einde van de borstvoeding is in zicht :(

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door debby82, 24 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jojogirl88

    jojogirl88 Fanatiek lid

    6 sep 2009
    2.001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    Sorry kan het niet laten Debby moet even reageren!
    Vind dat hier toch wel heel erg streng een oordeel over iemand word geveld!
    Versta heel erg goed dat Debby tijd voor zichzelf nodig heeft en vind het ook helemaal niet geschikt om een baby mee te nemen naar een plaats waar harde muziek word gespeeld of gerookt word!
    Dan laat ik mijn zoontje toch ook liever even in een veilige omgeving hoor.
    Ik denk ook niet dat Debby er iets aan heeft dat jullie haar zo met de vinger wijzen, het enige wat ze vraagt is een beetje raad en wat steun van meiden die hetzelfde ondervinden of zich kunnen vinden in haar verhaal...
    Keuzes ivm opvoeding (logeren van de baby) zijn persoonlijk en daar kan enkel Debby over oordelen.

    Denk trouwens dat het heel erg lastig is wanneer je baby de fles weigert! Binnekort moet ik ook weer aan het werk en dan moet onze zoon toch ook echt flesjes gaan drinken dus wij oefenen hier ook alvast op moest dit niet lukken zou ik mij toch ook heel erg verdrietig voelen want eenmaal je terug aan het werk bent kan je niks anders hoor wat moet je anders doen je baby in het kdv honger laten lijden???

    Zo laat het hier maar even bij maar aub meiden denk toch even na alvorens je iemand zo met de vinger wijst...
    Ik vind Debby alles behalve egoistisch anders deed ze vast niet zoveel moeite om haar zoontje aan de fles te krijgen, ze kon het ook makkelijk oplossen en hem aan de borst laten drinken en dan heeft ze later dit probleem dus zie het niet alleen vanuit het opzicht dat Debby tijd voor zichzelf wilt!
     
  2. Suzannes

    Suzannes Fanatiek lid

    20 nov 2009
    1.130
    3
    36
    Moet zeggen dat ik het altijd zo jammer vind dat wanneer een vrouw ergens haar ei kwijt wil over bv, dat er dan altijd direct een paar dames klaar staan met hun vingertje om haar ervan te proberen te overtuigen dat ze toch echt moet doorgaan! Wie is hier dan egoistisch? Tuurlijk is bv het ''beste'' ( al doen sommigen weleens alsof het ''heilig'' is, maar goed, dat is een andere discussie), maar nog veel belangrijker is een moeder die goed in haar vel zit en gelukkig is! Daar teert een kind het beste op! Zelfde om hier met voorbeelden te komen hoe leuk je wel of niet kan gaan stappen met een kind, vroeg ze hierom? Nee...
    Belangrijkst is dat Debby een keuze maakt die voor haar goed voelt en ipv met vingertjes te wijzen en haar te ''pushen'' en insinuaties te maken over haar man ( omdat hij graag wilt zien hoeveel zijn kind drinkt, word er ook maar direct vanuit gegaan dat hij ook ''zo'n vader is dat zeker niet zijn kind mee uit wil nemen''), zou men ook een keer kunnen zeggen: wat goed dat je het zo lang hebt volgehouden ipv altijd maar onderbouwen waarom iets langer en langer moet.
     
  3. jojogirl88

    jojogirl88 Fanatiek lid

    6 sep 2009
    2.001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    Helemaal mee eens!
     
  4. fafa

    fafa Niet meer actief

    wacht even... ts heeft zélf het woord "egoistisch" voor het eerst in de mond genomen.

    Ik vind het helemaal niet egoistisch om eens een avondje uit te willen, daar heeft ze helemaal gelijk in.
    Maar ze deed zelf alsof ze het egoistisch vond om hem aan de borst te houden! Nou, daar vind ik niks egoistisch aan... dat doe je toch júíst voor je kindje, en niet voor jezelf? (ik wel tenminste)
     
  5. fafa

    fafa Niet meer actief

    Als ze echt gelukkiger zou zijn zonder bv, denk ik dat iedereen hier het ermee eens is dat ze beter kan stoppen, maar ze begint haar bericht dat ze eigenlijk verdrietig wordt van die keuze... nou, dan is stoppen toch zonde?
     
