Check jij jouw bon altijd?

Discussie in 'De lounge' gestart door abcd1234, 10 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debby82

    debby82 VIP lid

    18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik kijk meestal globaal even en als het niet klopt (korting er niet af ofzo) dan zeg ik er wel wat van maar dat is me eigelijk bijna nooit gebeurd. Het is me wel al 3 keer achter elkaar gebeurd dat ik een krat bier gratis heb. De laatste keer zeg ik tegen de caissiere "ik heb een krat heineken", daarna vraag ik nog voor het afrekenen "had je mijn krat bier al gescand?" zegt ze jaaaa... en krijg ik ook nog zo een betaald sticker van dr.
    kijk ik later op de bon, niet dus... nou ja dan niet...
     
  2. Angela2009

    Angela2009 Niet meer actief

  3. nijntje1984

    nijntje1984 VIP lid

    15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Meestal kijk ik het globaal even na, maar de laatste tijd eigenlijk niet meer. Zou het wel opnieuw moeten doen want tijdje geleden is m'n leeggoedbon niet gescand geweest...

    En vanmorgen keek ik m'n ticket van Pipoos na waar ik gisterenavond ben geweest hebben ze ipv 14 vellen scrapbookpapier er maar 4 aangerekend... Tja, dan ga ik ook niet terug ;)
     
  4. Dat moeten we hier ook, en toch vind ik het vréselijk irritant als iemand het doet terwijl ik net aan de beurt ben. Heb dan in ieder geval even het fatsoen om achteraan te sluiten. Mensen die naar de servicebalie lopen, prima, maar bij een supermarkt waar ze geen aparte servicebalie hebben terug rennen naar de kassa en dan, het liefst als degene die er op dat moment staat nog aan het inpakken is en nog moet betalen, roepen dat die ene aanbieding niet is verrekend of dat er iets 2 keer is gescand.. Pff ;)

    Tijd is geld, letterlijk, in mijn geval. In die 5 minuten dat inderdaad de manager naar de kassa moet komen met de sleutel, alles weer gescand moet worden, de bon aangepast moet worden en weet ik veel wat had ik ook weer 10 emails kunnen verwerken, en dus geld kunnen verdienen.

    Daarnaast; misschien let ik niet goed op, maar ik zie ook maar zelden iemand staan die komt melden dat er een huismerk 2 keer is gescand. Het zijn altijd de mensen met de karren waar de duurste wijntjes, coca cola en lays chips in ligt :p
     
  5. HuiBooBee

    HuiBooBee Fanatiek lid

    1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Bij winkels waar geen zelfscan is, kijk ik mijn bon altijd na.
    Kleine boodschapjes op de zelfscan laat ik voor wat het is.
    Grote boodschappen op de zelfscan kijk ik wel globaal na.
     
  6. jada08

    jada08 VIP lid

    14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Wat een flauwekul zeg ;). Dan doe je toch lekker je boodschappen naar werktijd.... Als jij op 5 minuutjes kijkt.... Wat een onzin zeg. Je voorganger bij de kassa heeft ook recht op zijn geld terug, en voelt zich waarschijnlijk ook opgelaten als hij/zij om een paar cent moet vragen. Ik verdom het ook om dan weer terug in de rij te gaan, daar heb ik al staan wachten op zo'n moment en vertik het om nog een keer in de rij te staan!
     
  7. Aszz

    Aszz Niet meer actief

    Oh ja, ik ben een verschrikkelijk persoon die iemand 10 cent misgunt. Please ;)
    Ga dan gewoon even achter in de rij staan, of ga naar de servicebalie. Dat boeit mij weinig, maar die mensen komen altijd tussendoor en dat vind ik bar irritant ja.
     
  8. Ik kijk de bon altijd na, ook om de prijzen in de gaten te houden.. wil altijd weten als een bepaald artikel duurder is geworden. Ik heb niet vaak foutjes in de bon, maar als ik het zie dan ga ik naar de servicebalie (ga altijd naar de AH ongeveer, enkele keer Vomar)
     
  9. Sugarblossom

    Sugarblossom VIP lid

    23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    Ja altijd en klopt niet altijd! Gaat toch vaak fout zeg behoorlijk irritant moet ik wel zeggen. Ga er dan gewoon mee terug.
     
  10. maansteen

    maansteen Fanatiek lid

    7 jul 2011
    1.316
    0
    36
    Vandaag bij de AH:
    Ik koop een brood en laat het snijden. Thuis dat brood op tafel en ik kijk even naar de sticker.
    Nu hadden ze een nieuwe sticker erop geplakt van een één of ander duur meergranen brood, wat toch wel een euro duurder was dan 'mijn' echte brood...

    Zal wel per ongeluk zijn geweest, maar toch baal ik er wel van...:(
    Voortaan die stickers ook maar even checken...
     
  11. lautjuhhh

    lautjuhhh Niet meer actief

    @Aszzz nou je had het ook anders kunnen formuleren.. K bedoel komt behoorlijk hard aan..
     
