Zwangerschapsdiabetes

Discussie in 'Gezondheid' gestart door indy90, 31 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. amy2015

    amy2015 Bekend lid

    23 feb 2015
    528
    234
    43
    Ik eet tussendoortjes erbij waar geen koolhydraten opzitten. Gebleken is dat mijn bloedsuiker er niets op doet. Dat zijn wortels rauw, komkommerplakjes etc. Eerst at ik ook roggebrood ipv fruit 1 keer per dag maar mijn spiegel schopte ik hiervan erg in de war. Ik eet nu elke dag twee stuks fruit en 1 boterham tussendoor maar tussen de middag maar twee. Mijn gynaecoloog wil mij zo lang mogelijk bij insuline vandaan houden om het kindje zoveel mogelijk op gewicht te laten komen. Dus spannende tijden hier
     
  2. Palmpje

    Palmpje VIP lid

    8 jul 2017
    8.604
    6.567
    113
    Vrouw
    Ik heb geen tips gekregen omdat ik met mijn ‘normale’ voeding mijn waardes al onder controle heb. Als tussendoor eet ik vaak 2x per dag yoghurt met kwark gemengd met vers fruit
     
  3. Palmpje

    Palmpje VIP lid

    8 jul 2017
    8.604
    6.567
    113
    Vrouw
    Ik heb het nog nooit een uur na maaltijd geprobeerd. Weet wel dat het na 15 min al veel kan schelen. Dus eerst 2 uur na maaltijd en toen 15 min later weer. Scheelde gewoon 1,5! Gisteren toevallig uitgeprobeerd haha
     
  4. ShallY

    ShallY Fanatiek lid

    14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Dat is wel een idee, vult meer dan alleen een stuk fruit.
     
    Palmpje vindt dit leuk.
  5. Joyce2013

    Joyce2013 Fanatiek lid

    28 okt 2013
    4.339
    2.818
    113
    Vrouw
    Medior secretaresse
    Noord-Holland
    In fruit zitten veel suikers ik mag maar 1 stuk fruit per dag. Maar bijvoorbeeld wel een creaker of boterham als tussendoortje. Volkoren brood is prima daar reageer ik niet op wel op pure suikers. Denk dat het voor iedereen verschillend is hoe je reageerd op producten. En advies qua prikken kan ik je niet geven omdat ik altijd een uur na de maaltijd moet prikken.
     
  6. ShallY

    ShallY Fanatiek lid

    14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Na de avondmaaltijd 4.8 dus dat is ook weer netjes!

    Wat als de waarde nou een keer te hoog is? Dan moer ik dat gewoon niet meer eten of aanpassen ofzo?
     
  7. Palmpje

    Palmpje VIP lid

    8 jul 2017
    8.604
    6.567
    113
    Vrouw
    Dat is heel netjes! Prik jij ook 2 uur erna?

    Ik denk dat het idd zo werkt. Tot nu toe is dat bij mij alleen pannekoeken met banaan en stroop. Gisteren dat gegeten en na 2 uur was het 8.7. Dat laat ik voorlopig maar even staan ;)
     
  8. ShallY

    ShallY Fanatiek lid

    14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Nee 1,5u erna.

    Ben gewoon bang dat als ik iets niet goed eet dat dat voor de kindjes kwaad kan.
     
  9. kleinepien

    kleinepien Fanatiek lid

    1 mrt 2013
    1.363
    1.416
    113
    Vrouw
    Oost-Groningen
    Hier was het ook 7.1 en nog iets in de 7 na 2broodjes aardbeienjam, of 2 koude pannenkoeken met boter en suiker. En toen ik laatst een bakje roomijs en een alcoholvrije Radler had gehad bij het avondeten ook iets van 6.9.

    Ik merk dus wel dat ie omhoog schiet met echte suikers. Die beperk ik nu, maar zolang de baby het verder goed doen ga ik het nog niet volledig verbannen. Zo heel af en toe, met mate, mag ik van mezelf een suikerbom. :p

    Ik mag zo weer op controle, dus ben benieuwd hoe baby het doet. Ik hou jullie op de hoogte!
     
    Joyce2013 en Palmpje vinden dit leuk.
  10. indy90

    indy90 Fanatiek lid

    21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    Ik prik 3 x per week een curve. 2x nuchter, 1,5 uur na ontbijt lunch en diner en 1 x een volledige dagcurve dus ook vóór het eten.

    Uur na de maaltijd mag hij niet hoger zijn dan 7.8 en 2 uur daarna geloof ik nog iets lager. Maar dat is bij mij altijd prima. Ook als ik is een bakje chips eet.

