Pas als je zelf die problemen ook herkent, of ze meer dan eens terug hoort van andere derden. Mijn uitgangspunt is altijd: 1 keer is toeval, 2 keer is opvalend, 3 keer is een patroon, (werk zelf binnen de hulpverlening, gouden richtlijn daar ). Ik zou eerder denken dat de klik met de juf niet zo geweldig is en eerst maar eens even komend jaar afwachten bij een -neem ik aan- andere juf. Misschien gaat het daar heel anders... Zoniet, dan zou ik zelf eerst altijd nog bedenken dat de school in z'n totaliteit misschien niet zo klikt bij je dochter, en eens samen met haar bespreken of ze het zou zien zitten om op een andere school te gaan kijken. Niet direct dus al over veranderen hebben, maar stel dat je ergens gaat kijken en ze reageert daar heel enthousiast op dingen, dan zou dat voor mij absoluut reden zijn om te kijken of het op zo'n school mogelijk heel anders zou gaan met m'n kind. Stiefdochter zat bij haar moeder eerst op een andere school, waar de juf op een gegeven moment boos werd omdat ze haar handen op haar oren deed bij een eng verhaal. Interpretatie van de juf was: "Ze wil niet luisteren, ze is dwars." (belachelijk, ze vond het verhaal gewoon doodeng) Tja, van school veranderd, eentje waar ze meer rekening houden met de ontwikkelingsleeftijd van de kids, bij het uitkiezen van verhalen, en daar is het altijd super gegaan...
Rozemarijke wederom ontzettend bedankt. Ik heb zoveel aan jou tips! Uiteraard hebben we dit besproken thuis (eventueel veranderen van school) Dit willen we voorlopig nog niet. Zoals het nu gaat zijn we eigenlijkk zeer tevreden ze heeft een andere juf en dit gaat "prima" voor zover wij we dit vanaf de zijlijn kunnen beoordelen. Wat betreft je stiefdochter, belachelijk hoe haar ex juf reageerde zeg! Totaal niet geschikt als onderbouw juf! Fijn dat het nu wel goed gaat met haar