Mijn lief en ik hebben vorige week redelijk onverwacht te horen gekregen dat we een woning toegewezen hebben gekregen, fantastisch natuurlijk! Deze week krijgen we de sleutel, het gaat allemaal supersnel. De officiƫle dingen die geregeld moeten worden heb ik wel zo'n beetje op orde geloof ik, maar de puur praktische dingen niet zo; het is voor ons beiden al een hele tijd geleden dat we verhuisd zijn (ik ben bij hem ingetrokken bijna 6 jaar geleden en dat was gewoon een kwestie van spullen versjouwen). Inpakken bijvoorbeeld, wat is nou een handige volgorde om aan te houden? Waarmee begin je en waar werk je dan naartoe? En wat kan beter wachten tot het allerlaatst? Ik zie door de bomen (en nesteldrang, haha) het bos niet meer en zou het heel fijn vinden als jullie me een beetje kunnen helpen de boel op een rijtje te zetten.
Ik denk dat je op alle dozen moet zetten wat er in zit bv keukenspullen. En wat je eigenlijk veel nodig hebt, als laatste inpakken. Zolderspullen, kleren die je niet vaak aan hebt dat kun je vast gaan inpakken, boeken, cd's. Tips bij het inpakken
wij zijn in deze volgorde gaan werken: * schuur/box *bijkamer *slaapkamers: meeste kleding, handjevol kleding apart gehouden *huiskamer--> boeken, cd's, dvd's ect., alleen dagelijkse artikelen apart houden *badkamer: --> op de meest gebruikte artikelen na zoals shampoo,badschuim,tandenborstel en haarborstel *keuken--> alles op 2 borden en wat bestek en kopjes na, als laatste dat + apparatuur wij zijn hiermee 2 weken van te voren begonnen en het laatste in de laatste 24 uur gedaan samen met de familie...
Ik pakte een soort van vakantie in. Alsof je op vakantie gaat dus apart, en de rest in dozen. Ik deed het per ruimte, vond ik makkelijker. deed ook dozen nummeren en dan in een schrift wat er in welk nummer zat. kon ik makkelijker dingen terugvinden. Ik begon in de woonkamer omdat je daar eigenlijk het minst van nodig hebt en ik dat als stapelplek voor ingepakte spullen kon gebruiken. als laatste inpakken en als eerste uitpakken: keuken dan slaapkamer en badkamer veel plezier/succes met verhuizen
Bedankt voor de tips, hier kan ik wel wat mee! Ik heb iig al alle CD's en DVD's ingepakt, en er staat een lading boeken voor het goede doel klaar die morgen opgehaald worden. Daarna moeten de rest van de boekenkast, LP's, kledingkasten, badkamer en keukenspullen eraan geloven. De berging mag manlief doen, daar waag ik me niet aan. Ik heb gelukkig nog even, zodra we de sleutel hebben gaan we eerst de vloeren leggen voor we de grote meubels en dozen naar het nieuwe huis gaan brengen, dus ik heb nog een aantal dagen om dat lekker op m'n gemakje te doen. Heb er zin in!
Valkuil: alle boeken in ƩƩn doos stoppen. Let er dus goed op dat je de dozen niet te zwaar maakt. En zet op elke doos alvast naar welke toekomstige kamer deze moet. Da's handig voor je sjouwers. Maak even een duidelijke foto van je (garderobekast) voordat je 'm uit elkaar haalt. De schroeven in een boterhamzakje aan een plank plakken. Gouden tip: een verhuisliftje huren (kijk maar eens bij Boels of Bo-rent). OkƩ, kost misschien een keer 150 euro, maar je schuift zonder ook maar ƩƩn trap te hoeven lopen, alles meteen op de juiste verdieping. Alleen al met de wasmachine zal je verhuishulp je enorm dankbaar zijn.
Wauw Katalaya, dat zijn wel hele goeie tips idd! Dat verhuisliftje kende ik niet eens, schaam! Superhandig, want de wasmachine en de droger moeten op zolder komen, dus die hou ik zeker in gedachten. De boeken-valkuil kende ik al, heb echt veeeel dozen voor m'n boeken gereserveerd want dat gaat anders iemand z'n rug kosten. Bedankt voor het meedenken en je tips, super!
Graag gedaan! Ben inmiddels 7 keer verhuisd, van klein naar groot, van groot naar klein, van hoog naar laag etc.
Ach jee, dan weet je er waarschijnlijk inmiddels meer vanaf dan je lief is, kan ik me zo voorstellen.
Behalve wat de inhoud van een doos was, schreef ik ook op elke doos naar welke ruimte hij in het nieuwe huis getilt moest worden. Bijv, dat de inhoud van een doos uit de huiskamer komt, wil niet zeggen dat de doos daar meteen al naar toe moet. Bijv. als de kasten in de huiskamer eerst nog in elkaar moeten ofzo. Of in de slaapkamer, als je daar de bedden en kasten nog in elkaar moet zetten: dan is het niet fijn als in zo'n kleine ruimte ook al dozen staan met spullen die daar uiteindelijk moeten komen.
Daar kan ik me dan weer weinig bij voorstellen, whahaha! Nou, als je zin hebt om te helpen........ @Janna; Da's ook een goeie, daar had ik nog niet aan gedacht, dank je!
Ik ben nu al bezig, terwijl we nog niet eens een huisje hebben toegewezen gekregen. We staan nu op nr.3 op de lijst, en er komen in die woonplaats elke maand wel minstens 2 huizen vrij. Het kan dus heel snel gaan Dit soort momenten zijn wel handig om eens al je spullen en kleding onder de loep te nemen, kijken wat je al minstens een jaar niet hebt gebruikt en weg mag. Zo min mogelijk meesjouwen naar je nieuwe huisje.
Maak ook vast een lijstje van al je binnenkomende post, weet je vast waar je adreswijzigingen naartoe moet gaan sturen!
@Mamamarije; Die lijsten heb ik van de week al gemaakt, inc. relatienummers en de te bellen telefoonnummers. Die brieven ga ik een dezer dagen in een avondje typen en printen, lekker makkelijk. Maar het is wel een goeie tip idd, dank je wel! @Bammetjebam; Jij bent er vroeg bij zeg, hopelijk krijgen jullie ook snel een huisje! Die kleding valt bij mij wel mee, wat er ligt wil ik wel echt houden. De kast van manlief daarentegen....... Qua spullen ben ik al lekker weggooierig bezig, heerlijk vind ik dat. Lekker opschonen en met een frisse lei opnieuw beginnen.
Je laatste keer verhuizen is al een tijdje geleden, heh? Tegenwoordig kun je bijna alle instanties mailen.