Verandering van de vagina.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door MHMW, 17 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MHMW

    MHMW Niet meer actief

    Hallo dames,

    Wellicht een genant vraagje, maar ik zit er echt even mee. Dit is mijn tweede zwangerschap en heb het idee dat mijn vagina is veranderd. Althans, de vorm ervan. De buitenste schaamlippen lijken veel dikker te zijn geworden en de vagina zelf lijkt ´langer´ te zijn geworden. Beetje vreemd om uit te leggen. Maar voordat ik google ter raad pleeg, wilde ik het eerst hier voorleggen. Herkennen jullie dit, is dit normaal? Bij de eerste zwangerschap had ik dit dus niet.
     
  2. Tord

    Tord VIP lid

    26 okt 2009
    7.304
    298
    83
    Mijn vagina is wel veel harder geworden, echt opgezet zeg maar, door de betere doorbloeding. Of ie langer is geworden, of een andere vorm heeft weet ik niet.
     
  3. heppiedepeppie

    heppiedepeppie Fanatiek lid

    6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    ik herken het wel als ik met mijn man sex heb gehad, dan zijn mijn schaamlippen ook veel meer opgezwollen. De lengte weet ik eigenlijk niet, heb iik nooit zo op gelet eigenlijk....
     
  4. AMS

    AMS Fanatiek lid

    14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Herken het wel hoor, bij de eerste zwangerschap had ik het echt helemaal op het einde en nu al vroeg in de zwangerschap. Echt het gevoel alsof het opgezwollen/beurs is. Heb het aan de dokter voor gelegd en volgens haar is het heel normaal en komt het door de extra doorbloeding..
     
  5. Pinda83

    Pinda83 Actief lid

    10 nov 2010
    407
    0
    0
    Juf van groep 4!!
    Woonomgeving: Oosten van Nederland
    Ik heb precies hetzelfde hoor, dat is heel normaal, aldus de VK. Zij gaf al aan dat de doorbloeding sterk vergroot is bij een zwangerschap waardoor alles opzet en wat beurs aan kan voelen. Qua grootte/ lengte heb ik geen idee, heb er nog niet met een liniaal bijgezeten :D

    Gr. Pinda83
     
  6. firefly

    firefly Fanatiek lid

    29 jan 2010
    1.845
    1
    38
    De gevoeligheid was bij mij 1 van de eerste symptomen.. Nu nog steeds.. zeg elke keer tegen mijn man ''zachtjes he'' hahaha !
    Of die is veranderd van vorm heb ik nog niet naar gekeken !
    Mijn man vind de onderkant wel lekker ruiken.........:);)
     
  7. Foxter

    Foxter Niet meer actief

    Bij mij ziet het er ook anders uit, ik vind het maar niks :)
    Maar ja, het zal wel weer normaal worden na de bevalling (een heel tijdje erna dan :D ).
     
  8. Rundeeprunwild

    Rundeeprunwild Fanatiek lid

    1 apr 2011
    1.612
    38
    48
    Hahaha hier moest k ff om lachen, zie mezelf al zitten met een liniaal:D

    Hier eerste zwangerschap en ook een beetje gezwollen.. vroeg me al af waardoor het kwam, weet ik nu dus ook gelijk:D
    Verder vorm nog niet op gelet.. nog nooit echt op gelet eigenlijk:(
     
  9. Eveline2007

    Eveline2007 Actief lid

    11 mei 2011
    139
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij de eerste zwangerschap nergens last van, maar na de bevalling.... Ben nu 20 weken en het voelt nu al hetzelfde als na de bevalling, lijkt net alsof hij er onderuit wil vallen haha.
    Helemaal beurs voelt het en als ik op de toilet zit, voelt hij opgezwollen aan.
    En ik moet nog zo lang! Grrrrrrr.
     
  10. Djamila

    Djamila Fanatiek lid

    8 okt 2010
    2.221
    3
    0
    Heel herkenbaar, stond laatsy ook te kijken en vroeg me af of het normaal was. Is me bij de vorige 2 zwangerschappen niet opgevallen.
     
  11. MHMW

    MHMW Niet meer actief

    Oh gelukkig! Ik maakte me toch al een beetje zorgen. Ik heb er geen last van, het voelt ook niet beurs aan. Het is inderdaad allemaal wat opgezwollen en mijn man zei gister dat hij vond dat de vorm ook veranderd was. Heb er zelf ook niet bijgezeten met een liniaal, haha. Hopelijk ziet alles er weer normaal uit na de bevalling.
     
  12. BabyD

    BabyD Fanatiek lid

    30 jun 2010
    1.289
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha sommige reacties ;) . Ik heb het tijdens de 1e zwangerschap niet opgemerkt, maar wel na de bevalling. Maar het wordt echt wel weer normaal hoor ;) .
     
  13. Lunacy

    Lunacy Actief lid

    14 dec 2010
    475
    0
    16
    Ik kan m'n apparaatje al een paar maanden niet meer zien *snik*, maar volgens m'n vriend is ze ook wat opgezet. ;)

    Zolang het niet pijnlijk is of jeukt lijkt het me gewoon een teken van betere doorbloeding!
     
  14. Laika

    Laika Fanatiek lid

    23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Hier is de vorm ook veranderd. Gelukkig kan ik het alleen nog maar in de spiegel zien, maar ik vind het nu minder mooi. Vooral als het kaalgeschoren is.;)

    Maar mijn mannetje vindt het wel mooi en ik hoop dat het over een paar maanden weer 'normaal' uitziet.:D
     
  15. noensje

    noensje Bekend lid

    25 jul 2011
    968
    0
    0
    In me holletje
    weet niet of mijne langer is geworden maar ik heb spierpijn daarzo al dik 2 weekjes jeetje zeg
     
  16. mroos

    mroos Niet meer actief

    Bij mij is die wel 3 keer zo groot als normaal haha, ik weet nu dat het na de bevalling weer helemaal goedkomt, maar echt prettig vind ik het niet.

    Overigens hebben al mijn vriendinnen met kinderen hier ook 'last' van gehad.
     

Deel Deze Pagina