  6. trishka

    trishka Fanatiek lid

    6 mrt 2009
    4.621
    0
    36
    fafa, ik vind je erg zwart wit denken... ze vind t beter voor dr kindje, aangezien hij de fles weigert als ie ook bv uit de borst krijgt.. en alleen de fles doet ie dus wel.

    ik snap heel goed wat ze bedoeld met t egoistisch van drzelf vinden om toch maar de borst aan te blijven bieden terwijl die fles dan zo slecht gaat..

    ze moet eigenlijk keizen tussen twee kwaden en wilde een beetje steun, niet onbegrip.

    deb, ik denk dat je dr voor je eigen rust goed aan doet om te stoppen met de borst aanbieden en zo lang mogelijk te gaan kolven, tot je werk weer begint(als t lukt).. zo geef je m toch borstvoeding, wat je zelf graag wilt.. en heeft hij meer rust in t drinken en is ook je man een stukje gerustgesteld.

    mannen zijn anders als vrouwen he dames, vergeet dat niet.
     
  7. Linnie1985

    Linnie1985 Fanatiek lid

    17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Ik heb niet alles gelezen.

    Wist je dat je vanuit je werk een voedrecht hebt? Veel mensen denken dat het alleen om kolven gaat, maar dat is dus niet zo. Als je kind bijv. de fles weigert heb je recht om je kind te voeden.
    Hier ook een flesweigeraar en o.a. juist daarom wil ik graag lang bv geven. In overleg met m'n werk kan ik gewoon m'n kind voeden. Voor m'n eigen gemak heb ik ook nog ouderschapsverlof opgenomen. Mijn kind doet het vrij goed zonder drinken op een werkdag, het grootste gedeelte haalt ze bij mij in als ik klaar ben met werken. Dus dat hysterische ken ik niet. Wordt je kindje hysterisch van de honger of omdat ze heel de tijd de fles proberen te geven? De laatste kan nl erg frusterend werken voor een kleine.

    W.b.t. het weggaan zonder kind.. Ik snap heel goed dat je daar behoefte aan hebt, maar je kind is nog zo jong. De tijd dat er bv wordt gegeven is al zo relatief kort. En als het straks voorbij is heb je nog alle tijd om weg te gaan. Dat hoeft nu toch niet perse?
    Nou ben ik stiekem ook wel een erge huismuts. :p
     
  8. fafa

    fafa Niet meer actief

    #28 fafa, 25 mei 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 25 mei 2011
    @ trishka: okee, wat ik in haar eerste post, tussen de regels door las, was dat ze er zelf niet helemaal achter staat, maar meer gepusht werd door haar man. En als dat het geval was wilde ik (en anderen hier) haar steunen om tóch haar hart te volgen, en ik heb dan ook praktische tips proberen te geven. Maar misschien heb ik het dus verkeerd gelezen, en wil ze echt zelf stoppen.

    En misschien ook omdat ik dat egoistische niet goed begrijp: als ik persoonlijk zou moeten kiezen tussen altijd aan de borst of altijd aan de fles, zou ik voor mijn gevoel mezelf vooral dienen door te kiezen voor het tweede en mn kindje door de eerste. Maar misschien voelt dat ook voor iedereen anders.
     
  9. trishka

    trishka Fanatiek lid

    6 mrt 2009
    4.621
    0
    36
    linnie, hahaha, tsja als je een 'huismus' bent is t idd anders, ik vind t ook erg fijn om af en toe ff tijd voor mezelf te hebben, dagje sauna met mn mams laatst gehad.. heerlijk ff ontspannen, hebben de kids ook een relaxtere mama. dat zou bij deb dan dus niet kunnen voor een lange tijd..

    deb is moeilijk he, wat moet je nou doen ermee.. wanneer moet je weer aan t werk?
     
  10. trishka

    trishka Fanatiek lid

    6 mrt 2009
    4.621
    0
    36
    denk dat als je puur alleen naar voeding kijkt ik je punt ergens snap(al is tegenwoordig de kv ook heel erg goed), maar t gaat ook om de consequenties en dat als mama niet relaxt is, vaak je kind t ook niet is(weet ik uit eigen ervaring). ieder mens is anders, de een vind t prima om geen eigen tijd te hebben, een ander heeft t nodig om ontspannen te blijven.
     
  11. Linnie1985

    Linnie1985 Fanatiek lid

    17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Tja, wat is lang? Ik vind een paar maanden op een mensenleven niet lang. En ik vind het geven van bv belangrijker dan m'n eigen vertier (ook als ik geen huismuts was geweest ;)). Ik zie het geven van borstvoeding echt als een investering. En daar moet je nou eenmaal wat voor over hebben.
     
  12. fafa

    fafa Niet meer actief

    Misschien heb ik ook wel heel makkelijk lullen, met een van nature zelfopofferend karakter, een relaxed kind, een omgeving waarin voornamelijk geborstvoed wordt, en een man die mijn keuzes door dik en dun steunt.

    In die omstandigheden is het voor mij persoonlijk heel moeilijk te begrijpen dat je stopt met bv vanwege een paar avonden uit. Want als ze echt maar 1x per 2 weken weg is, slaat ze er nog maar een handvol over tot haar kindje 6 maanden is. En wat Linnie al zegt: wat is dat nou op een heel mensenleven?