    Ijsjes en pasta zijn daarin tegen minder geschikt voor mij.
     
  11. ShallY

    ShallY Fanatiek lid

    14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Vanmorgen 5.2
    Dus denk echt wel dat het meevalt.

    En heb zo’n zin in mc Donalds, haha. Mss maar gewoon een keer proberen.
     
  12. Palmpje

    Palmpje VIP lid

    8 jul 2017
    8.604
    6.567
    113
    Vrouw
    Eet je dan volkoren pasta?
     
  13. indy90

    indy90 Fanatiek lid

    21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    Ook wel maar ook dan gaat dat niet helemaal lekker. Dus doe het momenteel niet al te vaak.
     
  14. kleinepien

    kleinepien Fanatiek lid

    1 mrt 2013
    1.363
    1.416
    113
    Vrouw
    Oost-Groningen
    Nou, weer goedgekeurd vanochtend. Spreekuur liep enorm uit, ruim 1,5 uur in de wachtkamer gezeten. Met honger en zonder airco. :rolleyes:
    Maar goed, de kleine lag perfect voor de metingen. De uitslag moet ik nog horen, dat ging de vk overleggen met de gynaecoloog en ze belt me vandaag nog of ik voorlopig bij het ziekenhuis onder controle blijf of terug mag naar mijn eigen vk.
    Diabetesverpleegkundige was zeer tevreden over mijn waardes. Binnen 2 minuten waren we klaar. :roflmao:

    Daarna eerst maar gauw wat gaan eten en drinken, want de combinatie lege maag en warmte voelde echt niet fijn. :|
     
    indy90 vindt dit leuk.
  15. Palmpje

    Palmpje VIP lid

    8 jul 2017
    8.604
    6.567
    113
    Vrouw
    Fijn dat ze zo tevreden was! Das wel erg lang zeg, 1,5 uur pfff... Hopen dat de uitslagen ook helemaal in orde zijn! :)
     
  16. amy2015

    amy2015 Bekend lid

    23 feb 2015
    528
    234
    43
    Fijn dat het állemaal goed was. Zat het in de lucht dat het uitliep. Bjj mij liepen spreekuren en echo ook uit. Maar gelukkig niet zo lang als bij jou. Vandaag groeiecho gehad met 26 weken en kindje ligt mooi op groei in haar eigen curve. Alleen was nieuw echo apparaat en kon ze niet helemaal mee uit de voeten dus geen foto's mee kregen 1tje maar zie je amper iets . Mijn meet metingen lopen wel iets op maar diabetesverpleegkundige is niet ontevreden dus voorlopig geen insuline gelukkig wel moet ik eind van de maand naar internist.
     
  17. ShallY

    ShallY Fanatiek lid

    14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Nog het valt echt mee met me hoor, volgens mij heb ik geen zwangerschapsdiabetes..

    Vanavond had ik zo’n zin ik mcdonalds dus dacht, ga het proberen. En ik had alles op wat nooit voorkomt. En ik prikte gewoon 6.6!
     
  18. amy2015

    amy2015 Bekend lid

    23 feb 2015
    528
    234
    43
    Zo wow zulke waardes droom ik van na het eten van friet. Ik heb gisterenavond een bak sla op met zalm uit de oven geen saus geen dressing en 1 opscheplepel airfryer friet en ik zat aan de 9.2. Enige waar koolhydraten in zaten was dus de friet. Ik zou toch eens je waardes bespreken of het wel klopt dat je zwangerschapdiabetes hebt...
     
  19. ShallY

    ShallY Fanatiek lid

    14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Wow dat is inderdaad wel een verschil.

    Ik heb volgende week een afspraak bij de internist dus ik hoop dat hij zegt dat ik mag stoppen ofzo.
     
  20. Palmpje

    Palmpje VIP lid

    8 jul 2017
    8.604
    6.567
    113
    Vrouw
    Ja ik kan tot nu toe ook eten wat ik wil.
    Kom niet boven de 7 uit (op 1x na toen ik pannekoeken met banaan op had) maar toch die stempel zwangerschapsdiabetes. Schijnbaar krijg je die altijd als je na de glucose tolerantie test hoog scoort, zei iemand hier in dit topic.. maar bij mij is ook gezegd dt als de volgende groeiecho goed is, ik door de gyn word losgelaten en volledig terug naar mn eigen vk mag.

    Alleen maar fijn dat je zulke mooie waardes hebt!
     

Deel Deze Pagina