  12. Sugarblossom

    Sugarblossom VIP lid

    23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    Kunnen de mensen / klanten niks aan doen maar snap je wel het is heel irritant. Ik loop altijd terug en vraag ik of ze iemand willen roepen voor de service balie (Jan Linders) Bij de AH staat er altijd wel iemand achter de balie. Maar er zijn genoeg supermarkten waarbij ze dit niet doen mensen naar de service balie verwijzen.. echt heel irritant kan je frustratie wel begrijpen :)
     
  13. Sugarblossom

    Sugarblossom VIP lid

    23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    Ik ga wel altijd terug voor die 10 cent want ja als ik het bij elkaar op rekent na de zoveelste keer is het een euro of meer he zo kun je nooit sparen. Heb recht op mijn geld terug als het verkeerd is gegaan ;) en je kan nooit in iemand zijn portemonnee kijken.
     
  14. Dit was niet letterlijk bedoeld, het leek me dat dat wel duidelijk was. Ik werk overigens 50 tot 60 uur, op provisiebasis, om dus maar rond te kunnen komen, er is amper 'na werktijd'. Dit was alleen maar om aan te geven dat die 10 cent waar iemand míj 5 minuten voor laat wachten omdat hij/zij het zo slecht heeft thuis en het zoooo goed kan gebruiken, mij ook weer geld kosten. Of tijd dus, als je het letterlijk bekijkt. Ik mag niet op 5 minuten kijken, maar een ander wel op 10 cent. Dat is onzin volgens jou, maar ik mag het geen onzin vinden als iemand voor die 10 cent helemaal terug naar de kassa komt. Dát wilde ik duidelijk maken.
     
  15. nonnie26

    nonnie26 Niet meer actief

    *zucht* *verlaat het topic*
     
  16. Maedra

    Maedra Fanatiek lid

    29 okt 2009
    1.558
    0
    36
    Rotterdam
    Tsja, je wordt dan naar mijn idee boos op de verkeerde. Het is niet de schuld van de klant maar van de caissière die iets dubbel heeft aangeslagen of van degene die de aanbieding niet goed in het systeem heeft gezet. Ik vind het niet echt fair om dat dan de klant aan te rekenen. :) Of het dan om tien cent of tien euro gaat maakt naar mijn idee niet uit.

    Ik bekijk altijd de bon meteen en dan word ik door de kassamedewerker altijd doorgestuurd naar de servicebalie omdat zij het bij de kassa blijkbaar niet willen of kunnen verrekenen. Dat vind ik dan weer irritant, iemand anders heeft een fout gemaakt en ik moet dan extra moeite doen om het te verhelpen.
     
  17. Wilma

    Wilma VIP lid

    22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Ik kijk 9 vd 10x altijd mijn bon na. En dat heeft me afgelope winkelsessie (shoppen voor het VO van de kinderen) weer 12,95 bespaart van een kassiere die haast had en de scanner 2x over dezelfde streepjes code haalt (heen en weer van en naar de houder van het ding terug)
    Ik hoorde het en Patrick hoorde het. Maar hij kon het er zelf meer afhalen dus mochten we met zn alle (inclusief over de rooie zijnde Wendy die een ijsje beloofd was en waar ze op moest wachten maar slaap had en dus GEEN geduld meer had) naar de klanten balie om dit recht te laten zetten.
    God zij dank was dat ook zo gedaan want bij de kassas zelf was de wachttijd gemiddeld 10 minuten (school campus van V&D)

    Trouwens net ook weer...2 shirtjes voor mn man voor 15,- en de kassa rekende 2x 15,- Dat was dus even niet de bedoeling!! ;)
    Kijk sowieso bij kortingen en 2 voor de prijs van 1 etc altijd mn bon na want al doet de cassiere (die ook maar gewoon mens is!) het niet verkeerd dan kan juist dit soort dingen verkeerd ingevoerd zijn in de kassa.
     
  18. Sherry

    Sherry Niet meer actief

    Ja! En heeeeelemaal nadat ik voor een pakje soepgroente 99 euro af moest rekenen ipv 0.99 ct. Vond bijna 170 euro boodschappen wel erg veel voor het flut karretje :)
     
  19. steenbokje83

    steenbokje83 Bekend lid

    20 jun 2011
    589
    0
    0
    West-Vlaanderen
    Ik zou zeggen dat het bijna altijd een kwestie van niet kunnen is, de kassa's zitten zo nu eenmaal in elkaar. Als de kassamedewerker het zelf zou kunnen doen dan zou dat meestal ook gebeuren. Je verkondigt tenslotte liever niet je fouten als dat niet moet :)

    De winkel moet ook kunnen bij houden wat er aan geld is terug gegeven en zoiets is gemakkelijker bij te houden bij een centraal punt ipv verspreid over meerdere kassa's.
     
  20. dreames

    dreames VIP lid

    9 dec 2007
    7.818
    4.057
    113
    Ik kijk nooit op m'n kassabon tenzij ik het bedrag dat ik moet afrekenen niet kan rijmen met wat ik heb gekocht.
     

Deel Deze Pagina