    Maar het ene mens is het andere niet, en Debbie, misschien heb je die avondjes uit echt nodig om relaxed te blijven, dan respecteer ik je keuze, maar toch... toch, zou ik je willen aanraden echt nog even alles op een rijtje te zetten en de voors en tegens af te wegen. En dan meer naar je hart te luisteren dan naar anderen (inclusief mij :))
     
  13. Iosola

    Iosola Fanatiek lid

    22 okt 2008
    1.010
    0
    36
    Italia
    kom ik ook even langs...


    het gaat er toch helemaal niet over of ze nu wel eens een avondje moet weggaan of een paar maanden zichzelf moet opofferen.


    Debby komt hier alleen maar om raad & steun te vragen dus laten we dat dan ook geven.


    Ik denk dat je gewoon de fles moet blijven aanbieden (afgekolfte melk) en wanneer hij de fles goed accepteerd af en toe weer de borst invoegen. Zal even moeilijk zijn....
     
  14. pcootje

    pcootje VIP lid

    17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Sorry TS, Het komt op mij over dat je het helemaal niet zo jammer vind dat je moet stoppen met de BV, volgens mij vind je het wel prima zo en stap je zelf maar al te graag over op de fles.
    Iemand die het jammer vind om te MOETEN stoppen, doet er alles aan om er mee door te kunnen gaan.
     
  15. debby82

    debby82 VIP lid

    18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    pcootje nou ben het toch echt niet met je eens hoor. Ik vind het wel degelijk jammer want ik vind het heerlijk die kleine man aan de borst maar misschien heb ik het er niet voor over om dan maar altijd thuis te zitten.

    En tweeenhalve maand alleen nog maar thuis te moeten zitten red ik persoonlijk echt niet. Af en toe moet ik echt even weg van een huis met een dwarse peuterpuber en een gillende baby.

    fafa als ik moest kiezen tussen borstvoeding live geven en uit een fles kies ik echt wel voor live hoor. Dat gekolf is een verzoeking hier. Mijn peuterpubertje haalt alle kasten leeg terwijl ik aan het kolven ben (misschien slecht opgevoed ;)) en ik vind het zwaar onhandig de kolf overal mee naar toe te moeten nemen en een koeltasje en dan weer een plekje zoeken om te kolven. Morgen gaan we naar plopsaland en dan moet ik van te voren eerst mailen of ik wel ergens kan kolven en mijn flesje ergens in een koelkast kan zetten.

    Verder ben ik echt super verbaasd dat er zo gereageerd wordt omdat bij mij in het "echte" leven juist andersom wordt gereageerd. Zelfs mijn mondhygieniste raadde me aan maar te stoppen met borstvoeding want dan kon ik tenminste verdoving nemen en hij had nu toch wel genoeg gehad (niet dat ik me daar iets van aantrek). Telkens als ik ergens ben zijn mensen verbaasd dat ik nog steeds borstvoeding geef.

    Over werk: ik heb nog 3 maanden verlof.

    En over voedrecht: het is te ver om even heen en weer te gaan met de baby.

    Februari mamas bedankt voor jullie steun, jullie zijn lief. Maar goed, jullie kennen het hele verhaal natuurlijk en weten hopelijk dat ik het zo kwaad niet meen.
     
  16. blinky

    blinky VIP lid

    11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    die heb ik ook. die werken toch prima? is juist bedoeld voor kindjes die normaal bv krijgen
     
  17. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Dat soort gelegenheden vallen voor mij niet bepaald onder 'leuk uitgaan':D Ik kom so wie so niet op plekken waar gerookt wordt met of zonder baby. Maar tot na middernacht op een lekker terrasje hangen weer wel. Met baby of peuter.
     
  18. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Dat is geen eigen egoistisch gevoel! Hoe kom je daar nou bij?
    Dat is gewoon je instinct wat aangeeft wat het beste voor je kind is.
     
  19. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ja de muren komen echt op je af als je eens een paar weken wat korter uit kunt gaan :(:(:(
     
  20. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik lees vooral het verhaal van iemand die eigenlijk helemaal niet met zelf voeden WIL stoppen, maar die door de kortzichtigheid van haar omgeving (notabene haar eigen man en haar eigen ouders, als dat soort mensen je al niet steunen - da's een echte steek in de rug!!!) en die zo te zien niet echt de guts heeft om voor zichzelf en haar kind op te komen. Daarom probeer ik haar aan te moedigen. Want als je al zo vroeg in het leven van je kind aan de omgeving gaat toegeven i.p.v. te doen waarvan je als moeder aanvoelt dat goed is, nou dan wordt het de komende jaren alleen maar moeilijker.
     

Deel Deze Pagina