkt.Een gewaarschuwd mens telt voor twee...ik hoop dat ze denkt,wat een rotopmerking,maar ze wel denkt...misschien toch extra informatie inwinnen...de gevolgen kunnen echt niet te overzien zijn.Er wordt echt veel te laks met deze aandoening omgegaan in Nederland.
     
  2. Mierelier

    Mierelier Actief lid

    26 jan 2015
    247
    56
    28

    Die extra informatie komt echt wel goed! Denk je dat wij het er bij laten zitten en maar stilletjes af gaan wachten? Nee natuurlijk niet.. Wij zijn continu daarover aan het praten en hoe elke curve gaat en we trekken echt aan de bel als het daar te laks gaat. Dat heb ik namelijk zelf ook gedaan.. Ik was ook erg bezorgd omdat het bij mij toen net aan te hoog bleef. Ik werd snel doorgestuurd naar gyn en diabetes verpleegkundige en die hebben meteen actie ondernomen. Veel extra echo's/controles om de groei in de gaten te houden bij de gynaecoloog en metformine kreeg ik erbij. Curves door blijven sturen aan diab. verpl. en zo hielden ze alles goed in de gaten. En zelfs die andere extra controles in het ziekenhuis (ben even kwijt hoe dat ook alweer heet) met zo'n buikband en dat ze de hartslag en bewegingen van je kindje controleren/registreren.

    Mijn moeder en ik zijn er ook nog voor haar.. En we laten haar zeker niet aanmodderen of zomaar weer naar huis sturen. Ze is alleen net begonnen.. Als het standaard zo hoog blijft, laten we dat echt niet maar gebeuren hoor. Dan moeten ze actie ondernemen. Punt. En daar gaan we voor. Wat ik alleen zeg: eerst kort in kaart brengen dan meteen actie.
     
  3. Mierelier

    Mierelier Actief lid

    26 jan 2015
    247
    56
    28
    Ik heb het trouwens niet zo ervaren dat ze laks zijn.. Ze hebben mij toen heel goed geholpen en in de gaten gehouden. En goed naar me geluisterd.

    Dus.. Lief van je advies en wij laten ons niet zomaar laks aan de kant gooien. Vertrouw daar maar op.
     
  4. Pipo30

    Pipo30 Fanatiek lid

    31 jul 2014
    4.944
    681
    113
    Ik hoop het!Heel veel succes.
     
  5. Mierelier

    Mierelier Actief lid

    26 jan 2015
    247
    56
    28
    Dank je wel! :)
     

Deel Deze Pagina